Σε συνέχεια των παρεμβάσεων σε σχέση με το κλείσιμο της ΕΡΤ και την επαναλειτουργία της, η Ενωση Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) απευθύνει ανοιχτή επιστολή προς τον υφυπουργό για τη δημόσια ραδιοτηλεόραση, Παντελή Καψή, αναφέροντας το ρόλο που οφείλει να παίξει ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας στον οπτικοακουστικό (κινηματογραφικό και τηλεοπτικό) τομέα της χώρας, τονίζοντας την υποχρέωσή του για τη στήριξη του ελληνικού σινεμά αλλά και κυρίως του ελληνικού ντοκιμαντέρ, αλλά και την πολιτιστική του συμβολή σε μια σύγχρονη Ελλάδα.
Διαβάστε εδώ πόσο κινδυνεύει το ελληνικό σινεμά από το κλείσιμο της ΕΡΤ.
Ακολουθεί αυτούσια η ανοιχτή επιστολή της ΕΣΠΕΚ:
Κύριε Καψή,
Κατ' αρχάς θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την ανάληψη των καθηκόντων σας και να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία στο έργο σας.
Στα μέλη της Ένωσης Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου περιλαμβάνονται οι περισσότεροι σκηνοθέτες που τα τελευταία χρόνια, αλλά και τις προηγούμενες δεκαετίες, έχουν προβάλει διεθνώς τον ελληνικό κινηματογράφο, αλλά και γενικότερα το οπτικοακουστικό έργο, που τόσο δύσκολα μπορεί να παραχθεί στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια.
Στη χώρα μας εδώ και χρόνια επικρατεί μια παρεξήγηση για την τηλεόραση. Ο όρος mass media, μεταφράζεται ως Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και όχι ως Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας, με αποτέλεσμα η τηλεόραση να θεωρείται κυρίως φορέας ενημέρωσης και δευτερευόντως πολιτισμού. Ο ρόλος της τηλεόρασης και ιδιαίτερα της δημόσιας τηλεόρασης, σε όλες της Ευρωπαϊκές χώρες, είναι να πρωτοστατεί στη στήριξη και προβολή του πολιτιστικού οπτικοακουστικού έργου. Στη χώρα μας, η ΕΡΤ, είχε σχεδόν τέσσερα χρόνια να συμμετάσχει στην παραγωγή οποιουδήποτε έργου μυθοπλασίας (μίνι σειρές, σειρές , τηλεταινίες). Η δε τήρηση των υποχρεώσεων της, που απορρέουν από το νόμο, για την ενίσχυση του κινηματογράφου (1,5%) , ήταν αποσπασματική και υπολειπόταν πολύ των προβλεπόμενων κονδυλίων. Αντίθετα, χώρες μικρότερες από την Ελλάδα όπως η Δανία επενδύουν και παράγουν υψηλήςποιότητας τόσο τηλεοπτικά όσο και κινηματογραφικά έργα. Για παράδειγμα φέτος ακόμη και η ΕΡΤ μετέδωσε , την δανέζικη σειρά "Borgen", που σημειώνει παγκόσμια επιτυχία, έχοντας γυριστεί στα Δανέζικα και προβάλλοντας την Δανία του σήμερα.
Πιστεύουμε ότι η αναμόρφωση της ΕΡΤ, πρέπει να λάβει σοβαρά υπ' όψιν τον ρόλο που οφείλει να αναλάβει η δημόσια τηλεόραση στο τομέα αυτό. Ανησυχούμε ακούγοντας, τον τελευταίο καιρό την άποψη ότι το ανθρώπινο δυναμικό και η υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτει η ΕΡΤ επαρκούν για την παραγωγή του προγράμματός που μεταδίδει. Ναι, επαρκούν αν η ΕΡΤ περιοριστεί σε ένα πρόγραμμα ενημέρωσης, με τη συνοδεία αριθμού ντοκιμαντέρ, που και αυτά, συχνά, θα είναι αμιγώς δημοσιογραφικά. Όμως αυτός δεν είναι ο ρόλος μιας σύγχρονης, ευρωπαϊκής, δημόσιας τηλεόρασης. Πιστεύουμε ότι πρέπει να διασφαλιστεί ότι η δημόσια τηλεόραση και στην Ελλάδα, θα παράγει τόσο ενημερωτικό όσο και πολιτιστικό πρόγραμμα με όλες τις εκφάνσεις του (έργα μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης).
Ευχόμαστε να δούμε αποτυπωμένη την θέση αυτή, στο νέο νομικό πλαίσιο, με τρόπο που θα επιφέρει πραγματική υποχρέωση κι όχι ευχετική αναφορά. Η σαφής αναφορά για ποσόστωση στο μεταδιδόμενο και παραγόμενο πρόγραμμα μεταξύ των κυρίων ειδών : ενημέρωση, μυθοπλασία, δημιουργικό ντοκιμαντέρ, αθλητικό πρόγραμμα, θα είναι μια πρώτη ουσιαστική δέσμευση για την ελληνική δημόσια τηλεόραση. Επίσης είναι σημαντικό να τηρήσει εις ολόκληρο την υποχρέωση της για την στήριξη του ελληνικού κινηματογράφου όπως πηγάζει από το νομό 3905/2010. Φυσικά το τελευταίο ισχύει για κάθε τηλεοπτικό σταθμό.
Διαβάστε περισσότερα:
- Πόσο κινδυνεύει το ελληνικό σινεμά από το κλείσιμο της ΕΡΤ;
- Η ΕΡΤ διχάζει την Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών
- H Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σκηνοθετών για την ΕΡΤ
- Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την ΕΡΤ
- H Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ
- H Ενωση Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου για την ΕΡΤ
- Πρωτοβουλία μικρομηκάδων για την ΕΡΤ
- ΕΡΤ: Μετά τα μεσάνυχτα...