Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι το Μεγάλo Σάββατο, 19 Απριλίου

of 10

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.

Τι βλέπουμε στο σπίτι το Μεγάλo Σάββατο, 19 Απριλίου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


Η Ρόζα της Σμύρνης

Η Ρόζα της Σμύρνης του Γιώργου Κορδέλλα

Το φιλμ διασκευάζει το μυθιστόρημα του Γιάννη Γιαννέλλη-Θεοδοσιάδη, «Ισμαήλ & Ρόζα», αλλάζοντας και τον τίτλο για να διευρύνει τη διάσταση του φιλμ. Η ιστορία πιάνει το νήμα στη Ρόζα του 1987 που, στην Αθήνα εδώ και δεκαετίες, ζει μαζί με την εγγονή της, τη Μαριάννα, που είναι εκκολαπτόμενη καλλιτέχνης. Ενας αρχιτέκτονας, ο Δημήτρης, στην προετοιμασία μιας έκθεσης και παρασυρμένος από το ερευνητικό μεράκι του, θα έρθει, άθελά του, αντιμέτωπος με το επτασφράγιστο μυστικό που κρατά η Ρόζα καλά κρυμμένο στις μνήμες της και θα προσπαθήσει να το φέρει στην επιφάνεια.

Το μυθιστόρημα του Γιάννη Γιαννέλλη-Θεοδοσιάδη «Ισμαήλ & Ρόζα» γίνεται ταινία σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κορδέλλα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στη 21.10 στην ΕΡΤ 1

Burlesque

Burlesque του Στίβεν Αντίν

Το Burlesque Lounge έχει αφήσει πίσω του τις καλύτερες μέρες του. Η Τες, συνταξιούχος χορεύτρια και ιδιοκτήτρια του χώρου, παλεύει να κρατήσει ζωντανό το γερασμένο θέατρο, αντιμετωπίζοντας κάθε είδους οικονομικές και καλλιτεχνικές προκλήσεις. Με τα μέλη του θιάσου να αποσπώνται όλο και περισσότερο από προσωπικά προβλήματα και με μια απειλή που προέρχεται από την προσπάθεια ενός πλούσιου επιχειρηματία να αγοράσει το χώρο από την Τες, η καλή τύχη φαίνεται να έχει εγκαταλείψει εντελώς το κλαμπ. Εν τω μεταξύ, η ζωή της Άλι, ενός κοριτσιού από μια μικρή πόλη της Αϊόβα, πρόκειται να αλλάξει δραματικά. Εργαζόμενη ως σερβιτόρα στο κλαμπ, η Άλι ξεφεύγει από ένα κούφιο παρελθόν και γρήγορα ερωτεύεται την τέχνη του μπουρλέσκ. Με την υποστήριξη των νέων φίλων της ανάμεσα στο πλήρωμα του θεάτρου, καταφέρνει να εκπληρώσει τα όνειρά της και να ανέβει η ίδια στη σκηνή. Τα πράγματα όμως παίρνουν δραματική τροπή όταν η μεγάλη φωνή της Άλι την κάνει να γίνει η κύρια ατραξιόν της επιθεώρησης.

Μουσικοχορευτικό υπερθέαμα, camp μεν, τρυφερό και ειλικρινές δε. Προσφέρει την ψυχαγωγία που υπόσχεται!

H ταινία προβάλλεται στις 01.40 στην ΕΡΤ 1

barabbas

Βαραββάς (Barabbas) του Ρίτσαρντ Φλάισερ

Ο Πόντιος Πιλάτος αποφασίζει να δώσει χάρη σ’ έναν από τους δύο σταυρωμένους, τον Ιησού τον Ναζωραίο ή τον ληστή Βαραββά. ‘Οταν το πλήθος επιλέγει τον Βαραββά, αυτός πανηγυρίζει για την απελευθέρωσή του και πηγαίνει στην Ραχήλ που τον περιφρονεί και του αποκαλύπτει ότι πιστεύει στη διδασκαλία του Ναζωραίου. Ο Βαραββάς την ειρωνεύεται, αλλά οι φόβοι τον βασανίζουν. Η Ραχήλ λιθοβολείται μέχρι θανάτου για την πίστη της, ο Βαραββάς ξαναγυρίζει στο έγκλημα και, όταν τον συλλαμβάνουν, τον στέλνουν να δουλέψει στα ορυχεία της Ιταλίας για τα επόμενα 20 χρόνια. Μετά από μια θεομηνία, το ορυχείο καταστρέφεται ενώ ο Βαραββάς και ο σκλάβος Σαχάκ, που είναι οι μοναδικοί επιζώντες, στέλνονται σε μια σχολή μονομάχων στη Ρώμη. Τότε, ο Σάχακ τον παρασύρει στο Χριστιανισμό. Ο Σαχάκ αφήνει την τελευταία του πνοή στην αρένα επειδή δεν δέχτηκε να απαρνηθεί την πίστη του ενώ ο Βαραββάς καταφέρνει να νικήσει τον αντίπαλό του και κερδίζει την ελευθερία του. Αργότερα, όταν βλέπει τη Ρώμη τυλιγμένη στις φλόγες, προσπαθεί να βοηθήσει τους Χριστιανούς, αλλά τον συλλαμβάνουν και τον στέλνουν στο σταυρό. Εκεί, ο Βαραββάς, αφήνοντας την τελευταία του πνοή, γαληνεύει παραδίδοντας την ψυχή του στον Κύριο.

Η ταινία προβάλλεται στις 21.00 στην ΕΡΤ 2

εξέλιξη

Εξέλιξη του Περικλή Χούρσογλου

Ο 18χρονος Νίκος και ο πατέρας του, Ανδρέας, ταξιδεύουν με το τρένο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Ο Ανδρέας θέλει να δει το πανεπιστήμιο όπου σπουδάζει ο γιος του μαθηματικά, να κάνουν παρέα. Αλλά το μόνο που έχει ο νεαρός κατά νου είναι να συναντήσει μια ώρα αρχύτερα τη φίλη του. 40 χρόνια, μετά, ο Νίκος, οικογενειάρχης, κινηματογραφιστής και καθηγητής σκηνοθεσίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ξεκινά να πάει στον σταθμό Λαρίσης για ν’ ανέβει στην συμπρωτεύουσα, όπως κάνει κάθε εβδομάδα. Όμως δεν είναι μια συνηθισμένη νύχτα. Την επομένη ορκίζεται για την προαγωγή του στην ανώτερη βαθμίδα διδασκαλίας -«εξέλιξη» στην ακαδημαϊκή ορολογία. Στο παρά πέντε, αποφασίζει να πείσει τον πατέρα του να ταξιδέψουν μαζί. Να κάνουν τη βόλτα που πάντα επιθυμούσε ο κύριος Αντρίκος, να επισκεφθούν με την ευκαιρία και τους εκεί συγγενείς τους. Θα είναι και για τους δύο μια βόλτα γεμάτη θύμησες, άλλοτε όμορφες κι άλλοτε πικρές, εξομολογήσεις και απολογισμούς που θα σκαλίσουν λάθη κι ενοχές. Ένα ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων θαρρείς για τον γέροντα, λαμπερών και σκοτεινών, μια χαρά ανείπωτη για τον ξεναγό, κι ας γκρινιάζει που και που ο μπαμπάς. Και για τον Περικλή Χούρσογλου, εδώ σε μια καθαρά βιωματική φιλμική κατάθεση, μια ευκαιρία να επαναπροσδιορίσει το δικό του ήθος ως άνθρωπος, γιος, πατέρας, σύζυγος, καλλιτέχνης, δάσκαλος. Οχι ξέχωρα αλλά όλα μαζί, κάτι που κατά κανόνα ισχύει για τους δημιουργούς που ταυτίζουν τη ζωή με το έργο τους.

Η νέα ταινία του Περικλή Χούρσογλου, το δικό του προσωπικο «8 1/2», ένα συγκινητικό ταξίδι επαναπροσδιορισμού και αυτογνωσίας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία προβάλλεται στις 21.30 στην ΕΡΤ 3

Ο Ιησούς Από Τη Ναζαρέτ 607

Ο Ιησούς Από Τη Ναζαρέτ (Jesus of Nazareth) του Φράνκο Τζεφιρέλι

Είναι αδύνατον να έρθει το Πάσχα, χωρίς να παρακολουθήσεις για χιλιοστή φορά το έπος του Τζεφιρέλι σε καθημερινές προβολές. Η μίνι σειρά με το καστ που θα ζήλευαν ο Γούντι Αλεν κι ο Ρόμπερτ Αλτμαν μαζί, έχει λάβει διαστάσεις σχεδόν «Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης» στην Ελλάδα, με την υποχρεωτική προβολή της κάθε Μεγάλη Εβδομάδα (φέτος επίσης) να έχει σώσει άπειρους από εμάς στα σχολικά χρόνια. Τότε που το να παρακολουθήσουμε μια καλογυρισμένη ταινία για έναν θαυματουργό ήρωα ήταν απείρως προτιμότερο από το να ανοίξουμε και να διαβάσουμε ένα κακογραμμένο σχολικό βιβλίο. Η εικόνα του Ρόμπερτ Πάουελ έχει καθορίσει το ίματζ του Χριστού σε απόλυτο βαθμό και η ιταλοβρετανική συμπαραγωγή του Φράνκο Τζεφιρέλι έχει γίνει πιο Κανόνας κι από την ίδια την Καινή Διαθήκη. Διαβάστε τα recaps/κριτικές του Flix.

Δείτε το τέταρτο μέρος απόψε στις 20.00 στον ΑΝΤ1

bruce almighty 607

Θεός για μία Εβδομάδα (Bruce Almighty) του Τομ Σάντιακ

Ακόμα κι ο Θεός κουράζεται από τα τόσα παράπονα και την γκρίνια του Μπρους Νόλαν για τα όσα δυσάρεστα και προβληματικά συμβαίνουν στη ζωή του. Προκειμένου, λοιπόν, να απαλλαγεί από τη γκρίνια του, αλλά και για να του δώσει την ευκαιρία να δει τα πράγματα κάπως αλλιώς, τον προικίζει με την απόλυτη θεϊκή δύναμη, για να πάρει το... μάθημά του: δεν είναι τελικά και τόσο εύκολο να κυβερνάς τον κόσμο!

Η ταινία προβάλλεται στις 21.00 στο Star

driving miss daisy

Ο Σοφέρ Της Κυρίας Ντέιζι (Driving Miss Daisy) του Μπρους Μπέρεσφορντ

Στην Ατλάντα του 1948, όταν η Ντέιζι, μια ηλικιωμένη χήρα, καταστρέφει άθελά της τον κήπο μιας γειτόνισσας με το αυτοκίνητό της, ο γιος της αποφασίζει να της προσλάβει έναν οδηγό παρά τις έντονες αντιρρήσεις της. Όταν τελικά προσλαμβάνει γι' αυτήν τον Χόουκ, έναν αφροαμερικανό σοφέρ, η άρνηση της Ντέιζι να συνεργαστεί μαζί του κάνει την κατάσταση δύσκολη για όλους. Ο Χόουκ όμως δεν πτοείται και αποφασίζει να κερδίσει την εμπιστοσύνη της με κάθε τρόπο.

H ταινία προβάλλεται στις 15.45 στο Open

practical magic

Μαγικά Φίλτρα (Practical Magic) του Γκρίφιν Νταν

Οι αδερφές Γκίλιαν και Σάλι Όουενς, είναι δυο σύγχρονες... μάγισσες. Μεγαλωμένες από τις θείες τους μετά τον θάνατο των γονιών τους, ζουν σε μια επαρχιακή πόλη, η οποία τις θεωρεί υπαίτιες για κάθε ατυχία και κακό που συμβαίνει. Σαν να μην έφτανε αυτό, μια κατάρα που περνάει από γενιά σε γενιά τις έχει καταδικάσει να ζούνε μόνες, αφού κάθε άντρας που ερωτεύονται είναι καταδικασμένος να φύγει από τη ζωή. Η Σάλι όμως είναι αποφασισμένη να γνωρίσει τον έρωτα, αλλά για να το καταφέρει, θα πρέπει πρώτα να σπάσει την κατάρα.

H ταινία προβάλλεται στις 00.15 στο Open

Spider Man Homecoming 607

Spider-Man: Η Επιστροφή στον Τόπο του (Spider-Man: Homecoming) του Τζον Γουάτς

Εκστασιασμένος από την εμπειρία του με τους Εκδικητές, ο Πίτερ Πάρκερ επιστρέφει στο σπίτι του, όπου ζει με την θεία Μέι, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του καινούργιου του μέντορα, Τόνι Σταρκ. Και ενώ ο Πίτερ προσπαθεί να επιστρέψει πίσω στην καθημερινή του ρουτίνα εμφανίζεται ο Vulture, ο καινούργιος του εχθρός που απειλεί όλα εκείνα που ο Πίτερ θεωρεί σημαντικά.

Τρίτος και καλύτερος (;) Spider-Man μέσα σε 15 χρόνια, από τη μία ως ανάγκη της Marvel να τον εντάξει ορθά στους Avengers, από την άλλη για το awesomeness του να βλέπεις έναν ηθοποιό στο ρόλο που έμοιαζε πραγματικά γεννημένος για να παίξει. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία προβάλλεται στις 22.10 στο Nova Cinema 2

Persona non Grata 607

Persona Non Grata του Ροσντί Ζεμ

Ριμέικ της βραζιλιάνικης ταινίας του Μπέντο Μραντ «O Invasor» σκηνοθετημένο από τον Ροσντί Ζεμ, ο οποίος κρατά για τον εαυτό του και τον πιο ζουμερό ρόλο, αυτόν του κακοποιού που θα εισβάλλει στην ζωή δυο διεφθαρμενων μηχανικών που θα τον προσλάβουν για να βγάλουν από την μέση τον μεγαλομέτοχο της εταιρίας τους προκειμένου να αναλάβουν αυτοί τα ηνία.

Γαλλικό φιλμ νουάρ υπό το φως του μεσογειακού ήλιου με τον Ροσντί Ζεμ -και τα χαβανέζικα πουκάμισα του- να πρωταγωνιστεί και να σκηνοθετεί. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama

peppermint

Peppermint του Κώστας Καπάκας

Οι αναμνήσεις ζωντανεύουν με αφορμή τη γιορτή ενός παλιού συμμαθητή. Ο Στέφανος, ένας 45χρονος μηχανικός αεροσκαφών, θυμάται την παιδική του ηλικία, το σκίρτημα για τα αεροπλάνα, αλλά και την πρώτη του αγάπη, με την οποία χάθηκε στην εφηβεία. Ο θάνατος της μητέρας του γίνεται αφορμή για να ξανασυναντήσει την παιδική του φίλη και να διαπιστώσει πόσα πολλά έχουν να πουν...

H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix

kieran culkin a real pain

Αληθινός Πόνος (A Real Pain) του Τζέσε Αιζενμπεργκ

Ο Ντέιβιντ κι ο Μπάντζι ήταν αχώριστοι. Αυτοκόλλητοι από μικροί, δυο ξαδέλφια που έκαναν τα πάντα μαζί, μάθαιναν τα πάντα μαζί, μεγάλωναν μαζί. Εφτιαχναν μαζί, στο κοινό τους καταφύγιο, το σπίτι της γιαγιάς Ντόρι, αυτές τις πολύτιμες (κι ας μην το καταλαβαίνεις τότε) αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας που κλειδώνουν στην καρδιά σου για πάντα και ξυπνούν αιφνιδιαστικά με συγκεκριμένες μυρωδιές, γεύσεις, χρώματα, μουσικές. Βέβαια, ήταν πάντα αντίθετοι χαρακτήρες. Ο Ντέιβιντ μοιάζει να γεννήθηκε ενήλικας - υπεύθυνος, ώριμος, τίμιος, συγκροτημένος, οργανωτικός, υποχόνδριος, άτολμος, εγκλωβισμένος στα κουτάκια του. Παντρεύτηκε, έχει ένα μικρό γιο, ένα ακόμα μικρότερο διαμέρισμα στο Μανχάταν, μια αποδοτική βαρετή εργασία. Ο Μπέντζι ήταν πάντα η προσωποποίηση του χάους - αντισυμβατικός, αφιλτράριστος, εκρηκτικός, κοινωνικός, ακαταμάχητα γοητευτικός, βαθιά μοναχικός, αυτοκαταστροφικός. «Τον αγαπάω, τον μισώ, θέλω να τον σκοτώσω, θέλω να του μοιάσω» λέει σε μία στιγμή εξομολογητικής απογύμνωσης ο Ντέιβιντ. Μεγαλώνοντας χάθηκαν, για όλους τους γνωστούς λόγους: οικογένεια, δουλειά, υποχρεώσεις. Ζωή. Τώρα όμως, γύρω στα 40 επανασυνδέονται για να κάνουν ένα ταξίδι - κυριολεκτικά πίσω στις ρίζες τους. Η γιαγιά Ντόρι έφυγε από τη ζωή και τους άφησε ένα μικρό χρηματικό ποσό, μαζί με την ευχή της: να επιστρέψουν στην Πολωνία, να επισκεφτούν την μικρή πόλη που γεννήθηκε, το σπίτι που μεγάλωσε, το στρατόπεδο συγκέντρωσης που επιβίωσε. Και κάπως έτσι, αυτό το αταίριαστο ζευγάρι θα ενωθεί με ένα γκρουπ επίσης ανόμοιων Εβραίων τουριστών (δυο συνταξιούχους που βρήκαν το χρόνο να ταξιδέψουν, μία διαζευγμένη που προσπαθεί να ξεχάσει την προδοσία του πρώην, έναν Αφρικανό μετανάστη που νιώθει ενσυναίσθηση με τις γενοκτονίες αυτού του κόσμου - όπου κι όποτε αυτές συμβαίνουν) και με ξεναγό έναν μειλίχιο Βρετανό σπουδαστή, τον μόνο μη-Εβραίο, που όμως έχει ταχθεί στην μελέτη του Ολοκαυτώματος. Τι θα ανακαλύψουν; Γιατί συνήθως αυτά τα ταξίδια έχουν πάντα πυξίδα το αχαρτογράφητο μέσα σου, παρά το ταξιδιωτικό πακέτο του προορισμού σου.

Ο Τζέσι Αϊζενμπεργκ επιστρέφει πίσω από την κάμερα με ένα γλυκόπικρο buddy movie, ένα υπαρξιακό ταξίδι δρόμου, και τον Κίραν Κάλκιν σε σαρωτική ερμηνεία. Οχι, δεν είναι η τέλεια ταινία. Είναι ελαττωματική και broken, αλλά τίμια και συγκινητική. Οπως και οι ήρωές της. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+

Kneecap

Kneecap του Ριτς Πέπιατ

Oλα ξεκινούν όταν ο Λίαμ, γιος ενός παραστρατιωτικού Ρεπουμπλικάνου που σχεδίασε το θάνατο του προκειμένου να αποφύγει τις βρετανικές αρχές, θα συλληφθεί σε ένα πάρτι για ναρκωτικά. Φτάνοντας στο αστυνομικό τμήμα θα αρνηθεί να μιλήσει αγγλικά και έτσι θα ζητηθεί η συνδρομή ενός δασκάλου, του Τζει Τζει. ο οποίος θα τον γλιτώσει αλλά θα ενδιαφερθεί και για το σημειωματάριο του, γεμάτο από αυτοσχέδιους στίχους γραμμένους στα ιρλανδικά. O Τζεϊ Τζεϊ θα παροτρύνει τον Λίαμ και τον φίλο του το Νίσα να γράψουν τα τραγούδια τους και αντίθετα με την συντηρητική του πρωινή δουλειά θα γίνει το τρίτο κομμάτι της παρέας. Το συγκρότημα παίρνει το όνομα Kneecap που αναφέρεται στο γνωστό βασανιστήριο που υπήρξε δημοφιλές στα χρόνια των Ταραχών στη Βόρεια Ιρλανδία όπου κάποιος πυροβολεί κάποιον στο γόνατο και τα υπόλοιπα είναι… ιστορία.

Η ιστορία της γέννησης και της ανόδου του ιρλανδικού συγκροτήματος Kneecap σε ένα ευφάνταστο και γεμάτο ενέργεια docudrama που ραπάρει ανάμεσα στο βίντεο κλιπ, τον Ντάνι Μπόιλ και την πολιτική του διάσταση. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo

Killers of the flower moon

Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού (Killers of the Flower Moon) του Μάρτιν Σκορσέζε

Η ιστορία τοποθετείται τη δεκαετία του 1920 και περιστρέφεται γύρω από τα μέλη της φυλής των Ινδιάνων Οσέιτζ, οι οποίοι μετά από την ανακάλυψη πετρελαίου, στις εκτάσεις που τους παραχωρήθηκαν για να ζήσουν, έγιναν οι άνθρωποι με το μεγαλύτερο κατά κεφαλή εισόδημα στον κόσμο. Αντιστρέφοντας τους άγραφους νόμους της εποχής, έζησαν στην Οκλαχόμα σαν μια σεβαστή αριστοκρατία και αναμείχθηκαν με τους λευκούς, δίνοντας το στίγμα μιας ουτοπικής συνύπαρξης που διακόπηκε απότομα όταν μυστηριώδεις δολοφονίες άρχισαν να αποδεκατίζουν ουσιαστικά τη φυλή, αναγκάζοντας το νεόκοπο τότε FBI του Εντγκαρ Τζ. Χούβερ να αναλάβει δράση.

Με ένα - συναρπαστικό, κλασικό και γι’ αυτό απίστευτα μοντέρνο, επίκαιρο έως και επείγον για κάθε εποχή αλλά ακριβώς για το σήμερα - έπος 260 λεπτών, ο Μάρτιν Σκορσέζε αφηγείται ξανά και αριστουργηματικά την ιστορία που έφτιαξε την Αμερική. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Apple TV+