Φεστιβάλ / Βραβεία

Το Φεστιβάλ του Τορόντο ανακοινώνει (θεαματικούς!) τίτλους, αλλά και online προβολές για τον Σεπτέμβριο

στα 10

Κυρίως διαδικτυακά, με λίγες προβολές σε αίθουσες αν επιτρέπονται, θα γίνει το Φεστιβάλ του Τορόντο.

Το Φεστιβάλ του Τορόντο ανακοινώνει (θεαματικούς!) τίτλους, αλλά και online προβολές για τον Σεπτέμβριο
«Concrete Cowboy»

Παρότι το Φεστιβάλ Βενετίας, προς το παρόν, υπόσχεται μια live διοργάνωση από τις 2 Σεπτεμβρίου, με προβολές σε αίθουσες και κόκκινο χαλί, το Φεστιβάλ του Τορόντο, όπως ανακοίνωσε, παραμένει πιο επιφυλακτικό για το πώς θα διεξαχθεί η φετινή του διοργάνωση, η οποία, ωστόσο, θα γίνει, με έναρξη μια εβδομάδα αργότερα, στις 10 Σεπτεμβρίου και για ένα δεκαήμερο.

Δείτε ακόμη: H Ελλάδα στην online Αγορά του Φεστιβάλ των Καννών

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Φεστιβάλ του Τορόντο, οι προβολές των ταινιών του φετινού προγράμματος, αλλά και συζητήσεις με δημιουργούς και ηθοποιούς, θα γίνουν ως επί το πλείστον online. Παράλληλα, το Φεστιβάλ προετοιμάζεται και για κάποιες προβολές σε αίθουσες, τηρουμένων των μέτρων προφύλαξης, εάν το επιτρέπουν οι τοπικές Αρχές. Ο στόχος του Φεστιβάλ για φέτος είναι να μοιάζει όσο είναι δυνατόν με μια διοργάνωση όπως οι προηγούμενες, αλλά σίγουρα με πιο περιορισμένο αριθμό ταινιών.

Ammonite 607

Συγκεκριμένα, το Φεστιβάλ του Τορόντο ετοιμάζει ένα πρόγραμμα 50 μεγάλου μήκους ταινιών, 5 ενότητες μικρού μήκους ταινιών, ομιλίες και Q&As. Ανακοινώνει, μάλιστα, ήδη και κάποιους δυνατούς τίτλους που θα συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του, ή και θα λανσάρει διεθνώς εάν δεν έχουν προβληθεί προηγουμένως στο Φεστιβάλ Βενετίας. Εκεί βρίσκουμε το «Ammonite» του Φράνσις Λι, το «Druk» του Τόμας Βίντερμπεργκ, το «True Mothers» της Ναόμι Καουάσε - και τα τρία με τη «σφραγίδα» της επιλογής από το Φεστιβάλ Καννών που δεν έγινε - το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Χάλι Μπέρι, «Bruised» , το «Concrete Cowboy» του Ρίκι Στομπ με τον Ιντρις Ελμπα στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το **«Fauna» του Νίκολας Περέδα, το «Good Joe Bell» του Ρεινάλντο Μάρκους Γκριν, με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ και το «Blossom» της πρωτοεμφανιζόμενης Γαλλίδας Σιζάν Λεντόν, κόρης της Σαντρίν Κιμπερλέν και του Βενσάν Λεντόν.


Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ, Κάμερον Μπέιλι, εξηγεί τις προθέσεις της διοργάνωσης για φέτος: «Η πανδημία χτύπησε γερά το TIFF, αλλά αντιδράσαμε επιστρέφοντας στην αρχική μας έμπνευση - να φέρνουμε τις καλύτερες ταινίες σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό. Οι ομάδες μας αναγκαστικά ξανασκέφτηκαν τα πάντα, ανοίξαμε το μυαλό μας σε νέες ιδέες. Τους τελευταίους τρεις μήνες κάναμε αμέτρητες βιντεοκλήσεις και ξαναχτίσαμε το Φεστιβάλ του 2020, αντλώντας από πέντε δεκαετίες αφοσίωσης στο δυνατό προγραμματισμό, την υποστήριξη των δημιουργών και την προσέλκυση του κοινού. Ακούσαμε τα φετινά επείγοντα αιτήματα για μεγαλύτερη εκπροσώπηση κι αυτό θα το δείτε στο Φεστιβάλ του 2020. Και παρακολουθήσαμε καθώς οι θεατές αγκάλιασαν τη δυνατότητα του σινεμά να τους μεταφέρει αλλού, μέσα από οθόνες κάθε μεγέθους. Κι αυτό θα το δείτε. Είμαστε ενθουσιασμένοι που μπορούμε να παρουσιάσουμε ένα εμπεριστατωμένο πρόγραμμα με δυνατό αντίκτυπο τον Σεπτέμβριο, το οποίο αντικατοπτρίζει την πεποίθησή μας, ότι τίποτε δεν μπορεί να σταματήσει τις σπουδαίες ιστορίες.»

druk

Εκτός από τις προβολές σε αίθουσες και online, το Φεστιβάλ του Τορόντο προγραμματίζει και προβολές σε drive-in και άλλους εξωτερικούς χώρους. Επιπλέον, λανσάρει τους «TIFF Ambassadors», μια ομάδα 50 σκηνοθετών και ηθοποιών που θα βοηθήσουν το Φεστιβάλ να γίνει ακόμα πιο δυναμικό για τους επαγγελματίες του κινηματογράφου. Μεταξύ αυτών ανακοινώθηκαν οι Εϊβα ΝτιΒερνέ, Τάικα Γουαϊτίτι, Ανουράκ Κασιάπ, Νικόλ Κίντμαν, Μάρτιν Σκορσέζε, Ναντίν Λαμπακί, Αλφόνσο Κουαρόν, Ριζ Αχμεντ, Ράιαν Τζόνσον, Τζέισον Ράιτμαν, Ιζαμπέλ Ιπέρ, Κλερ Ντενί, Ατόμ Εγκογιάν, Πριγιάνκα Τσόπρα, Βίγκο Μόρτενσεν, Ζανγκ Ζιγί, Ντέιβιντ Ογιελόουο, Λούλου Γουανγκ, Ρόζαμουντ Πάικ, Σάρα Γκέιντον και Ντενί Βιλνέβ. Εκείνο που δεν ξέρουμε ακόμα, βέβαια, είναι αν οι online προβολές του Φεστιβάλ του Τορόντο, θα είναι geo-blocked ώστε ν' απευθύνονται μόνο στη Βόρεια Αμερική, ή αν θα μπορούμε κι εμείς να τις βλέπουμε.