
Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Δύση Ηλίου (Sunset) του Λάζλο Νέμες
Το «Sunset» διαδραματίζεται στη Βουδαπέστη, τη «νέα Βιέννη» του 1913, εκεί όπου η Ιρις Λάιτερ, μια κοπέλα που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο ελπίζει να βρει δουλειά στο πιλοποιείο που κάποτε ανήκε στους γονείς της και τώρα διευθύνει ο πρώην συνέταιρός τους, ενώ ταυτόχρονα αναζητά τον αδελφό της, Κάλμαν, του οποίου την ύπαρξη αγνοούσε μέχρι σήμερα. Αν βάλετε στη θέση του Σαούλ την Ιρις και αντί για το σκηνικό του στρατόπεδου συγκέντρωσης την Βουδαπέστη (η οποία για τις ανάγκες της ταινίας χτίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της σε στούντιο), βρίσκεστε μπροστά στην τρανταχτή απόδειξη πως ό,τι λειτούργησε με συγκλονιστικό αντίκτυπο στο ντεμπούτο του Λάζλο Νέμες είναι αυτό που εδώ τον προδίδει σε κάθε σκηνή, ακυρώνοντας εκτός από τη φιλοδοξία του και την προφανή δουλειά που έχει γίνει στην κατασκευή της ταινίας.
Ολα όσα έκαναν το «Γιο του Σαούλ» μια από τις πιο συγκλονιστικές κινηματογραφικές εμπειρίες των τελευταίων χρόνων, κάνουν τη νέα, δεύτερη ταινία του Ούγγρου Λάζλο Νέμες μια διάφανη αποτυχία. Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Επίσημη υποβολή της Ουγγαρίας για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στo Κανάλι της Βουλής
7 Μέρες στο Εντεμπε (7 Days in Entebbe) του Χοσέ Παντίλα
Στις 27 Ιουνίου του 1976, ένα αεροπλάνο της Air France, που πραγματοποιεί δρομολόγιο από το Τελ Αβίβ στο Παρίσι μέσω Αθήνας, καταλαμβάνεται εν μέσω της δεύτερης πτήσης από δύο ακραίους Γερμανούς, μέλη της συνδεδεμένης με τους Μπάαντερ-Μάινχοφ οργάνωσης Επαναστατικά Κύτταρα, κι άλλους δύο Παλαιστίνιους αγωνιστές του Λαϊκού Μετώπου. Οι αεροπειρατές εκτρέπουν το σκάφος στη Λιβύη για ανεφοδιασμό, κι από κει στο παλιό, εγκαταλειμμένο αεροδρόμιο του Εντεμπε στην Ουγκάντα, με τις ευλογίες του δηλωμένα αντισημιτικού προέδρου της χώρας, Ιντι Αμίν Νταντά. Οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν, με τους δράστες να ζητούν την απελευθέρωση 54 έγκλειστων ανά τον κόσμο Παλαιστινίων και λύτρα 5 εκατομμύρια δολάρια. Από τους τρομοκρατημένους επιβάτες αφήνονται ελεύθεροι μόνον οι μη ισραηλινοί υπήκοοι, Γάλλοι οι περισσότεροι, κι έτσι το βάρος της εύρεσης διπλωματικής λύσης πέφτει πάνω στην ισραηλινή κυβέρνηση, όπου θα αρχίσει να δίνεται άλλος ένας πόλεμος νεύρων για το πολιτικό κόστος της όποιας απόφασης: ενώ ο πρωθυπουργός Γιτζάκ Σαμίρ επιμένει στη μη διαπραγμάτευση με τους τρομοκράτες, ο Υπουργός Αμυνας Σιμόν Πέρεζ προσπαθεί να τον πείσει να παραμείνει στο παζάρι για να οργανωθεί στο μεταξύ με τη Μοσάντ μια επιχείρηση απελευθέρωσης των ομήρων.
Θρίλερ ομηρείας από πραγματικά γεγονότα, άψογο ως παραγωγή και με ενδιαφέρουσες ηθικοπολιτικές παραμέτρους που όμως χάνονται τελικά στην κάπνα του ηρωισμού. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 02.00 στην ΕΡΤ 2
Batman Begins του Κρίστοφερ Νόλαν
Ο πιτσιρικάς Μπρους Γουέιν γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας των γονιών του από έναν ληστή. Μεγαλώνοντας, ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Εγκαταλείπει τη Gotham City, σκληραγωγείται και εκπαιδεύεται από μια ομάδα παρανόμων στα βουνά της Ασίας. Επιστρέφοντας, αποφασίζει να πολεμήσει το οργανωμένο έγκλημα που έχει διαβρώσει την πόλη του. Θα το κάνει ανώνυμα, κρυμμένος πίσω από τη στολή της νυχτερίδας - ένα σύμβολο που θα προκαλεί το φόβο στο κακό και θα ισχυροποιεί τη δύναμη του καλού. Ετσι γεννιέται το alter-ego του, ο Batman.
Κάνοντας ίσως για πρώτη φορά μια comic book ταινία έχοντας στο μυαλό του πρωτίστως το ενήλικο κοινό, ο Κρίστοφερ Νόλαν άλλαξε με το «Batman Begins» το ίδιο το DNA των superhero films. Σκοτεινό, «αληθινό», βίαιο, συναισθηματικά επώδυνο, μακριά από την εφήμερη απόλαυση των παραφουσκωμένων από CGI ταινιών του είδους, αυτό το origin story έδωσε καινούρια πνοή στο saga του Batman κι υπήρξε αποκλειστικά υπεύθυνο για το look και το ύφος των περισσότερων ταινιών του είδους. Ομως ακόμη πιο ουσιαστικά, το «Batman Begins» δεν ήταν μια ταινία για υπερήρωες μα κυρίως για τους ανθρώπους κάτω από τις στολές τους, για τους δαίμονες που τους κατατρέχουν τις εσωτερικές τους μάχες και την ψυχολογική τους διαδρομή από το σκοτάδι στο φως και πάλι πίσω. Δομημένο ως ένα πλούσιο σε αναγνώσεις κινηματογραφικό και συναισθηματικό για θεατές με απαιτήσεις, κλεισμένο ερμητικά σε ένα θεαματικό action πακέτο με μαύρη - κατάμαυρη - κορδέλα.
Η ταινία προβάλλεται στη 01.15 στο Star
Η Γαλλική Αποστολή (The French Dispatch) του Γουές Αντερσον
Το καλοκαίρι του 1925 ένας νεαρός αμερικανός αποφασίζει να παρατείνει τις διακοπές του στη φιξιόν κωμόπολη Ennui-sur-Blasé και να ξεκινήσει να γράφει τις ταξιδιωτικές του εμπειρίες, μεταμορφώνοντας την εφημεριδούλα του πατέρα του («Liberty, Kansas Evening Sun») σε περιοδικό με τίτλο «Γαλλική Αποστολή». Τελικά, ο Αρθουρ Xάουγιτσερ έμεινε εκεί για πάντα - μέχρι το 1975 που άφησε την τελευταία του πνοή και το τελευταίο τεύχος. Εμείς τον συναντάμε λίγο πριν το τέλος, όπου έχει συγκεντρώσει στην ταυτότητα του περιοδικού δημοσιογράφους, συγγραφείς, κριτικούς με δυνατές πένες, εκκεντρικές προσωπικότητες, ασυμβίβαστο βλέμμα, στηρίζοντας τα κείμενα τους με το δικό του αλάνθαστο ένστικτο - ένα δικό του σύστημα αξιών όπου το ταλέντο και η ακεραιότητα προστατεύονται με όποιο κόστος. Κάπως έτσι συγχωρείται ο νέος ταξιδιωτικός του αρθρογράφος, που καταστρέφει το picturesque όνειρο του μέσου Αμερικάνου, περιγράφοντας το Ennui χαριτωμένο ναι, αλλά χωρίς να παραλείπονται τα ποντίκια που κατακλύζουν τους υπονόμους του, ή τα πτώματα (ξεκαθαρίσματα της τοπικής μαφίας) που εμφανίζονται τις πρωινές ώρες να επιπλέουν στο ποτάμι του. Ετσι δικαιολογούνται τα παράλογα έξοδα της ιδιοσυγρασιακής κριτικού τέχνης, διαμονές σε spa και ακριβά δείπνα, γιατί στο τέλος θα του φέρει το πορτρέτο μίας εικαστικής διάνοιας. Κάπως έτσι, αναδεικνύεται κι ο γαστρονομικός οδηγός σε κάτι πολύ πιο ουσιώδες, που αφήνει στον ουρανίσκο γλυκόπικρη κοινωνικοπολιτική επίγευση: τον γράφει ο γκέι συντάκτης του περιοδικού ως αστυνομικό ρεπορτάζ με αιχμές και ουσία που σου σφίγγουν το στομάχι.
Η πιο τολμηρή, η πιο σύνθετη, η πιο άρτια, η πιο δύσκολη ταινία του Γουές Αντερσον. Υπόκλιση στη δημοσιογραφία που χάθηκε και το μεγάλο σινεμά που πεισμωμένα συνεχίζει. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στη 02.30 στον Alpha
Kinsey - Ας Μιλήσουμε Για Το Σεξ (Kinsey) του Μπιλ Κόντον
Η ζωή και η πορεία του Άλφρεντ Κίνσεϊ, του πρωτοπόρου επιστήμονα που μελέτησε την ανθρώπινη σεξουαλικότητα, μέσα από φλας-μπακ και αναμνήσεις, που αποκαλύπτουν τους λόγους, τις συγκυρίες, αλλά και την επίμονη προσπάθεια απέναντι στις προκαταλήψεις, που οδήγησαν στις επαναστατικές για την εποχή του θεωρίες του.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.30 στο Open
Dheepan: Ο Ανθρωπος Χωρίς Πατρίδα (Dheepan) του Ζακ Οντιάρ
Ο Ντιπάν ένας στρατιώτης στον αντικαθεστωτικό αγώνα των Ταμίλ στην Σρι Λάνκα, αφήνει πίσω του το παρελθόν του -το καίει κυριολεκτικά σε μια πυρά μαζί με τους νεκρούς συντρόφους του και την στολή του- για να ξεκινήσει από το μηδέν. Μαζί με την Γιαλίνι, μια νεαρή γυναίκα που δεν είναι η σύζυγός του κι εννιάχρονο ορφανό κορίτσι την Ιλαγιάλ, θα υποδυθούν μια οικογένεια για να έχουν μερικές ακόμη ελπίδες στην προσπάθειά τους να πάρουν πολιτικό άσυλο στη Γαλλία. Και κάπως έτσι θα βρεθούν σε ένα κτήριο στα πιο φτωχά προάστια του Παρισιού, ένα άντρο διακίνησης ναρκωτικών και παράνομων δραστηριοτήτων, στο οποίο ο Ντιπάν θα προσληφθεί ως επιστάτης, η Γιαλίνι θα κάνει την οικιακή βοηθό σε ένα ηλικιωμένο άντρα και η Ιλαγιάλ θα ξεκινήσει σχολείο.
Ο Ζακ Οντιάρ επιστρέφει με ένα ακόμη δείγμα, μεστού, ώριμου, σπουδαίου σινεμά με καρδιά και δύναμη. Χρυσός Φοίνικας στο Φεστιβάλ Καννών. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 20.00 στο Nova Cinema 2
Bird της Αντρεα Αρνολντ
Ηρωίδα είναι ένα 12χρονο κορίτσι, η Μπέιλι, που μεγαλώνει εντελώς έξω από το σύστημα: όμως μεγαλώνει, αναλαμβάνοντας τη δική της ευθύνη κι όλης της οικογένειάς της, σε μια αβέβαιη και καταχρηστική ενηλικίωση. Η Μπέιλι ζει με τον μπαμπά της, τον Μπαγκ («Bug», γιατί το σώμα του είναι καλυμμένο με τατουάζ εντόμων και ζωυφίων), ο οποίος δεν έχει αγγίξει ακόμα τα 30. Ο Μπαγκ (Μπάρι Κιόγκαν), είναι ένας τύπος επιπόλαιος και γοητευτικός, hyper, άξεστος και ενίοτε τρυφερός, ο οποίος όπου να'ναι παντρεύεται την Κέιλι, όμορφη τσαπερδόνα που φέρνει μαζί και τη μικρούλα κόρη της. Για να βρει τα χρήματα για το γάμο, ο Μπαγκ παίρνει ένα βατράχι, εισαγόμενο από την Αμερική, που εκκρίνει ένα παραισθησιογόνο υγρό από το σώμα του, πανάκριβο ναρκωτικό, μόνο αν, όμως, περνάει καλά κι αν ακούει μελωδική, ζεστή μουσική, όπως το Murder on the Dancefloor (της Σόφι Ελις-Μπέξτορ που γνώρισε την αναβίωσή του χάρη στο «Saltburn», επίσης με τον Μπάρι Κιόγκαν πρωταγωνιστή). Στο σπίτι μένει ακόμα ο λίγο μεγαλύτερος αδελφός της Μπέιλι, από άλλη πάλι μητέρα, ο Χάντερ, μέλος μιας συμμορίας ανηλίκων μασκοφόρων τιμωρών ρατσιστών και κακοποιητών γυναικών. Σ' ένα άλλο σπίτι, περισσότερο crack house, μένει η μαμά τής Μπέιλι με τις δυο ακόμα μικρότερες κόρες της και τον μισογύνη, βίαιο νέο της σύντροφο.
Μετά το «Cow», η Αγγλίδα σκηνοθέτης εστιάζει στα... πτηνά, στη βία, την ελευθερία και την πολυμορφική αγάπη, με ανεβασμένη ενέργεια που παρασύρει τα πάντα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Daredevil: Born Again
Το «Daredevil: Born Again» ξεκινά με έναν Ματ Μέρντοκ που μοιάζει να έχει εγκαταλείψει τη μάσκα του Daredevil, επιδιώκοντας να αφοσιωθεί στη δικηγορία. Οι δρόμοι της Νέας Υόρκης, όμως, δεν τον αφήνουν να φύγει. Μια νέα απειλή, μια σειρά από γεγονότα που δεν ελέγχει, και κυρίως η σκιά του Γουίλσον Φισκ, τον τραβούν πίσω σε έναν κόσμο που θέλει να εγκαταλείψει, αλλά ίσως δεν μπορεί.
Ο Daredevil επιστρέφει στους δρόμους του Hell's Kitchen σε μια από τις πιο βίαιες, αλλά και καλύτερες σειρές που είδαμε ποτέ από τη Marvel. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η σειρά είναι διαθέσιμη στο Disney+
The End του Τζόσουα Οπενχάιμερ
Μια φορά κι έναν καιρό, στο (κοντινό ;) μεταποκαλυπτικό μέλλον, όπου η γη έχει καταστραφεί από ανεξέλεγκτες πυρκαγιές -αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης- μία πλούσια οικογένεια έχει επιβιώσει στο θωρακισμένο της καταφύγιο. Το έχτισε ο Πατέρας, πρώην μεγιστάνας του πετρελαίου οπότε και συνυπεύθυνος για την περιβαντολλογική καταστροφή, στις υπόγειες σπηλιές ενός αλατωρυχείου, ως μία πολυτελή βίλα - με ακριβά σαλόνια, κρεβατοκάμαρες πισίνα, πιάνο. Η Μητέρα, πρώην μπαλαρίνα στα Μπολσόι, το διακόσμησε με αυθεντικούς μουσειακούς πίνακες ανεκτίμητης αξίας, τα οποία συντηρεί με υποχόνδρια προσοχή στη λεπτομέρεια. Ανάμεσα σε αυτούς τους τοίχους έχει γεννηθεί κι ο σήμερα 25χρονος Γιος τους - στο όνομα του οποίου το ζευγάρι επικαλείται ότι έκανε ό,τι έκανε. Για την προστασία του, την επιβίωσή του, τη διασφάλιση του κατέβηκαν στα σπλάχνα της Γης, με μόνη επιλογή συντροφιάς έναν Γιατρό, έναν Υπηρέτη και την Καλύτερη Φίλη της μητέρας, η οποία κουβαλά τις δικές της αποσκευές ενοχής. Αυτός είναι ο μόνος κόσμος που ο Γιος έχει γνωρίσει - δεν έχει δει τον ήλιο, τον ουρανό, τα λουλούδια παρά μόνο από τους πίνακες της μαμάς. Δεν έχει μάθει για την ανθρώπινη Ιστορία, παρά μόνο από τα βιβλία του μπαμπά. Μάλιστα, η κύρια ασχολία του είναι να γράφει την βιογραφία του πατέρα του, όπως εκείνος όμως θέλει να φιλτράρει τα γεγονότα μέσα από ένα πιο βολικό αφήγημα. Πώς αλλιώς να αντέξει ότι έχτισε έναν μυθικό πλούτο από την ύλη που κατέστρεψε τον πλανήτη; Οι μέρες περνούν μέσα από την ίδια ρουτίνα: κολύμπι στην πισίνα για την υγεία του σώματος, εργασίες για τη συντήρηση των έργων τέχνης, πολυτελή γεύματα με όσα υλικά διαθέτουν από την πρώην σεφ Καλύτερη Φίλη, μελέτη στη βιβλιοθήκη, ασκήσεις επιβίωσης σε περίπτωση παραβίασης από εξωτερικό εχθρό. Κανείς δεν έχει φτάσει μέχρι το κατώφλι τους εδώ και 25 χρόνια - έχει μείνει άραγε κανείς ζωντανός; Μια μέρα το ερώτημά τους θα απαντηθεί. Μία Ξένη, μία νεαρή μαύρη κοπέλα, καταρρέει στην είσοδο του αλατωρυχείου και η Οικογένεια πρέπει να αποφασίσει αν θα την εξοντώσει ή θα τη φιλοξενήσει. Θα ανοίξουν τα σύνορα να μπει ο ξένος; Η πάλη του καθενός με αυτή την απόφαση, θα ξυπνήσει καλά θαμμένα μυστικά, θα ταράξει συθέμελα τις σχέσεις και τις ισορροπίες και θα τους φέρει όλους αντιμέτωπους με τις προσωπικές τους ερινύες.
Ο δύο φορές υποψήφιος για Oσκαρ ντοκιμαντερίστας Τζόσουα Οπενχάιμερ αναμετριέται με την μυθοπλασία με ένα sci-fi αλληγορικό μιούζικαλ και χάνει στα σημεία. Φιλόδοξο πείραμα, ιδέες, πολιτικό μήνυμα, εξαιρετικό καστ, αλλά... ένα βαρετό αποτέλεσμα in The End. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Τα Χρόνια της Αθωότητας (The Age of Innocence) του Μάρτιν Σκορσέζε
Στο αυστηρό περιβάλλον των παλαιότερων και πλουσιότερων οικογενειών της Νέας Υόρκης της δεκαετίας του 1870, οι γάμοι μοιάζουν με συνθήκες μεταξύ εθνών, με σκοπό όχι να εδραιώσουν το ειδύλλιο ή να δημιουργήσουν παιδιά, αλλά να εξασφαλίσουν την ομαλή μεταβίβαση του πλούτου μεταξύ των γενεών. Μέσα σε αυτό το σκηνικό συναντάμε τον γόνο της τοπικής κοινωνίας Νιούλαντ Άρτσερ, ο οποίος είναι αρραβωνιασμένος με την όμορφη αλλά συμβατική Μέι Γουέλαντ. Όμως η καλά οργανωμένη ζωή του ανατρέπεται, όταν γνωρίζει την ξαδέλφη της Μέι, την ανεξάρτητη κόμισσα Ολένσκα. Με όλες τις δυνάμεις της μεγάλης κοινωνίας της Νέας Υόρκης να συνωμοτούν για να ματαιώσουν τον έρωτά τους, ο Νιούλαντ και η κόμισσα με δυσκολία συγκρατούν το αρχέγονο πάθος τους, καθώς παλεύουν να πιστέψουν ότι η αγάπη μπορεί πραγματικά να νικήσει τα πάντα.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
My Old Ass της Μέγκαν Παρκ
Η Ελιοτ, ένα ελευθερο πνεύμα, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον 39χρονο εαυτό της μετά από ένα τριπάκι από μανητάρια. Αλλά όταν η μεγαλύτερη Ελιοτ προειδοποιεί τον νεότερο εαυτό της, η Ελιοτ συνειδητοποιεί ότι πρέπει να ξανασκεφτεί τα πάντα για την οικογένεια, τη ζωή και την αγάπη της.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime_