«Ξεκινάμε μια αλλαγή για τη φιλοσοφία του Φεστιβάλ, η οποία μέσα σε δύο ή τρία χρόνια θα μας φέρει ενώπιον μιας εκ νέου αναγέννησής του. Το Φεστιβάλ είναι σαν μια γηραιά κυρία που χρειάζεται φρεσκάρισμα. Πιστεύω πως ένα φεστιβάλ πρέπει να αναλαμβάνει την ευθύνη των επιλογών του και όχι απλά να διαλέγει δεκάδες ταινίες.»
Η φιλοσοφία του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, υπήρξε σαφής ήδη από την ανάληψη των καθηκόντων του τον Δεκέμβριο του 2011. Στην πραγματικότητα, βέβαια, ο Μπαρμπέρα είναι γνώριμο πρόσωπο για τη Μόστρα, αφού υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ από το 1999 έως και το 2001 (διαβάστε περισσότερα εδώ), πριν αναλάβει ο Μάρκο Μούλερ, ο οποίος κατάφερε να ξαναφέρει τη λάμψη που όλοι πίστευαν πως έλειπε από το αρχαιότερο μεν, δεύτερο σημαντικότερο ωστόσο μετά τις Κάννες κινηματογραφικό Φεστιβάλ στον κόσμο.
Πιστός λοιπόν σε όσα είχε υποσχεθεί, ο Αλμπέρτο Μπαρμπέρα μείωσε το συνολικό αριθμό των ταινιών σε ολόκληρο το Φεστιβάλ (Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, Εκτός Διαγωνιστικού, Τμήμα Ορίζοντες) και επέλεξε μετρημένα, με αυστηρό καλλιτεχνικό προφίλ και μια δόση... Χόλιγουντ τις 18 ταινίες που διεκδικούν το φετινό Χρυσό Λέοντα.
Ανάμεσα τους φυσικά ξεχωρίζουν οι καινούριες ταινίες των Τέρενς Μάλικ, Πολ Τόμας Αντερσον (το «The Master» μπήκε τελευταία στιγμή στο Διαγωνιστικό Τμήμα), Μπράιαν Ντε Πάλμα, Μάρκο Μπελόκιο, Μπριγιάντε Μεντόζα, Τακέσι Κιτάνο κ.ά., αλλά και επιλογές από καθαρά φεστιβάλικα χαρτιά που αποτελούν προσωπικές επιλογές του Μπαρμπέρα στο νέο, πιο «καλλιτεχνικό» προφίλ που θέλει να προσδώσει στη Μόστρα.
Διαβάστε αναλυτικά όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις 18 ταινίες που διεκδικούν φέτος τον Χρυσό Λέοντα. Το Flix φυσικά θα βρίσκεται στη Βενετία μεταφέροντας σας όλο το κλίμα και γνώμη για κάθε μια από αυτές τις ταινίες.
The Master του Πολ Τόμας Αντερσον (Αμερική)
Για πρώτη φορά στο Διαγωνιστικό της Βενετίας, ο Πολ Τόμας Αντερσον φέρνει στο Λίντο μια από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της χρόνιας για να λύσει επιτέλους τις απορίες όσων δεν έχουν ακόμη καταλάβει αν η ιστορία του νεαρού Χοακίν Φίνιξ ο οποίος γίνεται μέλος μιας μυστικής σέκτας με αρχηγό τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν αναφέρεται στην ιστορία της Σαϊεντολογίας και του ηγέτη της Λ. Ρον Χάμπαρντ. Οι μυστικές προβολές που έχουν γίνει ήδη στην Αμερική (σε 70mm) μιλούν για καθαρό αριστούργημα, ενώ τα στοιχήματα πέφτουν ήδη για το μεγαλύτερο φεστιβαλικό βραβείο που θα έχει κερδίσει ποτέ στην καριέρα του ο Πολ Τόμας Αντερσον (έχει κερδίσει ήδη βραβεία σκηνοθεσίας στις Κάννες το 2002 για το «Punch - Drunk Love» και στο Βερολίνο το 2008 με το «Θα Χυθεί Αίμα»), αν το «The Master» επιβεβαιώσει τον τίτλο του φαβορί και φύγει από τη Βενετία με τον Χρυσό Λέοντα.
Après Mai (Something in the Air) του Ολιβιέ Ασαγιάς (Γαλλία)
Ντεμπούτο στο Διαγωνιστικό της Βενετίας και για τον Ολιβιέ Ασαγιάς (τρεις φορές υποψήφιο για Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες με τα «Les Destinées» το 2000, το «Demonlover» το 2002 και το «Clean» το 2004), ο οποίος επιστρέφει με το «Après Mai» στις αρχές της δεκαετίας του '70 για να αφηγηθεί την ιστορία του Ζιλ, ο οποίος αγνοώντας το έντονο πολιτικό περιβάλλον της εποχής που έχει αφήσει πίσω του ο Μάης του 1968, προσπαθεί να επιβιώσει ακολουθώντας το όνειρο του που δεν είναι άλλο από το να ζωγραφίζει και να κάνει ταινίες. Το εν μέρει αυτοβιογραφικό φιλμ του Ασαγιάς με το νεανικό καστ (ο πρωτοεμφανιζόμενος Κλεμάν Μεταγιέ και η Λόλα Κρετόν κρατούν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους) γυρίστηκε στην Γαλλία, την Ιταλία και τη Μ. Βρετανία.
At Any Price του Ραμίν Μπαχρανί (Αμερική)
Για τρίτη φορά στη Βενετία, αλλά πρώτη στο Διαγωνιστικό Τμήμα, ο αμερικάνος ιρανικής καταγωγής που ενθουσίασε με το ντεμπούτο του «Μan Push Cart» το 2005 και επιβεβαίωσε το όνομα του ως ένας από τους πλέον υποσχόμενους «ανεξάρτητους» της Αμερικής με τα «Goodbye Solo» και το «Chop Shop», βρίσκεται ανάμεσα στους «μεγάλους» του Φεστιβάλ με την ιστορία ενός αγρότη στην αμερικανική επαρχία και ενός σχεδίου που θα ανατρέψει τις ισορροπίες με την οικογένεια του. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο comeback επιχειρεί ο Ντένις Κουέιντ, ενώ μετά το «Τhe Paperboy» και τις Κάννες ο Ζακ Εφρον θα περπατήσει και στο κόκκινο χαλί της Βενετίας, πετυχαίνοντας επιτέλους να αντιστρέψει μια για πάντα το προφίλ του εφηβικού σταρ. Μαζί τους η Χέδερ Γκρέιαμ.
Bella Addormentata του Μάρκο Μπελόκιο (Ιταλία, Γαλλία)
Το βαρύ πυροβολικό της Ιταλίας στο φετινό Φεστιβάλ ονομάζεται «Ωραία Κοιμωμένη» και ανήκει στον βετεράνο Μάρκο Μπελόκιο, ο οποίος μεταφέρει στον κινηματογράφο την πολύκροτη αληθινή ιστορία μιας γυναίκας που μετά από ένα αυτοκινηστικό ατύχημα έμεινε σε κώμα για 17 χρόνια, δοκιμάζοντας το ιατρικό και δικαστικό σύστημα με τη μεγάλη συζήτηση της ευθανασίας. Ο 72χρονος Μπελόκιο, στην τρίτη του συμμετοχή στο Διαγωνιστικό Τμήμα της Βενετίας και βραβευμένος αρκετές φορές όχι όμως και με τον Χρυσό Λέοντα, συγκεντρώνει ένα καστ που ξεκινά από τον Τόνι Σερβίλο («Il Divo») και καταλήγει στην Ιζαμπέλ Ιπέρ, διχάζοντας την ιταλική κοινή γνώμη και πλασάροντας την ταινία του ως ένα από τα φαβορί για τα μεγάλα βραβεία.
La Cinquieme Saison των Πίτερ Μπρόσενς και Τζέσικα Γούντγουορθ (Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία)
Τρίτη ταινία για το δίδυμο του Βέλγου Πίτερ Μπρόσενς και της Αμερικάνας Τζέσικα Γούντγουορθ, η «Πέμπτη Εποχή» έρχεται να κλείσει μια τριλογία που ξεκίνησε με το «Khadak» του 2006 (που είχε κερδίσει στη Βενετία το βραβείο Lion of the Future) και συνεχίστηκε με το «Altiplano» (συμμετοχή στην «Εβδομάδα Κριτικής» του Φεστιβάλ Καννών το 2009) και έχει για κεντρικό της θέμα την σύγκρουση ανθρώπου και φύσης. Από τις πλέον ιδιαίτερες επιλογές του φετινού Διαγωνιστικού Τμήματος του Φεστιβάλ ή σύμφωνα με τους δύο δημιουργούς της ταινίας «μια απόδειξη πως υπάρχει ακόμη χώρος στο σινεμά για ταινίες σαν αυτή».
Lemale et Ha' Chalal (Fill the Void) της Ράμα Mπουρστάιν
Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ισραηλινής Ράμα Μπουρστάιν, η οποία γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1967 και αφιέρωσε τη ζωή της και την καριέρα της (με ταινίες μικρού μήκους και εκπαιδευτική εθελοντική εργασία) στην εβραϊκή ορθόδοξη κοινότητα, το «Fill the Void» αφηγείται την ιστορία της 18χρονης Σίρα, της νεότερης κόρης μιας Ορδόξοης Χασίδικης οικογένειας του Τελ Αβίβ η οποία ετοιμάζεται να παντρευτεί, αλλά ο γάμος της θα αναβληθεί όταν η 28χρονης αδερφή της θα πεθάνει πάνω στη γέννα του πρώτου της παιδιού. Από τα ντεμπούτα που έφτασαν κατευθείαν στο Διαγωνιστικό Τμήμα της Βενετίας και αναμένεται ως μια από τις μεγάλες ανακαλύψεις του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλμπέρτο Μπαρμπέρα.
E Stato Il Figlio του Ντανιέλε Τσίπρι
Η δεύτερη συμμετοχή της Ιταλίας στο Διαγωνιστικό Τμήμα έρχεται από έναν σκηνοθέτη που έχει απασχολήσει στο παρελθόν την κοινή γνώμη, κυρίως για τις συνεργασίες του με τον Φράνκο Μαρέσκο. Ως δίδυμο υπήρξαν υπεύθυνοι για την επιτυχημένη σατιριτική τηλεοπτική σειρά «Cinico TV» αλλά και τρεις μεγάλου μήκους ταινίες που καταχωρήθηκαν αμέσως ως cult λόγω του εικονοκλαστικού τους ενδιαφέροντος, με τη δεύτερη «Totò che Visse due Volte» να έχει απαγορευθεί λόγω «βλασφημίας». Το δίδυμο χώρισε τους δρόμους του και τώρα ο Τσίπρι (που έχει διατελέσει και διάσημος διευθυντής φωτογραφίας και με πολλά βραβεία στο ενεργητικό του για το «Vincere» του Μάρκο Μπελόκιο το 2009), συμμετέχει για τρίτη φορά στο Φεστιβάλ Βενετίας - αλλά πρώτη στο Διαγωνιστικό - με το «O Γιος το Εκανε», την ιστορία μιας φτωχής οικογένειας από το Παλέρμο (απ' όπου και κατάγεται) η κόρη της οποίας σκοτώνεται κατά λάθος από την Μαφία και ως αποζημίωση τα μέλη της λαμβάνουν μια γερή αποζημίωση που θα τους αλλάξει τη ζωή. Πρωταγωνιστεί και εδώ ο Τόνι Σερβίλο του «Il Divo».
Un Giorno Speciale της Φρανσέσκα Κομεντσίνι (Ιταλία)
Η τρίτη συμμετοχή της Ιταλίας στο Διαγωνιστικό Τμήμα ανήκει στην Φρανσέσκα Κομεντσίνι (της γνωστής οικογενείας) και τη φέρνει για δεύτερη φορά υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα μετά το «Lo Spazio Bianco» του 2009. Η «Ξεχωριστή της Μέρα» αφηγείται την ιστορία της Τζίνα και του Μάρκο που συναντιούνται την πρώτη μέρα που πηγαίνουν στην δουλειά τους, η Τζίνα για να γίνει διάσημη ηθοποιός και ο Μάρκο οδηγός σε μια εταιρεία ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Οταν οι δρόμοι τους θα συναντηθούν, θα αναγκαστούν να περάσουν μια ολόκληρη μέρα μαζί, αναθεωρώντας όλα όσα πίστευαν πως θα ήταν το μέλλον τους.
Passion του Μπράιαν Ντε Πάλμα (Γαλλία, Γερμανία)
O Μπράιαν Ντε Πάλμα επιστρέφει πέντε χρόνια μετά το «Redacted» (ναι, κανείς δεν το θυμάται!) για το οποίο είχε κερδίσει το βραβείο σκηνοθεσία στη Βενετία, στη δεύτερη συμμετοχή του στο Διαγωνιστικό Τμήμα μετά τη «Μαύρη Ντάλια» του 2006. Η τρίτη ίσως είναι και η πιο φαρμακερή, αφού ο Ντε Πάλμα διασκευάζει το θρίλερ μυστηρίου «Η Αντίζηλος» του Αλέν Κορνό με την Ρέιτσελ ΜακΑνταμς και τη Νούμι Ραπάς στους ρόλους των Λουντιβίν Σανιέ και Κριστίν Σκοτ Τόμας αντίστοιχα, αναλαμβάνοντας να ανεβάσει τον πυρετό του αισθησιασμού του Φεστιβάλ σε δυσθεώρητα ύψη. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Passion». και δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας.
Superstar του Ξαβιέ Τζιανολί (Γαλλία, Βέλγιο)
Πρώτη φορά στο Διαγωνιστικό Τμήμα της Βενετίας, ο Γάλλος σκηνοθέτης με τον Χρυσό Φοίνικα μικρού μήκους το 1998 και δύο συμμετοχές στο Διαγωνιστικό Τμήμα των Καννών («Quand j'étais Chanteur» το 2006 και «L' Origin» του 2009), παρουσιάζει την ιστορία ενός ασήμαντου εργάτη που ένα πρωί σαν όλα τα άλλα θα μετατραπεί στον πιο διάσημο άνθρωπο του κόσμου. Οσο προσπαθεί να καταλάβει τι έχει συμβεί, τόσο πιο διάσημος γίνεται με αποτέλεσμα να παγιδευτεί μέσα στα γρανάζια της μανίας με τους celebrity. O Καντ Μεράντ στον ρόλο του τίτλου βάζει ισχυρή υποψηφιότητα για το βραβείο Ανδρικού ρόλου ενώ μαζί του συμπρωταγωνιστεί η Σεσίλ Ντε Φρανς.
Pieta του Κιμ Κι-Ντουκ (Νότιος Κορέα)
Αφού πέρασε μια σκοτεινή περίοδο ενδοσκόπησης (που είχε σαν αποτέλεσμα το αυτοβιογραφικό και αμφιλεγόμενο «Arirang») και αφού συμμετείχε στο περσινό Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν με το «Amen», Κιμ Κι-Ντουκ επιστρέφει σε φόρμα με την ιστορία ενός άντρα που δουλεύει για έναν τοκογλύφο. Χωρίς οικογένεια, χωρίς συναισθηματικούς δεσμούς δεν έχει κανένα πρόβλημα να φέρει εις πέρας ακόμη και την πιο σκληρή αποστολή που του αναθέτει το αφεντικό του. Μέχρι τη στιγμή που μια γυναίκα εμφανίζεται στη ζωή του, λέγοντάς του ότι είναι η μητέρα του. Κι αν αρχικά αρνείται να την πιστέψει, σύντομα αρχίζει να δένεται μαζί της, για να ανακαλύψει στην πορεία το φριχτό αλλά και απόλυτα οδυνηρό μυστικό που κρύβει. Αν τίποτα δεν έχει πάει στραβά, το «Pieta» θα είναι ένα από τα φιλμ - γεγονότα της Βενετίας και η θριαμβευτική επιστροφή του σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ που μέχρι σήμερα έχει συμμετάσχει τρεις φορές («Το Νησί» το 2000, το «Address Unknown» το 2001 και το «3-Iron» το 2004, όπου και είχε κερδίσει το μικρό Χρυσό Λέοντα, ειδικό βραβείο σκηνοθεσία και το βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου). Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Pieta».
Outrage Beyond του Τακέσι Κιτάνο (Ιαπωνία)
Δύο χρόνια μετά το «Outrage», ο Τακέσι Κιτάνο φέρνει στο Διαγωνιστικό της Βενετίας το σίκουελ της ταινίας που συμμετείχε στο Διαγωνιστικό των Καννών το 2010, μια ακόμη ιστορία προδοσίας και σκληρού κώδικα τιμής στο περιθώριο της ιαπωνικής μαφίας. Αν και κανείς δεν ζήτησε ένα σίκουελ του «Outrage», η Βενετία δεν θα μπορούσε να αρνηθεί μια θέση για τον αγαπημένο της Κιτάνο, εδώ στην έβδομη συμμετοχή του στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ και ήδη βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα για τα «Πυροτεχνήματα» του 1997 και ειδικό βραβείο σκηνοθεσίας, ανάμεσα σε άλλα, για το «Zatoichi» του 2003.
Spring Breakers του Χάρμονι Κορίν (Αμερική)
Δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια μετά το 1997, όταν το «Gummo» του Χάρμονι Κορίν έπαιρνε ειδική μνεία από τη Διεθνή Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου και έστελνε το δημιουργό του στην Α-list του αμερικάνικου ανεξάρτητου κινηματογράφου, ο Χάρμονι Κορίν επιστρέφει στο Διαγωνιστικό της Βενετίας με το «Spring Breakers». Ναι είναι αυτή η ταινία που πρωταγωνιστούν τεσσερις Disney Queens (ανάμεσα τους και η Σελενα Γκομέζ, κορίτσι του Τζάστιν Μπίμπερ) οι οποίες ληστεύουν μια τράπεζα, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τις διακοπές τους στην Φλόριντα στη διάρκεια των ανοιξιάτικων διακοπών των αμερικάνικων πανεπιστημίων. Κάτι που θα τις οδηγήσει στη φυλακή κι από εκεί στην αγκαλιά ενός εμπόρου ναρκωτικών (αυτός είναι ο Τζέιμς Φράνκο) που θα τις βοηθήσει, με αντάλλαγμα να βγάλουν από τη μέση για χάρη του, τον πιο επικίνδυνο αντίπαλό του. Η hype ταινία της Βενετίας με διαφορά... ανεξαρτησίας!
To the Wonder του Τέρενς Μάλικ (Αμερική)
Από εκεί που ήταν ο πιο ακριβοθώρητος σκηνοθέτης επί Γης και γύριζε ταινίες με διαφορά... δεκαετίας, ο Τέρενς Μάλικ επιταχύνει ρυθμούς και μόλις ενάμιση χρόνο μετά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για το «Δέντρο της Ζωής» φέρνει στη Βενετία την ταινία που λέγόταν «Τhe Burial» και που τώρα λέγεται «To the Wonder» και στην οποία πρωταγωνιστούν ο Μπεν Αφλεκ, η Ρέιτσελ ΜακΑνταμς, η Ολγκα Κουριλένκο και ο Χαβιέ Μπαρδέμ. Οποιαδήποτε πρόβλεψη για την υπόθεση ας μείνει μεταξύ μας (διαβάστε περισσότερα εδώ, αν ισχύουν), ενώ οι πιθανότητες να φύγει ο Μάλικ με τον Χρυσό Λέοντα είναι από καμία μέχρι όλες. Για την ιστορία, αυτή είναι η πρώτη ταινία του Τέρενς Μάλικ υποψήφια για Χρυσό Λέοντα και αυτό δεν μπορεί παρά να κάνει περήφανο το Φεστιβάλ.
Thy Womb του Μπριγιάντε Μεντόζα (Φιλιππίνες)
Αφήνοντας για λίγο τις διεθνείς συμπαραγωγές (βλ. το «Captive» που συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βερολίνου το 2011 και απογοήτευσε - διαβάστε περισσότερα εδώ), o Μπριγιάντε Μεντόζα φτάνει στο Διαγωνιστικό Τμήμα της Βενετίας για δεύτερη φορά μετά το «Grandmother» του 2009, με μια ταινία αμιγώς φιλιππινέζικη. Το «Thy Womb» αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας της φυλής των Μπατζάο και σύμφωνα με τον Μεντόζα απέχει πολύ από τις καταθλιπτικές και μίζερες ταινίες που κυκλοφορούν στα Φεστιβάλ και δυσφημούν την εικόνα των Φιλιππίνων. Στην ταινία πρωταγωνιστεί μια μυθική μορφή του φιλιππινέζικου σινεμά, η Νόρα Ονόρ.
Linhas de Wellington της Βαλέρια Σαρμιέντο (Πορτογαλία, Γαλλία)
Μία από τις πλέον αναμενόμενες στιγμές του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας είναι η ταινία που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει ο Ραούλ Ρουίζ (πέθανε τον περασμένο Αύγουστο - διαβάστε περισσότερα εδώ) και τέλειωσε με την επιμέλεια της συζύγου του Βαλέρια Σαρμιέντο. Το «Lines of Wellington» βασίζεται και αυτό σε πρωτότυπο σενάριο του Κάρλος Σαμπόγκα («Mysteries of Lisbon») και αφηγείται όσα συνέβησαν το 1810 στα σύνορια του Τόρες Βέντρας, όταν η συμμαχία Αγγλων και Πορτογάλων εκκένωσαν όλη την περιοχή προκειμένου να απομονώσουν τις εχθρικές δυνάμεις των Γάλλων. Με ένα πολυπληθές και λαμπερό καστ (από την Κατρίν Ντενέβ μέχρι τον Τζον Μάλκοβιτς και από τον Μισέλ Πικολί μέχρι την Ιζαμπέλ Ιπέρ), η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Ραούλ Ρουίζ (o οποίος ήταν μόλις μια φορά υποψήφιος για τον Χρυσό Λέοντα το 2000 με το «Comédie de l' Ιnnocence») μπορεί να μην αποτελεί φαβορί για το μεγάλο βραβείο, αλλά έχει ήδη κερδίσει το πιο συγκινητικό χειροκρότημα όλου του Φεστιβάλ.
Paradies: Glaube (Paradise: Faith) του Ουλριχ Ζάιντλ (Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία)
Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας του «Παραδείσου» (το πρώτο μέρος η «Αγάπη» συμμετείχε στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Καννών το 2012 και το τρίτο με τίτλο «Ελπίδα» είναι προγραμματισμένο να προβληθεί στο Φεστιβάλ Βερολίνου τον Φεβρουάριο του 2013), ο Αυστριακός σκηνοθέτης κατεδαφίζει κάθε θεωρία περί πίστης, θρησκείας και θεόσταλτων αποστολών. Η ηρωίδα του, η Ανα Μαρία, αφιερώνεται στην μετάδοση του κηρύγματος του Θεού κουβαλώντας μαζί της ένα άγαλμα της Παρθένου Μαρίας προκειμένου να σώσει την Αυστρία από τις αμαρτίες της μέχρι τη στιγμή που άνδρας της, ένας Μουσουλμάνος από την Αίγυπτο θα γυρίσει μετά από χρόνια απουσίας σε ένα αναπηρικό καροτσάκι. Αν και η «Αγάπη» (διαβάστε περισσότερα εδώ) δεν πρόδωσε την καυστικότητα και την μηδενιστική ματιά του Ζάιντλ για τον σύγχρονο κόσμο, η «Πίστη» αναμένεται μάλλον με το ενδιαφέρον ενός σίκουελ, δεύτερη συμμετοχή του Ζάιντλ στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας μετά το μεγάλο βραβείο της επιτροπής το 2001 για το «Dog Days» που εκτόξευσε την καριέρα του.
Izmena (Betrayal) του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ (Ρωσία)
Το 2006 βραβεύθηκε με το μεγάλο βραβείο της επιτροπής στο Φεστιβάλ της Ρώμης για το «Playing the Ground» και το 2009 βρέθηκε στους «Ορίζοντες» του Φεστιβάλ Βενετίας με ένα από τα επεισόδια του σπονδυλωτού «Crush». Τώρα ένας από τους πιο αναγνωρισμένους κινηματογραφικούς και θεατρικούς σκηνοθέτες της Ρωσίας - γνωστός και για τις ανατρεπτικές του πολιτικές θέσεις - φτάνει στο Διαγωνιστικό της Βενετίας για να διεκδικήσει το Χρυσό Λέοντα με μια «Προδοσία». Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του αφηγείται την ιστορία ενός άντρα και μια γυναίκας που μαθαίνουν πως οι σύζυγοι τους διατηρούν παράνομο δεσμό, πράγμα που θα τους οδηγήσει σε μια σειρά από πράξεις που ποτέ δεν φαντάζονταν πως θα ήταν ικανοί να διαπράξουν.
Στο Εκτός Διαγωνιστικού Τμήμα του 69ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας μπορεί κανείς να βρει 27 ταινίες που τουλάχιστον πέντε από αυτές κανονικά θα έπρεπε να είχαν μια θέση στο Διαγωνιστικό Τμήμα. Μένει λοιπόν να αποδειχθεί κατά πόσο το «Shokuzai» του Κιγιόσι Κουροσάβα, το «O Gebo e a Sombra» του 103 ετών (!) Μανοέλ ντε Ολιβέιρα, το «The Company You Keep» του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, το «L' Homme Qui Rit» του Ζαν Πιερ Αμερίς και το «Love is All You Need» της Σουζάνε Μπίερ άξιζαν να βρίσκονται εκτός. Στις υπόλοιπες ταινίες του Τμήματος ξεχωρίζουν το «Bad 25» το ντοκιμαντέρ του Σπάικ Λι για τον Μάικλ Τζάκσον, το «The Reluctant Fundamentalist» της Μίρα Ναίρ, που είναι και το επίσημο άνοιγμα του Φεστιβάλ.
Το 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας ξεκινάει στις 29 Αυγούστου και θα διαρκέσει έως και τις 8 Σεπτεμβρίου.