Πέντε βραβεία Εmmy για μία sitcom δεν το λες λίγο. Ειδικά όταν απέναντί της στην τηλεοπτική κατηγορία της «ευρύτερης» κωμωδίας είχε εμβληματικές σειρές που μέχρι πριν από λίγο δεν άφηναν βραβείο για βραβείο (30 Rock, The Office, Glee). Το «Modern Family» όμως μοιάζει να κερδίζει συνεχώς έδαφος: πέρσι είχε επίσης κερδίσει 5 Emmy αλλά σε πιο τεχνικές κατηγορίες. Φέτος απέσπασε δικαιωματικά τα βραβεία σεναρίου, σκηνοθεσίας, καλύτερης κωμικής σειράς, Β' ανδρικού κωμικού ρόλου για τον απίθανο Τάι Μπάρελ και, ακόμα πιο σπουδαία, αυτό του Β' γυναικείου κωμικού ρόλου για την τόσο ταλαντούχα και υποτιμημένη Τζούλι Μπόουεν. Αποδεικνύοντας ότι το χιούμορ της δεν είναι μόνο αποτέλεσμα σεναριακής ατάκας η Μπόουεν αποδέχτηκε το βραβείο με την ερώτηση «και τώρα για τι θα γκρινιάζω στον καναπέ του ψυχαναλυτή μου;»
Μία μίνι σειρά, ανακηρύχθηκε μεγάλη νικήτρια της βραδιάς. Κι όχι δεν ήταν το «Mildred Pierce» που όλοι περιμέναμε. Το ριμέικ του Τοντ Χέινς με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Γουίνσλετ στον μητρικό ρόλο-σύμβολο που έκανε διάσημο η Τζόαν Κρόφορντ, είχε την ατυχία να βρει μπροστά του το δράμα εποχής του Τζούλιαν Φέλοουζ «Downton Abbey». Η σειρά που μας επιστρέφει στην Αγγλία της αυγής του Α' Παγκοσμίου Πολέμου έχει στιβαρό σενάριο και άριστο καστ: Μάγκι Σμιθ, Ελίζαμπεθ ΜακΓκόβερν, Χιου Μπόνβιλ, Λόρα Καρμάικλ.
Το «Downton Abbey» λοιπόν απέσπασε 4 βραβεία Εmmy - καλύτερης μίνι σειράς ή τηλεταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου (για τον Τζούλιαν Φέλοουζ) και, φυσικά, Β' γυναικείου ρόλου για την Μάγκι Σμιθ. Στην αναμέτρησή του με το «Mildred Pierce» έχασε μόνο στον Α' γυναικείο ρόλο (που πήγε στην Κέιτ Γουίνσλετ) και στον Β' ανδρικό, που κέρδισε δικαιωματικά ο Γκάι Πιρς (νωρίτερα σε άλλη απονομή το «Μildred Pierce» είχε κερδίσει και τα βραβεία καλύτερης μουσικής, κοστουμιών και καλύτερου συνολικού καστ).
Γνωρίζοντας πολύ καλά ποιους είχαν να αντιμετωπίσουν, καθώς το «Mildred Pierce» είναι παραγωγή του ανίκητου στούντιο ΗΒΟ ενώ το «Downton Abbey» του δημόσιου καναλιού PBS, ο Τζούλιαν Φέλοουζ μίλησε για «νίκη του Δαβίδ στο Γολιάθ», ενώ η παραγωγός Ρεμπέκα Ιτον μίλησε για μία ακόμα πιο φιλόδοξη 2η σεζόν που ξεκίνησε ήδη από χτες στην Μ. Βρετανία.
Το «Mad Men» κέρδισε το βραβείο καλύτερης δραματικής σειράς, αλλά έμεινε εκεί. Μία παράξενη κίνηση από τους ψηφοφόρους των Emmy, καθώς το αναγνώρισαν μεν ως πλέον κλασική αξία, αλλά δεν του έδωσαν ούτε σενάριο, ούτε σκηνοθεσία, ούτε ρόλους.
Γιατί εκεί σημειώθηκε η πρώτη έκπληξη της βραδιάς. Στην τελευταία της σεζόν, μία εξαιρετική αμερικανική σειρά (που ξεκίνησε δυναμικά, το γύρισε σε σαπουνόπερα και μετά ανασυγκροτήθηκε και επέστρεψε με εξαιρετικό σενάριο) αποδείχτηκε το underdog των βραβείων. Το «Friday Night lights», η ιστορία μίας μικρής αμερικανικής κωμόπολης που όλα περιστρέφονται γύρω από το γυμνασιακό πρωτάθλημα football δικαίωσε τον «προπονητή» της, τον πρωταγωνιστή Κάιλ Τσάντλερ, αλλά και τον σεναριογράφο της Τζέισον Κέιτιμς. Η νίκη του Τσάντλερ ήταν ένα μικρό σοκ για τους παρόντες, αν κανείς σκεφτεί ότι την πεντάδα πλαισίωναν οι Στιβ Μπουσέμι («Boardwalk Empire»), ο Μάικλ Σ. Χολ («Dexter»), ο Τζον Χαμ («Mad Men») και ο Χιου Λόρι («House M. D.»)
Ηταν ανάμεσα στις εκπλήξεις ότι, άλλη μία επική παραγωγή της ΗΒΟ, το «Boardwalk Empire», δεν κέρδισε τίποτα άλλο παρά μόνο το αναμενόμενο: το Emmy σκηνοθεσίας για τον πιλότο που υπέγραψε ο Μάρτιν Σκορσέζε.
Αυτό ήταν πάντως το trend της βραδιάς: μεγάλα φαβορί να σώζουν τα προσχήματα με κάποια σκόρπια, μεμονωμένα βραβεία. Εκτός από τα «Mildred Pierce», «Mad Men» και «Boardwalk Empire», την ίδια τύχη είχε και η υπερπαραγωγή του «Game of Thrones» (κέρδισε μόνο του Β' Ανδρικού δραματικής σειράς για τον υπέροχο Πίτερ Ντίνκλεϊτζ) και το αποτυχημένο «The Kennedys» (που απέσπασε το Emmy Α' ανδρικού για τον Μπάρι Πέπερ), αλλά και το «The Good Wife» που ενώ έμοιαζε να έχει ανοδική πορεία στα βραβεία, φέτος απλά κατάφερε να διατηρήσει τα σκήπτρα της πρωταγωνίστριάς Τζουλιάνα Μαργκόλις που απέσπασε το Emmy Α γυναικείου.
Κι αν ένα βραβείο θεωρείτε ότι για τόσο μεγάλες σειρές δεν είναι παρηγορητικό, σκεφτείτε το σοκ του Ράιαν Μέρφι χτες βράδυ: το «Glee» έζησε την ταπείνωση να φύγει εντελώς αβράβευτο, ακόμα και σε κατηγορίες ρόλων που θα μπορούσε να πάρει κάτι. Ισως αυτό να γίνει μάθημα ταπεινότητας και λίγο καλύτερης δουλειάς στο σενάριο μίας σειράς που ξεκίνησε αριστουργηματικά και τώρα καταλήγει να αποτελεί αφορμή για να βγει το ψωνισμένο καστ σε συναυλία.
«Απόψε είναι μια βραδιά που η αξία κερδίζει του hype» πρόβλεψε ο Τζούλιαν Φέλοουζ και πράγματι μερικές βραβεύσεις επιβεβαίωσαν τα λόγια του. Οπως αυτή της συγκλονιστικής κινηματογραφικής και τηλεοπτικής δευτεραγωνίστριας Μάργκο Μάτιντεϊλ για το κυνικό γουέστερν «Justified».
Κατά γενική ομολογία πάντως, η μεγαλύτερη έκπληξη των 63ων βραβείων Emmy ήταν το Α' γυναικείο στην κωμωδία. Ανάμεσα σε υποψήφιες όπως η δική μας αγαπημένη Λόρα Λίνεϊ («The Big C»), η Τίνα Φέι («30 Rock»), ή η Εντι Φάλκο («Nurse Jackie») το κέρδισε η σταχτοπούτα του χορού: η Μελίσα ΜακΚάρθι («Mike & Molly») στέφθηκε στην κυριολεξία (καθώς όλες οι υποψήφιες ανέβηκαν στη σκηνή και μιμήθηκαν, σατιρικά, την στέψη καλλιστείων) η βασίλισσα της κωμωδίας αφήνοντας πίσω τον συναγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι το γνήσιο κωμικό της ταλέντο (τη θυμάστε στα «Gilmore Girls»;) πήρε την απαραίτητη μαζική mainstream δημοσιότητα από τις κινηματογραφικές «Φιλενάδες».
Στο αντίστοιχο βραβείο του Α' ανδρικού ρόλου σε κωμική σειρά, ο εξαιρετικός Τζιμ Πάρσονς («The Bing Bang Theory») κέρδισε άλλο ένα βραβείο για τη συλλογή του.
Στις κατηγορίες των ριάλιτι σόου και κωμικών variety σειρών νικητές αποδείχτηκαν τα «Saturday Night Live», «The Daily Show» και «Amazing Race».
Αφαντα από πάσα κατηγορία τα «Shameless», «True Blood», «Damages». Ειδικά την απουσία του πρώτου, τη θεωρούμε μεγάλη αδικία.
Χαζέψτε στο gallery φωτογραφίες από τους λαμπερούς παρουσιαστές και νικητές της βραδιάς και δείτε το video από το opening number της Τζέιν Λιντς στη σκηνή.
Και του χρόνου!