Οχι πολύ διαφορετική από ότι ήταν πριν, η καθημερινότητα του Ντέιβιντ Λιντς τις μέρες του lockdown λόγω της πανδημίας του Covid-19, ίσως να είναι και αυτή που θα γεννήσει μια νέα ταινία - ανάμεσα σε δεκάδες άλλα πρότζεκτ που δουλεύει μόνος του αυτόν τον καιρό. Αν και ξεκαθαρίζει πως τίποτα δεν θα συμβεί αν δεν βρεθεί πρώτα το εμβόλιο κατά του ιού.
Πιο «σκοτεινός» από τη συνέντευξη που είχε δώσει λίγες μέρες πριν στο «Vice», διαβάστε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη του Ντέιβιντ Λιντς για την επόμενη μέρα της πανδημίας, το «Dune» του Ντενί Βιλνέβ και την τηλεόραση.
(Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν τη συνέντευξη του Ντέιβιντ Λιντς είναι από παλιότερα άλμπουμ φωτογραφιών στο σπίτι του στο Μπέβερλι Χιλς)
Δείτε ακόμη: Κάποιος είναι μέσα στο σπίτι του Ντέιβιντ Λιντς
Πώς προσαρμόζεστε στην τρέχουσα κατάσταση;
Πολύ καλά. Μου αρέσει η απομόνωση.
Το lockdown δεν είναι τόσο διαφορετικό από την καθημερινή σας ζωή;
Οχι. Είναι πολύ ωραίο και έχω τόσα πολλά διαφορετικά έργα που μπορώ να δουλέψω μόνος μου, οπότε δεν είναι πρόβλημα για μένα.
Υπήρξαν προκλήσεις;
Όχι. Μέχρι στιγμής όλα είναι πολύ ωραία.
Θυμίζουν οι άδειοι δρόμοι κάποια από τις ταινίες σας;
Μπορώ να το φανταστώ στο μυαλό μου, αλλά δεν έχω βγει. Δεν έχω βγει από το σπίτι. Είμαι μέσα και δουλεύω σε διάφορα πρότζεκτ.
Εάν κάποιος δυσκολεύεται περισσότερο με την απομόνωση, τι θα μπορούσε να κάνει για να την αντιμετωπίσει καλύτερα;
Αν ο εσωτερικός μας κόσμος είναι γεμάτος φόβο και ένταση και ανησυχίες, αν κάποιος θέλει πραγματικά να καθαρίσει τη μηχανή των αρνητικών πραγμάτων και να βρει το χρυσάφι, πρέπει να αποκτήσει αυτήν την τεχνική - Υπερβατικός Διαλογισμός. [Σου επιτρέπει] να βουτήξεις μέσα σου και και να υπερβείς τον εαυτό σου και να βιώσεις το θησαυρό που βρίσκεται μέσα σε κάθε άνθρωπο, που είναι η νοημοσύνη, η δημιουργικότητα, η ειρήνη, η αγάπη, η ενέργεια, η ευτυχία. Μπορείς να το κάνεις μέσα σε τέσσερις μέρες, περίπου για μιάμιση ώρα τη μέρα, από ένα δάσκαλο του Υπερβατικού Διαλογισμού και η ζωή θα γίνει τόσο καλή.
Μπορούν οι χρήστες να αποκτήσουν πρόσβαση σε μαθήματα Υπερβατικού Διαλογισμού τώρα ενώ βρισκόμαστε σε lockdown;
Χρειάζεστε έναν νόμιμο δάσκαλο και η αρχική διδασκαλία είναι ατομική. Οπότε θα μπορούσατε να είστε έξι ή οκτώ πόδια μακριά από το δάσκαλο ανά πάσα στιγμή και να μάθετε την τεχνική αυτή μένοντας μακριά από τους ανθρώπους. Είναι λίγο δύσκολο να πεις σε κάποιον "Βγες έξω και κάνε αυτό", αλλά είναι εκεί και μπορείς να το κάνεις.
Πού οραματίζεστε την ανθρωπότητα να πηγαίνει μετά την κρίση του Covid-19;
Δεν ξέρω πώς θα καταλήξει όλο αυτό αλλά νομίζω ότι η Μητέρα Φύση παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό που συμβαίνει. Λένε από τις δορυφορικές εικόνες που βλέπουν ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο καθαρά στον κόσμο, επειδή οι άνθρωποι δεν μολύνουν τόσο πολύ. Και είναι ένας πιο ήσυχος, ήσυχος, καθαρότερος, φιλικότερος κόσμος, κατά κάποιον τρόπο. Νομίζω ότι οι άνθρωποι θα βγουν από αυτό διαφορετικοί από ότι μπήκαν. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θέλουν να επιστρέψουν στη δουλειά τώρα και δεν νομίζω ότι θα είναι τόσο εύκολο. Νομίζω ότι αυτό θα διαρκέσει αρκετά για να προκαλέσει μια αλλαγή στους ανθρώπους. Και πιστεύω ότι από την άλλη πλευρά θα είναι πιο πνευματικό, ευγενικό, φιλικότερο, πιο αλληλέγγυο, πολύ συναρπαστικό σε σχέση με τις εφευρέσεις και τις θεραπείες για διάφορα προβλήματα. Και θα αναδυθεί ένας πραγματικά, πραγματικά υπέροχος κόσμος.
Εχει επηρεάσει το lockdown την παραγωγή σε οποιοδήποτε από τα έργα σας;
Το κλείδωμα σταμάτησε κάθε είδους δουλειά που περιλαμβάνει άλλους ανθρώπους. Μας αναγκάζει να πάμε σε κάτι που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας. Οπως να πειραματίζομαι με τη μουσική. Μπορώ να πειραματιστώ με οποιοδήποτε είδος κινηματογραφικής ταινίας που μπορώ να κάνω στον υπολογιστή. Και μπορώ να εργαστώ με το ξύλο και να φτιάξω πράγματα. Μπορώ να πάω στο στούντιο ζωγραφικής και να ζωγραφίσω. Δεν μπορεί κανείς να δουλέψει σε μια ταινία αυτή τη στιγμή και νομίζω ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν θα είμαστε σε θέση να δουλέψουμε με ένα μεγάλο συνεργείο σε μια ρουτίνα γυρίσματος. Είναι πολύ επικίνδυνο τώρα. Είναι πραγματικά κάτι που πρέπει να σκεφτούμε. Δεν νομίζω ότι μπορώ να κάνω μια ταινία έως ότου υπάρξει εμβόλιο.
Ακούστηκε ότι εργάζεστε σε μια μυστική τηλεοπτική εκπομπή για το Netflix;
Υπάρχουν διαφόρων ειδών φήμες. Εχω μια ταινία με τίτλο «What Did Jack Do?» στο Netflix αυτή τη στιγμή. Είναι μια υπέροχη ταινία για μια μαϊμού. Είναι κάτι που πρέπει να δείτε. Και θα σας βοηθήσει πραγματικά στην καραντίνα.
Και η άλλη ταινία;
Ολες αυτές οι φήμες υπάρχουν στον αέρα, αλλά μπορώ να σας πω ότι δεν συμβαίνει τίποτα από αυτήν την άποψη.
Εντάξει, οπότε οι φήμες είναι ψευδείς.
Είναι μια φήμη που ακόμη κι αν ήταν αλήθεια - δεν συμβαίνει τίποτα.
Αυτή την εβδομάδα κυκλοφόρησαν μερικές φωτογραφίες από τη νέα διασκευή του «Dune» σε μεγάλη οθόνη από τον Ντενί Βιλνέβ. Τις είδατε;
Εχω μηδενικό ενδιαφέρον για το «Dune».
Γιατί αυτό;
Επειδή ήταν για μένα μια επώδυνη στιγμή. Ηταν μια αποτυχία και δεν είχα director's cut. Εχω πει αυτήν την ιστορία ένα δισεκατομμύριο φορές. Δεν είναι η ταινία που ήθελα να φτιάξω. Μου αρέσουν πολύ ορισμένα σημεία της - αλλά ήταν για μένα μια αποτυχία.
Δεν θα δείτε ποτέ μια άλλη διασκευή του «Dune»;
Είπα ότι έχω μηδενικό ενδιαφέρον.
Εάν είχατε την επιλογή, τι θα προτιμούσατε να κάνετε: μια ταινία μεγάλου μήκους ή μια τηλεοπτική σειρά;
Μια τηλεοπτική σειρά. Στην εποχή μας οι ταινίες που εγώ θέλω να κάνω είναι μεγάλος μπελάς, εκτός αν είναι μεγάλα blockbusters. Οι ταινίες τέχνης, δεν έχουν κανένα μέλλον. Μπορεί να προβληθούν σε μια αίθουσα για μια εβδομάδα και αν είναι σε multiplex προβάλλονται στη μικρότερη από τις αίθουσες και μετά κυκλοφορούν στο Blu-ray ή διατίθενται On Demand. Η εμπειρία της μεγάλης οθόνης αυτή τη στιγμή εξαφανίστηκε. Χάθηκε, αλλά δεν ξεχάστηκε.
Τι γίνεται όμως με τη λάμψη του Φεστιβάλ Καννών, η πρεμιέρα του «Mullholand Drive» και οι πόζες για τους φωτογράφους;
Είναι όμορφο. Γνωρίζετε ότι οι Κάννες είναι απλώς ένας φανταστικός χώρος. Αλλά ο σκηνοθέτης των Καννών, ο Thierry [Frémaux] μου είπε ότι η οθόνη είναι στην πραγματικότητα μικρότερη από ότι ήταν τότε. Νομίζω ότι το «Mulholland Drive» έπαιξε σε αυτήν την [μικρότερη] οθόνη. Αλλά η «Ατίθαση Καρδιά» το 1990, όταν πήρα το Χρυσό Φοίνικα, η οθόνη ήταν μεγαλύτερη και το δωμάτιο ήταν χτισμένο με αναλογικό ήχο. Η «Ατίθαση Καρδιά» ήταν μαγικό μαγνητικό φιλμ με διπλό σύστημα και δύναμη! Απαλή, απαλή ισχύς. Ηταν εξωπραγματικό. Μια τεράστια οθόνη με απαλό, γιγαντιαίο ήχο. Ισχυ. Εικόνα και ήχος στο μαξιμουμ.
Μια καινούρια ταινία είναι κάτι που δεν το συζητάτε;
Οχι, ποτέ δεν λές όχι σε κάτι, στ' αλήθεια. Αλλά μου αρέσει μια ιστορία σε συνέχειες και η καλωδιακή τηλεόραση νομίζω ότι είναι το νέο σπίτι για την τέχνη. Εχεις απόλυτη ελευθερία. Ο ήχος δεν είναι τόσο καλός όσο σε μια υπέροχη αίθουσα, η οθόνη δεν είναι τόσο μεγάλη - αλλά οι τηλεοράσεις μεγαλώνουν συνεχώς και γίνονται όλο και καλύτερες, οπότε υπάρχει ελπίδα.
Εχοντας πλέον μια κάποια απόσταση από το «Τwin Peaks: The Return» πως νιώθετε γι' αυτό;
Το «Τwin Peaks: The Return», είναι χρυσάφι.