Μπορεί το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να είναι φέτος online, αλλά δεν είναι μόνο ο πλούτος των ταινιών που θα είναι διαθέσιμες -σχεδόν το σύνολο του φετινού προγράμματος ή 177 ταινίες- που θα κάνουν την επιλογή δύσκολη, είναι ότι φέτος οι ταινίες θα προβάλλονται όπως και αν πηγαίναμε να τις δούμε στην αίθουσα, για μία μόνο μέρα.
Πώς θα βλέπουμε φέτος ταινίες στο Φεστιβάλ; Μάθετε όλα όσα πρέπει στον ειδικό οδηγό του Flix με οδηγίες χρήσης για τις online προβολές και τα ειδικά πακέτα εισιτηρίων
Μπορείτε φυσικά να προαγοράσετε τα εισιτήριά σας για οποιαδήποτε ταινία από το filmfestival.gr και τον σύνδεσμο TIFF61 ONLINE και θα σας συστήναμε να το κάνετε γρήγορα αφού η πλατφόρμα ανοίξε καθώς η κάθε ταινία, όπως και σε μια κανονική αίθουσα, έχει περιορισμένο αριθμό θέσεων.
Διαβάστε εδώ όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς
Η διαδικασία είναι απλή και είμαστε σίγουροι ότι πολλοί από εσάς την έχετε ήδη κάνει στο 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, αλλά αν αυτή τη φορά νιώθετε χαμένοι από το πλήθος των επιλογών, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε. Παρακάτω, θα βρείτε τις επιλογές του Flix για κάθε μέρα, ταινίες που προτείνουμε να δείτε -αν και υπάρχουν πολλές ακόμη που θα θέλαμε να συμπεριλάβουμε- και που διατρέχουν όλα τα τμήματα του προγράμματος. Διαβάστε, επιλεξτε και κλείστε θέσεις.
Ποιος είπε ότι φέτος δεν θα μιλάμε μετά την προβολή για τις ταινίες του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης; | Οι αναγνώστες του Flix βλέπουν το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - και γράφουν τις δικές τους κριτικές. Ολες οι πληροφορίες εδώ.
Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου
To Ταξίδι της Φάλαινας (Whaler Boy) του Φίλιπ Γιούργιεφ | Ταινία Εναρξης
Βερίγγειος Πορθμός, εκεί όπου η Ρωσία συναντά την Αλάσκα, σε ένα χωριό φαλαινοθήρων, όπου οι άνδρες καταφεύγουν στο online chat με κάμερα. Το παράδειγμά τους ακολουθεί ο Λέσκα, ένας άβγαλτος δεκαπεντάχρονος, που ερωτεύεται ένα κορίτσι από το Ντιτρόιτ. Όταν βρίσκει την «αγαπημένη» του να συνομιλεί με κάποιον άλλο, θολωμένος από τη ζήλεια, ο Λέσκα ξεκινά μια αδιανόητη οδύσσεια. Στο συμβολικό σημείο όπου σμίγουν παρελθόν και μέλλον, αυτή η τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης απηχεί την ταραχή της νιότης και τον παλμό της πρώτης αγάπης.
Μυστικό Συστατικό (Secret Ingredient) του Γκιόρτσε Σταβρέσκι | Agora Success Stories
Ο Βέλε δεν έχει αρκετά χρήματα για να αγοράσει τα πανάκριβα φάρμακα για τον καρκινοπαθή πατέρα του. Μέσα στην απελπισία του, κλέβει χόρτο από κάποιους εγκληματίες, φτιάχνει μ’ αυτό ένα κέικ και προσφέρει το γλυκό στον πατέρα του, ελπίζοντας πως θα ανακουφιστεί. Ως εκ θαύματος,η υγεία του πατέρα βελτιώνεται, αλλά ξαφνικά ο Βέλε έχει να αντιμετωπίσει τους γείτονες,που θέλουν τη συνταγή, και τους εγκληματίες, που θέλουν πίσω τα ναρκωτικά τους. Μέσα σ’ όλα αυτά, πάντως, η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει το να πείσει τον πατέρα του για την αξία της ζωής.
Βιασμός (Rape) της Ανια Μπρέιεν | Αφιέρωμα στην Ανια Μπρέιεν
Χειμώνας, στα προάστια. Μια νοικοκυρά πέφτει θύμα βάναυσου βιασμού, ενώ μια ακόμη νεαρή γυναίκα πέφτει θύμα παρόμοιας απόπειρας. Η αστυνομία σφίγγει τον κλοιό γύρω από τον Άντερς, έναν νεαρό εργάτη, που εθεάθη στον τόπο του εγκλήματος σε αμφότερες τις περιπτώσεις. Ο Άντερς είναι ένας συνηθισμένος νεαρός άνδρας – θα μπορούσε να είναι ο οποιοσδήποτε. Όταν όμως βρεθεί στριμωγμένος από την αστυνομία και το άκαμπτο δικαστικό σύστημα, αναγκάζεται να δραπετεύσει από τη μονότονη ζωή του, βλέποντας τα πράγματα με άλλο μάτι.
Με τα Μάτια Ανοιχτά (As I Open my Eyes) της Λεϊλά Μπουζίντ | Agora Success Stories
Τύνιδα, καλοκαίρι του 2010, μερικούς μήνες πριν από την επανάσταση, η δεκαοκτάχρονη Φαράχ παίρνει το απολυτήριό της και η οικογένειά της τη φαντάζεται ήδη γιατρό. Αλλά αυτή δεν βλέπει τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο. Είναι τραγουδίστρια σ’ ένα συγκρότημα στρατευμένου ροκ. Ενθουσιάζεται, μεθάει, ανακαλύπτει τον έρωτακαι την πόλη της τη νύχτα, ενάντια στη θέληση της μητέρας της, που γνωρίζει την Τυνησία και τα ταμπού της. Τα πράγματα θα δυσκολέψουν όταν το μικρό συγκρότημα αποφασίζει να κάνει εμφανίσεις στα καφέ της πρωτεύουσας, όπου η Φαράχ αφήνει να εκδηλωθεί ανενδοίαστα η δίψα της για ελευθερία και η επιθυμία της να ζήσει τη ζωή στο έπακρο.
Παρασκευή, 6 Νοεμβρίου
Το Βιβλίο των Οραμάτων (The Book of Vision) του Κάρλο Σ. Χίντερμαν | Ανοιχτοί Ορίζοντες - Another Take
Η Εύα, μια λαμπρή επιστήμονας που έχει αφοσιωθεί ολόψυχα στη μελέτη της ιατρικής, ανακαλύπτει το χειρόγραφο ενός γιατρού του 18ου αιώνα, ο οποίος είχε καταγράψει τα όνειρα, τους φόβους και τις σκέψεις 1.800 ασθενών του. Καθώς βυθίζεται στις ιστορίεςκαι στα οράματα που ξεπηδούν από τις σελίδες, η Εύα ξεκινά ένα ταξίδι αυτοπροσδιορισμού που αψηφά τα όρια του χρόνου, τους νόμους της λογικής, αλλά και τον ίδιο τον θάνατο. Ένας υπερβατικός στοχασμός (που θυμίζει έντονα το κινηματογραφικό σύμπαν του Τέρενς Μάλικ, παραγωγού της ταινίας) στα ακατάληπτα μυστήρια του ανθρώπινου σώματος και της θηλυκότητας.
Μια Καθόλα Κανονική Οικογένεια (A Perfectly Normal Family) της Μαλού Ρέιμαν | Ανοιχτοί Ορίζοντες
H εντεκάχρονη Έμα μεγαλώνει σε ένα καθόλα «κανονικό» οικογενειακό περιβάλλον, γεμάτο αγάπη και φροντίδα. Ωστόσο, αυτή η αίσθηση «φυσιολογικότητας» θα διαταραχθεί απότομα, καθώς ο μπαμπάς της Έμα, που αυτοπροσδιορίζεται πλέον ως γυναίκα, μπαίνει σε διαδικασία φυλομετάβασης. Πατέρας και κόρη παλεύουν να διατηρήσουν τον δεσμό τους ανέπαφο και να προσαρμοστούν στις ραγδαίες και πρωτόγνωρες αλλαγές. Μια συγκινητική ιστορία οικογενειακής αγάπης, βασισμένη σε αυτοβιογραφικά στοιχεία, όπου συνυπάρχουν το γέλιο και το δάκρυ, και αμφισβητούνται οι προκαθορισμένες ταυτότητες.
Stardust, του Γκάμπριελ Ρέιντζ | Ανοιχτοί Ορίζοντες - Another Take
Όσο εξωφρενικό και αν ακούγεται, υπήρξε κάποτε μια εποχή όπου ο Ντέιβιντ Μπόουι δενήταν ο αστραφτερός δανδής της μουσικής που όλοι ξέρουμε, αλλά υποσχόμενος νεαρός με ταλέντο. Το 1971, το παρθενικό ταξίδι του εικοσιτετράχρονου Μπόουι στις ΗΠΑ μετατρέπεται σε οδοιπορικό αυτογνωσίας και ενδοσκόπησης. Ένα ευρηματικό biopic που ρίχνει μια κλεφτή ματιά στις αθέατες διαδρομές που ενέπνευσαν την περσόνα του Ζίγκι Στάρνταστ, γραπώνοντας μια στιγμή επερχόμενου μεγαλείου: όταν ο Μπόουι έλαβε το χρίσμα του Μεσσία της γκλαμ ροκ.
Απομεινάρι (Relic), της Νάταλι Ερικά Τζέιμς | Round Midnight
Όταν η Έντνα, μια ηλικιωμένη γυναίκα που ζει μόνη, εξαφανίζεται, η κόρη και η εγγονή της σπεύδουν στο απομονωμένο και ετοιμόρροπο σπίτι της. Ότανη Έντνα επανεμφανίζεται απότο πουθενά, χωρίς να έχει πάθει κάτι, αλλά με κενά μνήμης, όλα δείχνουν πως το τέρας της άνοιας καραδοκεί – ή μήπως κάτι πολύ πιο σκοτεινό κρύβεται πίσω από τους σάπιους τοίχους; Μια σκοτεινή και αλληγορική ιστορία ενοχής και φθοράς, που συνδυάζει το πυκνό οικογενειακό δράμα με τα πατροπαράδοτα μοτίβα του κινηματογραφικού τρόμου.
Ο Καλύτερός μου Ρόλος (My Best Part) του Μικολά Μορί | Ανοιχτοί Ορίζοντες - Another Take
Τα ξεσπάσματα ζήλιας του Ζερεμί εξαντλούν τον σύντροφό του, οδηγώντας το ζευγάρι στον χωρισμό, ενώ και η καριέρα του ως ηθοποιού βαδίζει στα χνάρια της μίζερης ερωτικής ζωής του. Ακροβατώντας στο χείλος μιας τυπικά παριζιάνικης κατάθλιψης, ο Ζερεμί μετακομίζει προσωρινά στη μητέρα του, στην επαρχία, μήπως και συνέλθει ενόψει μιας κρίσιμης οντισιόν. Ωστόσο, η επιστροφή στην οικογενειακή εστία θα αποδειχθεί κάθε άλλο παρά ανακουφιστική. Ισορροπώντας ανάμεσα στην κομεντί και στο γλυκόπικρο δράμα, ένα ταξίδι αυτογνωσίας που ξετυλίγει την υπαρξιακή ιλαροτραγωδία του σύγχρονου ανθρώπου.
Σάββατο, 7 Νοεμβρίου
Κιν-Τζα-Τζα (Kin-Dza-Dza) του Γκιόργκι Ντανελίγια | Προφητείες από Εναν Αλλο Κόσμο
Ο Βλάντιμιρ, ένας εργάτης από τη Ρωσία, και ο Γκεντεβάν, ένας Γεωργιανός φοιτητής, τηλεμεταφέρονται κατά λάθος σε έναν άγονο και ερημικό πλανήτη, όπου το τέρας της γραφειοκρατίας κατέχει την εξουσία. Έχοντας αποκλείσει την πιθανότητα να έχουν βρεθεί σε κάποια καπιταλιστική χώρα, οι δυο συνοδοιπόροι ξεκινούν ένα σουρεαλιστικό ταξίδι επαναπατρισμού, μπλέκοντας σε μια σειρά από αλλόκοτες και ατυχείς περιπέτειες. Μια καυστική πολιτική αλληγορία που καθρεφτίζει ένα δύσκαμπτο και παράλογο καθεστώς, αντλώντας έμπνευση από το Θέατρο του Παραλόγου.
Φεβρουάριος (February) του Καμέν Καλέφ | Meet the neighbors, Ματιές Στα Βαλκάνια
Ανατολική Βουλγαρία, σε ένα απομονωμένο χωριό δίπλα στα σύνορα με την Τουρκία, που μοιάζει να ζει έξω από το κουκούλι του χρόνου. Ο Πέταρ, που έχει από καιρό κατακτήσει την εσωτερική γαλήνη και την αυτογνωσία, βαδίζει προς το ριζικό του χωρίς να μετανιώνει. Χωρισμένο σε τρία κεφάλαιαπου αντανακλούν ισάριθμες θεμελιώδεις περιόδους (παιδική ηλικία, ενηλικίωση, γηρατειά), αυτό το ελεγειακό ταξίδι μάς βυθίζει στις αδιόρατες δυνάμεις που ιχνηλατούν τη ζωή: μια διαδρομή προκαθορισμένου προορισμού, που όμως είναι πάντα και τόσο απρόβλεπτη.
Φαντάσματα στην Πόλη (Ghosts) της Αζρα Ντενίζ Οκιάι | Επίσημο Διαγωνιστικό
Στο κοντινό μέλλον, η Τουρκία βιώνει ένα ανεξήγητο ενεργειακό μπλακ άουτ, που πυροδοτεί βίαιες ταραχές. Τέσσερις χαρακτήρες, σαν περιπλανώμενα φαντάσματα, καθρεφτίζουν τις πολλαπλές όψεις μιας αποπροσανατολισμένης χώρας, που βρίσκεται στο χείλος της έκρηξης. Μέσα από συνεχή άλματα μπρος-πίσω στον χρόνο και σκηνές που επαναλαμβάνονται από διαφορετική οπτική γωνία, αυτός ο συναρπαστικός γρίφος σκιαγραφεί ένα πλέγμα από ακραίες αντιθέσεις και αντιφάσεις – ένα πορτρέτο μιας κοινωνίας που βυθίζεται στο σκοτάδι.
Δίνη (Spiral) της Σεσίλια Φελμέρι / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Όταν τα ψάρια στη λίμνη τους αρχίζουν να πεθαίνουν μυστηριωδώς, η φαινομενικά παραδεισένια σχέση του Μπενς και της Γιάνκα καταρρέει. Λίγο αργότερα, η Γιάνκα βρίσκει τραγικό θάνατοκαι ο Μπενς, αρνούμενος να την αποχωριστεί, βυθίζει το σώμα της στη λίμνη. Μετά από καιρό, θα βρει παρηγοριά στο πρόσωπο της Νόρα, η οποία όμως αναπτύσσει σταδιακά μια ανατριχιαστική ομοιότητα με τη Γιάνκα. Μια κυκλική ιστορία τεσσάρων εποχών που μιλά για το βάρος του πένθους και την αποδοχή της απώλειας.
Μάνα Μητέρα (True Mothers) της Ναόμι Καουάσε | Ειδικές Προβολές
Ένα ζευγάρι μεγαλοαστών απότο Τόκιο εγκαταλείπει τις επώδυνες θεραπείες γονιμότητας και υιοθετεί τον Ασάτο, καρπό μιας επιπόλαιης εφηβικής αγάπης. Έξι χρόνια αργότερα, η νεαρή βιολογική μητέρα του Ασάτο εμφανίζεται από το πουθενά, μετανιωμένηγια τα λάθη του παρελθόντος, πασχίζοντας να ξαναμπεί στη ζωή του παιδιού της. Συνυφαίνοντας με δεξιοτεχνία χρονικά επίπεδα, αφηγηματικά στιλ και κινηματογραφικά είδη –οικογενειακό δράμα, νεανικό ρομάντζο, κοινωνικό ρεαλισμό, αλλά και φινιρισμένες πινελιές θρίλερ–, αυτή η συγκινητική σπουδή χαρακτήρων εξερευνά τις έννοιες της οικογένειας και της μητρότητας.
Τελευταία Λόγια (Last Words) του Τζόναθαν Νόσιτερ / Ειδικές Προβολές
2085, και o πλανήτης έχει μετατραπεί σε απέραντη έρημο.**Η οικολογική καταστροφή έχει διαγράψει κάθε ίχνος πολιτισμού, και το ανθρώπινο είδος βρίσκεται στο όριο του αφανισμού. Μια χούφτα από τους τελευταίους επιζώντες αφουγκράζονται ένα μυστηριώδες κάλεσμα, το οποίο τους προτρέπει να συναντηθούν στην Αθήνα. Ο Τζο, ένα δεκαεπτάχρονο αγόρι αφρικανικής καταγωγής, πρόκειται να είναι ο τελευταίος κινηματογραφιστής του κόσμου, καθώς θα καταγράψει τις ύστατες εικόνες της ανθρώπινης παρουσίας. Μια ιστορία ολέθρου που αφήνει, όμως, ένα ίχνος ελπίδας, υμνώντας την αναζωογονητική πνοή του σινεμά.
Η Ρόουζ Υποδύεται την Τζούλι (Rose Plays Julie) των Κριστίν Μολόι και Τζο Λόλορ / Ανοιχτοί Ορίζοντες
Η Ρόουζ, φοιτήτρια Κτηνιατρικής, έχει μόλις ανακαλύψει πως είναι υιοθετημένη. Όταν εντοπίζει την αληθινή της μητέρα, μια επιτυχημένη τηλεοπτική ηθοποιό, βιώνει μια τραυματική εμπειρία, καθώς ένα σκοτεινό μυστικό αναδύεται στην επιφάνεια. Θολωμένη από αισθήματα οργής και απόρριψης, η Ρόουζ μεταμφιέζεται φορώντας μια περούκα και έρχεται αντιμέτωπη με τον βιολογικό πατέρα της, στον οποίο συστήνεται ως Τζούλι. Ένα σκοτεινό ψυχολογικό θρίλερ, τυλιγμένο σε μια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα κλινικής ψυχρότητας, που ξεδιπλώνεται σαν μοντέρνα τραγωδία από θρυμματισμένες ταυτότητες και αναμνήσεις που στοιχειώνουν.
Κυριακή, 8 Νοεμβριου
Μετά την Αγάπη (After Love) του Αλίμ Καν / Διεθνές Διαγωνιστικό
Η Μέρι Χουσέιν, μια εξηντάχρονη γυναίκα που ζει στο Ντόβερ,είχε ασπαστεί το Ισλάμ όταν παντρεύτηκε τον Αχμέντ. Μετά τον αιφνίδιο θάνατό του, ανακαλύπτει πως ο σύζυγός της είχε μια άλλη, κρυφή ζωή, στην απέναντι πλευρά της Μάγχης. Κλονισμένη, σπεύδει στο Καλαί της Γαλλίας, αγωνιώντας να βρει το νήμα της αλήθειας. Ένα συγκινητικό δράμα που υφαίνειτο πορτρέτο δύο γυναικών για να αποτυπώσει τον βαθύ δεσμό που τις ενώνει, υπερβαίνοντας τα πολιτισμικά τείχη που υψώνονται μεταξύ τους.
Πρόστιμο του Φωκίωνα Μπόγρη / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Ο Βαγγέλης βγάζει τα προς το ζην πουλώντας κάνναβη. Προσπαθεί να πιάσει μια μόνιμη δουλειά, όμως το στιγματισμένο ποινικό του μητρώο δεν το επιτρέπει. Όταν οι γείτονες απειλούν να τον καταδώσουν στην αστυνομία, ο Βαγγέλης αναγκάζεται να εγκαταλείψει το διαμέρισμάτου και να καταφύγει στο σπίτι της αδελφής του. Εκεί θα γνωρίσει τον αρραβωνιαστικό της, Πέτρο, έναν μπράβο και συνεργάτη του υποκόσμου των νοτίων προαστίων. Ο Πέτρος προσφέρει διέξοδο στο οικονομικό του πρόβλημα, ωθώντας τον να συμμετάσχει στις «δουλειές» που οργανώνει γιατον κόσμο της νύχτας. Όμως ο Βαγγέλης δεν θέλει να ανήκει στον κόσμο της νύχτας.
Πρώτοι και Τελευταίοι Ανθρωποι (Last and First Men) του Γιόχαν Γιοχάνσον / >>Film Forward
Δύο δισεκατομμύρια χρόνια από σήμερα, το ανθρώπινο είδος βρίσκεται στο χείλος του αφανισμού και εκπέμπει ένα μήνυμα (σε αφήγηση της Τίλντα Σουίντον) που ταξιδεύει στον χρόνο, φτάνοντας μέχρι τη δική μας εποχή. Το κύκνειο άσμα του Γιόχαν Γιόχανσον, το οποίο τυλίγει σαν πέπλο η μαγευτική μουσική του εκλιπόντος συνθέτη, είναι ένα φουτουριστικό μωσαϊκό με εικόνες απότα απόκοσμα πέτρινα μνημεία της κομμουνιστικής πρώην Γιουγκοσλαβίας. Μια εκθαμβωτική αλληγορία για την ψευδαίσθηση της ουτοπίας και την ψυχοφθόρο παρακμή του πολιτισμού μας.
Ενας Σωστός Αντρας (A Good Man) της Μαρί-Καστίγ Μενσιόν-Σάαρ Ανοιχτοί Ορίζοντες
Ο Μπενζαμάν, ένας τρανς άνδρας σε διαδικασία μετάβασης, καιη Οντ ζουν ευτυχισμένοι στη Βρετάνη. Ωστόσο, σύντομα θα βαδίσουν σε αχαρτογράφητα νερά, καθώς η μόνη λύση για να αποκτήσουν παιδί είναι να μείνει έγκυος ο Μπενζαμάν. Αντιμέτωποι με ερωτήματα δίχως απαντήσεις και πρωτοφανή διλήμματα, οι δύο νέοι είναι υποχρεωμένοι να επαναπροσδιορίσουν ολόκληρη τη ζωή τους. Αποδομώντας την καθαγιασμένη εικόνα της γυναικείας μητρότητας, αυτό το συγκινητικό ταξίδι αυτοπροσδιορισμού αντανακλά τη ρευστότητα της εποχής μας και αμφισβητεί κάθε προκαθορισμένο ρόλο και ταυτότητα.
Αγιος Νάρκισσος (Saint Narcisse) του Μπρους Λα Μπρους / Round Midnight
1972, Κεμπέκ, Καναδάς. Ο εικοσιδιάχρονος Ντόμινικ, ένας μοντέρνος Νάρκισσος, δεν εξιτάρεται με τίποτα άλλο πέρα από την ίδια του την εικόνα. Όταν η γιαγιά του πεθάνει, ένα σκοτεινό οικογενειακό μυστικό έρχεται στο φως. Η μητέρα του δεν πέθανε στη γέννα, όπως του είχαν πει, ενώ υπάρχει και ένας ολόιδιος δίδυμος αδερφός, ο οποίος μεγάλωσε σε μοναστήρι, στα χέρια ενός διεφθαρμένου ιερέα. Τα δύο αδέρφια, όμηροι μιας κακόβουλης μοίρας, παγιδεύονται σε έναν ιστό λαγνείας και εκδίκησης, αναζητώντας μάταια τη λύτρωση.
Αγνώστου Ταυτότητας (Unidentified) του Μπόγκνταν Τζόρτζε Άπέτρι
Ο Φλόριαν, ένας ψηλός, γεροδεμένος και ευέξαπτος αστυνομικός, είναι μάλλον επιρρεπής στην κατάχρηση εξουσίας. Κυριευμένος από την εμμονή να επιλύσει μια υπόθεση δασικού εμπρησμού, που στοίχισε τη ζωή σε δύο γυναίκες, βάζει στο στόχαστρο τον Μπάνελ, έναν νεαρό τσιγγάνο. Ωστόσο, οι υποψίες του στηρίζονται περισσότερο σε ρατσιστικά αντανακλαστικά, παρά σε χειροπιαστές αποδείξεις. Ένα αγωνιώδες θρίλερ που, λουσμένο με παραπλανητικό φως, παίζει στα δάχτυλα τις συμβάσεις του είδους, αποδοκιμάζοντας τη διαφθορά και τις βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις.
Δευτέρα, 9 Νοεμβριου
Daniel 16 του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Ο Ντάνιελ, ένας Γερμανός έφηβος, στέλνεται στην Ελλάδα, σε μια κοινότητα αγωγής ανηλίκων, γιανα εκτίσει την ποινή του. Εκεί, σ’ ένα εγκαταλελειμμένο χωριό του Έβρου, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία, βιώνει πρωτόγνωρα συναισθήματα και καλείται να δώσει λύση σε δύσκολα διλήμματα... Η τελική του απόφαση θα ξαφνιάσει τους πάντες.
Μαργαρίτες (Daisies) της Βέρα Χιτίλοβα / Αφιέρωμα στη Βέρα Χιτίλοβα
H δεύτερη μεγάλου μήκους της Βέρα Χιτίλοβα είναι μια από τιςπιο φημισμένες ταινίες που μας χάρισε το Τσεχοσλοβάκικο Νέο Κύμα της δεκαετίας του ’60. Μια ταινία προκλητική, που αφηγείται την ιστορία δύο νεαρών γυναικών που αποφασίζουν να μιμηθούν τον παρακμιακό και χυδαίο κόσμο που τις περιβάλλει. Η Μαρί Ι και η Μαρί ΙΙ, απαλλαγμένες από την παραδοσιακή ηθική και τις κοινωνικές νόρμες, αποπλανούν τα αρσενικά που ξεμυαλίζονται από την ανεμελιά και τη ζωντάνια τους – κυρίως άντρες μεγαλύτερης ηλικίας. Σε ηλικία 37 ετών, η Χιτίλοβα υπογράφει μια ταινία δυναμική και παλλόμενη, με τη στόφα του κλασικού, που εξακολουθεί να αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις νέες γενιές θεατών.
Προετοιμασίες για να Είμαστε Μαζί Αγνωστο για Πόσο (Preparations to Be Together for an Unknown Period of Time) της Λίλι Χόρβατ / Διεθνές Διαγωνιστικό
Η Μάρτα, μια σαραντάχρονη νευροχειρουργός, εγκαταλείπει μια υποσχόμενη καριέρα στις ΗΠΑ για να σμίξει με τον έρωτα της ζωής της, στη Βουδαπέστη. Πολύ σύντομα, θα χάσει τη γη κάτω από τα πόδια της, βλέποντας την «αδελφή ψυχή» της να συμπεριφέρεται σαν να μην έχουν γνωριστεί ποτέ. Μπορεί άραγεο έρωτας να συμβαδίσει με την πραγματικότητα ή τρέχει πίσω από τη δική του αλήθεια; Ένα οδοιπορικό στην αχαρτογράφητη ζώνη της επιθυμίας, που υπακούει μονάχα στους δικούς της νόμους.
Σπέρνε τον Ανεμο (Sow the Wind) του Ντανίλο Καπούτο / Διεθνές Διαγωνιστικό
Στα εικοσιένα της, η Νίνα, μια φοιτήτρια Γεωπονίας, εγκαταλείπει τη Ρώμη και επιστρέφει στην Απουλία. Η οικογένειά της, στο χείλος της καταστροφής, έχει εναποθέσει τις τελευταίες ελπίδες της στις κρατικές αποζημιώσεις για τα ετοιμοθάνατα υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα της περιοχής. Η Νίνα αρνείται αυτή τη μοιρολατρική προσέγγιση και, οπλισμένη μεμια σχεδόν θρησκευτική πίστη στις δυνάμεις της φύσης, ξεκινάει μια σταυροφορία για τη σωτηρία των δέντρων. Ένα μυσταγωγικό κράμα κοινωνικού ρεαλισμού και περιβαλλοντικού ακτιβισμού, που εξερευνά τα μυστικά που κρύβουν οι αρχέγονες παγανιστικές παραδόσεις.
Φτωχοδιάβολος (Rascal) του Πίτερ Ντουρουντζής / Ανοιχτοί Ορίζοντες Another Take
Ο Τζε έχει μόλις φτάσει στην αφιλόξενη μεγαλούπολη, χωρίς χρήματα ή μέρος να μείνει, με μόνο όπλο την ακαταμάχητη και δηλητηριώδη γοητεία του. Ένας χαμαιλέοντας που προσαρμόζεται σε κάθε περιβάλλον, ο Τζε βρίσκει πάντα –σαν αρπακτικό που οσμίζεται την ανθρώπινη αδυναμία– τον τρόπο να αποπλανεί όποιον βρεθεί στον δρόμο του. Μια ιστορία για ένα σατανικό μυαλό με αγγελικό πρόσωπο, η οποία αντλεί έμπνευση από τη δράση πραγματικών κατά συρροή δολοφόνων στο Παρίσι της δεκαετίας του ’90
Λίβας (Dry Wind) του Ντανιέλ Νολάσκου / Ανοιχτοί Ορίζοντες Another Take
Κάθε Ιούλιο ο ξηρός αέρας και η αβάσταχτη υγρασία μετατρέπουν τη μικρή πόλη του Καταλάου σε μια δίνη αφόρητης ζέστης και υπόγειας έξαψης. Η ρουτίνα του Σάντρου (δουλειά, ποδόσφαιρο και πάρτι) και η σχέση του με τον Ρικάρντου θα διαταραχθούν από την άφιξη του Μαϊκόν, ενός γοητευτικού νεαρού που περιβάλλεται από ένα πέπλο μυστηρίου. Μια καταβύθιση στον κόσμο της καταπιεσμένης επιθυμίας, με φόντο το ανεξερεύνητο και μυσταγωγικό τοπίο της μεσοδυτικής βραζιλιάνικης ενδοχώρας.
Γελαστό Πρόσωπο (Funny Face) του Τιμ Σάτον / Ανοιχτοί Ορίζοντες
Η Ζάμα, μια νεαρή Μουσουλμάνα που ορθώνει ανάστημα στον συντηρητισμό των θείων της, παίρνει τους δρόμους. Ο Σαούλ, ένας διαταραγμένος νέος που λαχταρά να εκδικηθεί τους αδίστακτους εργολάβους που ξεσπίτωσαν τους παππούδες του, φορά μια μάσκα τύπου Τζόκερ και αυτοανακηρύσσεται υπερήρωας της διπλανής πόρτας. Ένα αλλοπρόσαλλο αστικό παραμύθι, που εξερευνά την πολυπολιτισμική ταυτότητα και τις συνέπειες της βίαιης αστικής ανάπλασης. Με ήρωες δυο απόκληρους σε έναν κόσμο αφιλόξενο και ακατανόητο, στο δαιδαλώδες και συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο της Νέας Υόρκης.
Υπνος (Sleep) του Μάικλ Βίνους / Round Midnight
Η Μαρλένε υποφέρει από επαναλαμβανόμενους εφιάλτες, που εκτυλίσσονται σε ένα μυστηριώδες ξενοδοχείο στο Στάινμπαχ. Αποφασισμένη να αντιμετωπίσει τους δαίμονές της, κλείνει δωμάτιο στο ξενοδοχείο, αλλά καταρρέει, όταν συνειδητοποιεί ότι τα όνειρα που βλέπει έχουν ήδη πάρει σάρκα και οστά. Η κόρη της, η Μόνα, σπεύδει στο πλευρό της, όμως θα βρεθεί και εκείνη να βασανίζεται από παρόμοια απόκοσμα οράματα. Ένας λαβύρινθος τρόμου, όπου διαπλέκονται το αγιάτρευτο οικογενειακό τραύμα και η εθνική συλλογική ενοχή, καθώς το όριο ανάμεσα στον ορατό κόσμο και το ασυνείδητο θολώνει.
Με Κεφαλαία Γραμματα (Uppercase Print) του Ράντου Ζούντε / / Meet the neighbors, Ματιές Στα Βαλκάνια
Το 1981, σε μια επαρχιακή πόλητης Ρουμανίας, διάφορα μηνύματα διαμαρτυρίας, γραμμένα με μπλε κιμωλία με κεφαλαία γράμματα, συνταράσσουν το απολυταρχικό καθεστώς του Τσαουσέσκου. Η Μυστική Αστυνομία ξεκινά εξονυχιστικές έρευνες, αφήνοντας αιχμές για ξένους πράκτορες. Σύντομα αποδεικνύεται ότι ο «τρομοκράτης» είναι ο δεκαεξάχρονος μαθητής Μούγκουρ Καλινέσκου, ένοχος για το πιο ειδεχθές έγκλημα: την ελεύθερη σκέψη. Ο Ράντου Ζούντε αξιοποιεί υποδειγματικάτο αρχειακό υλικό, διαπλέκοντας το προσωπικό με το συλλογικό, και ρίχνει φως στη σπαρακτική ιστορία ενός αφανούς ήρωα.
Τρίτη, 10 Νοεμβρίου
Γυμναστήριο του Αλέξανδρου Βούλγαρη / Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, Επίσημη Πρώτη
«Όσοι δεν βρίσκουν καιρό γιανα γυμναστούν, θα βρουν καιρό για να αρρωστήσουν». Δεκαεφτά μονόλογοι για ένα γυμναστήριο που δεν υπάρχει πουθενά, για μία ταινία που δεν γυρίστηκε ποτέ, για τους ηθοποιούς αυτής της ταινίας, για τα λόγια που τους έκαναν αληθινούς χαρακτήρες.
Παγιδευμένοι (Shorta) των Άντερς Έλχολμ,Φρέντερικ Λους Χβιντ
Ένας έφηβος μετανάστης, που βρισκόταν υπό κράτηση απότην αστυνομία, έχει πέσει σε κώμα κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Την ίδια στιγμή, δύο αστυνομικοί εκτελούν περιπολία ρουτίνας σε ένα κακόφημο γκέτο της Κοπεγχάγης. Όταν μαθευτεί ο θάνατος του νεαρού, η περιοχή θα μετατραπεί σε κόλαση, και οι δύο (αντι)ήρωες θα πρέπει να παλέψουν με νύχια και με δόντια για να βγουν ζωντανοί. Μια καταιγιστική περιπέτεια που αφήνει ένα αιχμηρό κοινωνικό σχόλιο, δίχως να καταφεύγει στον αφελή διδακτισμό και στους μονοκόμματους ορισμούς.
Η Καρδιά μου δεν Χτυπά Ωσπου να της το Ζητήσεις (My Heart Can’t Beat Unless you Tell it to) του Τζόναθαν Κουάρτας / Διεθνές Διαγωνιστικο
Η φροντίδα του Τόμας, του μικρότερου αδερφού τους, ο οποίος τρέφεται αποκλειστικά με ανθρώπινο αίμα εξαιτίας μιας σπάνιας πάθησης, έχει οδηγήσει τον Ντουάιτ και την Τζέσι σε σύγκρουση. Τα πτώματα που αφήνουν πίσω τους, προκειμένου να κρατήσουν τον Τόμας στη ζωή, έχουν αρχίσει να στοιχειώνουν τον Ντουάιτ, που αναζητά απεγνωσμένα διαφυγή από αυτόν τον εφιαλτικό φαύλο κύκλο. Μια βαμπιρική αλληγορία για την οικογενειακή αγάπη που μπορεί να γίνει σαρκοβόρα,αλλά και για την ιερή ανάγκη της αποδοχής του μοιραίου και της απώλειας.
Επιστολές Ενός Νεκρού (Dead Man’s Letters) του Κονσταντίν Λοπουσάνσκι / Προφητείες από Εναν Αλλο Κόσμο
Στον απόηχο ενός πυρηνικού ολοκαυτώματος, ένας καθηγητής Ιστορίας επιμένει να στέλνει γράμματα στον γιο του, παρότι μάλλον απίθανο να είναι ακόμη ζωντανός. Όταν συναντήσει μια ομάδα από αβοήθητα και εγκαταλελειμμένα παιδιά, ο καθηγητής θα παλέψει να τους οδηγήσει σε ασφαλές μέρος, μακριά από το χάος και τη βία. Μια μετα-αποκαλυπτική επιστολή ελπίδας, η οποία μας προτρέπει να διαβάσουμε με άλλη ματιά τις πιο σκοτεινές σελίδες της Ιστορίας, ώστε να αποφύγουμε τα ίδια μοιραία λάθη.
Σύζυγοι (Wives) της Ανια Μπρέιεν / Αφιέρωμα στην Ανια Μπρέιεν
Τρεις γυναίκες ανταμώνουν ξανά, για να γιορτάσουν τα δέκα χρόνια από την αποφοίτησή τους. Έπειτα από τρεις μέρες ξέφρενου πάρτι κι ένα ταξίδι στην Κοπεγχάγη, επιστρέφουν στο Όσλο και στους συζύγους τους. Μια ανατρεπτική ματιά στα στερέοτυπα της ζωής των παντρεμένων γυναικών, που συνδυάζει το χιούμορ με το δράμα. Μια παιχνιδιάρικη, φεμινιστική παραλλαγή της θρυλικής ταινίας του Τζον Κασσαβέτη Σύζυγοι, που σφράγισε την ιστορία του σκανδιναβικού σίνεμα.
Το Ταξίδι (Charter) της Αμάντα Κέρνελ / Ανοιχτοί Ορίζοντες
Η Άλις μετακομίζει στη Στοκχόλμη για επαγγελματικούς λόγους, αφήνοντας τον σύζυγο και τα δυο παιδιά της στην επαρχία. Στην τοξική δικαστική διαμάχη για την κηδεμονία που ακολουθεί, η Άλις σκιαγραφείται ως ακατάλληληκαι αναξιόπιστη μητέρα. Σε κατάσταση απόγνωσης, φεύγει μετα παιδιά της για μια εβδομάδα στην Τενερίφη, με την ελπίδανα αποκατασταθεί η κλονισμένη εμπιστοσύνη. Ένα πολυεπίπεδο οικογενειακό δράμα που χαρτογραφεί τον αγώνα μιας γυναίκας να ισορροπήσει ανάμεσα στην επιθυμία για ανεξαρτησία και στην ευθύνη της μητέρας.
Υπηρέτες (Servants) του Ιβάν Οστροτσόφσκι / Ανοιχτοί Ορίζοντες
βακία. Ο Μίχαλ και ο Γιουράι, δύο σπουδαστές Θεολογίας, έχουν βρεθεί ανάμεσα στις συμπληγάδες της πολιτικής και της θρησκείας, καθώς οι καθολικοί ιερείς δεν επιτρέπεται να παρεκκλίνουν από την επίσημη γραμμή. Συμπλέοντας με το καθεστώς, οι καθηγητέςτης Σχολής αποδοκιμάζουν κάθε διαφωνία, ωστόσο, δεν συμμορφώνονται όλοι – το σύστημα αμφισβητείται σιωπηλά, κλονίζεται από μέσα. Ένα πολιτικό θρίλερ, με νουάρ αποχρώσεις και πνιγηρή ατμόσφαιρα, μια ιστορία ανυπακοής που απογυμνώνει την ιδεολογική χειραγώγηση.
Γλήνι (Tench) του Πατρίς Τόιε / Ανοιχτοί Ορίζοντες
Ο Γιόναταν έχει μόλις αποφυλακιστεί λόγω ανεπάρκειας ενοχοποιητικών στοιχείων και είναι αποφασισμένος να γυρίσει σελίδα στη ζωή του. Ωστόσο, παρότι τηρεί ευλαβικά όλους τους κανόνες, οι καλές του προθέσεις θα δοκιμαστούν όταν μια νεαρή μητέρα μετακομίσει με την κόρη της σε απόσταση αναπνοής. Ένα βαθιά ανθρώπινο και πολυεπίπεδο πορτρέτο ενός άνδρα που, ενώ βασανίζεται από το ένοχο παρελθόν του, παλεύει να αγγίξει την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του και να προχωρήσει μπροστά.
Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου
Κala Azar της Τζάνις Ραφαηλίδου / Διεθνές Διαγωνιστικό
Η τελετουργική επαγγελματική ρουτίνα ενός ζευγαριού, το οποίο αποτεφρώνει πτώματα ζώων, περισυλλέγοντάς τα είτε από τους ιδιοκτήτες τους είτε αφότου έχουν χτυπηθεί και εγκαταλειφθεί από διερχόμενα οχήματα, διαταράσσεται εξαιτίας ενός ατυχήματος που προκαλούν οι ίδιοι.
Το Πρόβλημα του να Ερχεσαι στον Κόσμο (The Trouble of Being Born) της Σάντρα Βόλνερ / Ανοιχτοί Ορίζοντες Another Take
Η Έλι, ένα ανδροειδές σε σώμα μικρού κοριτσιού, ζει με έναν άνδρα που αποκαλεί «πατέρα», με τον οποίο έχει προγραμματιστεί να μοιράζεται κοινές αναμνήσεις. Μια ράθυμη καλοκαιρινή βραδιά, η Έλι θα ακολουθήσει μια τρεμάμενη ηχώ που την καλεί στο δάσος. Καθώς βυθιζόμαστε σε έναν ονειρικό κόσμο, φτιαγμένο από γρίφους και κενά, η απόλυτη εξουσία της μνήμης αμφισβητείται ανοιχτά. Στερημένος από τον θεμέλιο λίθο της ταυτότητάς του, ο άνθρωπος δεν έχει άλλη επιλογή από το να παραδοθεί στο χάος της απουσίας κάθε νοήματος.
Ο Θάνατος στους Δρόμους (Death on the Streets) του Γιόχαν Κάρλσεν / Διεθνές Διαγωνιστικό Εκτός Συναγωνισμού
Όπως οι περισσότεροι αγρότες στις ΗΠΑ σήμερα, ο Κερτ έχει μείνει χωρίς δουλειά, αδυνατώντας να φροντίσει την οικογένειά του. Σε μια απόπειρα να ξεφύγει από την αίσθηση κενού και απελπισίας που τον καταπνίγει, ξεκινά ένα μοναχικό ταξίδι περιπλάνησης, αναζητώντας τον χαμένο του αυτοσεβασμό. Ένα υπαρξιακό οδοιπορικό που ψηλαφεί την καρδιά της αμερικανικής ενδοχώρας, αντιπαραβάλλοντας τις φανταχτερές υποσχέσεις του παρελθόντος με τη σκληρή πραγματικότητα ενός ξεθωριασμένου Ονείρου.
Ανώνυμα Ζώα (Anonymous Animals) του Μπατίστ Ρουβέρ / Round Midnight
Σε ένα τοπίο αποσύνθεσης και παρακμής, τυλιγμένο σε μια ζοφερή ομίχλη, η ισορροπία δυνάμεων έχει αντιστραφεί. Αυτοί που έχουν το πάνω χέρι είναι τα ανθρωπόμορφα ζώα, που μιμούνται όλες τις ανθρώπινες τακτικές επιβολής και κυριαρχίας. Λειτουργούνως κυνηγοί και εκμεταλλευτές, εξασκώντας «απάνθρωπη» βία στους αβοήθητους ανθρώπους, τους οποίους αντιμετωπίζουνσαν ανώνυμες φιγούρες που δεν διαφέρουν η μία από την άλλη. Βυθισμένη σε ένα καθεστώς σιωπής, αυτή η αλλόκοσμη παραβολή για την ανθρώπινη λεηλασία της φύσης, πλάθει μια αύρα αρχέγονου μυστηρίου.
Lapsis του Νόα Χάτον / Ανοιχτοί Ορίζοντες, Another Take
Σε ένα ρετροφουτουριστικό παρόν, ο Ρέι βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο, παλεύοντας να προσφέρει στον ασθενή αδερφό του τη θεραπεία που χρειάζεται.Δίχως άλλες επιλογές, δελεάζεται από μια σκιώδη δουλειά, στην οποία θα απλώνει καλώδια στο δάσος, για λογαριασμό μιας πολυεθνικής νέων τεχνολογιών. Όταν εισπράττει μια μυστηριώδη –αν και όχι αδικαιολόγητη– εχθρότητα από τους συναδέλφους του, ο Ρέι καλείται να επιλέξει ανάμεσα στους εκμεταλλευτές και στα θύματα της εκμετάλλευσης. Ένα εργατικό μανιφέστο επιστημονικής φαντασίας, διανθισμένο με νότες κωμικού παραλόγου, που κατακεραυνώνει την εταιρική απληστία.
Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου
Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη / Διεθνές Διαγωνιστικό
Το Digger είναι ένα σύγχρονο γουέστερν. Είναι η ιστορία του Νικήτα, που ζει αποτραβηγμένος στην κορυφή ενός ορεινού δάσους. Μια βιομηχανία επεκτείνεται επιθετικά διαταράσσοντας την άγρια φύση και απειλώντας τον πρωταγωνιστή μας. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφειγια να διεκδικήσει το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε μετά τον θάνατο της μητέρας του. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση ως τον μόνο παρατηρητή.
Πράσινη Θάλασσα της Αγγελικής Αντωνίου / Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, Επίσημη Πρώτη
H Άννα υποφέρει από αμνησία, όμως θυμάται πώς να μαγειρεύει. Βρίσκει δουλειά και φιλοξενία σε μια λαϊκή παραθαλάσσια ταβέρνα που ανήκει στον μοναχικό Ρούλα. Στην κουζίνα, ανάμεσα στις μυρωδιες των μπαχαρικών και σε παλιές ξεχασμένες συνταγές, αγωνίζεται να ξαναθυμηθεί το παρελθόν της. Τα απλά αλλά πεντανόστιμα φαγητά της ξυπνάνε αναμνήσεις στους θαμώνες και δημιουργούν δεσμούς ανάμεσα σε αυτούς και στην Άννα. ́Ομως τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή όταν ο Ρούλα ανακαλύπτει την πραγματική ταυτότητα της Άννας.
200 Μέτρα (200 Meters) του Αμίν Ναϊφέ / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Το ισραηλινό τείχος της Δυτικής Όχθης έχει χωρίσει τον Μουσταφά από την οικογένειά του. Όταν μαθαίνει ότι ο γιος του έχει υποστεί ατύχημα, ο Μουσταφά σπεύδει να βρεθεί στο πλευρό του, όμως, στο σημείο ελέγχου, μια γραφειοκρατική λεπτομέρεια τού στερεί το δικαίωμα εισόδου. Σε έναν κόσμο βάρβαρου παραλογισμού, διακόσια μόλις μέτρα μετατρέπονται σε μια αγωνιώδη οδύσσεια διακοσίων χιλιομέτρων. Μια ιστορία πατρικής αγάπης, που μας βυθίζει σε μια σκοτεινή πραγματικότητα, ρίχνοντας φως στα αθέατα τείχη που υψώνει η διαχρονική καταπίεση.
Λούξορ (Luxor) της Ζέινα Ντούρα / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Η Χάνα, μια Βρετανίδα που εργάζεται σε ανθρωπιστικές αποστολές, επιστρέφει στην Αίγυπτο μετά από άδεια. Όταν συναντήσει ξανά τον αρχαιολόγο Σουλτάν, γίνεται αμέσως φανερό ότι η παλιά σπίθα μεταξύ τους είναι ακόμη ζωντανή. Παρόλα αυτά, το τραυματικό παρελθόν της Χάνα δεν την αφήνει να ησυχάσει και μοιάζει να της στερεί μια δεύτερη ευκαιρία στην ευτυχία. Με φόντο το μυσταγωγικό σκηνικό του Λούξορ, όπου τα αρχαία ερείπια καθρεφτίζουν τον ετοιμόρροπο κόσμο της ηρωίδας, αυτή η συγκινητική ιστορία έρωτα κατευνάζει όλους τους επίμονους δαίμονες.
Εδέμ (Eden) της Αγκνες Κόσιτς / Meet the Neighbors, εκτός συναγωνισμού
Η Εύα είναι αλλεργική στις χημικές ουσίες, στα ραδιοκύματα, στα μαγνητικά πεδία, στην ατμοσφαιρική μόλυνση. Ζει σε καθεστώς πλήρους απομόνωσης, βλέποντας μονάχα τον αδερφό της και μια ομάδα από επιστήμονες, οι οποίοι την αντιμετωπίζουν ως ανθρώπινο πειραματόζωο. Όλα θα αλλάξουν όταν ένας ψυχίατρος κληθεί να εξακριβώσει αν η πάθησή της είναι αποκύημα της φαντασίας. Μια αλληγορία επιστημονικής φαντασίας για την ανθρώπινη μοναξιά και την πιο τρομακτική ασθένεια που υπάρχει: την απουσία αγάπης και ανθρώπινης επαφής.
Να Κολυμπάς Ωσπου η Θαλασσα να Γίνει Γαλάζια (Swimming Out Till the Sea Turns Blue) του Ζία Ζανγκ-κε / Ειδικές Προβολές, Ντοκιμαντέρ
Τρεις από τους πιο διαπρεπείς συγγραφείς της Κίνας, εκπρόσωποι ισάριθμων γενεών, ξετυλίγουν ο καθένας τη δική του οπτικήγια τα ορόσημα της κινεζικής ιστορίας του 20ού αιώνα. Από τη σκοτεινή εποχή της Πολιτιστικής Επανάστασης μέχρι τη φρενήρη αστικοποίηση του βίαιου οικονομικού θαύματος, οι αναμνήσεις των αφηγητών διαπλέκονται με λυρικές εικόνες που ξεφεύγουν από τη ροή του χρόνου. Χωρισμένο σε δεκαοκτώ κεφάλαια, αυτό το «συμφωνικό» ντοκιμαντέρ στοχάζεται στα ίχνη της ιστορίας, που αντηχούν στις ανθρώπινες ψυχές
Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου
Γάζα Αγάπη Μου (Gaza Mon Amour) των Τάρζαν και Αραμπ Νάσερ / Διεθνές Διαγωνιστικό
Ο Ίσα, ένας εξηνταπεντάχρονος ψαράς στη Γάζα, είναι κρυφά ερωτευμένος με τη Σιχάμ. Πάνω που είναι έτοιμος να της εξομολογηθεί τα αισθήματά του, ένα αρχαίο άγαλμα του θεού Απόλλωνα πιάνεται στα δίχτυα του, μπλέκοντάς τον σε μπελάδες, καθώς η Χαμάς θέλει πάση θυσία να αποκτήσει τον πολύτιμο θησαυρό. Μια γλυκόπικρη και χαμηλόφωνη ταινία που περιβάλλει με τρυφερότητα τον αξιολάτρευτο πρωταγωνιστή της. Έναν αμετανόητο ρομαντικό που μάχεται για την αγάπη, αψηφώντας τα ηλικιακά στερεότυπα, την καταπίεση, τον συντηρητισμό.
Enfant Terrible Οσκαρ Ρούλερ / Ειδικές Προβολές
Μια επιστολή αγάπης, που γίνεται ένα με το κινηματογραφικό σύμπαν του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, σκιαγραφώντας τις πολλαπλές όψεις της πιο εμβληματικής φιγούρας στην ιστορία του γερμανικού σινεμά: ιδιοφυής σκηνοθέτης, βασανισμένη ψυχή, ανυπόφορος ναρκισσιστής. Θαρρείς έχοντας επίγνωση ότι το νήμα της ζωής του θα κοπεί απότομα, ο Φασμπίντερ γύριζε ταινίες σαν να μην υπάρχει αύριο, βουτώντας ολοένα και πιο βαθιά στα σκοτεινά δωμάτια της γερμανικής ψυχής. Ένας φωτεινός κομήτης που ξεθώριαζε λίγο λίγο, κάνοντας παρέα στους τσακισμένους και καταραμένους του ήρωες.
Μπερλίν Αλεξάντερπλατς (Berlin Alexanderplatz) / Ειδικές Προβολές
Ο Φράνσις, μοναδικός επιζώναπό ένα καράβι με αφρικανούς μετανάστες που διέσχισε τη Μεσόγειο, μένει πλέον στο Βερολίνο, εγκλωβισμένος στο περιθώριο της κοινωνίας. Στερημένος από κάθε άλλη επιλογή, θα μπει σε μια συμμορία που διακινεί ναρκωτικά, και, ανεβαίνοντας τάχιστα τα σκαλιά της ιεραρχίας, θα διαπράξει τη μέγιστη ύβρη: αγγίζει για λίγο την ευτυχία. Μια μοντέρνα εκδοχή του θρυλικού μυθιστορήματος του Άλφρεντ Ντόμπλιν, που ξετυλίγεται ως μια σπαρακτική ιστορία ανόδου και συντριβής, αποτίοντας παράλληλα φόρο τιμής στις διάσημες γκανγκστερικές ταινίες των αμερικανικών 70s.
Μήλα του Χρήστου Νικου / Διεθνές Διαγωνιστικό
Μια αναπάντεχη επιδημία που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους βρίσκει τον Άρη, έναν άντρα γύρω στα 40, να ακολουθεί ένα ειδικό πρόγραμμα αποκατάστασης, το οποίο περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Άρης βγάζει μια φωτογραφία πολαρόιντ ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις, θα συναντήσει την Άννα, μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα. Το ντεμπούτο του Χρήστου Νίκου διαθέτει μια σουρεαλιστική και αινιγματική πρώτη ύλη και καταλήγει ως μια γοητευτική εξερεύνηση της ταυτότητας και των ορίων της πραγματικότητας.
Κι Αύριο ο Κόσμος Ολος (And Tomorrow the Entire World) / Ανοιχτοί Ορίζοντες
Μάνχαϊμ, Γερμανία. Η Λουίζα, πρωτοετής φοιτήτρια Νομικής, ξεκόβει από το συντηρητικό οικογενειακό περιβάλλον της και γίνεται μέλος σε ένα αντιφασιστικό κοινόβιο. Καθώς οι διαφωνίες ανάμεσα στους πιο μετριοπαθείς και στους θερμόαιμους ως προς τη δράση φουντώνουν, η Λουίζα βρίσκεται αντιμέτωπημε ένα κρίσιμο ερώτημα: η βία δικαιολογείται στη μάχη κατά του φασισμού; Ένα παλλόμενο δράμα νεανικής επαναστατικότητας, που εξερευνά τα σημεία τομής ανάμεσα στα προσωπικά κίνητρα και τις πολιτικές πεποιθήσεις, αφήνοντας μια κραυγή αγωνίας για τη μάστιγα του νεοναζισμού.
Κόκκινο Φεγγάρι (Red Moon Tide) του Λόις Πατίνιο / >>Film Forward
Σε ένα απομονωμένο χωριό στις ακτές της Γαλικίας, ο χρόνος μοιάζει να έχει μείνει στάσιμος, καθώς τρεις γυναίκες αναζητούν έναν ναύτη που έχει εξαφανιστεί. Μακρινοί ψίθυροι από ψυχές που ναυάγησαν σε αυτό το θαλάσσιο νεκροταφείο γίνονται ένα με το αστρολογικό φαινόμενο του κόκκινου φεγγαριού, καθώς το φαντασιακό διαπλέκεται μυσταγωγικά με την πραγματικότητα. Μια παραβολή για το πένθος και την απώλεια, όπου προαιώνιοι θρύλοι για φαντάσματα και τερατώδη πλάσματα ξεδιπλώνονται στο σκηνικό ενός άγρια εκθαμβωτικού τοπίου.
Μάρε (Mare) της Αντρέα Στάκα / Meet the neighbors, Ματιές Στα Βαλκάνια
Η Μάρε ζει δίπλα στο αεροδρόμιο, αλλά δεν έχει επιβιβαστεί σε αεροπλάνο ούτε μία φορά. Παρότι αφοσιωμένη σύζυγος και μητέρα τριών παιδιών, παραδίδεται σταδιακά σε ένα αίσθημα αποξένωσης, σαν να ήταν απλή επισκέπτης στην ίδια τη ζωή της. Όταν ένας νεαρός μετακομίζει ακριβώς δίπλα, όλες οι βεβαιότητες κλονίζονται. Μια χαμηλόφωνη ιστορία χειραφέτησης, που λαχταρά να σπάσει τα δεσμά και να ορμήσει στο άγνωστο, χωρίς να υποτιμάτη σημασία του απλού και καθημερινού.
Τζάμπο (Jumbo) της Ζοέ Βιτόκ / Ανοιχτοί Ορίζοντες, Another Take
Η Ζαν, μια νεαρή ντροπαλή κοπέλα που εργάζεται ως καθαρίστρια σε ένα πάρκο αναψυχής, αδιαφορεί για το φλερτ και τα ραντεβού, προτιμώντας να μαστορεύει λαμπτήρες, καλώδια και ανταλλακτικά στο δωμάτιό της. Ο έρωτας, όμως, δεν θα αργήσει να της χτυπήσει την πόρτα, όταν νιώσει μαγεμένη από τη μηχανή, τα φώτα και τη μεταλλική επιφάνεια του «Τζάμπο»! Μια σουρεαλιστική παραβολή για τα ανορθόδοξα μονοπάτια της επιθυμίας και της σεξουαλικότητας, στην οποία το υποσυνείδητο παίρνει τα ηνία.
Σάββατο, 14 Νοεμβρίου
Εξόριστος (Exile) του Βίσαρ Μορίνα / Meet the neighbors, Ματιές Στα Βαλκάνια
Ο Τζαφέρ, ένας σαρανταπεντάχρονος φαρμακευτικός μηχανικός από το Κόσοβο, ζει και εργάζεται στη Γερμανία. Μια μέρα, όταν βρίσκει ένα νεκρό ποντίκι αφημένο στο κατώφλι του σπιτιού του, η αρχική ανησυχία του για τη ρατσιστική συμπεριφορά των συναδέλφων του μετατρέπεται σε πανικό. Καθώς αρχίζει να υποψιάζεται τους πάντες και τα πάντα, το όριο ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία θολώνει επικίνδυνα. Ένα σκοτεινό θρίλερ με σουρεαλιστικές πινελιές, που εξερευνά τις έννοιες της ταυτότητας και του εκπατρισμού, τρυπώνοντας στην άβυσσο της παράνοιας.
Μικρά Ομορφα Αλογα (All the Pretty Little Horses) / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Μετά από μια απότομη αλλαγή στη ζωή τους, η Αλίκη και ο Πέτρος βρίσκουν πρόσκαιρο καταφύγιο σε μια μικρή παραθαλάσσια επαρχιακή πόλη μαζίμε τον μικρό τους γιο, τον Παναγιώτη. Και οι δύο έχουν βρει προσωρινές δουλειές, μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου να επιστρέψουν γρήγορα και μόνιμα στην Αθήνα. Η Αλίκη όμως αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι το σχέδιό τους δεν λειτουργεί ή, ακόμα χειρότερα, ότι μπορεί καν να μην υπάρχει. Ο Πέτρος αντιλαμβάνεται τη συναισθηματική απομάκρυνσή της ως μια σιωπηρή αποδοκιμασία για αυτά που δεν μπορεί να προσφέρει. Η απόσταση ανάμεσά τους μεγαλώνει επικίνδυνα κι οι δυο τους κινδυνεύουν να παγιδευτούν σε έναν ιστό από ψέματα που έφτιαξαν οι ίδιοι.
Το Δέκατο Θύμα (The Tenth Victim) του Ελιο Πέτρι / Προφητείες Από Εναν Αλλο Κόσμο
Σε ένα δυστοπικό μέλλον, η πιο δημοφιλής μορφή διασκέδασης είναι το «Μεγάλο Κυνήγι», στο οποίο κάθε διαγωνιζόμενος αναλαμβάνει είτε τον ρόλοτου κυνηγού είτε του θύματος. Ωστόσο, όλα θα αλλάξουν όταν ένας θηλυκός θηρευτής και ένα αρσενικό θύμα αποφασίσουν να αμφισβητήσουν τους κανόνες αυτού του νοσηρού παιχνιδιού. Μια αδιανόητα στιλάτη παραβολή –που υπήρξε σημείο αναφοράς αμέτρητων ταινιών– για την αποκρουστική κοινωνία του θεάματος, που έχει μετατρέψει τη βία και τον θάνατο σε νούμερο ένα τηλεοπτική απόλαυση.
Χαρακτηριστικά Γνωρίσματα (Identifying Features) της Φερνάντα Βαλαντές / Διεθνές Διαγωνιστικό
Ο Μιγκέλ έχει μόλις απελαθεί από τις ΗΠΑ και επιστρέφει στο Μεξικό, λαχταρώντας να ξαναδεί τη μητέρα του. Η Μαγκνταλένα αναζητεί τον γιο της, που εξαφανίστηκε ενώ προσπαθούσε να διασχίσει τα σύνορα. Οι δρόμοι των δύο ηρώων θα διασταυρωθούν, καθώς περιπλανώνται στις παραμεθόριες ερημιές, όπου βασιλεύουν η ανομία, η βία και η απόγνωση. Δύο μοναχικές ψυχές, παγιδευμένες σε ένα άχρονο μεταίχμιο, αναζητούν μια διέξοδο παρηγοριάς και ανακούφισης.
Η Νύχτα των Βασιλιάδων (The Night of the Kings) του Φιλίπ Λακότ / Διεθνές Διαγωνιστικό
Ένας νεαρός άνδρας περνά την πρώτη του νύχτα στην πιο άγρια φυλακή της Ακτής Ελεφαντοστού, έναν μικρόκοσμο με απαράβατα τελετουργικά και άγραφους νόμους. Καθώς το κόκκινο φεγγάρι ρίχνει το απόκοσμο φως του, είναι υποχρεωμένος να διηγηθεί ιστορίες στους συγκρατούμενούς του μέχρι την αυγή. Φέρνοντας στον νου τις Χίλιες και μία νύχτες, αυτό το παραισθησιογόνο και ονειρικό παραμύθι μεταμορφώνει τους αρχέγονους μύθους σε φυλαχτό που προστατεύει από τον θάνατο, και μας βυθίζει στο μυσταγωγικό σύμπαν μιας ολόκληρης ηπείρου.
Αγριότοποι (Wildland) της Ζανέτ Νόρνταλ / Ανοιχτοί Ορίζοντες, Another Take
Η θεία Μπόντιλ και οι τρεις ενήλικοι γιοι της γίνονται η νέα οικογένεια της Ίντα, η οποία έχει μόλις χάσει τη μητέρα της. Αρχικά, η τρυφερότητα και η στήριξηπου εισπράττει απαλύνουν την οδύνη της απώλειας. Ωστόσο, η περίοδος ηρεμίας αποδεικνύεται εφήμερη, όταν έρχονται στο προσκήνιο οι εγκληματικές δραστηριότητες και οι τοξικές σχέσεις που χαρακτηρίζουν το καινούργιο της σπιτικό. Ένα πολυεπίπεδο δράμα για τα όρια της αγάπης και της αφοσίωσης, που εξερευνά τη σκοτεινή σαγήνη της βίας.
Οαση (Oasis) του Ιβαν Ικιτς / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Η φιλία ανάμεσα στη Μαρία και στην Ντράγκανα δοκιμάζεται όταν ερωτεύονται αμφότερες τον Ρόμπερτ, που είναι και αυτός τρόφιμος στο ίδιο ίδρυμα για άτομα με νοητικές δυσκολίες. Η δίψα των τριών εφήβων για ανεξαρτησίακαι ανθρώπινη επαφή, ενισχυμένη από τα πρωτόγνωρα αισθήματα ζήλιας και επιθυμίας, έρχεται σε σύγκρουση με τους κανόνες ενός ασφυκτικού περιβάλλοντος. Με πρωταγωνιστές αληθινούς τρόφιμους, αυτή η συγκινητική ιστορία αυτοπροσδιορισμού και ελευθερίας διεισδύει στα άδυτα ενός αθέατου κόσμου που η κοινωνία επιλέγει να αγνοεί.
Σιροπιαστά (Honey Cigar) της Καμίρ Αϊνούζ / Διεθνές Διαγωνιστικό, εκτός συναγωνισμού
Η Σέλμα, ένα δεκαεπτάχρονο κορίτσι γαλλο-αλγερινής καταγωγής, μένει με την οικογένειά της σε μια πρωτοκλασάτη παριζιάνικη γειτονιά. Όταν ερωτεύεται τον Ζουλιάν, έναν συμμαθητή της, ενόσω οι γονείς της την προξενεύουν δεξιά και αριστερά, αντιλαμβάνεται ότι η πατριαρχία έχει ήδη σημαδέψει τη ζωή της. Μια ιστορία σεξουαλικής αφύπνισης, με παλλόμενη εφηβική ορμή, που συνυφαίνει τον αγώνα μιας γυναίκας για χειραφέτηση με το ζοφερό πολιτικό τοπίο στην Αλγερία των αρχών της δεκαετίας του ’90.
Μακριά απ΄τον Κόσμο (Hidden Away) του Τζόρτζο Ντιρίτι / Ειδικές προβολές
Ο Τόνι, ένα ορφανό αγόρι ιταλικής καταγωγής που έχει απελαθεί από την Ελβετία, ζει σε συνθήκες εξαθλίωσης, στις όχθες του ποταμού Πο. Ο Τόνι, σωματικά παραμορφωμένος και ψυχικά διαταραγμένος, βιώνει την περιθωριοποίηση και τον εξευτελισμό, σε μια κοινωνία που απεχθάνεται κάθε απόκλιση. Μοναδικό του καταφύγιο είναι η ζωγραφική, όπου βρίσκουν διέξοδο τα αισθήματα πικρίας και η αγιάτρευτη ανάγκη για αποδοχή. Μια συναρπαστική βιογραφία του ζωγράφου Αντόνιο Λιγκαμπούε, που υμνεί τη λυτρωτική δύναμη της τέχνης, αλλά και την αξία της διαφορετικότητας.
Κυριακή, 15 Νοεμβρίου
Ημέρες (Days) του Τσάι Μινγκ-Λιανγκ / Ειδικές Προβολές
Ο Κανγκ, ένας μεσήλικας που υποφέρει από αφόρητους πόνους στον αυχένα, ζει σε ένα ευρύχωρο σπίτι μιας εύπορης γειτονιάς. Δείχνει εύθραυστος και τσακισμένος, δίνοντας την εντύπωση πως η σωματική του αδυναμία καθρεφτίζει τις καταπιεσμένες του επιθυμίες. Ο Νον είναι ένας φτωχός νεαρός μετανάστης από το Λάος, παγιδευμένος στο θορυβώδες χάος της Μπανγκόκ. Οι κόσμοι τους θα συναντηθούν στο σταυροδρόμι της αμοιβαίας λαχτάρας για ανθρώπινη επαφή. Μια υπνωτιστική περιπλάνηση στη σπηλιά της μοναξιάς και στην πανέμορφη μονοτονία της ανθρώπινης ύπαρξης.
Ράφτης της Σόνια Λίζα Κέντερμαν / Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, Επίσημη Πρώτη
Μια αργοπορημένη ενηλικίωση ενός εκκεντρικού και λίγο αλαφροΐσκιωτου Ράφτη που ζει απομονωμένος στον μικρόκοσμο του οικογενειακού ραφτάδικου. Στα πρόθυρα να τα χάσει όλα, παίρνει επιτέλους φόρα: με ένα χειροποίητο ραφτάδικο σε ρόδες, επανεφεύρει τη ζωή και την τέχνη του. Αλλάζει τις νύφες στα Καμίνια και ερωτεύεται για πρώτη φορά στα 50.
Γλυκέ μου Ματαδόρ (My Tender Matador) του Ροδρίγο Σεπούλβεδα / Ανοιχτοί Ορίζοντες
1986, Χιλή, λίγο πριν την απόπειρα δολοφονίας του δικτάτορα Πινοτσέτ από αντάρτικες ομάδες. Μια γερασμένη τραβεστί, πουζει σε ένα πάλαι ποτέ πολυτελές εγκαταλελειμμένο διαμέρισμα, ερωτεύεται έναν νεαρό μεξικανό επαναστάτη και βρίσκεται μπλεγμένη σε μια επικίνδυνη παράνομη επιχείρηση. Ένα πορτρέτο δύο απόκληρων της κοινωνίας, που αναπτύσσουν μια βραδυφλεγήκαι γεμάτη ευαισθησία επαφή, πασχίζοντας να ξεφύγουν από την ασφυκτική ματαιότητα που τους περιβάλλει. Ένα μελαγχολικό και χαμηλόφωνο άσμα για τις ιστορίες των ανθρώπων που γίνονται βορά στο αδηφάγο θηρίο της Ιστορίας.
Οταν Κοπάσει ο Ανεμος (Should the Wind Drop) της Νόρα Μαρτιροσιάν / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα
Ο Αλέν, ένας γάλλος τεχνοκράτης, αναλαμβάνει να εκτιμήσει κατά πόσο είναι εφικτή η επαναλειτουργία του αεροδρομίου στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ,μια διαφιλονικούμενη περιοχή ανάμεσα στην Αρμενία και στο Αζερμπαϊτζάν. Σε αυτό το παράξενο και διχασμένο σύμπαν ενός αεροδρομίου χωρίς αεροπλάνα και ενός κράτους δίχως διεθνή νομιμοποίηση, όλοι οι επίσημοι κανόνες αποδεικνύονται εντελώς ανεπαρκείς για να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα εξ ορισμού παράλογη. Μια ανατριχιαστικά επίκαιρη ιστορία απόλυτου αποπροσανατολισμού και υπόγειου χάους, η οποία καθρεφτίζει το αχανές κενό ανάμεσα σε δύο αγεφύρωτους κόσμους.
Οπου Φύγει, Φύγει (Get the Hell Out) του Γουάνγκ Ι-Φαν / Round Midnight
Έχοντας χάσει τη θέση της στο Κοινοβούλιο της Ταϊβάν από τους σεξιστές και διεφθαρμένους συναδέλφους της, η θαρραλέα Χσιουνγκ επιστρατεύει τον Γουάνγκ, έναν υποτονικό φύλακα ασφαλείας, για να πάρει τη θέση της. Στη φονικότερη συνεδρίαση όλων των εποχών, ένας ιός μεταμορφώνει τους βουλευτές σε αιμοδιψή ζόμπι, και ο Γουάνγκ, οπλισμένος με ανοσία, πατά (κυριολεκτικά) επί πτωμάτων για να ξεφύγει από το χάος. Μια μεταδοτική πολιτική σάτιρα, που ξεδιπλώνεται ως αιματοβαμμένη σλάπστικ χορογραφία, καθοδόν προς μια έκρηξη αυθεντικής καλοπέρασης.
Σλάλομ (Slalom) της Σαρλέν Φαβιέ / Ανοιχτοί Ορίζοντες, Another Take
Η δεκαπεντάχρονη Λιζ γίνεται δεκτή στην ομάδα σκι ενός πρωτοκλασάτου σχολείου, η οποία βρίσκεται στα χέρια ενός μακιαβελικού προπονητή. Προσηλωμένη στο κυνήγι της νίκης, η Λιζ χάνει την αθωότητά της και παρασύρεται από το απατηλό όνειρο της δόξας. Όταν ο προπονητής της περάσει την κόκκινη γραμμή, η Λιζ θα βρεθεί εγκλωβισμένη, καθώς αντιλαμβάνεται ότι έχει πέσει θύμα ενός διαταραγμένου μυαλού, όμως την ίδια στιγμή νιώθει την ανάγκη για αποδοχή και αγάπη. Μια σκοτεινή καταβύθιση στο εκτροφείο των νεαρών πρωταθλητών, που εξερευνά τους μηχανισμούς της χειραγώγησης και του τoξικού ανταγωνισμού.
Ψυχρός Μεσημβρινός (Cold Meridian) του Πίτερ Στρίκλαντ / >> Film Forward
Το ASMR (Αυτόνομη Αισθητηριακή Απόκριση του Μεσημβρινού), που έχει αποκτήσει εκατομμύρια οπαδούς στο YouTube, ορίζεται ως το ανεπαίσθητο μυρμήγκιασμα που νιώθουμε σε κρανίο, αυχένα και σπονδυλική στήλη, το οποίο ακολουθείται από ένα αίσθημα ευφορίας και χαλάρωσης. Σε αυτή την υπνωτιστική μικρού μήκους ταινία, μια σειρά από επαναλαμβανόμενα ASMR τελετουργικά μάς βυθίζουν σε ένα παραισθησιογόνο κόσμο. Στο εσωτερικό μιας δίνης, όπου η λογική μοιάζει με ηδονοβλεπτικό όνειρο, και οι βεβαιότητες με παραμορφωμένες φαντασιώσεις.
Δεν θα Ξαναχιονίσει (Never Gonna Snow Again) των Μαουγκοζάτα Σιμόφσκα, Μίχαου Ένγκλερτ / Ειδικές προβολές, Ταινία Λήξης
Ο Ζένια, ένας περιζήτητος ουκρανός μασέρ, προσφέρει τις υπηρεσίες του στους κατοίκους μιας πρωτοκλασάτης γειτονιάς, σε μια πόλη της Πολωνίας. Αυτός ο αινιγματικός άνδρας, προικισμένος με μαγικό άγγιγμα, είναι συγχρόνως θεραπευτής και εξομολογητής για τους νεόπλουτους πελάτες του, καθώς απαλύνει το υπαρξιακό τους κενό. Ένα δηκτικό πορτρέτο μιας αλλοτριωμένης κοινωνίαςμε βαθιές παθογένειες, που σκιαγραφεί την απότομη και βίαιη μετάβαση της Πολωνίας στον καπιταλιστικό κόσμο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Διαβάστε εδώ όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο site του Φεστιβάλ, στη σελίδα του στο Facebook και στη σελίδα του στο Instagram.