Buzz

«Unicorn»: Ο Γρηγόρης Ρέντης και ο Γκόραβ Καλγιάν σκηνοθετούν ένα clip για τον The Boy

of 10

Εικονογραφώντας ένα από τα τραγούδια του νέου του δίσκου «American Unicorn» το κλιπ μας πάει μια ατμοσφαιρική, υποβλητική βόλτα σε υπέροχα σκοτεινά μέρη.

«Unicorn»: Ο Γρηγόρης Ρέντης και ο Γκόραβ Καλγιάν σκηνοθετούν ένα clip για τον The Boy

Ενα δωμάτιο σε ένα φτηνό μοτέλ, μια τηλεόραση που παίζει (κάτι που μπορεί και να αναγνωρίσετε), η κάμερα που διατρέχει κύκλους στον χώρο. Οι άνθρωποι που βρίσκονται εκεί.

Κάτι σκοτεινό που μοιάζει να ξύνει τα νύχια του στην πόρτα απέξω.

Μια αίσθηση απειλής, η διακριτή μυρωδιά από τον κόσμο του Ντέιβιντ Λιντς, το μελαγχολικό αλλόκοτο του «Μπλε Βελούδου» ποτίζουν τα πλάνα. Ενα sci fi καταραμένο ρομάντζο, ένα psycho thriller κλεισμένο σε τέσσερις τοίχους, ένας πανέμορφος εφιάλτης, το «Unicorn» μοιάζει με σκηνές από μια χαμένη ταινία που θα μπορούσε να σε στοιχειώσει...

Το κλιπ του Γρηγόρη Ρέντη και ο Γκόραβ Καλγιάν (οι δυο τους το υπογράφουν ως MNMD), γυρισμένο στο Λος Αντζελες, ταιριάζει απόλυτα στον ήχο και την αίσθηση που σου αφήνει το τραγούδι «Unicorn» του The Boy.

Ο δίσκος του The Boy «American Unicorn» («μια ποπ διαστρέβλωση» κατά τον ίδιο), κυκλοφορεί ήδη σε digital album με bonus CD και διπλό 10ιντσο βινύλιο από την Inner Ear. Ο Γρηγόρης Ρέντης, έχει μέχρι σήμερα υπογράψει δυο εξαιρετικές μικρού μήκους τις «Δύση» κι «Αποστάσεις» ενώ βρίσκεται στη διαδικασία προ παραγωγής της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του «Λιγνίτης».

Δείτε το κλιπ του «Unicorn» βίντεο.


Bonus! Ο The Boy παίρνει συνέντευξη από τους MNMD:

Η δεκαετία του '90 θεωρείται η χρυση εποχή των μουσικων βίντεο. Τα budget που διατείθονταν ήταν αστρονομικά, το MTV είχε ακόμα τεράστια δύναμη και μέσα απο αυτή την περίοδο βγήκαν σκηνοθέτες όπως οι David Fincher, Mark Romanek, Michel Gondry, Spike Jonze. Στην εποχή μας κυρίως λόγω του YouTube έχει αλλάξει τελείως ο τρόπος παραγωγής και προώθησης. Πολύ μικρότερα budget άλλα και πολυ μεγαλύτερη ελευθερία έκφρασης σε μια εποχή που τα βιντεοκλιπ θυμίζουν πια όλο και περισσότερο κινηματογραφικές ταινίες μικρού μήκους αποφεύγοντας να ακολουθήσουν την κουρασμένη λύση του να δείξουν τον μουσικό να ερμηνεύει το τραγούδι και δημιουργώντας νέες ιστορίες πολλές φορές αρκετά απομακρυσμένες κιόλας απο τους στίχους και το ύφος του τραγουδιού όπως στην περίπτωση των βίντεο του Romain Gavras.

Ακολουθουν 8 ερωτήσεις που έκανα στους MNMD, δηλαδή τον Γρηγόρη Ρέντη και τον Gorav Kalyan.

2

Πιστεύετε οτι στην εποχή μας ενα τραγούδι έχει ανάγκη την οπτικοποίηση του μέσω του βιντεοκλιπ και αν ναι για ποιούς λόγους;

Ζούμε σε μία εποχή όπου αν δεν κάνεις βιντεοκλιπ για το κομμάτι σου, θα το κάνει κάποιος άλλος. Οπότε αφορά ουσιαστικά το τι δημιουργικό έλεγχο θέλεις να έχεις, ποια προσωπική σφραγίδα θέλεις να έχεις πάνω στη μουσική σου. Τα βιντεοκλιπ είναι ένα τρόπος να ανοίξεις τον κόσμο που περιβάλλει την κυκλοφορία σου, να πεις μια ιστορία γύρω από αυτήν.

Τα βίντεοκλιπ είναι ενας πολυ σημαντικός τρόπος προώθησης του μουσικού υλικού.Με αυτό στο μυαλό θεωρείται οτι ο δημιουργός του βίντεοκλιπ είναι πια μέρος της μουσικής παραγωγής ενός δίσκου όπως είναι ο ηχολήπτης, ο παραγωγός ή ο ενορχηστρωτής και θα πρέπει να επιλέγεται πριν καν τελειώσει ο δίσκος ως βασικό μέλος της ομάδας;

Το να είσαι μέρος της ομάδας από την αρχή θα άλλαζε πολύ τον τρόπο που σκέφτεσαι πάνω στη μουσική. Ξεκινώντας στην αφετηρία μπορείς να ευθυγραμμίσεις τις ιδέες σου με την γενικότερη αισθητική του άλμπουμ, συνδυάζοντας ερεθίσματα από το artwork, την ενορχήστρωση και όποια αρχική έμπνευση. Το να είσαι δημιουργικό στέλεχος μιας ομάδας κι όχι ο άνθρωπος που απλά κάνει ένα βίντεο θα σε οδηγήσει πάντα κάτι πιο ενδιαφέρον.

Τα βιντεοκλιπ διαφημίζουν με τον τρόπο τους ενα τραγούδι και έναν μουσικό. Δηλαδή ενω οπτικά θα λέγαμε οτι είναι πιο κοντά στην κινηματογραφική ταινία απο την άλλη η λειτουργία τους ίσως είναι πιο κοντά στην διαφήμιση. Εσείς στα βίντεοκλιπ που έχετε κάνει νιώθετε την ευθύνη της προώθησης του τραγουδιού ή αφοσιώνεστε στο να κάνετε κάτι που ικανοποιεί την δημιουργικότητα σας χωρίς να αγχώνεστε για την σχέση του βίντεο που φτιάχνετε με το τραγούδι και την εμπορικότητα του;

Ως κινηματογραφιστής θέλεις να φτιάξεις κάτι που θα ικανοποιήσει την δημιουργικότητά σου. Φυσικά, σε ένα βιντεοκλίπ θες να σεβαστείς και το όραμα του μουσικού, παραμένοντας πιστός στον κόσμο που έχει ήδη δημιουργήσει. Αυτό, βέβαια, μπορεί και να σημαίνει ότι θα πας κόντρα σε αυτόν, διευρύνοντας τον. Είναι σημαντικό για εμάς να παίξουμε με την μουσική και να γεμίσουμε το βίντεο με τις εμμονές μας και ότι μας κατατρέχει εκείνη την περίοδο. Αλλιώς δεν θα είναι δικό μας. Οτιδήποτε με δυνατό όραμα θα βρει τη θέση του στην αγορά. Τα βιντεοκλιπ που φαίνονται κατασκευασμένα για το κοινό είναι πάντα βαρετά. Και δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από αυτό.

2

Τα βίντεοκλιπ λόγω του μικρού budget τους είναι πάντα ένας καλός τρόπος να δοκιμάσεις τεχνικές σε όλους τους τομείς (φωτογραφία, δραματουργία κλπ). Στο βίντεοκλιπ του Unicorn ποιά ήταν τα ρίσκα που πήρατε και τι ήταν αυτό που θέλατε να δοκιμάσετε με την δημιουργία του;

Πειραματιστήκαμε με αρκετές τεχνικές. Θέλαμε να γυρίσουμε ένα συνεχόμενο πλάνο 360 μοιρών σε ένα μικρό δωμάτιο ξενοδοχείου. Η άλλη πρόκληση ήταν ότι γυρίσαμε ολόκληρο το κλιπ ανάποδα. Αυτό προφανώς έκανε το lip-sync πιο δύσκολο, καθώς και την χορογραφία της δράσης. Διατηρώντας ερμηνείες μέσα σε αυτό το τεχνικό πλαίσιο ήταν από μόνο του πολύ ενδιαφέρον. Στόχος ήταν να φτιάξουμε κάτι απόκοσμο και σκοτεινό, κάτι που θα ζει ανάμεσα στον Λιντς, τον Νοέ και το Μάγο του Οζ.

Το τραγούδι Unicorn έχει εναν συνεχόμενο ρυθμό δίνοντας την αίσθηση οτι κάτι κυλάει. Αυτό το οπτικοποιήσατε με ένα μονοπλάνο και συνεχή κίνηση. Οταν ξεκινάτε να κάνετε ενα βίντεο τι είναι αυτό που σας δείχνει τον δρόμο του πως πρέπει να υλοποιηθεί; Ο ρυθμός, η μελωδία ή οι στίχοι του τραγουδιού;

Φαντάσου ότι βρίσκεσαι στη μέση της θάλασσας κατά τη διάρκεια μίας τρομερής καταιγίδας και γύρω σου επιπλέουν όλα τα στοιχεία του τραγουδιού, σε προσπερνάνε. Τα κύματα σε πηγαινοφέρνουν κι εσύ γραπώνεις αυτό που θα σε οδηγήσει στη στεριά. Στη συνέχεια πιάνεις ένα ακόμα και μετά άλλο ένα. Μέχρι να βγεις στη στεριά, είσαι πάνω σε μία σχεδία.

Σας δόθηκε η επιλογή να διαλέξετε σε ποιό κομμάτι του δίσκου "American Unicorn" θέλετε να κάνετε βίντεοκλιπ.Γιατί διαλέξατε το συγκεκριμένο κομμάτι;

Το Unicorn το οδηγεί μία υπνωτική ορμή που μας άρεσε εξαρχής. Ο ήχος του Αλέξανδρου είναι πηγαία σκοτεινός και μελαγχολικός, βασική έμπνευση για την οπτικοποίηση του κομματιού. Επίσης οι στίχοι είναι γεμάτοι συνειρμούς. Είναι ένα πολύ δυνατό κομμάτι.

Πείτε μου κάποια βίντεοκλιπ των τελευταίων χρόνων που πιστεύετε οτι κάποιος θα πρέπει να έχει δει.

  • Dizzee Rascal - “I Don’t Need a Reason” dir. Emile Sornin (https://vimeo.com/73295674)
  • Duck Sauce - “The Big Bad Wolf” dir. Keith Schofield (https://vimeo.com/60088176)
  • The Knife - “Pass This On” dir. Johan Renck (https://vimeo.com/10046019)

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας και που μπορούμε να δουμε περισσότερη δουλειά σας;

Δεν σχεδιάζουμε ποτέ για περισσότερες από δύο μέρες. Αύριο έχουμε σουπερ-μάρκετ. Περισσότερα στο site μας.

Διαβάστε ακόμη: