Λίγες μόνο ημέρες μετά την τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών, το DGA, το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών, ανακοίνωσε τις υποψηφιότητες για τα δικά του Βραβεία, του Καλύτερου Σκηνοθέτη και του Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη της χρονιάς - οι υποψηφιότητες για τη Σκηνοθεσία Ντοκιμαντέρ είχαν ανακοινωθεί νωρίτερα και αναφέρονται στο τέλος αυτού του κειμένου.
Οι υποψηφιότητες του DGA έχουν ιδιαίτερη σημασία, μια και τα τελευταία πέντε χρόνια, τέσσερις στους πέντε υποψήφιους υπήρξαν και υποψήφιοι για το Οσκαρ Σκηνοθεσίας, ενώ, στα 70 και κάτι χρόνια της ύπαρξής του Σωματείου, ο νικητής του Βραβείου του DGA ήταν με συχνότητα 90% και ο νικητής του Οσκαρ Σκηνοθεσίας.
Φέτος, ο Μπράντλεϊ Κούπερ έχει την τιμητική του, μια και διαγωνίζεται και στις δύο κατηγορίες. Συγκεκριμένα, την πεντάδα των υποψηφίων στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη βρίσκουμε τους Μπράντλεϊ Κούπερ για το «Ενα Αστέρι Γεννιέται», Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα», ο οποίος είχε κερδίσει το βραβείο το 2013 για το «Gravity», Πίτερ Φαρέλι για το «Το Πράσινο Βιβλίο», ο Σπάικ Λι για το «BlacKkKlansman» και Ανταμ ΜακΚέι για το «Vice», δεύτερή του υποψηφιότητα μετά το «The Big Short», ενώ φέτος είναι, παράλληλα, υποψήφιος και για το «Succession» στις τηλεοπτικές κατηγορίες.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, το «Ενα Αστέρι Γεννιέται», το «BlacKkKlansman» και το «Vice» έχουν, πια, υποψηφιότητες στις μεγαλύτερες κατηγορίες και από τα τρία βασικά κινηματογραφικά σωματεία, των Σκηνοθετών, των Παραγωγών και των Ηθοποιών. Ο Σπάικ Λι είναι ο μόλις 5ος Αφροαμερικανός υποψήφιος στην κατηγορία στην ιστορία του θεσμού. Οι προηγούμενοι τέσσερις που, μάλιστα, υπήρξαν υποψήφιοι μόνο την τελευταία δεκαετία, ήταν ο Λι Ντάνιελς το 2010, ο Στιβ ΜακΚουιν το 2014, ο Μπάρι Τζένκινς το 2017 και ο Τζόρνταν Πιλ πέρσι. Αλλωστε, φέτος, στην κατηγορία Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, διαγωνίζεται και ο Μπουτς Ράιλι («Sorry to Bother You»), όχι απλώς επίσης Αφροαμερικανός, αλλά και ηχηρός κατήγορος του, κατά την άποψή του, κοινωνικού και φυλετικού συμβιβασμού του Σπάικ Λι.
Από την κατηγορία της Σκηνοθεσίας απουσιάζει... ο Μπράιαν Σίνγκερ, ο οποίος, όπως φαίνεται, με κατηγορίες σεξουαλικής παρενόχλησης και βιασμού να εκκρεμούν εναντίον του, θα παρακολουθεί από μακριά το «Bohemian Rhapsody» να γίνεται η επιτυχία της χρονιάς. Απουσιάζει, ωστόσο και ένα από τα μεγάλα φαβορί της χρονιάς, ο Γιώργος Λάνθιμος που, με το «The Favourite», φιγουράρει στην κορυφή λιστών και άλλων υποψηφιοτήτων βραβείων, αλλά και ο Ντέιμιεν Σαζέλ με το «First Man» του και ο Μπάρι Τζένκινς με το «If Beale Street Could Talk».
Επιπλέον, μετά τους περσινούς πανηγυρισμούς για την υποψηφιότητα της Γκρέτα Γκέργουιγκ, καμία γυναίκα σκηνοθέτης δεν είναι υποψήφια φέτος στα βραβεία του DGA στις κατηγορίες μυθοπλασίας - αντίθετα με εκείνη των ντοκιμαντέρ.
Στην κατηγορία των καλύτερων Πρωτοεμφανιζόμενων Σκηνοθετών, βρίσκουμε και πάλι τον Μπράντλεϊ Κούπερ με τη διπλή υποψηφιότητά του, τον Μπο Μπέρναμ του «Eighth Grade», τον Κάρλος Λόπεζ Εστράντα για το «Blindspotting», τον Μάθιου Χάινεμαν για το «Ο Δικός της Πόλεμος», στην τρίτη του υποψηφιότητα μετά τα «Cartel Land» και «City of Ghosts» - αλλά πρώτη για ταινία μυθοπλασίας, εξ ου και «πρωτοεμφανιζόμενος» - και τον Μπουτς Ράιλι για το «Sorry to Bother You»
Διαγωνιζόμενοι στην κατηγορία Ντοκιμαντέρ, που είχε ήδη ανακοινωθεί νωρίτερα, είναι οι σκηνοθέτες Μόργκαν Νέβιλ («Won't You Be my Neighbor?»), ΡαΜέλ Ρος («Hale County This Morning, This Evening»), Ελίζαμπεθ Τσάι Βασαρχέλι και Τζίμι Τσιν («Free Solo»), Τιμ Γουορντλ («Three Identical Strangers») και Μπέτσι Γουεστ και Τζούλι Κόεν («RBG»).
Τα Βραβεία του Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών θα απονεμηθούν το Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου.