Ο Μπαλτάζαρ Κορμακούρ είχε ολοκληρώσει μόλις τέσσερις μέρες από τα γυρίσματα του «Katla» μιας σειράς οχτώ επεισοδίων για το πως το ξύπνημα ενός ηφαιστείου αναστατώνει με απρόσμενους τρόπους τις ζωές μιας μικρής πόλης, όταν η ισλανδία σταμάτησε τις συγκεντρώσεις και μπήκε σε lockdown. Η παραγωγή της σειράς σταμάτησε κι ο σκηνοθέτης απομονώθηκε στο σπίτι μαζί με τα παιδιά του. Αντί όμως να μείνει άπραγος προσπάθησε να σκεφτεί έναν τρόπο ώστε να συνεχίσει τα γυρίσματα όταν τα μέτρα θα γίνονταν λιγότερο αυστηρά και πράγματι όταν η χώρα επέτρεψε τις κινηματογραφικές παραγωγές να ξεκινήσουν ξανά, το «Katla» ήταν το πρώτο που το έκανε καθώς ο Κορμακούρ είχε ήδη βρει ένα σύστημα που θα έκανε τα πράγματα πολύ πιο εύκολα κι ελεγχόμενα.
Το σύστημα του δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια σειρά χρωματιστά βραχιολάκια τα οποία καθορίζουν την πρόσβαση που έχει ο καθένας που τα φορά σε διαφορετικές περιοχές του σετ. Οσοι φορούν κίτρινα μπορούν να είναι κοντά στην κάμερα. Οι ηθοποιοί, οι άνθρωποι του μέικ απ, των κοστουμιών και των μαλλιών φοράνε μαύρα και μένουν στο δικό τους κομμάτι του σετ. Οι παραγωγοί, οι υπεύθυνοι των εφέ και οι σκριπτ έχουν κόκκινα βραχιολάκια και βρίσκονται κοντά στα μόνιτορ. Και λίγοι τυχεροί φορούν μπλε κι έχουν πρόσβαση σε όλα τα τμήματα του σετ.
Δείτε ακόμη: Οδηγίες ασφαλούς διεξαγωγής προβών και γυρισμάτων από το Υπουργείο Πολιτισμού
O Μπαλτάζαρ Κορμακούρ στη διάρκεια της καραντίνας του
Κανένα από τα παραπάνω γκρουπ δεν περιλαμβάνει περισσότερα από είκοσι άτομα κι όλοι πριν τα γυρίσματα ξεκινήσουν ξανά, έκαναν τεστ για τον ιό. Καθημερινά όταν έφταναν στο σετ, όλοι περνούσαν από έλεγχο θερμοκρασίας κι έτσι δύο ύποπτα περιστατικά στάλθηκαν σπίτι -για να αποδειχθούν στη συνέχεια θετικοί στον ιό-. Το φαγητό ερχόταν σε ατομικές συσκευασίες, όλοι εκτός από τους ηθοποιούς φορούσαν μάσκες και γάντια, ένας υπεύθυνος για το social distancing φρόντιζε όλοι να κρατούν τις σωστές αποστάσεις, ενώ τα χερούλια στις πόρτες κι όλες οι επιφάνειες στο σετ απολυμαίνονταν κάθε μία ώρα.
Μετά από τέσσερις εβδομάδες μετά την επανεκκίνηση των γυρισμάτων, κανένα άλλο κρούσμα δεν έχει αναφερθεί στο σετ αλλά ο Κορμακούρ δεν έχει κάνει ακόμη κανένα γύρισμα που να περιλαμβάνει σκηνές όπου οι ηθοποιοί έρχονται κοντά ο ένας στον άλλον ή αγγίζονται καθώς κρατά όλα αυτά τα γυρίσματα για αργότερα όταν οι συνθήκες θα είναι λιγότερο επικίνδυνες.
Ηφαιστειακή στάχτη για τα γυρίσματα του Katla _
Η επιτυχία του συστήματός του που οργανώθηκε με την βοήθεια του Netflix που ανέλαβε όλα τα επιπλέον κόστη, τον οδήγησε να γυρίσει ένα βίντεο με οδηγίες για άλλες παραγωγές που θα ήθελαν να ακολουθήσουν την μέθοδό του, κι όπως λέει «μετά από τόσες ταινίες που έχω κάνει, το πιθανότερο είναι ότι οι άνθρωποι θα με θυμούνται κυρίως για το σύστημά μου για τα γυρίσματα εν μέσω Covid».
Δείτε ακόμη: Πώς και πότε θα γίνουν τα ελληνικά γυρίσματα του «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Εστλουντ; Η Heretic μας απαντά
Children of the Corn
Εν τω μεταξύ στην Αυστραλία, ο παραγωγός Λούκας Φόστερ βρισκόταν δέκα μέρες πριν το τέλος των γυρισμάτων του «Children of the Corn» που σκηνοθετεί ο Κερτ Γουίμερ, όταν ήρθε το lockdown. Είχαν βρεθεί στη μέση του πουθενά καθώς ήθελαν ένα χωράφι με ώριμο καλαμπόκι που θα μπορούσαν να βρουν στο φθινόπωρο της Αυστραλίας αλλά όχι στην Αμερική. Η καραντίνα τους κράτησε εκεί κι αποφάσισαν να συνεχίσουν τα γυρίσματα αφού πρώτα όλο το συνεργείο και οι ηθοποιοί 25 από τους οποίους είναι παιδιά μαζί με τους συνοδούς τους μπήκαν σε καραντίνα στο ίδιο σπίτι. Ο Φόστερ ομολογεί ότι ήταν μια δύσκολη κατάσταση αλλά ήταν ο μόνος τρόπος για να συνεχίσουν τα γυρίσματα. Κι όταν ξεκίνησαν ξανά, ένας γιατρός και μια νοσοκόμα ήταν από την αρχή παρόντες κάθε μέρα στα γυρίσματα, όλοι έπρεπε να θερμομετρηθούν υποχρεωτικά κι οι επιφάνειες απολυμαίνονται ξανά και ξανά.
Δείτε ακόμη: Καλά νέα: στην Κίνα γυρίζονται και πάλι ταινίες
O παραγωγός Λούκας Φόστερ στα γυρίσματα
Οι κανόνες υγιεινής στην Αυστραλία επιτρέπουν να μην κρατάς την απόσταση των δύο μέτρων όταν βρίσκεσαι σε γύρισμα κι έτσι η παραγωγή μπόρεσε να γυρίσει σκηνές όπου οι ηθοποιοί χρειάστηκε να έρθουν κοντά αν και σε μια απαιτητική νυχτερινή σκηνή η ηθοποιοί φόρεσαν στολές κατάδυσης κάτω από τα ρούχα τους για έξτρα προστασία. Κάποιο από τους νεαρούς ηθοποιούς χρειάστηκε να αντικατασταθούν καθώς δεν ήθελαν να ταξιδέψουν από το Λος Αντζελές ενώ όλοι όσοι συμμετείχαν στα γυρίσματα έπρεπε καθημερινά να απαντούν σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την ψυχολογική τους κατάσταση. Στις 28 Μαΐου η παραγωγή θα έχει ολοκληρώσει τα γυρίσματα της κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες που είχε ποτέ να αντιμετωπίσει ο βετεράνος παραγωγός της ταινίας. Αλλά όπως λέει το έξτρα κόστος και το άγχος ήταν κάτι που μπορεί να δικαιολογήσει προκειμένου να ολοκληρώσει το φιλμ. Και πως η εμπειρία του μπορεί να γίνει οδηγός για άλλους δημιουργούς προκειμένου να ξεπεράσουν τα εμπόδια που φέρνει στην παραγωγή ο Covid 19.
Δείτε επίσης: Γυρίζοντας μια ταινία για μια επιδημία, στην Ιταλία του κοροναϊού