
Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
The Florida Project του Σον Μπέικερ
Στις ΗΠΑ τα μοτέλ έχουν γίνει το τελευταίο καταφύγιο των ανθρώπων που δε μπορούν να εξασφαλίσουν μόνιμη κατοικία. Ο πληθυσμός των «κρυμμένων αστέγων» αποτελείται κυρίως από οικογένειες που παλεύουν κάθε μέρα να διατηρήσουν μια στέγη. Η ιστορία μας εκτυλίσσεται λίγο έξω από το Ορλάντο, τον απόλυτο προορισμό για διακοπές και «Το Πιο Μαγικό Μέρος στον Κόσμο». Η κεντρική λεωφόρος ανάμεσα στα θεματικά πάρκα και τα θέρετρα είναι γεμάτη από φτηνά μοτέλ που κάποτε γέμιζαν από τουρίστες, ενώ σήμερα φιλοξενούν άστεγες οικογένειες. Η Μούνι ζει με την 22χρονη μητέρα της Χέιλι, σε ένα τέτοιο μοτέλ - το The Magic Castle. Το κοντινότερο που έχει η Μούνι σε πατρική φιγούρα είναι ο Μπόμπι, ο διαχειριστής του μοτέλ, τον οποίο πειράζουν συνεχώς τα παιδιά με τις σκανδαλιές τους. Η Χέιλι μόλις έχασε τη δουλειά της κι ένα κοριτσάκι στην ηλικία της Μούνι μόλις μετακόμισε δίπλα τους- θα είναι ένα αξέχαστο καλοκαίρι.
To απέριττο, βαθιά συγκινητικό, ρεαλιστικό σε σημείο μαγείας φιλμ του Σον Μπέικερ για τις προσωπικές μας χαμένες και ξανακερδισμένες Disneyland. Μία από τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας! Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 23.00 στο Κανάλι της Βουλής
The Social Network του Ντέιβιντ Φίντσερ
Κάποτε ήταν το ραδιόφωνο, το τηλέφωνο, το αυτοκίνητο, η τηλεόραση. Σήμερα είναι το Facebook. Όταν ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ (Τζέσι Αιζενμπεργκ), ο Εντουάρντο Σάβεριν (Αντριου Γκάρφιλντ), ο Σον Πάρκερ (Τζάστιν Τίμπερλεϊκ) και οι αδερφοί Γουίνκελβος (Άρμι Χάμερ και Τζος Πενς) εμπνεύστηκαν ένα διαφορετικό είδος κοινωνικής δικτύωσης, δεν ήξεραν ότι έβαζαν τα θεμέλια για το πιο επαναστατικό κοινωνικό φαινόμενο του 21ου αιώνα. Και σίγουρα δε φαντάζονταν την τροπή που θα έπαιρνε η φιλία τους, μπροστά στην επιτυχία. Υποκειμενικές ματιές, αντικρουόμενες ιστορίες, μηνύσεις και δικαστικές αναμετρήσεις: η ιστορία της δημιουργίας του Facebook μέσα από τα μάτια των εμπνευστών είναι στην πραγματικότητα τρεις διαφορετικές ιστορίες που αμφισβητούν την έννοια της μίας και μοναδικής αλήθειας.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.40 στην ΕΡΤ 1
Τα Χρόνια της Αθωότητας (The Age of Innocence) του Μάρτιν Σκορσέζε
Στο αυστηρό περιβάλλον των παλαιότερων και πλουσιότερων οικογενειών της Νέας Υόρκης της δεκαετίας του 1870, οι γάμοι μοιάζουν με συνθήκες μεταξύ εθνών, με σκοπό όχι να εδραιώσουν το ειδύλλιο ή να δημιουργήσουν παιδιά, αλλά να εξασφαλίσουν την ομαλή μεταβίβαση του πλούτου μεταξύ των γενεών. Μέσα σε αυτό το σκηνικό συναντάμε τον γόνο της τοπικής κοινωνίας Νιούλαντ Άρτσερ, ο οποίος είναι αρραβωνιασμένος με την όμορφη αλλά συμβατική Μέι Γουέλαντ. Όμως η καλά οργανωμένη ζωή του ανατρέπεται, όταν γνωρίζει την ξαδέλφη της Μέι, την ανεξάρτητη κόμισσα Ολένσκα. Με όλες τις δυνάμεις της μεγάλης κοινωνίας της Νέας Υόρκης να συνωμοτούν για να ματαιώσουν τον έρωτά τους, ο Νιούλαντ και η κόμισσα με δυσκολία συγκρατούν το αρχέγονο πάθος τους, καθώς παλεύουν να πιστέψουν ότι η αγάπη μπορεί πραγματικά να νικήσει τα πάντα.
H ταινία προβάλλεται στις 21.00 στην ΕΡΤ 2
Minority Report του Στίβεν Σπίλμπεργκ
Ουάσινγκτον, 2054. Η διεύθυνση πρόληψης εγκλήματος βιώνει τις πιο αποτελεσματικές της ?έρες χάρη στους τρεις Προγνώστες, ανθρώπινα όντα ?ε μεταφυσικές ψυχικές ικανότητες, που οραματίζονται τους φόνους πριν καν συμβούν. Το πιο σημαντικό σώμα κατά της εγκληματικότητας έχει ως επικεφαλής τον αστυνόμο Τζον Άντερτον, ο οποίος έχει αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στην τελειοποίηση και γενικευμένη χρήση της αλάνθαστης μεθόδου. Είναι όμως τόσο τέλειο το σύστημα που να ?ην επιδέχεται αμφισβήτηση της αποτελεσματικότητας του; Όταν οι Προγνώστες θα προβλέψουν ότι ο ίδιος ο Άντερτον θα σκοτώσει σε λιγότερο από 36 ώρες έναν άγνωστό του άνδρα, ο άνθρωπος που στήριξε ?ε απόλυτη πεποίθηση επί έξι χρόνια το πιο ολοκληρωμένο σύστημα εξάλειψης του εγκλήματος γίνεται ο Νο1 ύποπτος και καταζητούμενος. Εφιαλτικά ?όνος, πρέπει να υπερασπιστεί τον εαυτό του.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.00 στο Alpha
Οι Δολοφόνοι του Γκόγια (The Goya Murders (El Asesino de los Caprichos)) του Χεράρδο Χερέρο
Ένας μυστηριώδης κατά συρροή δολοφόνος κάνει την εμφάνισή του και τρομοκρατεί τους πλούσιους κατοίκους γνωστής συνοικίας της Μαδρίτης, βάζοντας στόχο πλούσιους συλλέκτες τέχνης και αντικών. Κοινό χαρακτηριστικό των φόνων είναι η τοποθέτηση των θυμάτων με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να θυμίζουν έργα τέχνης του διάσημου Ισπανού ζωγράφου, Φρανθίσκο Γκόγια. Δύο ντετέκτιβ της αστυνομίας αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν την υπόθεση. Για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους, να εισχωρήσουν στα άδυτα ενός παράνομου δικτύου μυστικών αγοραπωλησιών έργων τέχνης και να εντοπίσουν τον δράστη που δεν αφήνει ποτέ ίχνη.
Αστυνομικό θρίλερ όλο υποσχέσεις που απογοητεύει με την αμηχανία του απέναντι στην πρώτη του ύλη, την αψυχολόγητη σεναριακή διαδρομή του και τις δυο ατυχείς (από κάθε πιθανή άποψη) πρωταγωνίστριες του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στη 01.00 στο ΣΚΑΪ
Ιερή Αράχνη (Holy Spider) του Αλί Αμπάσι
Μαχσάντ, Βόρειο Ιράν, 2001. Ενας serial killer που υπογράφει ως «αράχνη» διαπράττει μία σειρά από δολοφονίες ιερόδουλων, μάλιστα με τον ίδιο τρόπο: τις στραγγαλίζει με τη μαντήλα τους. Μετέπειτα, παίρνει τηλέφωνο έναν δημοσιογράφο αστυνομικού ρεπορτάζ και του αποκαλύπτει πού θα βρουν το νέο πτώμα. Κάθε φορά, ο δολοφόνος τονίζει ότι είναι σε αποστολή από τον Αλλάχ: να καθαρίσει ο τόπος από τις βρωμιάρες. Μία δυναμική δημοσιογράφος καταφθάνει από την Τεχεράνη για να διερευνήσει την υπόθεση και βάζει τον εαυτό της ως δόλωμα. Ο,τι ακολουθεί ξεπερνά την κινηματογραφική φαντασία.
Βίαιη, σκληρή, ωμή, η νέα ταινία του Αλί Αμπάσι είναι ένα φιλμ νουάρ που θίγει με γενναιότητα (αλλά δυστυχώς και διδακτισμό) τον ακραίο μισογυνισμό και τον θρησκευτικό φανατισμό στο Ιράν. Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στις Κάννες για την πρωταγωνίστρια Ζαρ Αμίρ-Εμπραχίμι. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.45 στο Nova Cinema 1
Maria του Πάμπλο Λαραΐν
Παρίσι, 16 Σεπτεμβρίου του 1977. Οι πιστοί οικονόμοι της Μαρίας Κάλλας, η Μπρούνα και ο Φερούτσιο, ανακαλύπτουν το νεκρό της σώμα στο κέντρο του σαλονιού του πλούσιου διαμερίσματός της. Εκεί όπου είχε καταφύγει όταν την εγκατέλειψαν οι δυο μεγάλες της αγάπες: ο Αριστοτέλης Ωνάσης είχε πεθάνει και το ίδιο και η μεγαλειώδης φωνή της. Οπως θα διαπιστώσουμε, καθώς ο χρόνος επιστρέφει μία εβδομάδα πίσω, η πάλαι ποτέ La Divina σοπράνο που σκορπούσε ωστικά κύματα δέους με την τεχνική και το συναίσθημα των ερμηνειών της, είχε καταλήξει ένα οστεώδες, γκοθ φάντασμα του εαυτού της, κυριευμένο από εμμονές, καταχρήσεις και δαίμονες του παρελθόντος. Γλιστρούσε αέρινα και θλιμμένα ανάμεσα στις ακριβές αντίκες, ταλαιπωρούσε και αγαπούσε ισόποσα την Μπρούνα και τον Φερούτσιο, και κατάπινε χούφτες από το ηρεμιστικό «Mandrax» για να κοιμίζει τους εφιάλτες της και να ξυπνά πιο φιλικές παραισθήσεις.
Για το τρίτο πορτρέτο μίας iconic γυναίκας του 20ού αιώνα, ο Πάμπλο Λαραΐν επιλέγει μία casta diva της εποχής μας. Η Αντζελίνα Τζολί πλησιάζει την Μαρία Κάλλας με σεβασμό, αλλά και μία πορσελάνινη, παγερή ομορφιά που «στονάρει» στις ψηλές νότες του συναισθήματος. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Μετρητής Καρτών (The Card Counter) του Πολ Σρέιντερ
Ο Γουίλιαμ Τελ (Τίλιτς, πραγματικά), με το «εύστοχο» όνομα, είναι τζογαδόρος. Δεν παίζει για να κερδίζει πολλά - παίζει κυρίως για να νιώθει ότι έχει τον έλεγχο πάνω στην τύχη. Πριν από αυτό, ο Γουίλιαμ ήταν «ανακριτής», βλέπε βασανιστής, σε μια φυλακή που θα μπορούσε να είναι το Γκουαντάναμο. Με την ίδια αυστηρότητα, την ίδια χειρουργική ακρίβεια, την ίδια ανάγκη για αποστείρωση με την οποία αντιμετώπιζε εκείνη τη δουλειά, αντιμετωπίζει κι ολόκληρη τη ζωή του, όταν μεταφέρεται από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο κι από καζίνο σε καζίνο, τυλίγοντας προσεκτικά με λευκό ύφασμα τα έπιπλα του δωματίου του και τα λιγοστά αντικείμενά του, μεταμορφώνοντάς το, ξανά και ξανά, σ' ένα ασκητικό κελί, στημένο για την τιμωρία του. Οταν ο Γουίλιαμ γνωρίσει τον νεαρό Κερκ, θα βρει ένα νέο κίνητρο στον ψυχαναγκασμό του: θα πάρει για λογαριασμό του Κερκ εκδίκηση (εξυπηρετώντας και μια δική του «υποχρέωση»), θα τον τραβήξει στον ίσιο δρόμο, θα τον κάνει πλούσιο. Ακόμα κι αν ο Κερκ δεν θέλει, στην πραγματικότητα, τίποτε απ' όλ' αυτά.
Ο Πολ Σρέιντερ σκηνοθετεί τον Οσκαρ Αϊζακ σε έναν «Ταξιτζή» των καζίνων. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Εικόνες Φαντασμάτων (Pictures of Ghosts) του Κλέμπερ Μεντόζα Φίλιο
Οι κινηματογράφοι του Ρεσίφε, που κάποτε έσφυζαν από ζωή, πλέον στέκουν ως “φαντάσματα” της παλιάς εποχής, υπενθυμίζοντας πώς ο χρόνος μεταμορφώνει χώρους και ανθρώπους. Ο Mendonça Filho δεν περιορίζεται μόνο στην αποτύπωση αυτής της απώλειας αλλά εξετάζει και την ιδέα του σινεμά ως μηχανισμού διατήρησης της μνήμης. Η ταινία προσφέρει μια καθολική αλήθεια: ο πολιτισμός και οι κοινότητες αλλάζουν, αλλά μέσω της τέχνης μπορούμε να ανακαλέσουμε και να ξαναζήσουμε σημαντικές στιγμές. Το “Pictures of Ghosts” λειτουργεί ως υπενθύμιση ότι ο κινηματογράφος δεν είναι απλά μέσο ψυχαγωγίας αλλά εργαλείο σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν. Ο Mendonça Filho δημιουργεί ένα αφηγηματικό ταξίδι που μετασχηματίζεται σε έναν διαλογισμό για το πώς η μνήμη και οι μνημονικοί χώροι επηρεάζουν την ανθρώπινη ταυτότητα και την ιστορική συνείδηση, επαναπροσδιορίζοντας την κληρονομιά και τη συλλογική εμπειρία.
To ντοκιμαντέρ είναι διαθέσιμο στο Videorama
Ναπολέων (Napoleon) του Ρίντλεϊ Σκοτ
Η ιστορία, μια επεισοδιακή διαδρομή στη ζωή και το τέλος του Μεγάλου Κορσικανού, ξεκινά απ' όταν ο Ναπολέων κατέκτησε για λογαριασμό των Γάλλων την Τουλόν, επιτυχία που τον έφερε στο μετεπαναστατικό Παρίσι της Βασιλείας του Τρόμου του Ροβεσπιέρου και καταλήγει, αφότου ο Ναπολέων έχει γίνει Υπατος της Πρώτης Γαλλικής Δημοκρατίας και προοδευτικά Αυτοκράτορας της Γαλλίας, στην εξορία του τέλους του στη νήσο της Αγίας Ελένης, μια εικοσιπενταετία που άλλαξε για πάντα την Ευρώπη, την έννοια της πολιτικής φιλοδοξίας, την υφή της εξουσίας και την πολύπλευρη φύση του αυταρχισμού. Ολ' αυτά, μέσα από την παθιασμένη, καθοριστική σχέση του με την Ιωσηφίνα, αποφυλακισμένη αριστοκράτισσα και παροιμιωδώς θελκτική γυναίκα.
Εντυπωσιακό στις σκηνές πλήθους και τις μάχες, αλλά αδύναμο, αποσπασματικό και ρηχό, το έπος της χρονιάς από τον Ρίντλεϊ Σκοτ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
To 3μιση ωρών director's cut της ταινίας του Ρίντλεϊ Σκοτ είναι διαθέσιμο στο Apple TV+