Ηταν η μία από τις δυσάρεστες εκπλήξεις στη χτεσινή ανακοίνωση των Υποψηφιοτήτων για την 86η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ: η ταινία του Τζέι Σι Τσάντορ, «Ολα Χάθηκαν», απουσίαζε από όλες τις κατηγορίες, ακόμα κι από εκείνη του Α’ Ανδρικού Ρόλου, παρότι ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ κατά γενική ομολογία και δική μας πεποίθηση έδωσε μια μοναδική ερμηνεία. Ο 77χρονος ηθοποιός βρέθηκε μπροστά σε μικρόφωνο χθες, εγκαινιάζοντας το φετινό Φεστιβάλ του Σάντανς κι εκεί άφησε να φανεί η συγκρατημένη, πάντα, πικρία του αλλά και ο εκνευρισμός του με την εταιρεία διανομής της ταινίας στην Αμερική, τη Roadside Attractions, θυγατρική της Lionsgate, που κατά τον ίδιο δεν έκανε σωστά της δουλειά της.
«Δεν έγινε κανενός είδους καμπάνια,» παραπονέθηκε ο Ρέντφορντ, «που θα μας βοηθούσε να προσεγγίσουμε το mainstream κοινό και τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Δεν ξέρω τι φοβήθηκε η Roadside. Είτε δεν ήθελαν να ξοδέψουν χρήματα, είτε ήταν ανίκανοι.» Οι ηθοποιοί που διαγωνίζονται, τελικά, για το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, εκπροσωπούνται πράγματι από ταινίες που είχαν μεγάλη απήχηση στο κοινό και, παράλληλα, υποστηρίχθηκαν από δυναμικές, οργανωμένες κι ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες: ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο για τον «Λύκο της Wall Street», ο Κρίστιαν Μπέιλ για τον «Οδηγό Αισιοδοξίας», ο Τσιουετέλ Ετζιόφορ για το «12 Χρόνια Σκλάβος», ο Μπρους Ντερν για το «Νεμπράσκα», ακόμα και ο Μάθιου ΜακΚόναχεϊ για το «Dallas Buyers Club» που ξεκίνησε χαμηλόφωνα αλλά ανέβασε τα ηχεία τον τελευταίο μήνα.
«Αυτές οι ταινίες,» συνέχισε ο Ρέντφορντ, «εξαρτώνται απόλυτα από τις καμπάνιες που σχεδιάζουν οι εταιρείες τους. Τα πράγματα παίρνουν έντονα πολιτικό χαρακτήρα. Το Χόλιγουντ είναι μια βιομηχανία, την οποία σέβομαι πάντα. Η ταινία που έκανα με τον Τζέι Σι Τσάντορ με γεμίζει υπερηφάνεια. Για μένα ήταν μια αγνή κινηματογραφική εμπειρία. Μου έδωσε την ευκαιρία, ως ηθοποιό, να επιστρέψω στις ρίζες μου.» Παραδόξως, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ έχει βρεθεί υποψήφιος στα Οσκαρ, ως ηθοποιός, μόνο μία φορά, το 1973 για το «Κεντρί» - και δύο ακόμα ως σκηνοθέτης, για το «Quiz Show» το 1995 και για τους «Συνηθισμένους Ανθρώπους» το 1980, το οποίο και κέρδισε, μαζί και με το τιμητικό Οσκαρ που του απονεμήθηκε το 2002.
Βέβαια, όπως σχολιάζει ο αμερικανικός Τύπος κι ο ίδιος ο Ρέντφορντ δεν έκανε το παραμικρό για να προωθήσει την υποψηφιότητά του, απέχοντας από κάθε είδους δημόσιες σχέσεις, όπως εδώ και χρόνια συνηθίζει. Γι’ αυτό και συνέχισε την ομιλία του στην έναρξη του Φεστιβάλ του Σάντανς, λέγοντας: «Θα ήταν υπέροχο να είμαι σήμερα υποψήφιος; Φυσικά, αλλά δε μ’ ενοχλεί που δεν είμαι. Είμαι μια χαρά. Κι οπωσδήποτε δε θέλω αυτό το γεγονός να αλλοιώσει τους λόγους για τους οποίους βρισκόμαστε εδώ.»
Διαβάστε περισσότερα για τις Υποψηφιότητες των Οσκαρ 2014
Διαβάστε και δείτε τα πάντα για τη διαδρομή των βραβείων προς τα Οσκαρ
Διαβάστε και δείτε ακόμα:
- Ενας Ρόμπερτ Ρέντφορντ την ημέρα...: Το Flix αφιερώνει μια ολόκληρη εβδομάδα στον άνθρωπο που χάρισε στο αμερικάνικο σινεμά ομορφιά και ανεξαρτησία.
- Ο Τζέι Σι Τσάντορ μιλά για το «Ολα Χάθηκαν», τον Ρέντφορντ και τη συνταγή της επιτυχίας