Berlinale 2014 - Μέρα 7η: Γιορτάζοντας το ελληνικό σινεμά!

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 13 FEB 2014  /  Flix Team

Με τις ελληνικές ταινίες να έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο των προβολών τους και τα πηγαδάκια για τα φαβορί των βραβείων του Σαββάτου να έχουν πυκνώσει, η 64η Berlinale υποδέχεται τους τελευταίους της λαμπερούς καλεσμένους...

Η χθεσινή μέρα στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου έκλεισε με το πάρτι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης σε ένα βερολινέζικο μπαρ όπου συγκεντρώθηκαν όλοι οι Ελληνες που βρίσκονται στο Βερολίνο, για να χειροκροτήσουν για ακόμη μια φορά τις εθνικές συμμετοχές στη διοργάνωση. Μαζί τους και ξένοι δημοσιογράφοι, παραγωγοί και παράγοντες σε μια διεθνή εικόνα του πως πρέπει να γιορτάζεται το momentum του ελληνικού σινεμά και να ενισχύεται η δικτύωσή του - απαραίτητη πλέον για τη βιωσιμότητά του.

Ανάμεσα τους οι ομάδες του «Μικρού Ψαριού» του Γιάννη Οικονομίδη, του «Στο Σπίτι» του Αθανάσιου Καρανικόλα, του «Να Κάθεσαι και να Κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά και οι δύο σκηνοθέτιδες των μικρού μήκους «Wahingtonia», Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη και «Προαύλιο», Ρηνιώ Δραγασάκη.

Διαβάστε περισσότερα για τις ελληνικές συμμετοχές που ολοκλήρωσαν τις πρεμιέρες του στην 64η Berlinale:

2

Μπορεί το θέμα συζήτησης γύρω από την ταινία της Κλαούντια Λιόσα «Aloft» να είναι πως βρίσκεται καταχρηστικά στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ (κυρίως λόγω πολυβραβευμένη προϋπηρεσίας - «Madeinusa», «Το Γάλα της Θλίψης»), αλλά και το πραγματικό θέμα γύρω από την παρουσία της Τζένιφερ Κόνελι που πρωταγωνιστεί στην ταινία είναι το πόσο όμορφη, αλλα΄φανέρα αδυνατισμένη είναι. Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη γνώμη του Flix για το «Aloft» της Κλαούντια Λιόσα.

Δείτε μερικές από τις φωτογραφίες του photo call της και της επίσημης πρεμιέρας της ταινίας:

2

2

2

2

2

Το «Aloft», όμως, δεν ήταν η μόνη αδύναμη στιγμή της ημέρας, αφού και τα δύο φιλμ του διαγωνιστικού προγράμματος υπήρξαν κατώτερα των προσδοκιών και της φήμης τους.

2

Με executive producer τον Μάρτιν Σκορσέζε, με υποστήριξη ή συμπαραγωγή απ’ όποιον φορέα υφίσταται στα κινηματογραφικά πράγματα, η Αργεντίνα Σελίνα Μούργκα του «A Week Alone» παρουσίασε το «The Third Side of the River», μια ταινία που επιβιώνει μόνο σε Φεστιβάλ κι αυτό ακόμα αμφίβολο. Κεντρικός ήρωας είναι ο Νίκο που στη διάρκεια της ταινίας κάνει ένα πέρασμα: από την αθωότητα στην ενηλικίωση, ή από την ανοχή στην επανάσταση, ή από την απραγία στη δράση, κάπως διασχίζει το «ποτάμι» της ζωής κόντρα στο ρεύμα, αλλά το πώς ακριβώς χάνεται στην υπερβολικά αφαιρετική αφήγηση. Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη γνώμη του Flix για το «The Third Side of the River» της Σελίνα Μούργκα.

2

Παρόμοιες αρετές, μαζί με μια οπτικά απαστράπτουσα απεικόνιση μιας νουάρ Κίνας, καταστρέφονται από την υπερβολική υπονόμευση και ένα αδύναμο σενάριο στο «Black Coal, Thin Ice» του Nτιάο Γινάν. Σε μια πόλη της Βόρειας Κίνας, μέσα σε φορτία κάρβουνου, ανακαλύπτονται ακρωτηριασμένα μέλη ανθρώπινων κορμιών. Ενας αστυνομικός ξεκινά να διερευνήσει την υπόθεση των φόνων, σε μια οδύσσεια που θα κρατήσει χρόνια και θα τον βρει έκπτωτο ιδιωτικό ντετέκτιβ να συνεχίζει με εμμονή να μαζεύει στοιχεία. Στην καρδιά της ιστορίας βρίσκεται μια μοιραία γυναίκα, καμουφλαρισμένη σε θλιμμένη χήρα ενός από τα θύματα, αλλά κι ένα ολόκληρο σύμπλεγμα κακοποιών και μαφιόζων. Οπως σε κάθε νουάρ που σέβεται στον εαυτό του, στο «Black Coal, Thin Ice», δεν υπάρχουν καλοί και κακοί. Υπάρχουν μόνο σκοτεινές προθέσεις και σφετεριστικά κίνητρα. Διαβάστε ολόκληρ την κριτική του «Black Coal, Thin Ice» του Nτιάο Γινάν.

Διαβάστε ακόμη:

Μαθαίνετε τα πάντα για την Berlinale 2014, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται διαρκώς

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.