Industry

Η πρωτοβουλία «Σινεμά στην Ελλάδα - Ορατότης Μηδέν» απαντά στη διαβούλευση και στα στατιστικά στοιχεία του ΕΚΚΟΜΕΔ

στα 10

Συνέχεια ανοιχτών επιστολών από τους κινηματογραφιστές προς το ΕΚΚΟΜΕΔ.

Η πρωτοβουλία «Σινεμά στην Ελλάδα - Ορατότης Μηδέν» απαντά στη διαβούλευση και στα στατιστικά στοιχεία του ΕΚΚΟΜΕΔ

Η προθεσμία της 15ης Σεπτεμβρίου που είχε θέσει η πρωτοβουλία «Σινεμά στην Ελλάδα - Ορατότης Μηδέν» για να λάβει απαντήσεις σε όλα όσα απασχολούν την κινηματογραφική κοινότητα σχετικά με την εύρυθμη και προς το συμφέρον του ελληνικού σινεμά λειτουργία του ΕΚΚΟΜΕΔ έχει εκπνεύσει.

Ωστόσο, μόλις ανακοινώθηκε πως στις 15 Οκτωβρίου θα λάβει χώρα συνέντευξη Τύπου της πρωτοβουλίας γύρω από το θέμα, ενώ συνοδεύεται και από μια ανοιχτή επιστολή που αναφέρεται στην ανακοίνωση για τη δημόσια διαβούλευση που ανακοίνωσε το ΕΚΚΟΜΕΔ στις 2 Σεπτεμβρίου σχετικά με τα επιλεκτικά προγράμματα χρηματοδότησης αλλά και σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε το ΕΚΚΟΜΕΔ για τον ένα χρόνο λειτουργίας του.

Διαβάστε παρακάτω αυτούσια την ανοιχτή επιστολή της πρωτοβουλίας «Σινεμά στην Ελλάδα - Ορατότης Μηδέν»:


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - 29 Σεπτεμβρίου 2025

Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΟΡΑΤΟΤΗΣ ΜΗΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΤΟ ΕΚΚΟΜΕΔ

Την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025, και εν αναμονή της λήξης της διορίας που είχε δώσει η πρωτοβουλία μας Σινεμά στην Ελλάδα-Ορατότης Μηδέν για διόρθωση των κακώς κειμένων στη λειτουργία του ΕΚΚΟΜΕΔ μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του οργανισμού ανοιχτή διαβούλευση / ερωτηματολόγιο για τα επιλεκτικά προγράμματα χρηματοδότησης και το πρόγραμμα εξωστρέφειας.

Μετά τη μαζική συνέλευση της στις 21 Σεπτεμβρίου, η πρωτοβουλία Ορατότης Μηδέν - που θυμίζουμε ότι τα αιτήματα της έχουν υπογράψει 2.385 Έλληνες επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα και έχει την συμπαράσταση ξένων συναδέλφων μας, μεταξύ των οποίων η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου Ζιλιέτ Μπινός, ο Γουίλεμ Νταφόε, η Βίκι Κριπς, ο Τσάρλι Κάουφμαν, ο Ντάνιελ Σάινερτ, ο Ρούμπεν Έστλουντ, ο Εμίρ Κουστουρίτσα, ο Ράντου Ζούντε και ο Πάβελ Παβλικόφσκι - απαντά δημόσια στην εν λόγω διαβούλευση:

1) Η συγκεκριμένη διαδικασία είναι διάτρητη, αφού δεν περιλαμβάνει ταυτοποίηση των συμμετεχουσών/όντων σε αυτή. Πόσο σοβαρά μπορεί να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα μιας διαβούλευσης όταν οι αξιολογήτριες/τές της δε γνωρίζουν με ποια / ποιον διαβουλεύονται; Όταν δεν γνωρίζουν αν οι συμμετέχουσες / οντες είναι επαγγελματίες του οπτικοακουστικού τομέα; Όταν κάποια/ος μπορεί να μπει στην πλατφόρμα και να απαντήσει ανώνυμα όσες φορές θέλει, απλά χρησιμοποιώντας διαφορετικά mail;

2) Δεν πρόκειται για διαβούλευση, παρά για ένα ερωτηματολόγιο τύπου ‘multiple choice’ (!), χωρίς θέση εκ μέρους του ΕΚΚΟΜΕΔ πάνω στην οποία να διαβουλευτούν οι συμμετέχουσες/οντες. Σε ορισμένα δε εκ των ‘multiple choice’, ζητείται από τις/τους συμμετέχουσες/οντες να επιλέξουν ανάμεσα σε γενιές κινηματογραφιστών και είδη σινεμά, λειτουργώντας διχαστικά.

3) Είναι άκαιρη και αποπροσανατολιστική, μια και δεν απαντά στο βασικό αίτημα του χώρου, που δεν ήταν η αλλαγή των ισχυόντων επιλεκτικών προγραμμάτων, παρά η αύξηση της χρηματοδότησης που δίνεται σε αυτά και μας τοποθετεί στην ντροπιαστική τελευταία θέση της Ευρώπης.

Στο παραπάνω πλαίσιο, εμείς, οι επαγγελματίες του σινεμά, παραθέτουμε δημόσια τις παρακάτω βασικές και σε επαφή με την πραγματικότητα της παραγωγής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αρχές, πάνω στις οποίες πρέπει να λειτουργούν τα επιλεκτικά προγράμματα χρηματοδότησης και το πρόγραμμα εξωστρέφειας.

Ο χρηματοδοτικός κανονισμός των επιλεκτικών προγραμμάτων είναι το εργαλείο μέσω του οποίου ένα Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου εκτελεί τη στρατηγική του. Για να εκτελεστεί όμως η όποια στρατηγική χρειάζονται χρήματα. Το αίτημα λοιπόν της πρωτοβουλίας μας για επένδυση από το ΕΚΚΟΜΕΔ 15.000.000€ στα επιλεκτικά πράγματα είναι απολύτως αναγκαίο να ικανοποιηθεί στο ακέραιο, ώστε να υπάρξει επαρκής χρηματοδότηση για:

  • την ενίσχυση των πολύ νέων σκηνοθετών και παραγωγών, της επόμενης δηλαδή γενιάς κινηματογραφιστριών/τών που σήμερα δημιουργεί τις πτυχιακές ταινίες της και συμμετέχει στα σπουδαστικά τμήματα τόσο των εθνικών όσο και των μεγάλων διεθνών φεστιβάλ. Αυτή τη στιγμή δημιουργούν τις πρώτες αυτές ταινίες τους με πενιχρά μέσα, χάρες και εκπτώσεις, μαθαίνοντας από πολύ νωρίς πως έτσι γίνεται το σινεμά στην Ελλάδα.

  • την ενίσχυση των νέων ταλέντων και των μικρού μήκους ταινιών τους - ταινιών που σήμερα τις κάνουν με την ελάχιστη από τα επιλεκτικά προγράμματα του ΕΚΚΟΜΕΔ χρηματοδότηση των 25.000 και 30.000€, χρηματοδότηση με την οποία δεν μπορούν καν να βρουν παραγωγό να τις αναλάβει, χρηματοδότηση που πολλές φορές τις/τους εγκλωβίζει και που τελικά τις/τους αναγκάζει να περικόβουν τα σενάρια τους ή πολύ συχνά απλά να τα εκτελούν για να μην χάσουν έστω και αυτή την ελάχιστη χρηματοδότηση.

  • την ενίσχυση των πρώτων ταινιών μεγάλου μήκους. Σήμερα, επειδή η χρηματοδότηση αυτών των ταινιών από τα επιλεκτικά προγράμματα του ΕΚΚΟΜΕΔ δεν υπερβαίνει τα 200.000€, παρατηρούνται μεγάλες δυσκολίες τόσο στην εύρεση εγχώριου παραγωγού, όσο και στην αναζήτηση χρηματοδοτήσεων στο εξωτερικό και στο εξαιρετικά πια ανταγωνιστικό περιβάλλον των ευρωπαϊκών συμπαραγωγών, με τον ανταγωνισμό να επιτείνεται μια και στα περισσότερα εθνικά κέντρα κινηματογράφου η αντίστοιχη χρηματοδότηση είναι διπλάσια, τριπλάσια, ακόμη και πενταπλάσια.

  • την ενίσχυση των μεγάλου μήκους ταινιών των καταξιωμένων σκηνοθετών, που άλλες θα γίνουν με αποκλειστικά εγχώρια χρήματα και άλλες θα στηθούν ως ευρωπαϊκές συμπαραγωγές. Τα προβλήματα είναι και εδώ τεράστια λόγω της εξαιρετικά χαμηλής εθνικής επιλεκτικής χρηματοδότησης: εκκίνηση από απόλυτα μειονεκτική θέση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού σε όλα τα στάδια (ανάπτυξη, financing, παραγωγή, διανομή), χρόνιες καθυστερήσεις μέχρι την τελική υλοποίηση, έως και χρηματοδοτήσεις που τελικά επιστρέφονται γιατί δεν έγινε εφικτή η συμπλήρωση του χρηματοδοτικού πλάνου εντός του πολύ αυστηρού χρονικού ορίου που προβλέπεται.

  • την ενίσχυση όχι μόνο της μυθοπλασίας, αλλά και του ντοκιμαντέρ και του animation, ισότιμα και χωρίς διακριτά προγράμματα. Σήμερα οι χρηματοδοτήσεις τους είναι τόσο χαμηλές που συχνά εξαρχής αναγκάζουν τις/τους σκηνοθέτες να περιορίσουν τις ιδέες τους σε πολύ στενά όρια αφήγησης προκειμένου να καταστήσουν εφικτή την πραγματοποίηση τους, μικραίνοντας έτσι τα ίδια τα όρια των συγκεκριμένων ταινιών, αντίθετα στο ρεύμα της εποχής που τείνει να τα καταργεί.

  • την ενίσχυση του development των σχεδίων, της ανάπτυξης δηλαδή που θα τους δώσει τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε συμπαγή σενάρια και φιλόδοξα σχέδια παραγωγής, και τελικά σε ταινίες με αξιόπιστα παραγωγικά σχήματα. Ενίσχυση που αυτή τη στιγμή καλύπτει ελάχιστες από τις βασικές ανάγκες ανάπτυξης, περιορίζοντας από πολύ νωρίς τις δυνατότητες των σχεδίων.

  • την ενίσχυση των μειοψηφικών συμπαραγωγών, των ταινιών δηλαδή εκείνων που θα ενισχύσουν το διεθνές προφίλ των παραγωγών, και θα τους δώσουν τη δυνατότητα μέσα από την αμοιβαιότητα και την ανταλλαγή να επιτύχουν συμπαραγωγές και για τις ελληνικές ταινίες.

Με βάση όλα τα παραπάνω, ελπίζουμε πως γίνεται κατανοητό πως χωρίς επαρκή χρηματοδότηση, που να είναι στο ελάχιστο ανταγωνιστική μέσα στο ευρωπαϊκό πλαίσιο, δεν μπορεί να υπάρξει καμία στρατηγική και κανένα όραμα. Υπάρχουν μόνο ισχνές ενισχύσεις με τεχνητές πριμοδοτήσεις που απλά διχάζουν και δεν επιτυγχάνουν καμία αλλαγή (ούτε λόγος για βιώσιμες παραγωγές, μια και η βιωσιμότητα έχει ένα κόστος που καμία ελληνική παραγωγή δεν μπορεί να αναλάβει στο πλαίσιο των υπαρχουσών χρηματοδοτήσεων), και τελικά ταινίες που προσπαθούν να γίνουν χωρίς κατά το δυνατόν να φαίνονται οι ελλείψεις τους.

Απαντώντας δημόσια σε πιο εξειδικευμένα ζητήματα του ερωτηματολογίου και διεκδικώντας έναν πιο γόνιμο διάλογο, παραθέτουμε και τις παρακάτω θέσεις της κίνησης Ορατότης Μηδέν:

Α) Η αξιολόγηση των σχεδίων δεν μπορεί παρά να γίνεται από επαγγελματίες του οπτικοαουστικού τομέα. Ο φάκελος ενός κινηματογραφικού σχεδίου δεν είναι ένα αυτοτελές καλλιτεχνικό έργο. Τα μέρη που το αποτελούν, σενάριο, προϋπολογισμός, χρηματοδοτικό πλάνο, συνοδευτικά κείμενα, είναι όλα τεχνικά εργαλεία, και όχι καλλιτεχνικά έργα που ως τέτοια θα μπορούσαν να αξιολογηθούν και από μη επαγγελματίες του τομέα.

Β) Προγράμματα εξωστρέφειας

Η εξωστρέφεια πρέπει να αφορά πρωτίστως τις ίδιες τις ταινίες και τις/τους επαγγελματίες τους, αφού αυτές/οί μαζί και με το κοινό, αποτελούν τον λόγο ύπαρξης φεστιβάλ και οργανισμών. Δεν αρκούν λογότυπα και ομιλίες – χρειάζεται ουσιαστική υποστήριξη της παρουσίας των ελληνικών ταινιών στη διανομή και το φεστιβαλικό κύκλωμα, είτε έχουν λάβει στήριξη από το ΕΚΚΟΜΕΔ στο στάδιο της παραγωγής τους, είτε όχι. Πιο συγκεκριμένα:

- Για τη διεθνή διανομή:

Και στον τομέα αυτό, η χώρα μας υπολείπεται δραματικά σε επίπεδο πολιτικής, στρατηγικής και στήριξης. Οι δράσεις που θα πρέπει να αναληφθούν είναι:

α) η οργάνωση ειδικών προβολών με τις ταινίες της τρέχουσας χρονιάς για τους καλλιτεχνικούς διευθυντές των μεγάλων φεστιβάλ (πρακτική που εφαρμόζουν με μεγάλη επιτυχία πολλές χώρες),
β) η συστηματική και ουσιώδης δικτύωση σε υψηλό επίπεδο με φορείς του παγκόσμιου σινεμά,
γ) η δημιουργία πραγματικών κινήτρων για την έξοδο του ελληνικού σινεμά σε αίθουσες του εξωτερικού (π.χ. προγράμματα υποτιτλισμού, παρουσίας καλλιτεχνικών συντελεστών και ενίσχυσης της επικοινωνίας τους).

- Για την εγχώρια διανομή:

Οι δράσεις που θα πρέπει να αναληφθούν είναι:

α) η ενίσχυση των διανομέων με ουσιαστική χρηματοδότηση για την προβολή και επικοινωνία του ελληνικού σινεμά,

β) η στήριξη των αιθουσών που προβάλουν ελληνικές ταινίες,

γ) η επιδότηση του εισιτηρίου της ελληνικής ταινίας προς όφελος του κοινού, και,

δ) η θεσμική ρύθμιση των «παραθύρων» διανομής, ώστε να δοθούν επενδυτικά κίνητρα στην αγορά της ελληνικής ταινίας μέσω της εκμετάλλευσής της σε πολλαπλές πλατφόρμες και μέσα. Σημειώνουμε ότι αυτή τη στιγμή πολλές εταιρείες διανομής αρνούνται να αναλάβουν ελληνικές ταινίες, λόγω των συμβάσεων της δημόσιας τηλεόρασης που δεν τους δίνουν τη δυνατότητα πολλαπλής εκμετάλλευσης των ταινιών. Το ΕΚΚΟΜΕΔ, ως ο βασικός οργανισμός για τα οπτικοακουστικά, οφείλει να αναλάβει την πρωτοβουλία θεσμικής ρύθμισης των παραθύρων διανομής, ώστε να μην χάνονται οι ευκαιρίες διάχυσης των ελληνικών ταινιών σε όλα τα διαθέσιμα μέσα.

Στο παραπάνω πλαίσιο προγράμματα που χρηματοδοτούν τη διανομή περισσότερων από μίας ελληνικών ταινιών μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό όριο από την ίδια εταιρεία διανομής είναι σε σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν αρκούν για να αναστρέψουν το απορυθμισμένο τοπίο διανομής του ελληνικού σινεμά.

- Κινηματογραφική κληρονομιά και ευρύτερη εκπαίδευση:

Οι δράσεις που πρέπει να αναληφθούν είναι:

α) η συστηματική διοργάνωση αφιερωμάτων στην πλούσια κληρονομιά του ελληνικού σινεμά, που, όπως έχουν αποδείξει οι εξαιρετικά επιτυχημένες πρωτοβουλίες άλλων φορέων, ενισχύουν σταθερά τη σχέση του κοινού με το ελληνικό σινεμά, την ιστορία και την εξέλιξή του,

β) η θεσμοθέτηση της παρουσίας της ελληνικής ταινίας στην βασική εκπαίδευση, με αυτόνομη όμως παρουσία και όχι μόνο ως εργαλείο στην διδασκαλία των βασικών μαθημάτων. Η επίσκεψη στην κινηματογραφική αίθουσα και η παρακολούθηση εμβληματικών ελληνικών ταινιών, είναι μια δράση που θα μπορεί να ενισχύσει την εκπαίδευση του κοινού και την παρακολούθηση της ελληνικής ταινίας στο κοντινό μέλλον,

γ) η μέριμνα για την αποκατάσταση και ψηφιοποίηση των ελληνικών ταινιών είναι μια εργασία που, εκτός από την αυτονόητη ιστορική και πολιτιστική της αξία, ενισχύει την προσβασιμότητα τους και σε κοινό που διαμένει σε μέρη που δεν έχει άμεση πρόσβαση στην κινηματογραφική αίθουσα. Μέσω της ψηφιοποίησης τους γίνεται δυνατή η ευρύτερη παρουσία τους σε πλατφόρμες και τηλεοπτικούς σταθμούς.

Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρούμε πως είναι σαφές πως ο στόχος δε θα έπρεπε να είναι η μία Ημέρα Ελληνικού Κινηματογράφου το χρόνο, αλλά η επίτευξη 365 Ημερών Ελληνικού Κινηματογράφου, μέσω μιας συστηματικής και μακροπρόθεσμης στρατηγικής προώθησης της ελληνικής ταινίας, που θα διαθέσει φυσικά και τα αντίστοιχα χρήματα και που θα επενδύσει στο χρόνο που απαιτείται για να αποδώσει καρπούς.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονιστεί ότι όσα έχουμε επισημάνει για τα επιλεκτικά προγράμματα χρηματοδότησης επιβεβαιώνονται τόσο από τα στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε το ΕΚΚΟΜΕΔ στις 10 Σεπτεμβρίου 2025, όσο και από τις δηλώσεις του υφυπουργού Πολιτισμού κ. Ιάσονα Φωτήλα στην τελετή λήξης του Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, την εξαετία 2019-2025 διατέθηκαν συνολικά 19.530.000€ (3.255.000€ ετησίως) για όλα τα επιλεκτικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων των μειοψηφικών συμπαραγωγών. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται και τα προγράμματα προώθησης και διανομής, γεγονός που σημαίνει ότι τα κονδύλια που κατευθύνονται αποκλειστικά στην παραγωγή είναι ακόμη χαμηλότερα.

Θα θέλαμε επίσης να σημειώσουμε ότι υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι εξεύρεσης μη κρατικών πόρων ενίσχυσης της οπτικοακουστικής παραγωγής, που δεν επιβαρύνουν άμεσα τον κρατικό προϋπολογισμό, και που πολλές άλλες χώρες εφαρμόζουν με επιτυχία. Για παράδειγμα:

  • Το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης για τους εγχώριους παρόχους, που στην Ελλάδα καταργήθηκε πριν από λίγες ημέρες ενώ, αντίθετα, θα έπρεπε να επιβληθεί και στους αλλοδαπούς,

  • Η επένδυση εγχώριων και αλλοδαπών παρόχων στο εγχώριο σινεμά, με βάση ποσοστό του κύκλου εργασιών τους, επένδυση που - με εξαίρεση τη δημόσια τηλεόραση - δεν έχει εφαρμοστεί, ενώ είναι νομοθετημένη σύμφωνα και με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή οδηγία,

  • Το τέλος επί του κινηματογραφικού εισιτηρίου που ίσχυε και καταργήθηκε και αυτό.

Επιπλέον, οι στρατηγικές συμμαχίες με άλλες χώρες, που δεν περιορίζονται σε μνημόνια συνεργασίας αλλά συμπεριλαμβάνουν ταμεία συμπαραγωγών – όπως εκείνο που υπήρχε μεταξύ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του CNC, αλλά δεν ανανεώθηκε – θα έπρεπε να αποτελούν προτεραιότητα του ΕΚΚΟΜΕΔ, καθώς πέρα από τις πρόσθετες χρηματοδοτήσεις που εξασφαλίζουν για τις ελληνικές ταινίες, προσφέρουν και ισχυρό πλεονέκτημα στη διεκδίκηση συμπαραγωγών με τρίτες χώρες.

Αυτή είναι η απάντηση της πρωτοβουλίας Σινεμά στην Ελλάδα – Ορατότης Μηδέν στο ερωτηματολόγιο / διαβούλευση που δημοσίευσε το ΕΚΚΟΜΕΔ. Οι προτάσεις αυτές δείχνουν τον δρόμο για την εναρμόνιση της Ελλάδας με τη διεθνή πρακτική και αποτελούν τη μόνη διέξοδο ώστε η χώρα να βγει από τη ντροπιαστική τελευταία θέση στην Ευρώπη όσον αφορά την ενίσχυση των επιλεκτικών προγραμμάτων με βάση το Α.Ε.Π.

Ο ελληνικός κινηματογράφος χρειάζεται:

  • μόνιμους και σταθερούς πόρους χρηματοδότησης,

  • διοίκηση του ΕΚΚΟΜΕΔ με ουσιαστική γνώση του οπτικοακουστικού τομέα και εξορθολογισμό της λειτουργίας του, βασισμένο στην εμπειρία των επαγγελματιών.

Τέλος, να σημειωθεί πως και τα επιλεκτικά προγράμματα χρηματοδότησης είναι επενδυτικά προγράμματα, παρέχουν άμεσα ή έμμεσα εργασία σε εκατοντάδες μισθωτούς και επιχειρηματίες, ενώ μεγάλο μέρος του ποσού και αυτών των χρηματοδοτήσεων επιστρέφουν στο ελληνικό δημόσιο με άμεσους και έμμεσους τρόπους και φόρους.

Η ισχυρή παρουσία τους διασφαλίζει την ορθή λειτουργία της ελληνικής κινηματογραφίας τόσο εγχώρια όσο και στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό πλαίσιο, και επιτρέπει στον ευρύτερο οπτικοακουστικό τομέα να λειτουργεί με τον πλουραλισμό και την ισορροπία που χρειάζεται προκειμένου οι καλλιτέχνες, οι επαγγελματίες και οι εταιρίες που τον συναποτελούν να μπορούν να επιβιώνουν, να αναπτύσσονται σωστά και να επιστρέφουν στο δημόσιο χώρο τόσο το έργο τους όσο και το αποτέλεσμα της οικονομικής τους δραστηριότητας, μέσα από ελληνικές ταινίες (συμπαραγωγές ή μη), μειοψηφικές συμπαραγωγές ξένων ταινιών, ελληνικές σειρές, και service ξένων σειρών και ταινιών.

Η παρούσα απάντηση θα κοινοποιηθεί και στο Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου (CNC), το οποίο, όπως ανακοίνωσε το ΕΚΚΟΜΕΔ, θα συμβάλει στη μελέτη και αξιολόγηση της διαβούλευσης.

Την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου στις 12:00 στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ θα λάβει χώρα αναλυτική Συνέντευξη Τύπου της πρωτοβουλίας μας, οπότε και θα αναφερθούν συνολικά όλα τα ζητήματα που απασχολούν τις/τους Ελληνίδες και Έλληνες επαγγελματίες του Οπτικοακουστικού Τομέα, καθώς και οι δράσεις που θα αναλάβει.


Διαβάστε εδώ περισσότερα νέα που αφορούν το ΕΚΚΟΜΕΔ και το ελληνικό σινεμά.