Industry

Θέλω λεφτά. Θα βγω να το φωνάξω δυνατά.

of 10

Δεν είναι μόνο οι Ελληνες που ψάχνουν για εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης των ταινιών τους, είναι και οι Αμερικανοί που δείχνουν να τα καταφέρνουν θαυμάσια.

Θέλω λεφτά. Θα βγω να το φωνάξω δυνατά.

Εγινε ήδη, στην Ελλάδα, με το «Debtocracy». Γίνεται τώρα και στην Αμερική, με λίγο διαφορετικές παραμέτρους: το crowd-funding δείχνει να κερδίζει έδαφος σε μια αγορά με οικονομικά προβλήματα.

«Βοηθήστε μας να κερδίσουμε μια υποψηφιότητα για Οσκαρ» είναι η παράκληση των παραγωγών του ντοκιμαντέρ «Dying to Do Letterman» οι οποίοι κάνουν μια crowd-funding καμπάνια για ν’ αποκτήσουν τα χρήματα που θα χρειαστούν για να δρομολογήσουν την ταινία τους προς την Ακαδημία.

Σκοπός τους ήταν να καταφέρουν να προβληθούν στα DocuWeeks, μια διοργάνωση τριών εβδομάδων, σχεδιασμένη ακριβώς για να προβληθούν και επιλεγούν τα ντοκιμαντέρ που θα είναι υποψήφια για Οσκαρ.

Το «Dying to Do Letterman» παρακολουθεί την προσπάθεια του κωμικού Στιβ Μεϊζάν να κατακτήσει μια πολυπόθητη εμφάνιση στην εκπομπή του Ντέιβιντ Λέτερμαν και οι παραγωγοί της ταινίας κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο ένα διασκεδαστικό βίντεο, εκθέτοντας τις ανάγκες τους και ζητώντας από το κοινό να τους βοηθήσει οικονομικά.

Ο αρχικός στόχος ήταν να συγκεντρώσουν 37.000 δολλάρια, ώστε να πληρώσουν τη συμμετοχή στα DocuWeeks κι έναν διαφημιστή ν’ αναλάβει την καμπάνια τους. Απέκτησαν το ζητούμενο ποσό σε λιγότερο από μία εβδομάδα κι ως τώρα έχουν μαζέψει 44.000 δολλάρια, από 450 χρηματοδότες.

Οσοι έδωσαν χρήματα για την προώθηση της ταινίας, ανάλογα με τη συνεισφορά τους, θ’ ανταμοιφθούν από τους παραγωγούς με δώρα, κονκάρδες, mp3 και DVD, ιδιωτικές προβολές της ταινίας ή ειδικά stand-up shows από τον Μεϊζάν.

Ναι, στην Ελλάδα ακριβώς αυτό κατάφερε το «Debtocracy», βέβαια με μια συγκεκριμένη, ακτιβιστική ατζέντα. Το εάν το δικό μας κοινό, καταπονημένο οικονομικά, θα συνέβαλλε στο να κάνει ή να προωθήσει κάποιος μια ταινία είναι αμφίβολο, αλλά… μια δοκιμή θα μας πείσει!