Φεστιβάλ / Βραβεία

Από το «Κάποτε στην Αμερική» μέχρι «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» στο φετινό Cannes Classics

στα 10

Το τμήμα του Φεστιβάλ Καννών που αφιερώνεται σε «φρεσκαρισμένα» κλασικά αριστουργήματα παρουσιάζει φέτος ένα πρόγραμμα με ταινίες, τη μία πιο ελκυστική από την άλλη!

Από το «Κάποτε στην Αμερική» μέχρι «Τα Σαγόνια του Καρχαρία» στο φετινό Cannes Classics
«Κάποτε στην Αμερική», σα να μην πέρασε μια μέρα

Το σταθερά σινεφιλικό τμήμα του προγράμματος του Φεστιβάλ Καννών, το Cannes Classics, λανσαρίστηκε το 2004 με σκοπό να συνδέσει το παρελθόν του κινηματογράφου με το παρόν της τεχνολογίας. Ανασκευασμένες κόπιες κλασικών αριστουργημάτων κάνουν την εμφάνισή τους στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ, σα να επαναλανσάρονται φορώντας τα καλά τους!

Στο φετινό του πρόγραμμα, το Cannes Classics περιλαμβάνει 13 μεγάλου μήκους ταινίες, δύο μικρού και τέσσερα ντοκιμαντέρ, όλες σε παγκόσμιες πρεμιέρες στη νέα τους μορφή, που προβάλλονται όχι μόνο για να τιμήσουν τις εταιρείες, τις οργανώσεις και τις ταινιοθήκες που φρόντισαν για την συντήρησή τους, αλλά και για να προαναγγείλουν την επανέκδοσή τους είτε στον κινηματογράφο, είτε σε ειδικές εκδόσεις dvd και blu-ray.

Κορωνίδα του τμήματος, το «Κάποτε στην Αμερική» του Σέρτζιο Λεόνε, που ανασκευάστηκε από το Film Foundation του Μάρτιν Σκορσέζε και θα παρουσιαστεί με επιπλέον 25 λεπτά και παρουσία του Ρόμπερτ Ντε Νίρο, της Ελίζαμπεθ ΜακΓκάβερν, της Τζένιφερ Κόνελι, του παραγωγού Αρνον Μίλκαν και της οικογένειας Λεόνε.

Στις Κάννες θα βρεθεί, σε μια από τις σπάνιες, πια, δημόσιες εμφανίσεις του και ο Ρομάν Πολάνσκι για να παρουσιάσει, μαζί με τη Ναστάζια Κίνσκι, το «Tess».

Η Universal θα παρουσιάσει μια ειδική προβολή του «Τα Σαγόνια του Καρχαρία», για να γιορτάσει μ’ αυτόν τον τρόπο τα εκατό χρόνια του στούντιο.

Το Αρχείο του British Film Institute ολοκλήρωσε, μετά από δουλειά τριών χρόνων, τη συντήρηση των εννιά βωβών ταινιών του Αλφρεντ Χίτσκοκ που σώζονται ακόμα και θα παρουσιάσει στις Κάννες το «The Ring» του 1927.

Πενήντα χρόνια μετά την πρεμιέρα του στους κινηματογράφους, ο «Λόρενς της Αραβίας» του Ντέιβιντ Λιν θα επαναλανσαριστεί πανηγυρικά σε προβολή 4Κ.

Για να τιμήσουν τον Κεϊσούκε Κινοσίτα, τον Ιάπωνα κινηματογραφιστή που πέθανε το 1998, έχοντας περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μέσα στα στούντιο Shochiku, το ίδιο το στούντιο θα προβάλλει την «Μπαλάντα του Ναραγιάμα» του Σοέι Ιμαμούρα, που είχε τιμηθεί με τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1983, σε κόπια που συντήρησε η Shochiku.

Γιορτάζοντας τα 30ά γενέθλια της Ταινιοθήκης Χορού του Παρισιού, οι Κάννες θα προβάλλουν, σε νέες κόπιες 35mm, τρεις σπάνιες ταινίες από τη συλλογή της, το «A Great Day in Harlem» του Ζαν Μπακ και δύο «μικρού μήκους της τζαζ», το «An All Colored Vaudeville Show» και το «Jammin the Blues».

Ως μία από τις πρώτες εφαρμογές του «Rosselini Project», του σχεδίου της Ταινιοθήκης της Μπλόνια και του Co-Production Office να συντηρήσουν τις κόπιες όλων των ταινιών του Ρομπέρτο Ροσελίνι, οι Κάννες θα προβάλουν σε νέα κόπια το αριστουργηματικό «Ταξίδι στην Ιταλία» του 1954.

Στην παραδοσιακή συνάντηση του Φεστιβάλ Καννών με το World Cinema Foundation, το οποίο ίδρυσαν ο Μάρτιν Σκορσέζε και άλλοι επιφανείς του κινηματογράφου για να συντηρούν χαμένους θησαυρούς από το παγκόσμιο σινεμά, θα προβληθούν το «After the Curfew» του Ουσμάρ Ισμαήλ (Ινδονησία, 1954) και το «Kaplana» του Ουντέι Σανκάρ (Ινδία, 1948).

Ο ίδιος ο Αντρέι Κοντσαλόφσκι θα παρουσιάσει στο Φεστιβάλ σε νέα κόπια το «Τραίνο της Μεγάλης Φυγής» του 1985.

Η CNC, τα Κινηματογραφικά Αρχεία της Γαλλίας θα επιδείξουν τον καρπό της δουλειάς τους για φέτος, την ανανεωμένη κόπια του **«Κλεό από τις 5 ως τις 7» της Ανιές Βαρντά, που θα παρουσιάσει την ταινία στο κοινό.

Στο πλαίσιο της τιμητικής εκδήλωσης για τον Ζορζ Λοτνέρ, τον σκηνοθέτη, μεταξύ άλλων, του «Επαγγελματία» με τον Ζαν-Πολ Μπελμοντό, το Φεστιβάλ Καννών και ο ίδιος ο σκηνοθέτης θα παρουσιάσουν το «The Great Spy Chase», με πρωταγωνιστή τον Λίνο Βεντούρα και σεναριογράφο τον Μισελ Οντιάρ, πατέρα του Ζακ!

Επιπλέον, το Cannes Classics θα προβάλλει τέσσερα ντοκιμαντέρ με αντικείμενα ξεχωριστούς ανθρώπους του κινηματογράφου: τον Γούντι Αλεν («Woody Allen: A Documentary» του Ρόμπερτ Γουάιντ σε μοντάζ 113’), τον Τζέρι Λούις («Method to the Madness of Jerry Lewis» του Γκρεγκ Μπάρσον), τον Τζον Μπούρμαν («Me and me Dad», σε σκηνοθεσία της κόρης του, Κατρίν Μπούρμαν) και τον Κλοντ Μιλέρ που χάθηκε πριν λίγο καιρό («Claude M le Cinema» του Εμανουέλ Μπαρνό).