Industry

Πάνω από ένα τέταρτο των συνδρομητών του Netflix δεν το χρησιμοποιούν (!)

of 10

Τα αποτελέσματα έρευνας της Self Financial εγείρουν σημαντικά ερωτήματα αναφορικά με το πώς χρησιμοποιούνται -στην πράξη- οι συνδρομητικές πλατφόρμες.

Πάνω από ένα τέταρτο των συνδρομητών του Netflix δεν το χρησιμοποιούν (!)

Στις 21 Μαρτίου του φετινού έτους, την ίδια στιγμή που η σειρά του Γκάι Ρίτσι, «The Gentlemen» διένυε την -επί τρεις συνεχόμενες εβδομάδες- προβολή της ως η κορυφαία σειρά του Netflix, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Self Financial, το 28,2 τοις εκατό των μελών της πλατφόρμας στην Αμερική πλήρωναν για την υπηρεσία streaming χωρίς να τη χρησιμοποιούν πραγματικά. Αυτό ήταν και το υψηλότερο ποσοστό «αδρανών» συνδρομών σε σύγκριση με τις υπόλοιπες μεγάλες συνδρομητικές πλατφόρμες.

Tα αποτελέσματα των αντίστοιχων μετρήσεων για το Disney+ (27,6 τοις εκατό) δεν απείχαν πολύ από αυτά του Netflix. Η Prime Video δε, κατετάγη τρίτη όσον αφορά τις πιο αχρησιμοποίητες υπηρεσίες, με την Amazon Prime να είναι -συνολικά- η πιο αδρανής συνδρομητική πλατφόρμα, με το 30,1 τοις εκατό των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι δεν την έχουν χρησιμοποιήσει καθόλου εντός διαστήματος ενός μήνα.

Στο πλαίσιο της έρευνας, ως αδρανείς συνδρομές επί πληρωμή ορίστηκαν αυτές που ναι μεν έχουν πληρωθεί, αλλά δεν έχουν χρησιμοποιηθεί τις τελευταίες 30 ημέρες (κατά το διάστημα διεξαγωγής της έρευνας). Οι ερευνητές επέλεξαν το παραπάνω χρονικό περιθώριο, λόγω του ότι το 70 τοις εκατό των Αμερικανών επιλέγουν να πληρώνουν για συνδρομές σε μηνιαία και όχι σε ετήσια βάση.

watching-series

Μέσα από την έρευνα διαπιστώθηκε επίσης, μεταξύ άλλων, ότι στο μέσο νοικοκυριό των ΗΠΑ αντιστοιχούν 4,1 ενεργές συνδρομές επί πληρωμή (τιμή που γνώρισε πτώση σε σύγκριση με το 2023, όπου η αντίστοιχη ανερχόταν στις 4,4 ενεργές συνδρομές). Το παραπάνω αποτέλεσμα, το οποίο φαίνεται να συμπίπτει με άλλες συναφείς μελέτες πάνω στο θέμα, μεταφράζεται σε μέσο μηνιαίο κόστος 40,39 δολαρίων (έναντι των 52,97 δολαρίων που δαπανούσε μηνιαία για τις συνδρομές του το μέσο αμερικανικό νοικοκυριό το 2023). Η σημαντική αυτή πτώση οφείλεται εν μέρει στην εμφάνιση νέων, φθηνότερων προσφορών βίντεο streaming (οι οποίες συνοδεύονται από περιορισμένο αριθμό διαφημίσεων) από τις πλατφόρμες, σε συνδυασμό με την τάση της εποχής για παράτυπη κοινή χρήση των κωδικών μεταξύ των μελών.

Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε σε διάστημα μίας μόνο ημέρας, με μόλις 1.100 Αμερικανούς να συμμετέχουν στη δημοσκόπηση. Το νούμερο αυτό σαφώς δεν είναι αμελητέο, συγχρόνως όμως δεν αποτελεί και ιδιαίτερα μεγάλο δείγμα, λαμβάνοντας υπόψιν ότι στις 30 Μαρτίου του 2024 -εννέα ημέρες μετά τη διεξαγωγή της μελέτης- το Netflix ανέφερε ότι είχε σχεδόν 83 εκατομμύρια συνδρομητές στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Επιπλέον, ορισμένες ερωτήσεις επέτρεπαν στους ερωτηθέντες να επιλέξουν πολλαπλές απαντήσεις, κάτι που συνήθως αλλοιώνει τα αποτελέσματα σε ποσοστιαία βάση.