Flix at home

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου

of 10

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.

Flix Team
Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου

Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.


enrique

Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (Il Vangelo Secondo Matteo) του Πιερ Πάολο Παζολίνι

Ο Παζολίνι επιλέγει το λόγο του Ματθαίου, απλό, λιτό, καίριο, χωρίς στολίδια και λογοτεχνικές εξάρσεις, στοχεύοντας στη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια των αφηγούμενων γεγονότων. Ολη η ταινία συνίσταται από σκηνές άμεσης ανάπλασης που ανταποκρίνονται στην άποψη του πιστού Ματθαίου που καταγράφει εύπιστα χωρίς να κρίνει. Αλλά ο Παζολίνι δε μένει μόνο σε αυτό. Με σκηνές έντονου στιλιζαρίσματος παραθέτει την άποψή του που καταγράφει τα γεγονότα αμφιβάλλοντας συνεχώς για την πραγματική υπόστασή τους. Χρησιμοποιεί ερασιτέχνες ηθοποιούς (είναι χαρακτηριστική η σκηνή που η Σουζάνα Παζολίνι, μητέρα του σκηνοθέτη, υποδύεται την ενήλικη Παναγία και θρηνεί τον νεκρό Χριστό, ερμηνεία που ήταν υποψήφια και για Οσκαρ). Επιλέγει τη νότιο Ιταλία για τα γυρίσματα, και επιλέγει ο ίδιος τη μουσική και τη χρήση της. Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο του Πιερ Πάολο Παζολίνι, εκφράζει όλη τη νοσταλγία του δημιουργού του για το μυθικό, το επικό και το ιερό όπως χαρακτηριστικά ο ίδιος έλεγε: «Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο είναι ένα κομμάτι της ύπαρξής μου. Εβαλα σ' αυτήν την ταινία το έργο μου και τη ζωή μου». Η ταινία ήταν υποψήφια για Οσκαρ το 1966.

Μια πιστή μεταφορά του «Κατά Ματθαίον Ευαγγελίου», από έναν κατ' εξοχήν άθεο, υπέροχα εστέτ σκηνοθέτη.

Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Κανάλι της Βουλής

eat pray love

Eat, Pray, Love του Ράιαν Μέρφι

Η Λιζ Γκίλμπερτ είναι μια σύγχρονη γυναίκα που αναζητά να θαυμάσει και να ταξιδέψει στον κόσμο, ενώ παράλληλα ανακαλύπτει και επανασυνδέεται με τον αληθινό εσωτερικό της εαυτό στο "Eat Pray Love". Σε ένα σταυροδρόμι, μετά από ένα διαζύγιο, η Γκίλμπερτ παίρνει ένα χρόνο άδεια από τη δουλειά της και βγαίνει αχαρακτήριστα έξω από τη ζώνη άνεσής της, ρισκάροντας τα πάντα για να αλλάξει τη ζωή της. Στα θαυμαστά και εξωτικά ταξίδια της, βιώνει την απλή απόλαυση της τροφής μέσω του φαγητού στην Ιταλία, τη δύναμη της προσευχής στην Ινδία και τέλος και απροσδόκητα, την εσωτερική γαλήνη και την ισορροπία της αγάπης στο Μπαλί.

Η ταινία προβάλλεται στις 23.14 στην ΕΡΤ 1

Marie Antoinette

Μαρία Αντουανέτα (Marie Antoinette) της Σοφία Κόπολα

Το 1770, καθαρά για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, η 15χρονη Αντουανέτα της Αυστρίας παντρεύεται τον Λουδοβίκο Αύγουστο της Γαλλίας. Η ζωή στις Βερσαλλίες είναι ανιαρή και το γεγονός ότι δεν κάνουν παιδιά βαραίνει το κλίμα. Όταν ο Λουδοβίκος ο 15ος πεθαίνει, η Μαρία Αντουανέτα και ο σύζυγός της στέφονται βασιλείς. Όμως, στο Παρίσι κυοφορείται η Γαλλική Επανάσταση…

H ταινία προβάλλεται στις 21.00 στην ΕΡΤ 2

ben is back 607

Η Επιστροφή του Μπεν (Ben is Back) του Πίτερ Χέτζες

Ο Μπεν είναι ένας έφηβος ναρκομανής που εγκαταλείπει, λίγο νωρίτερα απ' όσο έπρεπε, το κέντρο αποτοξίνωσης όπου έχει περάσει 77 ημέρες, για να επισκεφθεί το πατρικό του σπίτι για τις μέρες των Χριστουγέννων. Οι αντιδράσεις της οικογένειάς του όταν τον βλέπουν διαφέρουν: η μαμά του, η Χόλι, διστακτική επειδή έχει βιώσει το δράμα που λέγαμε, είναι, παρόλ' αυτά, γεμάτη αγάπη κι ελπίδα. Η αδελφή του, η Αϊβι, μοιάζει να έχει βολευτεί σε μια ζωή χωρίς τον Μπεν. Ο πατριός του, ο Νιλ του Κόρτνεϊ Μπι Βανς, είναι από επιφυλακτικός, ως αρνητικός, με νότες ιησουιτικής ορθότητας. Μέσα σ' αυτή την ένταση, κάποιος θα κλέψει το σκύλο της οικογένειας για να ταλανίσει τον Μπεν κι έτσι το αγόρι κι η μητέρα του θα ξεκινήσουν μια διαδρομή αναζήτησης με το αυτοκίνητο, σταματώντας σε όλα τα πρόσωπα του «παρελθόντος» του Μπεν κι αποτιμώντας με φρίκη τις αμαρτίες του.

Η Τζούλια Ρόμπερτς και ο Λούκας Χέτζες σε ένα οικογενειακό δράμα για τον εθισμό στα ναρκωτικά, βγαλμένο από την «just say no» εποχή του Ρέιγκαν. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στις 02.15 στον Alpha

huntsman winter's war main

Ο Κυνηγός: Η Μάχη του Χειμώνα (The Huntsman: Winter's War) του Σεντρίκ Νικολά-Τρουαγιάν

Το σενάριο βγάζει εξαρχής τη Χιονάτη από το τοπίο (άλλωστε φταίει κι η Κρίστεν Στιούαρτ που στην πρώτη ταινία μόνο προβλήματα δημιούργησε), για να γυρίσει πίσω στο χρόνο και ν' αποκαλύψει ξεχασμένα πάθη και όρκους εκδίκησης. Η Βασίλισσα Ραβένα (Σαρλίζ Θερόν) ζει και βασιλεύει, είναι πολύ κακιά και δολοπλόκος και τόσο πολύ πληγώνει την καλή κι ευαίσθητη αδελφή της, τη Φρέια (Εμιλι Μπλαντ), που ενεργοποιεί μέσα της τη δύναμη του πάγου, λίγο σαν το «Frozen» σε πιο υπαρξιακό. Η Φρέια αποτραβιέται σ’ ένα ανάκτορο στον Βορρά (που ο πάγος δικαιολογείται και κλιματολογικά) κι εκπαιδεύει ένα στρατό κυνηγών, ανάμεσά τους τον ατρόμητο Ερικ (Κρις Χέμσγουερθ φυσικά) και την ατίθαση Σάρα (Τζέσικα Τσαστέιν), με σκοπό να την προφυλάξουν απ’ το να ξαναγαπήσει - μόνο που ο έρωτας είναι απαγορευμένος σ' ολόκληρο το πριγκιπάτο της κι αυτό που νιώθουν ο Ερικ και η Σάρα θα απειλήσει τη ζωή τους. Ο πόλεμος ανάμεσα στις δυο γαλαζοαίματες αδελφές δε θ’ αργήσει να ξεσπάσει κι οι πολεμιστές κυνηγοί θα προσπαθήσουν να κατατροπώσουν τη Ραβένα, για να μην εξαπλωθεί το Κακό σ' όλον τον κόσμο.

Πριν τη Χιονάτη, υπήρχε ο Χειμώνας. Κι υπήρχε κι η Σαρλίζ Θερόν που κάνει το Κακό απολαυστικό όσο λίγες. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία προβάλλεται στη 23.00 στο ΣΚΑΪ

entrapment

Διπλή Παγίδα (Entrapment) του Τζον Αμιελ

Μια υπάλληλος ασφαλιστικής εταιρείας, η Τζιν Μπέικερ, αναλαμβάνει να βρει τον υπαίτιο πίσω από την κλοπή ενός πίνακα του Ρέμπραντ ανυπολόγιστης αξίας. Για να το καταφέρει, θα πείσει έναν περιβόητο κλέφτη έργων τέχνης να τη βοηθήσει με τις γνώσεις του. Αν και καχύποπτος στην αρχή, ο ΜακΝτάγκαλ δέχεται να τη βοηθήσει, αρκεί να περάσει τις τεχνικές δοκιμασίες στις οποίες θα την υποβάλλει. Η Τζιν κατά βάθος πιστεύει ότι αυτός είναι ο κλέφτης του πίνακα που όλοι αναζητούν, όμως το παιχνίδι αμοιβαίας έλξης, αλλά και καχυποψίας που ξεκινά μεταξύ τους, έχει τώρα τον πρώτο λόγο.

Η ταινία προβάλλεται στη 01.15 στο ΣΚΑΪ

hearts in atlantis

Καρδιές Στην Ατλαντίδα (Hearts In Atlantis) του Σκοτ Χικς

Μετά τον θάνατο του παιδικού του φίλου, ο μεσήλικας φωτογράφος Μπόμπι Γκάρφιλντ, επιστρέφει στη γενέτειρα του για να παραβρεθεί στην κηδεία του. Εκεί βρίσκει την ευκαιρία να ξετυλίξει το κουβάρι των αναμνήσεών του και ταξιδεύει πίσω στο μακρινό 1960. Εκείνο το καλοκαίρι που σήμανε το τέλος της αθωότητάς του, ένας παράξενος ενοικιαστής ήρθε να εγκατασταθεί στο διαμέρισμα του επάνω ορόφου αλλάζοντας τις ισορροπίες σε όλη τη γειτονιά.

Η ταινία προβάλλεται στις 00.30 στο Open

Maria

Maria του Πάμπλο Λαραΐν

Παρίσι, 16 Σεπτεμβρίου του 1977. Οι πιστοί οικονόμοι της Μαρίας Κάλλας, η Μπρούνα και ο Φερούτσιο, ανακαλύπτουν το νεκρό της σώμα στο κέντρο του σαλονιού του πλούσιου διαμερίσματός της. Εκεί όπου είχε καταφύγει όταν την εγκατέλειψαν οι δυο μεγάλες της αγάπες: ο Αριστοτέλης Ωνάσης είχε πεθάνει και το ίδιο και η μεγαλειώδης φωνή της. Οπως θα διαπιστώσουμε, καθώς ο χρόνος επιστρέφει μία εβδομάδα πίσω, η πάλαι ποτέ La Divina σοπράνο που σκορπούσε ωστικά κύματα δέους με την τεχνική και το συναίσθημα των ερμηνειών της, είχε καταλήξει ένα οστεώδες, γκοθ φάντασμα του εαυτού της, κυριευμένο από εμμονές, καταχρήσεις και δαίμονες του παρελθόντος. Γλιστρούσε αέρινα και θλιμμένα ανάμεσα στις ακριβές αντίκες, ταλαιπωρούσε και αγαπούσε ισόποσα την Μπρούνα και τον Φερούτσιο, και κατάπινε χούφτες από το ηρεμιστικό «Mandrax» για να κοιμίζει τους εφιάλτες της και να ξυπνά πιο φιλικές παραισθήσεις.

Για το τρίτο πορτρέτο μίας iconic γυναίκας του 20ού αιώνα, ο Πάμπλο Λαραΐν επιλέγει μία casta diva της εποχής μας. Η Αντζελίνα Τζολί πλησιάζει την Μαρία Κάλλας με σεβασμό, αλλά και μία πορσελάνινη, παγερή ομορφιά που «στονάρει» στις ψηλές νότες του συναισθήματος. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo

Lilo & Stitch

Λίλο και Στιτς (Lilo & Stitch) του Ντιν Φλάισερ Καμπ

Η live action εκδοχή της κλασικής ταινίας κινουμένων σχεδίων της Disney του 2002 είναι η ιστορία ενός μοναχικού κοριτσιού από τη Χαβάη και του φυγά εξωγήινου που βοηθάει να διορθώσει την διαλυμένη οικογένειά της.

Η Disney προσθέτει μία ακόμη live action μεταφορά στο ενεργητικό της, επιστρατεύοντας αυτή τη φορά έναν ήρωα από την ύστερη περίοδο του στούντιο. Τη χρειαζόμασταν όμως πράγματι; Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+

March on Rome

Πορεία προς τη Ρώμη (The March on Rome) του Μαρκ Κάζινς

Το 1922, οι Μελανοχίτωνες του Μπενίτο Μουσολίνι διένυσαν μια πορεία, που κατόπιν θεωρήθηκε θριαμβευτική, από τη Νάπολη ως τη Ρώμη, για να καταλάβουν την εξουσία. Πράγμα που έγινε, παρότι με τρόπο πολύ διαφορετικό από εκείνον που παρουσίασε (και σφράγισε στη συνείδηση του λαού), η προπαγανδιστική ταινία «A Noi» του Ουμπέρτο Παραντίζι.

101 χρόνια μετά την ιστορική πορεία του Μπενίτο Μουσολίνι από τη Νάπολη προς τη Ρώμη το 1922, ο Μαρκ Κάζινς παραδίδει ένα μάθημα (κινηματογραφικής) Ιστορίας, διερευνώντας τους μηχανισμούς της προπαγάνδας του θεάματος. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama

aftersun

Aftersun της Σάρλοτ Γουέλς

Aftersun - για μετά τον ήλιο. Για να καταπραΰνεις το φλεγόμενο δέρμα, την ένταση της σκέψης, το θυμό. Τον ήλιο που όταν θέλει όλα τα φανερώνει, ή τα καλύπτει με τη θαμπάδα του και τ' αφήνει να σιγοβράζουν μέσα της.

Η Σόφι έχει μόλις γίνει 11. Ο μπαμπάς της, ο Κέιλεμ, σε λίγες μέρες θα γίνει 130. Τουλάχιστον έτσι λέει εκείνη, όταν τον πειράζει, στα home movies που τραβούν στο τυποποιημένο δωμάτιό τους, στο all inclusive ξενοδοχείο στα τουρκικά παράλια, όπου πηγαίνουν, οι δυο τους, για μια εβδομάδα διακοπών, αμέσως μετά το διαζύγιο των γονιών της. Αυτή είναι η Σόφι του 2000 - χαριτωμένη, ολοζώντανη, ένα παιδί που προσπαθεί να καταλάβει και ν' αγαπήσει αλλά απορεί, πληγώνεται, σοκάρεται όταν υποψιάζεται ότι ο μπαμπάς της δυσκολεύεται να είναι μπαμπάς της, να ενηλικιωθεί. Η Σόφι σήμερα, είκοσι χρόνια αργότερα, επιστρέφει με την (παραπλανητική, πάντα), μνήμη της σ' εκείνες τις μέρες, στο ψηφιδωτό από εικόνες και φράσεις, σε αλλεπάλληλα flash backs σε αποσπασματικές στιγμές τρυφερότητας, αδεξιότητας, μοναξιάς, στιγμές που καθόρισαν, τελικά, με διαφορετικό τρόπο, την πορεία και των δυο τους.

Το ντεμπούτο της Σάρλοτ Γουελς που ξεχώρισε ως μια από τις καλύτερες ταινίες της περσινής χρονιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.

H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix