
To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.
Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.
Oι υποψηφιότητες στην κατηγορία Διεθνής Ταινία είναι:
«I'm Still Here»(Ainda Estou Aqui, Βραζιλία)
«Το Κορίτσι με τη Βελόνα»(The Girl With the Needle, Δανία)
«Emilia Perez» (Γαλλία)
«Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς» (Γερμανία)
«Flow: Η Γάτα Που Δεν Φοβόταν Το Νερό» (Λιθουανία)
Nα ξεκινήσουμε από τα στατιστικά:
- 1η φορά δυο ξενόγλωσσες ταινίες (τα «I'm Still Here» και «Emilia Perez») που διαγωνίζονται στην κατηγορία «Διεθνούς Ταινίας» βρίσκονται και στη δεκάδα Καλύτερης Ταινίας.
- 5η υποψηφιότητα της Βραζιλίας στην κατηγορία, καμία νίκη.
- 2 από τις 5 υποψήφιες ταινίες φέρουν την υπογραφή του Βάλτερ Σάλες («Κεντρικός Σταθμός», 1998 και «I'm Still Here» 2025)
- 40η υποψηφιότητα της Γαλλίας στην κατηγορία κι βραβεία 9 Οσκαρ (από το 1958 και το «Ο Θείος Μου» του Ζακ Τατί)
- 33 χρόνια από την τελευταία νίκη όμως - με την «Ινδοκίνα» του Ρεζίς Βαρνιέ
- 15η υποψηφιότητα της Δανίας, 4 Οσκαρ (με τελευταίο το «Another Round» του Τόμας Βίντεμπεργκ, 2020)
- 21η υποψηφιότητα της Γερμανίας, 4 Οσκαρ (με τελευταίο το «Ουδέν Νεότερον από το Δυτικό Μέτωπο» του Εντουαρντ Μπέργκερ, 2023)
- 1η υποψηφιότητα της Λιθουανίας στην κατηγορία.
- 3η animation ταινία που βρίσκεται και στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας (μετά τα «Βαλς με τον Μπασίρ» του Αρι Φόλμαν το 2008, το «Flee» του Γιόνας Πόερ Ράσμουσεν το 2021 και φέτος το «Flow: Η Γάτα Που Δεν Φοβόταν Το Νερό».
Μια άλλη χρονιά, με μία άλλη μαγιά πεντάδας, ο Μοχάμαντ Ρασούλοφ και η συγκλονιστική αληθινή ιστορία για το πώς το έσκασε από το Ιράν καταδιωκόμενος από το Καθεστώς, μπορεί να ήταν φαβορί της κατηγορίας. Φέτος όμως, πιθανολογούμε ότι «Ο Σπόρος της Ιερής Συκιάς» θα παραμείνει με τη χαρά της οσκαρικής υποψηφιότητας (αλλά και το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής, το FIPRESCI, και το Οικουμενικό Βραβείω των Καννών).
Πιστεύουμε επίσης ότι, όταν ανοίξει ο φάκελος δε θα ακουστεί η υποψηφιότητα της Δανίας, ούτε της Λιθουανίας (βέβαια το «Flow: Η Γάτα Που Δεν Φοβόταν Το Νερό» μάλλον θα φύγει με το Οσκαρ Animation).
Το παιχνίδι παίζεται ανάμεσα σε δύο ταινίες. Το «Emilia Perez» που κατεβαίνει στην οσκαρική κούρσα με 13 υποψηφιότητες (μία ακόμα και θα ισοφάριζε τα ρεκόρ των 14 υποψηφιοτήτων των «La La Land», «Τιτανικό» και «Ολα για την Εύα) Το τολμηρό, ανένταχτο, εξωφρενικό φιλμ του Ζακ Οντιάρ μέχρι πριν λίγους μήνες ήταν το φαβορί όλων των βραβείων και των διακρίσεων. Από την πρεμιέρα του στις Κάννες όπου κέρδισε το Βραβεία της Επιτροπής και Α' Γυναικείου για τις 3 του πρωταγωνίστριες, τον θρίαμβο στα Ευρωπαϊκά Βραβεία και τη χθεσινή ανατροπή με τα 5 Cesar, το «Emilia Perez» φαινόταν ο αδιαφιλονίκητος νικητής της πεντάδας Διεθνούς ταινίας.
Μετά όμως ήρθαν τα σκάνδαλα. Η τρανς πρωταγωνίστρια Κάρλα Σοφία Γκασκόν έγινε το παράδειγμα μίας «Πώς να Χάσετε το Οσκαρ σε 10 Μέρες» μελέτης](https://flix.gr/news/karla-sofia-gascon-apologizes-about-former-racist-tweets.html) και μαζί με τη δική της χαμένη ευκαιρία, κι ίδια η ταινία βρέθηκε στο στόχαστρο μίας επίθεσης από όλες τις πλευρές. Πολύ πιθανόν να χάσει το Οσκαρ λοιπόν εδώ, παρόλο που το έχει κερδίσει στις Χρυσές Σφαίρες, τα Ευρωπαϊκά Βραβεία, τα BAFTA, τα Critics Choice Awards.
Πολύ πιθανόν λοιπόν, η Βραζιλία (η οποία έχει εντυπωσιάσει τους Αμερικανούς με το στοχευμένο, μεθοδικό της marketing τους τελευταίους μήνες) να πανηγυρίσει για το πρώτο Οσκαρ της με το «I'm Still Here» του Βάλτερ Σάλες. Και θα πανηγυρίσουμε κι εμείς μαζί τους. Γιατί, ο αγαπημένος Bραζιλιάνος σκηνοθέτης («Κεντρικός Σταθμός», «Ημερολόγια Μοτοσικλέτας») επιστρέφει, 12 χρόνια μετά το «On the Road», με μία πολιτικά στιβαρή, αληθινή ιστορία, με μία ακόμα πανανθρώπινη, συγκινητική, τρυφερή ταινία.
Κι εφόσον, όχι, το «I'm Still Here» δεν μπορεί να κερδίσει στη 10άδα Καλύτερης Ταινίας (αλλά κι ότι τρύπωσε εκεί αποτελεί θρίαμβο), και επίσης δε θα μπορέσει να νικήσει τον ανταγωνισμό κι ας έδωσε την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία της χρονιάς η Φερνάντα Τόρες στην πεντάδα του Α' Γυναικείου, ας κερδίσει εδώ. Ας φύγει με το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας κι ας επιτρέψει στη χώρα του, και το ισχυρό λατινοαμερικανικό σινεμά, να βροντοφωνάξει ότι «είναι ακόμα εδώ», σε μία ιστορική βραδιά μεγάλης πρωτιάς.
Θα κερδίσει το Οσκαρ: το «Ι'm Still Here» του Βάλτερ Σάλες
Θα έπρεπε να κερδίσει: το «Ι'm Still Here» του Βάλτερ Σάλες
Το Flix θα έδινε το Οσκαρ: στο «Ολα Οσα Φανταζόμαστε ως Φως» της Παγιάλ Καπάντια, σ' αυτή την ταινία-διαμάντι που η Ακαδημία αγνόησε.
Οι προβλέψεις του Flix για τα Οσκαρ 2025
Οι Προβλέψεις του Flix: Ντοκιμαντέρ
Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνοθεσία
Οι Προβλέψεις του Flix: Α' Ανδρικός Ρόλος
Οι Προβλέψεις του Flix: Animation
Οι Προβλέψεις του Flix: Φωτογραφία
Οι Προβλέψεις του Flix: Μικρού Μήκους Ταινίες
Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνικά
Οι Προβλέψεις του Flix: Ηχος
Οι Προβλέψεις του Flix: Μοντάζ
Οι Προβλέψεις του Flix: Κοστούμια
Οι Προβλέψεις του Flix: Οπτικά Εφέ
Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.