Buzz

Τζος Σόνμπλουμ, βάζοντας τίτλους τέλους στο «The Dirties»

of 10

Μια αληθινά εμπνευσμένη credit sequence αποτελεί ίσως το highlight του «The Dirties» του Ματ Τζόνσον, της ταινίας που κέρδισε φέτος το μεγάλο βραβείο στο Slamdance. Μιλήσαμε με τον δημιουργό της Τζος Σόνμπλουμ.

Τζος Σόνμπλουμ, βάζοντας τίτλους τέλους στο «The Dirties»

Το «The Dirties» είναι η ιστορία της δημιουργίας μιας ταινίας, μέσα στην ταινία. Μια ταινία που δυο φίλοι που δέχονται καθημερινά το bullying και την χλεύη των συμμαθητών τους, αποφασίζουν να γυρίσουν για να πάρουν «την εκδίκησή τους». Στο φιλμ που θα σκηνοθετήσουν οι δυο τους, είναι οι bullies του σχολείου που βρίσκουν τον μπελά τους κι εκείνοι είναι οι ήρωες.

Οταν όμως δείξουν ένα πρώτο cut του φιλμ τους στην τάξη, οι αντιδράσεις δεν θα είναι αυτές που θα περίμεναν, αφού θα φέρει ακόμη περισσότερη κοροϊδία κι εξευτελισμό, μέχρι το σημείο όπου ο ένας από τους δυο θα αποφασίσει να δώσει στο φιλμ του μια αληθινά δραματική κατάληξη.

Οι δυο ήρωες του «The Dirties» είναι εμμονικά σινεφίλ, κουβεντιάζοντας συνεχώς για ταινίες, αναλύοντας σκηνές, ανταλλάσσοντας ατάκες. Οπότε, μοιάζει απόλυτα ταιριαστό, στους τίτλους του τέλους να δούμε μια σειρά από αναφορές σε διάσημες κινηματογραφικές ταινίες, μέσα από την credit sequence που σχεδίασε ο Τζος Σονμπλουμ και που είναι τόσο απολαυστική που μας έκανε να θελήσουμε να μάθουμε πως προέκυψε.

Δείτε το τρέιλερ του «The Dirties»


_Πριν την δουλειά μου στο «The Dirties» είχα δουλέψει στο μοντάζ μιας μικρού μήκους με τον τίτλο «October Country» και η σκηνοθέτης κάποια στιγμή μου έλεγε πόσο πολύ της άρεσαν τα credits από το «Enter the Void» του Γκασπάρ Νοέ. Για αστείο λοιπόν, έφτιαξα μια εκδοχή των τίτλων της ταινίας, χρησιμοποιώντας καρέ καρέ αυτές της ταινίας του Νοέ. Οταν παίξαμε το φιλμ σε ένα πανεπιστημιακό φεστιβάλ, δείξαμε εκείνη την σεκάνς τίτλων πριν από την ταινία. Ο παραγωγός του «The Dirties» Ματ Μίλερ και ο σκηνοθέτης Μάτ Τζόνσον ήταν στο κοινό κι αμέσως μετά την προβολή με πλησίασαν και μου είπαν ότι ήθελαν να δουλέψουμε μαζί σε κάτι που ετοίμαζαν._![2](https://flix.gr/uploads/images/1382186351.jpg) _Μερικούς μήνες μετά, ο Ματ κι ο Ματ μου έδειξαν έναν πρώτο cut της ταινίας και μου εξήγησαν τι είχαν στο μυαλό τους. Αρχικα, σκεφτήκαμε να κάνουμε τους τίτλους της ταινίας σαν ένα ακριβές αντίγραφο αυτών κάποιας άλλης, αλλά δεν μπορούσαμε να αποφασίσουμε ποια θα μπορούσε να είναι αυτή. Υπήρχαν τόσες πολλές credit sequiences που μας άρεσαν. Τότε πρότεινα να κάνουμε κάτι στο στιλ του κλιπ των Justice, DVNO και ξεκινήσαμε από εκεί._![2](https://flix.gr/uploads/images/1382186362.jpg) _Μαζί αποφασίσαμε σε ποιες ταινίες θα κάναμε αναφορές, αν και μερικές επιλογές είχαν να κάνουν με το πόσο αναγνωρίσιμες κι εύκολες ήταν να «αντιγραφούν». Δουλέψαμε την σεκάνς των τίτλων για οχτώ μήνες και στην πορεία κάναμε πολλές αλλαγές. Κάποιοι από τους τίτλους που κάναμε, αλλά δεν μπήκαν στους τίτλους τελικά, έκαναν αναφορά στο «Τζάκι Μπράουν», το «Ghostbusters», τον «Πολίτη Κέιν», το «Snatch», το «Ghostbusters», τον «Μεγάλο Λεμπόφσκι», το «Ghost World». Δούλεψα τους περισσότερους από τους τίτλους στο After Effects, αν και κάποιοι από τους τίτλους έγιναν καρέ καρέ στο Photoshop._![2](https://flix.gr/uploads/images/1382186374.jpg) Oι τίτλοι του «The Dirties» είναι ουσιαστικά η πρώτη δουλειά ως δημιουργός credit sequences για τον Τζος, ο οποίος δουλεύει κυρίως στον Καναδά σαν ανεξάρτητος σκηνοθέτης και μοντέρ, αλλά όχι μάλλον και η τελευταία. «Μετά το “The Dirties” είχα αρκετές προτάσεις για να δουλέψω σε credits ταινιών και η αλήθεια είναι πως δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω». Βλέποντας την υπέροχη σεκάνς των τίτλων της ταινίας πιο κάτω, θα λέγαμε πως κι εμείς, επίσης...

Διαβάστε ακόμη: