Τις ταινίες τις είδαμε. Τα βραβεία τα σχολιάσαμε. Τους ανθρώπους τους θαυμάσαμε. Τις κριτικές μας τις γράψαμε, τα κουτσομπολιά μας τα κάναμε. Την απήχηση, όμως, του 68ου Φεστιβάλ Καννών στα social media δεν τη μετρήσαμε - το έκανε η εταιρεία στατιστικής και ανάλυσης Way to Blue και τ' αποτελέσματα όχι μόνο είναι διασκεδαστικά κι ενδεικτικά, αλλά θέλουν και το «The Lobster» του Γιώργου Λάνθιμου να παίρνει την πρώτη θέση σε αριθμό αναφορών απ' όλες τις βραβευμένες ταινίες. Δείτε παρακάτω τι στοιχεία συγκέντρωσε η έρευνα.
Διαβάστε ακόμη:
- Κάννες 2015, Τα βραβεία
- O Γιώργος Λάνθιμος μιλάει λίγο μετά τη βράβευση του «The Lobster» στο 68ο Φεστιβάλ Καννών
- Οι Κάννες γυρνούν την πλάτη τους στην Κέιτ Μπλάνσετ (και άλλα 4 πράγματα που μάθαμε από τα βραβεία του 68ου Φεστιβάλ Καννών)
Σε γενικές γραμμές, το Φεστιβάλ Καννών του 2015 συγκέντρωσε 990.000 αναφορές στα κοινωνικά δίκτυα κι αν το νούμερο μοιάζει μεγάλο, είναι κατά 29% μικρότερο από εκείνο του Φεστιβάλ του 2014, κυρίως επειδή η παρουσία μεγάλων σταρ ήταν περιορισμένη σχετικά με την προηγούμενη χρονιά. Πιο συγκεκριμένα:
- H ταινία με το μεγαλύτερο buzz ήταν το «Mad Max: Fury Road», με 18.955 mentions, από τα οποία 3.730 φανερώνουν πρόθεση να δει ο χρήστης την ταινία.
- Δεύτερη ταινία στη σειρά είναι το «Carol» του Τοντ Χέινς, με 17.357 mentions, από τα οποία 4.354 δείχνουν πρόθεση θέασης.
- Το «The Lobster» έρχεται αμέσως μετά, τρίτο στη σειρά, πρώτο από τις βραβευμένες ταινίες, με 12.410 mentions, τα 2.767 με πρόθεση θέασης.
- Από τις βραβευμένες ταινίες, ακολουθούν το «Dheepan», ο Χρυσός Φοίνικας του Ζακ Οντιάρ, με 7.687 mentions και μετά το «Son of Saul» με 2.158 αναφορές.
- Ο πιο πολυσυζητημένος χορηγός του Φεστιβάλ, επειδή καθημερινά στόλιζε με κοσμήματα τις παρουσίες στο κόκκινο χαλί, ήταν η Chopard, με 12.119 αναφορές.
- Η λέξη που συζητήθηκε περισσότερο ως buzzword στα social media ήταν ο φεμινισμός: το #feminism συγκέντρωσε 10.236 αναφορές, από τις οποίες οι 2.974 αναφέρονταν στο «flatgate», στην αντίδραση του κόσμου απέναντι στο Φεστιβάλ που απαγορεύει την είσοδο στις επίσημες προβολές σε γυναίκες που δε φορούν ψηλά τακούνια!
Δείτε παρακάτω περισσότερα αποτελέσματα της έρευνας.