«ΟΙ Κάννες είναι το παλιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ στον κόσμο και πάντα ονειρευόμουν να δω μια από τις ταινίες μου στο διαγωνιστικό. Είναι ένα όνειρο που ήταν σε νάρκη για πολύ καιρό. Είχα σχεδόν σταματήσει να πιστεύω σε αυτό. Ετσι είμαι βαθιά συγκινημένος που η ταινία θα είναι στο φεστιβάλ φέτος. Δεν πίστευα ότι θα την επιλέξουν. Τις περισσότερες φορές σου τηλεφωνούν και σου λένε, «»συγνώμη αλλά δεν θα πάρουμε την ταινία σου». Και μετά βάζεις τα κλάματα. Εχω περάσει από αυτή τη διαδικασία αρκετές φορές».
Διαβάστε ακόμη: Αυτό είναι το επίσημο πρόγραμμα του 68ου Φεστιβάλ Καννών
Δεν είναι σύνηθες ένας σκηνοθέτης να είναι τόσο ανοιχτός για τα αισθήματα της απόρριψης που μπορεί να δημιουργεί ένα όχι από ένα φεστιβάλ όπως οι Κάννες, όσο ο Ντενί Βιλνέβ μιλώντας στην εφημερίδα Guardian. Κι ο Καναδός είναι από τους ανθρώπους που έχουν ήδη επισκεφθεί το φεστιβάλ στο παρελθόν τόσο με το «Cosmos» και το «Polytechnic» που ειχαν προβληθεί στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το «Un 32 août sur terre» στο Ενα Κάποιο Βλέμμα, όσο και με το μικρού του μήκους «Next Floor» που πήρε το μεγάλο βραβείο στην κατηγορία της.[Δείτε τη εδώ]
Το «Sicario» σηματοδοτεί λοιπόν με κάποιο τρόπο κι επισήμως το πέρασμα του στην λίγκα των μεγάλων και την ίδια στιγμή την απόλυτη εγκαθίδρυσή του στην Αμερική αφού μετά το «Prisoners» και το «Ο Ανθρωπος Αντίγραφο» δυο αγγλόφωνες, αμερικάνικες παραγωγές γυρισμένες στον Καναδά, αυτή τον περνά οριστικά πέρα από τα σύνορα.
Στην πραγματικότητα και πέρα από τα σύνορα της Αμερικής, αφού το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας διαδραματίζεται στο Μεξικό εκέι όπου η Εμιλι Μπλαντ, μια ιδεαλιστική πράκτορας του FBI αναλαμβάνει να εξουδετερώσει εναν έμπορο ναρκωτικών υπό την καθοδήγηση του ανωτέρου της, που υποδύεται ο Τζος Μπρολιν και με την «πολύτιμη βοβήθεια» ενός hitman τον οποίο παίζει ο Μπενίσιο Ντελ Τόρο.
Ο Βιλνέβ περιγράφοντας την ταινία του λέει πως είναι «ένα πολύ σκοτεινό φιλμ, ένα μαύρο ποίημα, πολύ βίαιη» κι εξηγεί ότι ακόμη κι αν μοιάζει σαν μια ταινία δράσης είναι στην ουσία μια ταινία «για την Αμερική. Για το πως η Αμερική φαντασιώνεται ότι μπορεί να λύσει προβλήματα που βρίσκονται έξω από τα σύνορά της δίχως να σκέφτεται τις παράπλευρες απώλειες που αυτά επιφέρουν, την νομιμότητα των πράξεών της και τα ηθικά ζητήματα που εγείρουν. Είναι μια ταινία που μιλά για τον ιδεαλισμό και τον ρεαλισμό και την σύγκρουση μεταξύ τους. Διαδραματίζεται στα σύνορα του Μεξικό, αλλά θα μπορούσε να λαμβάνει χώρα στο Αφγανιστάν, ή στη Μέση Ανατολή, σε χώρες της Αφρικής.»
Το «Sicario» είναι η πιο ακριβή ταινία του Βιλνέβ μέχρι σήμερα, ένα φιλμ που δεν θα μπορούσε να γυριστεί στον Καναδά όπως λέει, αλλά και μια ταινία στην οποία ο ίδιος είχε το final cut και τον τελικό λόγο στην επιλογή των ηθοποιών. Ομως ο ίδιος δηλώνει πως «περισσότερο απ οποιαδήποτε άλλη που έχω κάνει, αυτή είναι μια ταινία για το ευρύ κοινό, αφού αυτό είναι το είδος του σινεμά που θέλω να κάνω. Μια ταινία που είναι ανοιχτή στους θεατές δεν σημαίνει ότι ξέπουλήθηκες. Το σινεμά είναι pop art: δεν πιστεύω στους διαχωρισμούς μεταξύ του σινεμά των auteur και του σινεμά για το κοινό. Το σινεμά είναι σινεμά».
Διαβάστε ακόμη: To σίκουελ του «Blade Runner» μόλις έγινε ό,τι πιο hot περιμένουμε!
Κάντε κλικ εδώ για όλα τα νέα που πρέπει να ξέρετε για το φετινό φεστιβάλ των Καννών.