Buzz

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Τετάρτη 21 Απριλίου

στα 10

Το Flix προτείνει τις καλύτερες επιλογές σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.

Flix Team
Τι βλέπουμε στο σπίτι την Τετάρτη 21 Απριλίου

Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς


Aφιερώματα στην 21η Απριλίου

Στοργή στο Λαό 607

«Στοργή στο Λαό» (Ντοκιμαντέρ, 2013) του Βασίλη Δούβλη

Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη λογοκρισία στον κινηματογράφο την περίοδο της δικτατορίας στην Ελλάδα (1967-1974), βασισμένο στο άγνωστο μέχρι τώρα αρχείο της λογοκρισίας της χούντας. Περιλαμβάνει αποσπάσματα από ελληνικές και ξένες ταινίες, που λογοκρίθηκαν ή απαγορεύθηκαν στα χρόνια της δικτατορίας, επίκαιρα της εποχής, συνεντεύξεις σκηνοθετών, καθώς και απόρρητα έγγραφα που έρχονται για πρώτη φορά στο φως, δίνοντας μια αποκαλυπτική εικόνα των μηχανισμών ελέγχου του καθεστώτος, αλλά και συνθέτοντας, συγχρόνως, μια τοιχογραφία της εποχής. Διαβάστε την κριτική του Flix.

Προβάλλεται απόψε στις 22.30 στο Κανάλι της Βουλής

Μέγαρα 607

«Μέγαρα» (Ντοκιμαντέρ, 1973) των Σάκη Μανιάτη και Γιώργου Τσεμπερόπουλου

Τα «Μέγαρα», το ντοκιμαντέρ των Σάκη Μανιάτη και Γιώργου Τσεμπερόπουλου, γυρίστηκε το 1973 και σκοπό είχε να καταγράψει τον ξεσηκωμό των κατοίκων ενάντια στην απόφαση της Χούντας ν' απαλλοτριώσει μια μεγάλη αγροτική περιοχή για την εγκατάσταση διυλιστηρίου πετρελαίου. Σε εποχές που «οικολογογία» και «περιβάλλον» ήταν όροι άγνωστοι στην Ελλάδα (η καταστροφή του αρχαιότερου ελαιώνα των Μεγάρων είναι μια από τις σοβαρότερες οικολογικές καταστροφές στη χώρα) οι δύο σκηνοθέτες χρησιμοποίησαν δυναμική κινηματογραφική γλώσσα για να καταγράψουν πώς οι απλοί πολίτες αντιλαμβάνονται τις αλλαγές, τις πολιτικές εξεγέρσεις, τις κοινωνικές τραγωδίες και τελικά τον εαυτό τους.

Η αντίσταση των κατοίκων των Μεγάρων και η νικηφόρα έκβαση του αγώνα τους ήταν η πρώτη μαζική εκδήλωση κατά της δικτατορίας και τα «Μέγαρα» έμειναν στην ελληνική κινηματογραφική ιστορία ως ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα ντοκιμαντέρ. Διαβάστε περισσότερα για το ντοκιμαντέρ και την παρεμβατική δύναμη του κινηματογράφου στην αποκλειστική συνέντευξη του Γιώργου Τσεμπερόπουλου στο Flix.

Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται στο Online Αφιέρωμα «Μνήμες Δικτατορίας» από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος που ξεκινά σήμερα. Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες online για 30 ώρες μετά την έναρξη τους (από την στιγμή που θα πατηθεί το play) και θα προβάλλονται για 7 ημέρες, χωρίς γεωγραφικό περιορισμό, με όριο τις 600 δωρεάν θεάσεις ανά ταινία. Διαβάστε περισσότερα.

Είμαστε δυο 607

«Είμαστε Δυο» (Ντοκιμαντέρ, 1970, 16’) του Ροβήρου Μανθούλη

Ο Μίκης Θεοδωράκης αφήνεται ελεύθερος από τη φυλακή του Ωρωπού και φτάνει στο Παρίσι. Εγκαθίσταται σε ένα διαμέρισμα που του παραχωρεί η εταιρία δίσκων που συνεργάζεται. Την επόμενη μέρα ξεκινά με τον Ζορζ Μουστακί τις πρόβες για τα τραγούδια που έγραψε στη φυλακή. Η κάμερα του Ροβήρου Μανθούλη βρίσκεται και καταγράφει τις πρόβες.

Το μικρού μήκους ντοκιμαντέρ προβάλλεται στο αφιέρωμα «Μια Τρίτη Ματιά» στον Ροβήρο Μανθούλη που πήρε παράταση με το βλέμμα στην επέτειο της 21ης Απριλίου

Oscars 2021

Rider 607

«Καλπάζοντας με το Ονειρο» (The Rider, 2018) της Κλόι Ζάο

Aλλοτε ανερχόμενο αστέρι στις αρένες του ροντέο, ο νεαρός καβαλάρης Μπράντι βρίσκεται αντιμέτωπος με τη ματαίωση όταν ένας σοβαρότατος τραυματισμός τον υποχρεώνει να μείνει μακριά από αυτό που αγαπά. Ελλείψει εναλλακτικών ή επιθυμίας να ακολουθήσει διαφορετικό μονοπάτι από αυτό του καουμπόι, ο Μπράντι καλείται να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του.Τόσο μελαγχολική όσο ένα θλιμμένο τραγούδι γύρω από μια φωτιά τη νύχτα στην ερημιά, τόσο όμορφη και τόσο ανοιχτή όσο ένας γεμάτος αστέρια ουρανός, η ταινία της Κλόι Ζάο δεν είναι τίποτα λιγότερο από μια σπουδαία ταινία γεμάτη αγάπη και συμπόνοια για τις ζωές των ανθρώπων που δεν θα καταγράψει ποτέ η επίσημη αμερικάνικη ιστορία.

Τρία χρόνια πριν το «Nomadland» η Κλόι Ζάο μάς είχε χαρίσει ένα ακόμα διαμάντι. Το «Rider» ήταν τo μεγάλο βραβείο στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών, η Χρυσή Αθηνά του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ένα αποκαλύπτικό ταξίδι στη μεγάλη Americana της ανθρώπινης ψυχής. Διαβάτε την κριτική του Flix εδώ και μην το χάσετε!

Διαθέσιμο στην πλατφόρμα του Cinobo

Yentl 607

«Yentl» (1984) της Μπάρμπρα Στρέιζαντ

Ποια ήταν η μοναδική Χρυσή Σφαίρα Σκηνοθεσίας που κέρδισε γυναίκα σκηνοθέτης, πριν την Κλόι Ζάο φέτος με το «Nomadland»; Αυτή εδώ η ταινία: σχεδόν 30 χρόνια πριν η Μπάρμπρα Στρέιζαντ κέρδισε για το «Yentl», αλλά δεν ήταν καν υποψήφια σκηνοθέτης για Οσκαρ. Αυτά, για να καταλαβαίνουμε.

Βασισμένο στο best-seller μυθιστόρημα του Ι. Σίνγκερ, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μπάρμπρα Στρέιζαντ μάς πηγαίνει πίσω, στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν ο κόσμος της γνώσης ηταν αποκλειστικά ανδρικό προνόμιο. Μια γυναίκα μεταμφιέζεται σε αγόρι για να μπορέσει να σπουδάσει και να γνωρίσει τον έρωτα.

Προβάλλεται στις 21.30 στο Novastars

Στην Αγκαλιά του Φιδιού 607

«Στην Αγκαλιά του Φιδιού» (El Αbrazo de la Serpiente / Embrace of the Serpent, 2016) του Σίρο Γκέρα

Στην αυγή του περασμένου αιώνα, με διαφορά λίγων δεκαετιών μεταξύ τους, δυο άντρες της Δύσης, ένας Γερμανός εθνολόγος κι ένας Αμερικανός βιολόγος (οι ιστορίες τους βασίζονται στ' απομνημονεύματα του Ολλανδού εξερευνητή Θίοντορ Κοχ-Γκρίνμπεργκ και του Αμερικανού Ρίτσαρντ Εβανς Σουλτς), περιπλανώνται στη ζούγκλα αναζητώντας το φυτό γιακρούνα, ένα συμβολικό, εμβληματικό λουλούδι θεραπεία κάθε ασθένειας: ο πρώτος το χρειάζεται για να ζήσει, ο δεύτερος θέλει να το μελετήσει με πιο αμφίβολα κίνητρα. Οδηγός τους ο απρόθυμος Καραματάκε, ένας τραχύς, αφοπλιστικός σαμάνος, μόνος επιζών της δικής του χαμένης από τη δυτική ξιφολόγχη φυλής του Αμαζονίου.

Μια ταινία - κινηματογραφική εμπειρία, η πρώτη φορά που η Κολομβία έφτασε στην πεντάδα των υποψήφιων ταινιων για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Διαβάστε την κριτική του Flix για το αριστούργημα του Σίρο Γκέρα.

Προβάλλεται στις 22.00 στην ΕΡΤ2

Sound of Metal 607

«Sound of Metal» (2020) του Ντάριους Μάρντερ

Ο Αχμέντ υποδύεται τον Ρούμπεν, τον ντράμερ ενός «θορυβώδους» ντουέτου στο οποίο παίζει μαζί με την σύντροφό του Λου. Η μπάντα τους, βρίσκεται στο μέσο μιας μεγάλης περιοδείας σε μικρά venues, όταν κάτι απροσδόκητο κι εν δυνάμει καταστροφικό συμβαίνει: Ο Ρούμπεν αντιλαμβάνεται ότι χάνει την ακοή του και μια επίσκεψη σε έναν γιατρό θα το επιβεβαιώσει. Το 80% έχει ήδη χαθεί και για να προστατεύσει το υπόλοιπο 20% θα πρέπει να αποφύγει κάθε δυνατό θόρυβο. Μόνο που εκείνος, μοιάζει να έχει αντικαταστησει το high της ηρωίνης με την ένταση των ντραμς και να έχει στηρίξει την ευημερία της σχέσης του με την Λου πάνω στην επιτυχία της μπάντας και το τελευταίο που θέλει να κάνει είναι να δυναμιτίσει αυτή την πιθανότητά του στην ευτυχία. Διαβάστε την κριτική του Flix

Δείτε το για την ερμηνεία του Ριζ Αχμέντ που είναι υποψήφιος για Οσκαρ Α' Ανδρικού. Μια ερμηνεία εσωτερική, σκοτεινή, με βλέμματα. Πολύ εκφραστικός ηθοποιός, υπέροχο βλέμμα. Ο Αχμέντ έκανε 6 μήνες εντατικά καθημερινά μαθήματα για να παίξει ο ίδιος live ντραμς στις πρώτες σκηνές της ταινίας. Αλλους τόσους για να μάθει, όχι μόνο την νοηματική γλώσσα, αλλά να καταλάβει πώς αισθάνεται κάποιος χωρίς ακοή – είναι μέλος της κοινότητας των κωφών. Ετσι νιώθουν, κι έτσι τους σέβεται η ταινία: είναι κοινότητα, δεν είναι αναπηρία.

Γιατί θα χάσει το Οσκαρ; Η απάντηση στο ντοκιμαντέρ που ακολουθεί...

Διαθέσιμο για streaming στο Amazon Prime

Boseman 607

Chadwick Boseman: Portrait of an Artist, του Εϊγουόλ Ερίζκου

«Ονομάζομαι Τσάντγουικ Μπόουζμαν. Είμαι καλλιτέχνης. Πολλοί με αποκαλούν ηθοποιό. Εγώ δεν θα με χαρακτήριζα ως ηθοποιό, απαραίτητα. Αλλά καλλιτέχνη...» Ενα σπέσιαλ ντοκιμαντέρ, ένα αφιέρωμα, ετοίμασε το Netflix, σε συνεργασία με τους φίλους και συνεργάτες του Τσάντγουιγκ Μπόουζμαν, του 43χρονου ηθοποιού που πέθανε τον Αύγουστο. Το «Portrait of an Artist» προβάλλεται πριν το -σίγουρο- Οσκαρ που θα κερδίσει ο Μπόουζμαν για το ρόλο του στο «Ma Rainey's Black Bottom» του Τζορτζ Σ. Γουλφ. Διαβάστε περισσότερα για το ντοκιμαντέρ εδώ.

Το ντοκιμαντέρ είναι διαθέσιμο στο Netflix

Walfwalkers 607

«Wolfwalkers» (2020) των Τομ Μουρ και Ρος Στιούαρτ

Στην Ιρλανδία του 1650, οι κάτοικοι του Κιλκένι προσπαθούν να ανακτήσουν το δάσος που βρίσκεται ακριβώς έξω από τα σύνορα της πόλης από τους λύκους που το κατοικούν, προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν την εκμετάλλευση των δέντρων. Για την αποτελεσματική εξόντωση των λύκων μισθώνεται ο κυνηγός Μπιλ Γκουντφέλοου που φτάνει από την Αγγλία μαζί με τη μικρή του κόρη Ρόμπιν, κατ’ εντολή του Ηγέτη Προστάτη της πόλης, Ολιβερ Κρόμγουελ. Παρά τις νουθεσίες του πατέρα της να μείνει μέσα στα όρια της πόλης, η Ρόμπιν θα τον ακολουθήσει μαζί με το γεράκι κατοικίδιο της, τον Μέρλιν. Οταν όμως ο Μέρλιν θα πληγωθεί από το τόξο της, σε μια προσπάθεια να χτυπήσει ένα λύκο, η Ρόμπιν θα συναντήσει ένα μυστηριώδες κορίτσι που θα πιάσει το πληγωμένο γεράκι και θα το οδηγήσει στο βάθος του δάσους μαζί με τις αγέλες των λύκων. Την επόμενη μέρα, η Ρόμπιν το σκάει ξανά και βγαίνει στο δάσος για να ανακαλύψει πως ο Μέρλιν έχει γιατρευτεί από θαύμα. Θα πιαστεί, όμως, στην παγίδα ενός λύκου που θα την δαγκώσει στο χέρι και θα την τραβήξει μέχρι τη φωλιά του. Εκεί, η Ρόμπιν θα ανακαλύψει πως ο.λύκος είναι το κορίτσι που είδε την προηγούμενη μέρα, το όνομα της είναι Μέμπχ και αυτοαποκαλείται «wolfwalker», μέλος μιας φυλής που προσπαθεί να διατηρήσει την ελευθερία της. Ανάμεσα στα δύο κορίτσια θα αναπτυχθεί μια σπάνια φιλία που θα οδηγήσει τη Ρόμπιν να προσπαθήσει μάταια να πείσει τον πατέρα της να βρει έναν ειρηνικό τρόπο για να συμβιβάσει τις ανάγκες των κατοίκων του Κιλκένι με την επιβίωση των λύκων.

Μπορεί το «Soul» της Pixar να είναι το φαβορί για το Οσκαρ Animation, αλλά αυτό εδώ είναι επάξια το αντίπαλο δέος. Σχεδιασμένο στο χέρι, ένα μοναδικό αισθητικό επίτευγμα που κρύβει στο κέντρο του μια ιστορία σε στιγμές αρκετά παιδική, αλλά αρχετυπική, σαν από χρόνια κλασική, για τη βαθιά πολιτική σχέση του ανθρώπου με τη φύση και την ελευθερία. Διαβάστε την κριτική του Flix.

Προβάλλεται στο Apple TV+ με ελληνικούς υποτίτλους


Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς