Το Flix προβλέπει τα 85α Οσκαρ: Πρωτότυπο και Διασκευασμένο Σενάριο

ΑΠΟΨΗ 19 FEB 2013  /  Flix Team

Μετρώντας αντίστροφα προς τη βραδιά της απονομής των 85ων βραβείων Οσκαρ την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, το Flix σας ξεναγεί σε κάθε κατηγορία, με προγνωστικά, νούμερα, στατιστικές, trivia, πληροφορίες και κριτικό ένστικτο!

Παραδοσιακή κατηγορία που κρύβει εκπλήξεις αυτή του πρωτότυπου σεναρίου στην οποία η Ακαδημία τείνει να βραβεύει νέες και «παιχνιδιάρικες» φωνές βρίσκει φέτος σαν φαβορί και outsider μαζί τον Γουες Αντερσον μετά του Ρόμαν Κόπολα για την τρέλα του «Moonrise Kingdom». Πίσω τους παραμονεύει τόσο ο Μίκαελ Χάνεκε με την «Αγάπη» όσο και ο - αγαπημένος των Οσκαρ σε αυτήν την κατηγορία - Κουέντιν Ταραντίνο με το «Django Unchained», ενώ η απουσία του σεναρίου του Πολ Τόμας Αντερσον για το «The Master» παραμένει ένα αγκάθι στη φετινή λίστα των υποψηφιών.

Στα διασκευασμένα σενάρια, συναγωνίζονται το «Αrgo» μαζί με το «Lincoln» που έτσι κι αλλιώς οδηγούν την οσκαρική κούρσα και μαζί τους τρεις ακόμη υπέροχες διασκευές (ανάμεσά τους και το «Beasts of the Southern Wild»), χωρίς σίγουρο νικητή ακόμη και μέχρι την τελευταία στιγμή.

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

2

Moonrise Kingdom (Γουες Αντερσον και Ρόμαν Κόπολα)

Οι πολλές υποψηφιότητες που δεν ήρθαν ποτέ για το «Moonrise Kingdom», συγκεντρώθηκαν λες όλες στο πρωτότυπο (με όποια έννοια...) σενάριο που έγραψε ο Αντερσον μαζί με τον Ρόμαν Κόπολα, στη δεύτερη υποψηφιότητα του για Οσκαρ στην ίδια κατηγορία - ο Αντερσον ήταν υποψήφιος το 2001 μαζί με τον Οουεν Γουίλσον τότε για το «The Royal Tennenbaums». Φαβορί μαζί και outsider, το σενάριο του «Μoonrise Kingdom» έχει κερδίσει μέχρι στιγμής τα βραβεία ακρετών ενώσεων, υπήρξε υποψήφιο στην Ενωση Σεναριογράφων Αμερικής και ομορφαίνει ωστόσο την κατηγορία ανεξάρτητα από την νίκη του ή όχι στην τελετή της 24ης Φεβρουαρίου. Μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο εδώ.

4

Amour (Mίκαελ Χάνεκε)

Πρώτη φορά υποψήφιος στη συγκεκριμένη κατηγορία, ο Μίκαελ Χάνεκε φέρνει το σεναριακό του κομψοτέχνημα ως αντίπαλο δέος σε όλες τις άλλες συμμετοχές της πεντάδας και με κάποιον τρόπο είναι αυτή τη στιγμή ο επικρατέστερος για να κερδίσει, επαναλαμβάνοντας μια πρακτική που η Ακαδημία είχε εφαρμόσει όταν έδωσε στον Πέδρο Αλμοδόβαρ το Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για το «Μίλα Της». Και αν η «Αγάπη» δεν κερδίσει το ξενόγλωσσο Οσκαρ (πράγμα που είναι αρκετά πιθανό), τότε αυτό το Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου θα δικαιώσει την παρουσία της στις μεγάλες κατηγορίες των βραβείων.

2

Zero Dark Thirty (Μαρκ Μπόαλ)

Μέχρι και πριν τις υποψηφιότητες των Οσκαρ, το σενάριο του «Zero Dark Thirty», βασισμένο σε απόρρητες πηγές της CIA, σε πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους μαρτυρίες και στο ταλέντο του ήδη βραβευμένου με Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για το «Hurt Locker» το 2010, Μαρκ Μπόαλ, έπαιζε χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία του. Το «ξεφούσκωμα» όμως της ίδια της ταινίας (στην οποία ο Μπόαλ κρατάει και χρέη παραγωγού) ως φαβορί για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας αλλά και η αρνητική συζήτηση γύρω από τα βασανιστήρια των Αμερικάνων στη διαδρομή εντοπισμού του Μπιν Λάντεν, συμπαρασύρει και το σενάριο της, αφήνοντας τον Μπόαλ μόνο με το βραβείο της Ενωσης Σεναριογράφων της Αμερικής, το credit του μόνιμου συνεργάτη της Μπίγκελοου και του ίσως μοναδικού ανθρώπου αυτή τη στιγμή στη βιομηχανία που μπορεί να γράψει μια αληθινή ιστορία πιο «αληθινά» και απ' όσο συνέβη.

4444

Django Unchained (Κουέντιν Ταραντίνο)

Βραβευμένος για το «Pulp Fiction» στην ίδια κατηγορία, ο Κουέντιν Ταραντίνο είναι αυτή τη στιγμή ο πιο ισχυρός διεκδικητής του Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για το «Django Unchained», έχοντας ήδη κερδίσει τη Χρυσή Σφαίρα και βολεύοντας την Ακαδημία που δεν θα μπορέσει να του δώσει κανένα άλλο βραβείο φέτος. Από την άλλη όταν έχεις γράψει ένα γουέστερν που διαδραματίζεται στο Νότο και ταυτόχρονα ένα μανιφέστο για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε μορφή υπερβίαιου σπλάτερ revenge movie, κάτι δεν πρέπει να σου δώσουν ως ανταμοιβή; Μοναδικός πραγματικός αντίπαλος του Ταραντίνο, ο Μίκαελ Χάνεκε (πάντοτε θεωρώντας πως το «Moonrise Kingdom» παίζει ως outsider).

2

Flight (Τζον Γκάτινς)

Το γεγονός πως το - πιο συμβατικό πεθαίνεις - σενάριο του «Flight» του Ρόμπερτ Ζεμέκις πέταξε έξω από την κατηγορία το «The Master» γραμμένο από τον Πολ Τόμας Αντερσον, είναι κάτι που η Ακαδημία θα πρέπει να θυμάται για καιρό. Μπορεί ο Τζον Γκάτινς, εδώ στην πρώτη του υποψηφιότητα, να έγραψε ένα σενάριο για έναν αλκοολικό πιλότο σαν να ήταν κάτι που συνέβη στ' αλήθεια, αλλά αν το «Flight» είναι κάτι το οφείλει πρωτίστως στον Ντένζελ Γουάσινγκτον, δευτερευόντως στον Ζεμέκις και πολύ πιο κάτω στη λίστα στο σενάριο του.

Θα κερδίσει το Οσκαρ: Ο Κουέντιν Ταραντίνο για το «Django Unchained».

Θα θέλαμε να κερδίσει το Οσκαρ: Ο Γουες Αντερσον με τον Ρόμαν Κόπολα. Για ένα σινεμά που δεν φτάνει ποτέ στα Οσκαρ.


ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

2

Lincoln (Τόνι Κούσνερ)

Παρά τη σαρωτική επέλαση του «Argo» και σε αυτήν την κατηγορία (κέρδισε ήδη και το βραβείο της Ενωσης Σεναριογράφων Αμερικής), το σενάριο του Τόνι Κούσνερ για το «Lincoln» του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι με διαφορά το καλύτερο της χρονιάς: ένα αριστοτεχνικά δομημένο ιστορικό έπος που στο επίκεντρο του έχει τον άνθρωπο Αβραάμ Λίνκολν ενώ γύρω του εκρήξεις κοσμικής ιστορικής αλήθειας χτίζουν ένα οικοδόμημα - υπόδειγμα για την τέχνη της αφήγησης. Ο Κούσνερ δεν έχει χάσει ακόμη ελπίδες, καθώς η φόρα του «Lincoln» παραμένει ισχυρή, το «ιστορικό» του θέματος γοητεύει την Ακαδημία και ένας από τους σπουδαιότερους θεατρικούς συγγραφείς (ήδη βραβευμένος με Πούλιτζερ για το «Angels in America) θα άξιζε να έχει στη βιβλιοθήκη του και ένα Οσκαρ - ήταν υποψήφιος ξανά για Οσκαρ σεναρίου για το «Μόναχο» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Η διαμάχη, δε, γύρω από την παραποίηση των ιστορικών γεγονότων που ανάγκασε τον Κούσνερ να βγει στο προσκήνιο και να υποστηρίξει σθεναρά τη «μυθοπλαστική» διάσταση όχι μόνο του «Lincoln» αλλά και κάθε ταινίας, ίσως λειτουργήσει και υπέρ του.

2

Life of Pi (Ντέιβιντ Ματζί)

Σενάριο - άθλος για τον Ντέιβιντ Ματζί, η διασκευή ενός βιβλίου (του Γιαν Μαρτέλ) που δεν θα μπορούσε να γίνει ποτέ ταινία, έγινε στα χέρια του έμπειρου σεναριογράφου (υποψηφιότητα για Οσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για το «Finding Neverland») ένα ποίημα έτοιμο για το μαγικό άγγιγμα του Ανγκ Λι. Ο Ματζί δεν έχει σχεδόν καμία πιθανότητα για να κερδίσει, εκτός αν η Ακαδημία θεωρεί πως πρέπει με κάποιον τρόπο να τιμήσει το «Life of Pi» σε κάποια από τις μεγάλες κατηγορίες στις οποίες βρίσκεται υποψήφιο.

2

Argo (Κρις Τέριο)

Φτάνοντας στην πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ, ο Κρις Τέριο έχει κερδίσει ήδη αρκετά βραβεία Κριτικών Ενώσεων και το βραβείο της Ενωσης Σεναριογράφων Αμερικής για την έξυπνη διασκευή του βιβλίου «The Master of Disguise» του Αντόνιο Τζ. Μέντεζ και του άρθρου «Τhe Great Escape» του Τζόσουα Μπέαρμαν. Φαντάζει ήδη φαβορί στην κατηγορία (με κύριο αντίπαλο του τον Τόνι Κούσνερ του «Lincoln»), κυρίως γιατί με τον Μπεν Αφλεκ να λείπει από την κατηγορία της σκηνοθεσίας, το Οσκαρ καλύτερης ταινίας που δύσκολα θα χάσει το «Argo» οφείλει να συνοδευτεί από ακόμη ένα μεγάλο βραβείο.

2

Beasts of the Southern Wild (Λούσι Αλιμπαρ και Μπεν Ζάιτλιν)

Η Λούσι Αλιμπαρ χρειάστηκε λίγη από την τρέλα του Μπεν Ζάιτλιν για να μεταφέρει το μονόπρακτό της «Juicy and Delicious» σε ένα οργιώδες φιλμ ενηλικίωσης με φόντο την πλημμυρισμένη Νέα Ορλεάνη, γράφοντας ταυτόχρονα δύο υπέροχους ρόλους πατέρας και κόρης που μοιάζουν ήδη κλασικοί. Το δίδυμο του «Beasts of the Southern Wild» δεν θα κερδίσει ωστόσο το Οσκαρ αφού βρίσκεται πέρα και από το outsider. Ωστόσο είναι πάντα παρήγορο να βλέπεις μια τέτοια ταινία να συναγωνίζεται ανάμεσα σε μεγαθήρια και να κερδίζει - αν όχι στα Οσκαρ - τουλάχιστον στην καρδιά των θεατών.

2

Silver Linings Playbook (Ντέιβιντ Ο. Ράσελ)

H διασκευή του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ στο ομώνυμο best seller του Μάθιου Κουίκ έγινε με κέφι, κινηματογραφική γνώση και ανατροπή μιας συμβατικής ρομαντικής δραμεντί στα μέτρα μιας βιομηχανίας που θα χαιρετίζει πάντα με ενθουσιασμό μια ελαφριά ταινία για βαριά θέματα. Ο Ο. Ράσελ είναι εδώ πρώτη φορά υποψήφιος για σενάριο και απειλεί σχεδόν μετωπικά τόσο το σενάριο του «Lincoln» όσο και αυτό του «Argo» αν τελικά η Ακαδημία προτιμήσει μια καθαρόαιμη διασκευή ενός βιβλίου και όχι το μείγμα ιστορικών πηγών με λογοτεχνικές πρώτες ύλες.

Θα κερδίσει το Οσκαρ: Κάποιος από τους Τόνι Κούσνερ για το «Lincoln», Κρις Τέριο για το «Αrgo».

Θα θέλαμε να κερδίσει το Οσκαρ: ο Τόνι Κούσνερ για το «Lincoln».


Περισσότερες οσκαρικές προβλέψεις:

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη φετινή οσκαρική κούρσα στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς και θυμηθείτε την αποκλειστική ζωντανή μετάδοση των Οσκαρ από τη Νova στις 3.30 ώρα Κυριακής 24 Φεβρουαρίου προς Δευτέρα ξημερώματα.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.