Η Σελίν Σονγκ, υποψήφια για Οσκαρ σκηνοθέτης με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο «Περασμένες Ζωές», είχε ανεβάσει τις σινεφίλ προσδοκίες πολύ υψηλά. Ηταν η επιτυχία του Sundance του 2023 και έλαβε υποψηφιότητες για Οσκαρ καλύτερης ταινίας και σεναρίου. Με τη δεύτερη ταινία της " Ταιριάζουμε;" απογοητεύει βαθιά τους κριτικούς. Εκείνη έχει άλλη γνώμη και απορεί.
Η Σονγκ εξεπλάγη με τις αντιδράσεις για την ταινία της «Ταιριάζουμε;». Οι θεατές συμπάσχουν περισσότερο με τον Χάρι (Πέδρο Πασκάλ), έναν πλούσιο που φλερτάρει με την προξενήτρα Λούσι (Ντακότα Τζόνσον), παρά με τον Τζον (Κρις Έβανς), το παλιό έρωτα της Λούσι που εξακολουθεί να ζει με συγκάτοικους ενώ αγωνίζεται να τα καταφέρει ως ηθοποιός.
Προωθώντας την ευρωπαϊκή κυκλοφορία της ταινίας ένας δημοσιογράφου του Refinery29 ζήτησε από τη Σονγκ να αντιδράσει στον θρασύτατο ισχυρισμό ότι η ταινία είναι μια προπαγάνδα για τους φτωχούς. «Αυτό που είναι πολύ σημαντικό για μένα είναι να τονίσω ότι για την οικονομική εξαθλίωση δεν φταίνε οι εξαθλιωμένοι και αυτό είναι πολύ βάναυσο». Το βρίσκω πολύ σκληρό να μιλάω για τον Τζον ως έναν χαρακτήρα που αγαπά τη Λούσι, και που είναι ένας όμορφος χαρακτήρας που υποδύεται όμορφα ο Κρις - να μιλάω γι' αυτόν με τόσο σκληρούς όρους όπως "ένα άφραγκο αγόρι" ή "άφραγκος άνθρωπος". «Για το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου στα ύστερα χρόνια του καπιταλισμού, ο Χάρι, όσον αφορά τη συσσώρευση πλούτου, είναι στην πραγματικότητα αυτός που αξίζει περισσότερο», λέει η Σονγκ. Ηθελε κάποιος να της δείξει ότι είχε αυτή την οπτική γωνία - επειδή ήθελε να απαντήσει, δημόσια.
Διαβάστε εδώ: Οχι. To «Ταιριάζουμε;» της Σελίν Σονγκ δεν έχει καμία διάθεση για προπαγάνδα.
«Μπορώ να είμαι ατρόμητη επειδή δεν είμαι γεμάτη σκατά», λέει. «Ετσι νιώθω, πάντα. Τι να φοβηθώ; Ξέρω ότι υποστηρίζω κάθε πράγμα που κάνω και οτιδήποτε πιστεύω. Δεν έκανα αυτή την ταινία για πλάκα. Η ταινία της είναι φτιαγμένη στους αγχώδεις και υλιστικούς ρυθμούς του παρόντος. Ο τρόπος που μιλάνε οι χαρακτήρες αντανακλά αρκετά τον τρόπο που μιλάμε εμείς - ίσως όχι καν διαδικτυακά, αλλά μόνο μεταξύ φίλων μας. ‘’Πώς ήταν το ραντεβού σου στο Tinder;" ‘’Είναι κοντός γαμώτο." Μας εκθέτει στον τρόπο με τον οποίο έχουμε αφήσει την αγορά να εισχωρήσει στις καρδιές μας», λέει η Σονγκ.
Η Σονγκ, οι ηθοποιοί της και το συνεργείο της βρίσκονταν σε συνεχή διάλογο σχετικά με την δική τους συναισθηματική ζωή, δίνοντας προτεραιότητα σε ένα επίπεδο ευάλωτης, αυθεντικής εμπειρίας για να διαμορφώσουν το πολύπλοκο σύγχρονο πνεύμα των χαρακτήρων.
«Δεν μου αρέσει όταν το κοινό ξέρει πώς τα πάει η ταινία», λέει. «Η ταινία δεν γυρίστηκε για να κάνει μια συγκεκριμένη πλούσια ομάδα πλουσιότερη. Η ταινία υπάρχει για να μπορεί να είναι ο εαυτός της». Συνδέει αυτό το σλόγκαν με το σύνθημα της επιτυχημένης δημαρχιακής εκστρατείας του Mamdani: «Η πόλη μας δεν είναι προς πώληση. Κάθε εκατοστό της προσοχής μας καταναλώνεται από εταιρικά συμφέροντα - όλοι προσπαθούν να σου πουλήσουν κάτι», λέει η Σονγκ. «Έτσι, κάθε φορά που μια ταινία θέλει απλώς να είναι ο εαυτός της, νομίζω ότι μπορεί να εισχωρήσει στις καρδιές των ανθρώπων. Ολοι εξεπλάγησαν τόσο πολύ από αυτήν την ταινία. Γιατί εκπλήσσεστε τόσο πολύ;»
Πηγές του A24 λένε ότι η ταινία έχει «επαναπροσδιορίσει» τις προσδοκίες του είδους της για το στούντιο στο μέλλον, ιδίως δεδομένης της μαζικής προβολής της στο εξωτερικό. Η Σονγκ ελπίζει ότι η ταινία αποτελεί παράδειγμα για την κινηματογραφική βιομηχανία. «Είναι μια ιστορία αγάπης, αλλά αφορά το να είσαι μια σύγχρονη γυναίκα. Ξέρω ότι υπάρχει ένα κοινό γι’ αυτό, που θέλει να νιώθει ότι το υπολογίζεις και να νιώθει ότι μπορείς να του απευθυνθείς. Δεν είναι δύσκολο να πιστέψεις ότι μια ταινία σαν αυτή έφερε τόσο χρήματα.
Οταν η Σονγκ προσπάθησε για πρώτη φορά να μπει στον κινηματογράφο, έμεινε έκπληκτη από το πόσο βαθιά είχε φτάσει ο μισογυνισμός στη βιομηχανία, έχοντας προέλθει από τον σχετικά πιο ισότιμο κόσμο του θεάτρου. «Πρέπει να γυρίζεις ταινίες όπως οι άντρες, για τους σινεφίλ, αλλιώς πρέπει απλώς να αποδεχτείς ότι θα σε υποτιμούν συνεχώς», λέει.
Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix: Ταιριάζουμε;
«Μέχρι να βγει η ταινία, δεν υπάρχει τρόπος να μάθουμε αν θα αρέσει στο κοινό», συνεχίζει η Σονγκ. Τώρα που βγήκε πιστεύω πως μπορώ να ζητήσω από το κοινό να είναι τόσο ανοιχτόκαρδο όσο είμαι κι εγώ. Το κοινό αγκάλιασε τελικά το ‘’Ταιριάζουμε; ‘’ με ανοιχτή καρδιά. Και είμαι σίγουρη πως θα είναι πάντα ανοιχτόκαρδο. Ετσι θα πορεύομαι στο μέλλον.»
Διαβάστε ακόμα: Σελίν Σονγκ: «Οι ρομαντικές κομεντί έχουν εξοριστεί από την πατριαρχία – αλλά δεν είναι όλη η αλήθεια»
