Buzz

Γιατί η Λέα Σεϊντού και η Αντέλ Εξαρχόπουλος δεν θα δουλέψουν ξανά με τον Αμπντελατίφ Κεσίς;

στα 10

Οι πρωταγωνίστριες του «Η Ζωή της Αντέλ», αποκαλύπτουν πως ο σκηνοθέτης τους ήταν δεσποτικός, τα γυρίσματα κόλαση και οι ερωτικές σκηνές, too much.

Γιατί η Λέα Σεϊντού και η Αντέλ Εξαρχόπουλος δεν θα δουλέψουν ξανά με τον Αμπντελατίφ Κεσίς;
H Λέα και η Αντέλ ποζάρουν στην Ευα Σακελαρίδης για το εξώφυλλο του Γαλλικού Première

Στο φεστιβάλ των Καννών δεν θα μπορούσες να διακρίνεις κανένα ίχνος αυτής της δυσφορίας όσο κι αν προσπαθούσες. Οι δυο ηθοποιοί κι ο σκηνοθέτης ήταν συνεχώς ο ένας στην αγκαλιά του άλλου με αποκορύφωμα την βραδιά του θριάμβου τους, όταν για πρώτη φορά ένας Χρυσός Φοίνικας απονεμήθηκε όχι μόνο στον δημιουργό μιας ταινίας, αλλά και στις δυο βασικές ηθοποιούς του.

Και η αλήθεια είναι πως δεν έπρεπε να έχουν παράπονο, αφού το φιλμ τις μεταμόρφωσε στις δύο πιο αναγνωρίσιμες σταρ του Γαλλικού σινεμά ίσως από την εποχή της Μπε Μπε και θα συνεχίζει να το κάνει καθώς η διαδρομή του στις αίθουσες του πλανήτη δεν έχει ακόμη αρχίσει.

Ομως οι δικές τους αντιδράσεις δεν είναι οι μόνες, απέναντι στην ταινία, αφού από νωρίς ήδη, οι τεχνικοί που είχαν δουλέψει στο φιλμ είχαν παραπονεθεί για τις συνθήκες εργασίας και τις ατελείωτες ώρες, ενώ και η συγγραφές του κόμικ πάνω στο οποίο βασίστηκε το φιλμ Ζιλί Μαρό, είχε τις δικές της αντιρρήσεις για τον τρόπο που ο Κεσίς χειρίστηκε την σεξουαλικότητα των ηρωίδων της.

Τώρα με αφορμή την προβολή της ταινίας στο Τελιουράιντ, η Λέα και η Αντέλ έδωσαν μια κοινή συνέντευξη που αποκαλύπτουν πως δεν ήταν όλα ρόδινα στα γυρίσματα. Διαβάστε μερικά αποσπάσματα.

2

Πρόκειται για ρόλους που σε απορροφούν που απαιτούν πολλά κι από τους δυο σας. Θα πρέπει να είχατε μεγάλη εμπιστοσύνη στον σκηνοθέτη σας.

Λέα: Ξέρεις στην Γαλλία τα πράγματα δεν είναι όπως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο σκηνοθέτης έχει όλη τη δύναμη. Οταν είσαι ηθοποιός σε μια γαλλική ταινία και υπογράφεις το συμβόλαιο, οφείλεις να παραδοθείς ολοκληρωτικά και με κάποιο τρόπο είσαι παγιδευμένη.

Αντέλ: Μας προειδοποίησε ότι θα έπρεπε να τον εμπιστευτούμε -τυφλά- και να δώσουμε όλο μας τον εαυτό. Εκανε μια ταινία για το πάθος, οπότε ήθελε να έχει ερωτικές σκηνές, αλλά που να μην είναι χορογραφημένες- κάτι σαν ειδικές ερωτικές σκηνές. Μας είπε ότι δεν πρέπει να κρύψουμε την σεξουαλικότητα των χαρακτήρων μας γιατί είναι ένα σημαντικό κομμάτι σε κάθε σχέση. Με ρώτησε λοιπόν αν είμαι έτοιμη να το κάνω και είπα «ναι, φυσικά!» γιατί είμαι νέα και σχετικά καινούρια στο σινεμά. Αλλά όταν φτάσαμε στα γυρίσματα, αντιλήφθηκα ότι ήθελε να του δώσουμε τα πάντα. Οι περισσότεροι δεν τολμούν καν να ζητήσουν τα όσα μας ζήτησε και σε σέβονται λίγο παραπάνω. Συνήθως σε καθησυχάζουν στις ερωτικές σκηνές και είναι πάντα χορογραφημένες που αφαιρεί τον ερωτισμό από την διαδικασία.

Σωστά. Σταματούν για νέες γωνίες λήψης κτλ.

Αντέλ: Ακριβώς. Δεν ήξερα τη Λέα στην αρχή και στην διάρκεια της πρώτης ερωτικής σκηνής ντρεπόμουν να την αγγίξω εκεί που νόμιζα ότι ήθελα, γιατί δεν μας είχε πει τι να κάνουμε. Ναι ήμουν ελεύθερη να κάνω ότι ένοιωθα, αλλά την ίδια στιγμή ήταν άβολο γιατί δεν την ήξερα τόσο καλά.

Δηλαδή δεν είχατε συναντηθεί καθόλου πριν τα γυρίσματα;

Αντέλ: Συναντηθήκαμε μια φορά για ένα τεστ με την κάμερα αφού η Λέα είχε ήδη τον ρόλο, αλλά δεν υπήρξε άλλη φορά μέχρι τα γυρίσματα.

Και ήταν δύσκολο να γυρίσετε την δεκάλεπτη ερωτική σκηνή; Δεν θυμάμαι την τελευταία φορά που είδα μια ερωτική σκηνή να διαρκεί τόσο πολύ σε μια ταινία, ομοφυλοφιλική ή μη.

Λέα: Για μας είναι κάτι πολύ αμήχανο.

Αντέλ: Στις Κάννες, οι οικογένειές μας ήταν στην αίθουσα, οπότε στις ερωτικές σκηνές, έκλεινα απλά τα μάτια μου. Ο Κεσίς μου είπε να φαντάζομαι ότι δεν ήμουν εγώ, αλλά είμαι εγώ. Ετσι έκλεινα τα μάτια μου και φανταζόμουν ότι ήμουν σε ένα νησί πολύ μακριά, αλλά δεν μπορούσα να μην ακούω τους ήχους οπότε δεν τα κατάφερα να ξεφύγω. Η σκηνή είναι ίσως λίγο μεγαλύτερη απ ότι χρειάζεται.

2

Ηταν το σεξ πραγματικό ανάμεσά σας; Δείχνει τόσο αληθινό.

Λέα: Οχι είχαμε ψεύτικα αιδοία που ήταν φτιαγμένα από καλούπια των πραγματικών, Ηταν τόσο παράξενο να έχεις ένα καλούπι του αιδοίου σου και να το φοράς πάνω από το αληθινό. Περάσαμε δέκα μέρες γυρίζοντας αυτή τη σκηνή. Δεν ήταν σαν «εντάξει σήμερα έχουμε να γυρίσουμε την ερωτική σκηνή». Ηταν δέκα ολόκληρες μέρες.

Αντέλ: Κάποια στιγμή ξέρεις ότι θα είσαι γυμνή όλη μέρα σε διαφορετικές ερωτικές στάσεις και ήταν δύσκολο. Δεν ξέρω πολλά από το λεσβιακό σεξ.

Λέα: Την πρώτη μέρα που γυρίσαμε μαζί, νομίζω ότι έπρεπε να σε κάνω να τελειώσεις με το χέρι μου.

Αντέλ: (Γελάει) Η πρώτη σκηνή που γυρίσαμε ήταν το πρώτο τους βλέμμα, αλλά αμέσως μετά γυρίσαμε μια σειρά από ερωτικές σκηνές. Ο Κεσίς ήθελε η σεξουαλικότητα να εξελίσσεται στην διάρκεια του γυρίσματος, ώστε η ηρωίδα μου να μαθαίνει στην αρχή και στη συνέχεια να γίνεται όλο και πιο έμπειρη. Είναι ένα φιλμ για το σεξουαλικό πάθος και το δέρμα και την σάρκα, γιατί ο Κεσίς το γύρισε σε πολύ κοντινά πλάνα. Εχεις την αίσθηση ότι θέλουν να φάνε η μια την άλλη να καταβροχθιστούν.

Εκτός από τις ερωτικές σκηνές, ποια ήταν η πιο δύσκολη σκηνή να γυρίσετε;

Λέα: Κάθε συναισθηματική σκηνή. Ο Κεσίς έψαχνε συνεχώς, γιατί δεν ήξερε στ΄αλήθεια τι ήθελε. Περνούσαμε εβδομάδες γυρίζοντας μια σκηνή. Ακόμη και το να διασχίσεις έναν δρόμο δεν ήταν εύκολο. Στην πρώτη σκηνή μας όταν συναντιόμαστε για πρώτη φορά και είναι έρωτας με την πρώτη ματιά, κρατάει μόνο τριάντα δευτερόλεπτα, αλλά περάσαμε μια ολόκληρη μέρα για να την κάνουμε. Χρειάστηκε περισσότερες από 100 λήψεις. Στο τέλος θυμάμαι ότι ζαλιζόμουν και δεν μπορούσα καν να καθίσω. Και ο Κεσίς ήταν έξαλλος γιατί μετά από 100 λήψεις σε μια από τις τελευταίες, καθώς περνώ δίπλα από την Αντέλ, της χαμογελάω λίγο. Περπατάγαμε η μία διπλά στην άλλη ολόκληρη τη μέρα. Ηταν πια αστείο. Αλλά εκείνος κυριολεκτικά τρελάθηκε, άρπαξε το μόνιτορ όπου έβλεπε την σκηνή και το πέταξε στον δρόμο, φωνάζοντας «δεν μπορώ να δουλέψω υπό αυτές τις συνθήκες».

Αντέλ: Κι εμείς ήμασταν «συγνώμη γυρίσαμε αυτή τη σκηνή εκατό φορές και γελάσαμε μόνο σε μια λήψη». Ηταν Παρασκευή και θέλαμε να πάμε στο Παρίσι να δούμε τις οικογένειές μας, αλλά δεν μας άφηνε. Αλλά εγώ, έφευγα κρυφά με το τρένο για να δω τον φίλο μου.

2

Οπότε η εμπειρία του γυρίσματος δεν ακούγεται καθόλου απολαυστική για εσάς.

Λεά: Ηταν φρικτή.

Αντέλ: Σε κάθε γύρισμα υπάρχουν πράγματα που δεν μπορείς να προβλέψεις, αλλά η κάθε ιδιοφυΐα έχει τα δικά της προβλήματα. Ο Κεσίς είναι ιδιοφυής αλλά είναι βασανισμένος. Θέλαμε να δώσουμε ό,τι είχαμε αλλά μερικές φορές υπήρχε μια χειραγώγηση από την πλευρά του που ήταν δύσκολη να ανεχτείς. Αλλά ήταν μια χρήσιμη εμπειρία για μένα σαν ηθοποιός. Εμαθα πολλά.

Θα δουλεύατε λοιπόν με τον Κεσίς ξανά;

Λέα: Ποτέ.

Αντέλ: Δεν νομίζω

Αλλά δεν νιώθετε ότι το αποτέλεσμα τον δικαιώνει; Είναι ένα υπέροχο φιλμ.

Αντέλ: Ναι γιατί δεν μπορείς να δεις ότι υποφέραμε στ΄αλήθεια. Η σκηνή του καυγά μας ήταν μια ακόμη φρικτή σκηνή. Με χτυπούσε τόσες πολλές φορές και ο Κεσίς Ούρλιαζε «Χτύπα τη! Χτύπα τη Ξανά!».

Λεά: Στην Αμερική θα ήμασταν όλοι στη φυλακή.

Την χτύπαγες στ΄αλήθεια;

Αντέλ: Φυσικά. Με χτυπούσε πραγματικά. Με χτυπούσε και οι άνθρωποι γύρω την ενθάρρυναν φωνάζοντας «Χτύπα την!». Δεν ήθελε να το κάνει, μου ζήταγε συγνώμη με τα μάτια της, αλλά με χτύπαγε δυνατά.

Λεά: Ο Κεσίς γύριζε με τρεις κάμερες, οπότε η σκηνή του καυγά κράτησε μια ώρα δίχως διακοπή. Και στην διάρκειά της, έπρεπε να την σπρώξω σε μια γυάλινη πόρτα. Κάποια στιγμή η Αντέλ χτύπησε την πόρτα με το χέρι της και κόπηκε. Αίματα έτρεχαν παντού κι έκλαιγε κι αμέσως μετά ο Κεσίς είπε «Οχι δεν τελειώσαμε. Πάμε την σκηνή ξανά».

2

Κανείς δεν αρνείται ότι χρειάζονται θυσίες για να γυρίσεις ένα φιλμ που είναι σχεδόν αριστουργηματικό, όμως οι δυο πρωταγωνίστριες, μοιάζουν να περιγράφουν κάτι αληθνά σκληρό. Βεβαίως δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που τα γυρίσματα μιας ταινίας αποκτούν την δική τους παραφιλολογία και γίνονται εξίσου μυθικά όσο και το ίδιο το φιλμ, αλλά ακόμη κι αν τα όσα οι δυο ηθοποιοί αποκαλύπτουν είναι αληθινά (και δεν έχουμε κανέναν λόγο να τις αμφισβητήσουμε), οι αποκαλύψεις τους δεν μοιάζουν να είναι το τέλος της ιστορίας.

Με την έξοδο του φιλμ στην Γαλλία να αναμένεται στις 9 Οκτωβρίου (στην Ελλάδα φτάνει στις 31 Οκτωβρίου από την Strada films), οι δηλώσεις των κοριτσιών μοιάζουν ικανές να δημιουργήσουν μια μικρή ή μεγαλύτερη θύελλα και να ξεκινήσουν μια κουβέντα για το πόσο μακριά μπορεί κανείς να φτάσει για την τέχνη και τα όρια που θα έπρεπε να μπαίνουν ανάμεσα στον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς του.

Update 6 Σεπτεμβρίου 2013

Εν τω μεταξύ όπως αναμενόταν η ένταση συνεχίζεται. Στην διάρκεια της προώθησης της ταινίας στο Λος Αντζελες ο Αμπντελατίφ Κεσίς έδωσε την δική του απάντηση στα όσα είπαν οι πρωταγωνίστριες του με μια επίθεση κυρίως στην Λέα Σεϊντού την οποία αποκαλεί «κομμάτι ενός συστήματος που δεν με ενδιαφέρει» εξ αιτίας του ότι ο παππούς της Ζερόμ Σεϊντού είναι γενικός διευθυντής της Pathe μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες διανομής και παραγωγής στη Γαλλία.

«Αν η Λέα δεν είχε γεννηθεί στα πούπουλα, δεν θα έκανε ποτέ αυτές τις δηλώσεις» είπε ο Κεσίς. Εκείνη ήταν ο λόγος που παράτεινα τα γυρίσματα γιατί δεν μπορούσε να μπει στον ρόλο. Και πόσο λάθος να λέει ότι υποφέρει όταν κάνει μια από τις καλύτερες δουλειές στον κόσμο. Οι εργάτες υποφέρουν οι άνεργοι υποφέρουν. Πως μπορείς να λες ότι υποφέρεις όταν οι θαυμαστές σε λαστρεύουν, όταν περπατάς στο κόκκινο χαλί, όταν παίρνεις βραβεία;»

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, η Λέα απάντησε κλαίγοντας «Εδωσα έναν χρόνο από τη ζωή μου γι αυτή την ταινία κι έδωσα τα πάντα στα γυρίσματα. Δεν έκρινα τον σκηνοθέτη, αλλά τις τεχνικές του. Ηταν Όνειρο μου να δουλέψω μαζί του γιατί στην Γαλλία είναι ένας από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες μας. Οσο για την οικογένεια μου, δεν με βοήθησαν ποτέ. Ας μην μιλάμε για προνόμια».


Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.