Χτες ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Οσκαρ και μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις ήταν πως η Ακαδημία δεν τίμησε το μεγαλύτερο blockbuster της χρονιάς, την «Barbie», στος κατηγορίες της σκηνοθεσίας και, κυρίως, του Α’ Γυναικείου Ρόλου, μιας και ούτε η Γκρέτα Γκέργουιγκ βρίσκεται στην πεντάδα Σκηνοθεσίας (μοιάζει να της έφαγε τη θέση η Ζιστίν Τριέ), αλλά, το μεγαλύτερο σοκ, ούτε η Μάργκο Ρόμπι πέρασε στην πεντάδα Α’ Γυναικείου ρόλου (αν και οι δυο τους είναι υποψήφιες για την ταινία – η Γκέργουιγκ για το Διασκευασμένο Σενάριο και Ρόμπι στην Καλύτερη Ταινία ως παραγωγός).
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Ακαδημία σνόμπαρε εντελώς την ταινία. Η «Barbie» είναι υποψήφια σε 8 μεγάλες κατηγορίες, αναμεσά τους και ο Ράιαν Γκόσλινγκ για τον Β’ Ανδρικό Ρόλο και η Αμέρικα Φερέρα για τον Β’ Γυναικείο Ρόλο. Αλλά και οι δυο τους, παρόλο που είναι αρκετά χαρούμενοι με τις υποψηφιότητές τους, νιώθουν και αρκετά δυσαρεστημένοι που η καρδιά και η ψυχή της ταινίας, η Γκέργουιγκ και η Ρόμπι, δεν είναι υποψήφιες.
Η Φερέρα μιλώντας στο Variety, μετά την υποψηφιότητά της, είπε για το θέμα πως «ήμουν απίστευτα απογοητευμένη που δεν προτάθηκαν. Η Γκρέτα έχει κάνει σχεδόν ό,τι θα μπορούσε να κάνει ένας σκηνοθέτης για να το αξίζει. Δημιουργώντας αυτόν τον κόσμο και παίρνοντας κάτι που δεν είχε εγγενή αξία για τους περισσότερους ανθρώπους και κάνοντάς το παγκόσμιο φαινόμενο. Είναι απογοητευτικό που δεν τη βλέπω σε αυτή τη λίστα.
Αυτό που πέτυχε η Μάργκο ως ηθοποιός είναι πραγματικά απίστευτο. Ενα από τα πράγματα που κάνει ως ηθοποιός είναι το πόσο εύκολα κάνει τα πάντα να φαίνονται. Και ίσως οι άνθρωποι να ξεγελάστηκαν πιστεύοντας ότι η δουλειά φαίνεται εύκολη, αλλά η Μάργκο είναι μάγος ως ηθοποιός μπροστά στην οθόνη και ήταν μια από τις τιμές της καριέρας μου να παρακολουθήσω την εκπληκτική ερμηνεία της. Φέρνει τόση καρδιά και χιούμορ και βάθος και χαρά και διασκέδαση στον χαρακτήρα. Για μένα, είναι μαέστρος».
Αλλά και ο Γκόσλινγκ φαίνεται πως έχει να πει μόνο τα καλύτερα για την σκηνοθέτη και την συμπρωταγωνίστριά του. «Δεν υπάρχει Ken χωρίς Barbie. Είναι μεγάλη μου τιμή που βρίσκομαι υποψήφιος από τους συναδέλφους μου δίπλα σε τόσο αξιόλογους καλλιτέχνες σε μια χρονιά με τόσες πολλές σπουδαίες ταινίες. Και ποτέ δεν πίστευα ότι θα το έλεγα αυτό, αλλά νιώθω επίσης απίστευτη τιμή και περήφανος που πρόκειται για τον ρόλο μου ως μια πλαστική κούκλα που ονομάζεται Ken. Αλλά δεν υπάρχει Ken χωρίς Barbie και δεν υπάρχει ταινία «Barbie» χωρίς την Γκρέτα Γκέργουιγκ και τη Μάργκο Ρόμπι, τους δύο ανθρώπους που είναι πιο υπεύθυνοι για αυτήν την ταινία που δημιούργησε ιστορία και που τιμάτε παγκοσμίως.
Καμία αναγνώριση δεν θα ήταν δυνατή για οποιονδήποτε στην ταινία χωρίς το ταλέντο, το θάρρος και την ιδιοφυΐα τους. Το να πω ότι είμαι απογοητευμένος που δεν είναι υποψήφιοι στις αντίστοιχες κατηγορίες τους θα ήταν υποτιμητικό. Πάρα τις πιθανότητες, με τίποτα άλλο από μερικές άψυχες, χωρίς πολλά ρούχα και ευτυχώς χωρίς καβάλο κούκλες, μας έκαναν να γελάσουμε, ράγισαν τις καρδιές μας, ώθησαν την κουλτούρα και έγραψαν ιστορία. Το έργο τους θα πρέπει να αναγνωριστεί μαζί με τους άλλους πολύ άξιους υποψηφίους. Παρόλα αυτά, είμαι πολύ χαρούμενος για την Αμέρικα Φερέρα και τους άλλους απίστευτους καλλιτέχνες που συνέβαλαν με τα ταλέντα τους για να γίνει αυτή μια τόσο πρωτοποριακή ταινία».
Πάντως δεν είναι οι μόνοι που δυσαρεστήθηκαν με την απόφαση αυτή της Ακαδημίας μιας και αρκετοί φανς στα social media έχουν εκφράσει την δυσαρέσκειά τους.
Διαβάστε ακόμα: Η Σάρον Στόουν αποκάλυψε πως είχε κι αυτή μια ιδέα για μια ταινία «Barbie» στα 90s
Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλοί πιθανοί λόγοι για τους οποίους η Γκέργουιγκ δεν προτάθηκε. Παρόλο που η Γκέργουιγκ είχε την πλήρη στήριξη του Σωματείου των Αμερικάνων Σκηνοθετών (DGA), όπου και είναι υποψήφια, ο κλάδος του σκηνοθέτη είναι πολύ πιο διεθνής από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία και το έχουμε δει αυτό να αντικατοπτρίζεται στους υποψηφίους τους την τελευταία δεκαετία. Είναι πιθανό ότι παρά την επιτυχία και την αποδοχή των κριτικών, οι συνάδελφοί της στο εκτός Η.Π.Α. να μην κατέταξαν αυτό το επίτευγμα τόσο ψηλά στη λίστα των προκριματικών τους. Και αυτό φαίνεται από το ότι η Γκέργουιγκ δεν ήταν υποψήφια και για το αντίστοιχο BAFTA σκηνοθεσίας.
Από την άλλη την Ρόμπι φαίνεται πως την «έφαγαν» οι δημόσιες σχέσεις. Είναι γνωστό το πόσο προώθηση και διαφήμισή χρειάζεται από μερικούς ηθοποιού για να καταφέρουν να μπουν στην πεντάδα, πόσο μάλλον να κερδίσουν. Και όλο αυτό το διάστημα η Ρόμπι είχε ως τακτική να πιέζει, με έναν ταπεινό τρόπο, τους συμπρωταγωνιστές της και τη Γκέργουιγκ παρά τη δική της υποψηφιότητα. Κάτι που φαίνεται πως η Ανέτ Μπένινγκ το είδε ως ευκαιρία η οποία φέτος δούλεψε αρκετά σκληρά για να προωθήσει τον ρόλο της στο «Nyad», μετά από χρόνια.
Οπως και να έχουν τα πράγματα, η «Barbie» κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις, το box office και την αγάπη του κοινού και να συζητείται ακόμα και μετά από τόσο καιρό, κάτι που ίσως αποτελεί τον μεγαλύτερο έπαινο για την Γκέργκουιγκ και την Ρόμπι από οποιοδήποτε βραβείο. Αφήστε που όλοι λένε πως το σνομπάρισμα των δύο κεντρικών ηρωίδων της ταινίας θα οδηγήσει σε μια απίστευτη συσπείρωση που δεν αποκλείεται να οδηγήσει στο Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας!
Η φετινή, 96η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, θα γίνει την Κυριακή, 10 Μαρτίου (ξημερώματα Δευτέρας), στο Dolby Theater του Λος Αντζελες.