Βρέχει στην πλουσιογειτονιά, βρέχει και στα μαλλιά μας: σε μια πόλη που είναι οργανωμένη αποκλειστικά για καλοκαιρία, η δυνατή βροχή και το κρύο έχει φέρει έναν αποπροσανατολισμό. Οι δημοσιογράφοι που σχηματίζουν την καθιερωμένη ουρά αναμονής περίπου μίας ώρας πριν την κάθε μεγάλη προβολή, βρίσκονται στο έρμαιο του αέρα και του νερού, χωρίς υπόστεγο για να προφυλαχθούν, με τους διοργανωτές να αρνούνται πεισματικά να τους βάλουν λίγο νωρίτερα στις αίθουσες και με τους αφρικανούς που πουλούν ομπρέλες – ναι, έχει κι εδώ – να κάνουν χρυσές δουλειές. Οι αγοραστές και παραγωγοί που πρέπει να πηγαινοέρχονται από τα παραθαλάσσια γραφεία της μίας εταιρείας στης άλλης, βουτούν στη λασπωμένη άμμο με πείσμα και όραμα! Οσο για τους συντελεστές των ταινιών που κάνουν την επίσημη πρεμιέρα τους, η διαδρομή στο κόκκινο χαλί σκεπάζεται από μαύρες ομπρέλες και κάνει τη δουλειά των φωτογράφων όλο και πιο δύσκολη, μια και απαθανατίζουν ένα σκοτεινό, ανεμοδαρμένο 65ο Φεστιβάλ με τους σταρ να τρέχουν για να βρουν απάγκιο!
Ο Τόμας Βίντερμπεργκ, πανέμορφος και αναλλοίωτος από το χρόνο – έχουν περάσει 14 χρόνια από το «Festen»! – μαζί με τον βίκινγκ Μαντς Μίκελσεν (με μες; γιατί;) και τους υπόλοιπους συντελεστές του «The Hunt» (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία), έδωσαν συνέντευξη τύπου και μίλησαν για τον σκανδιναβικό κινηματογράφο, την προδοσία, τη δύναμη της γυναίκας και το γεγονός ότι τα παιδιά δε λένε πάντα την αλήθεια.
Ο Μίκαλε Χάνεκε σημάδεψε την ημέρα με τη νέα του ταινία, «Amour», που απέσπασε διθυράμβους (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία) και ήδη συζητιέται για όλων των ειδών τα βραβεία. Ο Χάνεκε, μαζί με τους σεπτούς πρωταγωνιστές του, τον Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, την Εμανουέλ Ριβά και την Ιζαμπέλ Υπέρ, έδωσαν το πρωί συνέντευξη τύπου, όπου συζήτησαν για τη σκληρότητα του χρόνου και την απαιτητικότητα της αγάπης, σε μια κουβέντα ταιριαστά φιλοσοφική. Το βράδυ εμφανίστηκαν στην επίσημη προβολή της ταινίας, μέσα στο μάτι του κυκλώνα, στην κυριολεξία (δείτε τις φωτογραφίες στο gallery).
Σε μια τελετή που συγκέντρωσε την αφρόκρεμα των δημιουργών που «έφτιαξαν το μύθο του Φεστιβάλ και το Φεστιβάλ έφτιαξε το μύθο τους», ο Πρόεδρος των Καννών, Ζιλ Ζακόμπ παρουσίασε ένα μεσαίου μήκους φιλμ αφιερωμένο στον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τον Ραούλ Ρουίζ. Τους δύο σκηνοθέτες που έλειπαν περισσότερο από τη σκηνή της αίθουσας Debussy! Παρουσία δημιουργών από τον Νάνι Μορέτι μέχρι τον Αμπάς Κιαροστάμι και από τον Κλοντ Λελούς μέχρι τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, ακόμα και του Ρομάν Πολάνσκι που βρίσκεται στις Κάννες για την προβολή του «Tess», το Φεστιβάλ τίμησε τη μνήμη του Θόδωρου Αγγελόπουλου, σηκώνοντας από τη θέση της μέσα σε ένα κατακλυσμό χειροκροτημάτων τη σύζυγο του και παραγωγό Φοίβη Οικονομοπούλου. Το φιλμ που προβλήθηκε στη συνέχεια ήταν ένα making of του «Chacun Son Cinema» («Ο Καθένας και το Σινεμά του»), της συλλογής ταινιών μικρού μήκους που είχε γίνει για την 60ή επέτειο του Φεστιβάλ Καννών. Διαβάστε περισσότερα για την εκδήλωση εδώ.
Εκτός συναγωνισμού προβλήθηκε η νέα ταινία του Σεμπαστιάν Λιφσίτς, το «Les Invisibles», ένα αποκαλυπτικό πορτρέτο μιας γενιάς που τόλμησε να ζήσει τη ζωή της «έξω από την ντουλάπα», σε μια εποχή που αυτό ήταν το αντίθετο του αυτονόητου. Είναι κυρίως ένας αποκαλυπτικός χάρτης της τρίτης ηλικίας, στη σοφία της οποία κρύβεται ο χαμένος κρίκος που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία.
Οι δύο άλλες ταινίες του Διαγωνιστικού της ημέρας απογοήτευσαν. Το «In Another Country» του Χονγκ Σανγκ-σου (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία), ήταν μια επιφανειακή, χαριτωμένη άσκηση κινηματογραφικής δομής, ένα παιδικό παιχνίδι που εύκολα αποκωδικοποιείται, μια ταινία που θεωρητικά δε θα έπρεπε να συμμετέχει σ’ αυτό το τμήμα, αν ο σκηνοθέτης της δεν ήταν από τους «μόνιμους» του Φεστιβάλ και δεν πρωταγωνιστούσε η Ιζαμπέλ Ιπέρ. Ο Αμπάς Κιαροστάμι... χάθηκε στη μετάφραση! Γυρισμένη στο Τόκιο με Ιάπωνες ηθοποιούς και διαλόγους, η νέα ταινία του «Like Someone in Love» πνίγεται στη φλυαρία, καταλήγει φαρσοκωμωδία και μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν το φεστιβάλ φέρθηκε απέναντι στον Ιρανό σκηνοθέτη χωρίς κριτήριο, σαν... ερωτευμένο. Διαβάστε αναλυτικά τη γνώμη του flix.
Ο Ασγκάρ Φαρχαντί, ο Ιρανός σκηνοθέτης του «Ενας Χωρισμός», είχε την τιμητική του σήμερα, καθώς το Πρόγραμμα MEDIA της Ευρωπαϊκής Ενωσης του απένειμε το Ειδικό Βραβείο του οργανισμού, συνοδευόμενο από 60.000 ευρώ. Ο Φαρχαντί ευχαρίστησε το Πρόγραμμα MEDIA λέγοντας, «Σήμερα που ορισμένοι πολιτικοί είναι αποφασισμένοι να μετατρέψουν την προαιώνια πολιτιστική ανοχή σ’ ένα πεδίο σύγκρουσης, το βραβείο του MEDIA μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω. Ευχαριστώ το MEDIA για το ανοιχτό του όραμα και την υποστήριξη μιας αμοιβαίας ανταλλαγής, πάντα με σεβασμό, ανάμεσα στους πολιτισμούς.» Ο Φαρχαντί, όπως ανακοινώθηκε αυτές τις μέρες, ετοιμάζει την επόμενη ταινία του με πρωταγωνιστές τη Μαριόν Κοτιγιάρ και τον Ταχάρ Ραχίμ (του «Προφήτη» του Ζακ Οντιάρ).
Μάθετε τα πάντα για το 65o Φεστιβάλ, στο ειδικό τμήμα του Flix για τις Κάννες.
Στο gallery διαδοχικά: photocall για το «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε και επίσημη πρεμιέρα υπό βροχή, ο Πιτ Ντόχερτι και η Λίλι Κόουλ στις Κάννες για το «Confession of a Child of the Century» της Σιλβί Βερχάιντ, photocall για το «The Hunt» του Τόμας Βίντερμπεργκ (με τον Μαντς Μίκελσεν), όλοι οι σκηνοθέτες που παρίστανται στο Φεστιβάλ (και ο Ρομάν Πολάνσκι!) τιμούν τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τον Ραούλ Ρουίζ, η Κριτική Επιτροπή πηγαίνει στην επίσημη του «Amour» ( η Νταϊάν Κρούγκερ συνοδεύεται από τον Τζόσουα Τζάκσον), ο Μπράντον Κρόνενμπεργκ και η ομάδα του «Antiviral», ο Ασγκάρ Φαρχαντί παραλαμβάνει το βραβείο του Media.