Άποψη

Αφιέρωμα | Η Βίβλος με τον τρόπο του Flix: «Ο Πρίγκιπας της Αιγύπτου»

of 10

Μετρώντας αντίστροφα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα, το Flix διαβάζει τη Βίβλο και ανακαλύπτει το λόγο του Θεού σε προφανή ή όχι και τόσο κινηματογραφικά αριστουργήματα.

Αφιέρωμα | Η Βίβλος με τον τρόπο του Flix: «Ο Πρίγκιπας της Αιγύπτου»

There can be miracles
When you believe
Though hope is frail
It's hard to kill

Η ιστορία του Μωυσή, όπως περιγράφεται στο βιβλίο Εξοδος της Παλαιάς Διαθήκης, το πώς ελευθέρωσε τον λαό του από τα δεσμά του Φαραώ Ραμσή, και τους οδήγησε, μετά από 40 χρόνια περιπλάνησης στην έρημο, στη Γη της Επαγγελίας, τη Χαναάν, αλλά και το πώς έλαβε τις Δέκα Εντολές από τον ίδιο τον Θεό όταν ανέβηκε στο Ορος Σινά, έχει μεταφερθεί αρκετές φορές στη μεγάλη οθόνη. Από το, σχεδόν τετράωρο, έπος του Σεσίλ Μπ. ΝτεΜιλ «Οι Δέκα Εντολές», μέχρι και το αρκετά πιο πρόσφατο «Εξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες» του Ρίντλεϊ Σκοτ, το Χόλιγουντ δεν έχασε ποτέ την πίστη του στη... Βίβλο.

Μέχρι το 1998, κανένα μεγάλο στούντιο κινουμένων σχεδίων δεν είχε ασχοληθεί με τη Βίβλο. Μέχρι που η DreamWorks Animation, το πρωτοεμφανιζόμενο τότε τμήμα της DreamWorks που ήθελε να αποδείξει πως μπορεί να εκθρονίσει την Disney από τον τίτλο της βασίλισσας του animation, αποφάσισε, με τη δεύτερή της μόλις ταινία να αφηγηθεί την ιστορία του Μωυσή χωρίς αυτό να είναι ένα φιλμ που θα έπαιζε Κυριακή πρωί σε κάποιο κατηχητικό σχολείο.


Αφιέρωμα | Η Βίβλος με τον τρόπο του Flix

«Μαύρος Νάρκισσος» των Μάικλ Πάουελ και Εμερικ Πρέσμπεργκερ
«Ενας Προφήτης μα τι Προφήτης» του Τέρι Τζόουνς


Prince of Egypt 607

Ο «Πρίγκιπας της Αιγύπτου» των Μπρέντα Τσάπμαν, Στιβ Χίκνερ και Σάιμον Γουέλς είναι ακριβώς αυτό: μια ταινία που μιλάει για διαχρονικές αξίες, όπως εκείνη της ελευθερίας, αλλά και της αντίστασης απέναντι σε κάθε είδους καταδυναστευτική εξουσία. Αφήνοντας, σχεδόν ολοκληρωτικά, εκτός το θέμα της πίστης και περιορίζοντας τις θρησκευτικές παραβολές (εντάξει ακόμα υπάρχει η φλεγόμενη βάτος που μιλάει με τη φωνή του Θεού και οι δέκα πληγές του Φαραώ) σε σκηνές δράσης, το φιλμ ασχολείται με το πρώτο μισό του βιβλίου της Εξόδου, μέχρι εκεί που ο Μωυσής λαμβάνει τις Δέκα Εντολές, αφήνοντας έξω τα (κάποιος έπρεπε να το κάνει) πιο... βαρετά κομμάτια της ιστορίας. Η επιλογή της DreamWorks να εξανθρωπίσει τον Μωυσή, από το να τον αντιμετωπίσει ως έναν (σούπερ) ήρωα ήταν επίσης, εκτός από μια σαφή ενήλικη επιλογή και η μισή επιτυχία της ταινίας.

Η άλλη μισή ήταν το τεχνικό επίτευγμα που υπήρξε στην εποχή της. Από την εξαιρετική εισαγωγική σεκάνς με την υπέροχη μουσική του Χανς Ζίμερ (αλλά και τα μαγικά φωνητικά της Οφρα Χάζα η οποία ερμήνευσε το «Deliver Us» σε 18 (!) γλώσσες ανάμεσά τους και τα Ελληνικά), μέχρι και τις εφιαλτικές δέκα πληγές του Φαραώ, αλλά και την άκρως εντυπωσιακή σκηνή του χωρισμού της Ερυθράς Θάλασσας που συγκαταλέγεται ήδη στις στιγμές ανθολογίας του σύγχρονου σινεμά, η ταινία δεν παύει στιγμή να μεταφέρει τα υψηλά αισθήματα του δέους και του σεβασμού σε συσκευασία κινηματογραφικής απόλαυσης. Που, μεταξύ μας, θα άξιζε να διδάσκεται και στο κατηχητικό...

Prince of Egypt 607

Prince of Egypt 607

Prince of Egypt 607

Δείτε ακόμη: Σταυρώστε Με! 5 κινηματογραφικές σταυρώσεις που προσδοκούν ανάσταση νεκρών!

[Το μεγαλύτερο ίσως κατόρθωμα της ταινίας είναι ότι μας έκανε να πιστέψουμε στα θαύματα, αφού κατάφερε να ενώσει δύο τεράστιες γυναικείες φωνές της μουσικής, τη Γουίτνεϊ Χιούστον και τη Μαράια Κάρεϊ, σε μια εποχή που οι φήμες τις ήθελαν στα μαχαίρια. Το «When you Believe» του Στίβεν Σουόρτς που στην ταινία ερμήνευσαν η Σάλι Ντουόρσκι, η Μισέλ Φάιφερ με τη συνοδεία χορωδίας κατάφερε να κερδίσει και το Οσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού τη χρονιά εκείνη. Αν αυτό δεν είναι θαύμα, τότε πραγματικά δεν ξέρουμε τι μπορεί να είναι.]




Αφιέρωμα | Η Βίβλος με τον τρόπο του Flix

«Μαύρος Νάρκισσος» των Μάικλ Πάουελ και Εμερικ Πρέσμπεργκερ
«Ενας Προφήτης μα τι Προφήτης» του Τέρι Τζόουνς


Prince of Egypt 607