Buzz

Ο Γκασπάρ Νοέ είναι στην Αθήνα και μιλάει για το σεξ, το πορνό και φυσικά την... Αγάπη!

of 10

Καλεσμένος για την προφεστιβαλική προβολή του «Love» από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ο Γκασπάρ Νοέ βρέθηκε στο Αμφιθέατρο του Γαλλικού Ινστιτούτου για να μιλήσει με τους δημοσιογράφους. Αν απορείτε η λέξη «αγάπη» ειπώθηκε περισσότερες φορές από τη λέξη «σεξ».

Ο Γκασπάρ Νοέ είναι στην Αθήνα και μιλάει για το σεξ, το πορνό  και φυσικά την... Αγάπη!

Το ότι η συζήτηση με τον Γκασπάρ Νοέ, με αφορμή την προφεστιβαλική προβολή του πολυσυζητημένου τρισδιάστατου «Love» σήμερα Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου στις Νύχτες Πρεμιέρας, είχε σαν highlight την αναφορά στο γυναικείο εφηβαίο που αποτελεί ταμπού για τις ιαπωνικές αίθουσες και την πρόταση των Ιαπώνων διανομέων να τοποθετήσει σε κάθε σκηνή που αυτό φαίνεται έναν ιπτάμενο δίσκο, υποτιμά καταφανώς την πρόθεση του Γκασπάρ Νοέ να επιμείνει πως η ταινία του είναι μια ταινία για την αγάπη.

Αυτό άλλωστε προσπάθησε πολλές φορές να πει ήδη από την πρώτη μεταμεσονύκτια προβολή της στο 68ο Φεστιβάλ Καννών και αργότερα, όταν η ταινία βγήκε στις αίθουσες της Γαλλίας για να χαρακτηριστεί αρχικά «ακατάλληλη για νέους κάτω των 16 ετών» και στη συνέχεια, μετά από την παρέμβαση ενός βουλευτή ακροδεξιού κόμματος να αλλάξει χαρακτηρισμό και να γίνει «ακατάλληλη για νέους κάτω των 18 ετών».

love 607

Διαβάστε αναλυτικά: To «Love» του Γκασπάρ Νοέ αλλάζει καταλληλότητα και ανοίγει πόλεμο λογοκρισίας!

Το γεγονός πως το «Love» περιλαμβάνει σκηνές αληθινού σεξ (και μάλιστα τρισδιάστατου) είναι προφανές πως ρίχνει το βάρος της οποιοασδήποτε συζήτησης γύρω από την ταινία εκεί. Τι κι αν ο Γκασπάρ Νοέ επιμένει πως «οι εικόνες του "Love" είναι τίποτα μπροστά στο φτηνό πορνό που οι νέοι βλέπουν στο ιντερνετ» και πως «στην εποχή μας είναι αδιανόητο να δείξεις μια ιστορία αγάπης χωρίς να συμπεριλάβεις τη σαρκική έλξη».

Aπόλυτα σίγουρος πως αυτή ήταν η ταινία που ήθελε να κάνει, αστειευόμενος με τον τρόπο που χαρακτηρίζονται «κατάλληλες» ή «ακατάλληλες» οι ταινίες σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, νοσταλγός ενός ερωτισμού που χάθηκε για πάντα στο σινεμα, απάντησε σε κάθε ερώτηση σαν η ταινία του να μην είναι ένα κινητό σκάνδαλο, αλλά μια ωδή στην αγάπη.

Δείτε ακόμη: Οχι πια αγάπη, μόνο σέξ: Ακατάλληλο (εννοείται) τρέιλερ για το «Love» του Γκασπαρ Νοέ!

Love 607

Στο σχολείο υπάρχουν οι καλοί μαθητές, οι πολύ καλοί μαθητές, ο πρώτος της τάξης και τα παιδιά που είναι πρόβλημα. Δεν ήμουν ποτέ το πρόβλημα. Εγώ ζήλευα πάντα το πρόβλημα. Μου πήρε πολύ χρόνο να διανύσω την απόσταση από τον καλό μαθητή στο «πρόβλημα» που πάντα ήθελα να είμαι. Δεν υπάρχει τίποτα στις ταινίες μου που να γίνεται μόνο για shock value. Αν κάνεις μια ταινία για το βιασμό, είναι λογικό ότι θα δείξεις πράγματα που κανείς δεν θέλει να δει. Στο «Love» ήθελα να κάνω μια ταινία που να δείχνει την κατάσταση του να είσαι ερωτευμένος, το πόσο νιώθεις ευτυχία και υποφέρεις ταυτόχρονα, μια ταινία για την ερωτική εμμονή.

Το «Love» δεν είναι φορμαλιστικό. Είναι πιο απλό από τις προηγούμενες ταινίες μου. Ηθελα να είμαι όσο πιο κοντά στην πραγματική ζωή. Ηξερα από την αρχή πως δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω μια κινηματογραφική γλώσσα που είχα χρησιμοποιήσει πριν. Το γεγονός πως η γαλλική κυβέρνηση έδωσε κίνητρα για το γύρισμα τρισδιάστατων ταινιών ήταν καθοριστικό. Από τη στιγμή που εξασφαλίσαμε τον εξοπλισμό και ξέραμε ότι θα είναι τρισδιάστατο, αναθεώρησα τελείως τον τρόπο με τον οποίο το γύρισμα. Σε αντίθεση με το «Μη Αναστρέψιμος» ή το «Enter the Void», εδώ δεν έχουμε κάμερα στο χέρι, αλλά πιο σταθερό γύρισμα, γιατί έτσι απαιτεί το 3D.

Υπάρχει θέμα με την κατάλληλότητα της ταινίας σε διαφορετικές χώρες. Η ταινία θα βγει στην Αμερική, αλλά η καταλληλότητα της ταινίας δεν είναι υποχρεωτική. Υπάρχει μια συμφωνία ανάμεσα στους διανομείς να δίνεται καταλληλότητα στις ταινίες. Αλλά στην Αμερική θα βγει χωρίς καταλληλότητα και είναι πλέον στην αρμοδιότητα της αίθουσας αν θα βάλει μέσα ένα παιδί 13 ετών. Ρώτησα έναν ιδιοκτήτη αίθουσας και μου απάντησε πως θα έδινε εισιτήριο για το «Love» σε έναν 13χρονο αν ήταν καλό παιδί και δεν είχε πρόθεση να βγάλει ένα όπλο μέσα στην αίθουσα και να αρχίσει να πυροβολεί. Στην Πολωνία, μετά την πτώση του κομμουνισμού, δεν αγαπούν την λογοκρισία. Οι διανομείς εκεί μου είπαν ότι θα βάλουν καταλληλότητα για νέους άνω των 16, αλλά πως θα ήταν πιο εμπορικό αν έβαζαν καταλληλότητα «άνω των 21 ετών» γιατί τότε όλοι θα ήθελαν να δουν μια ακατάλληλη ταινία. Στην Ιαπωνία έχουν πρόβλημα με το γυναικείο εφηβαίο και μου πρότειναν να βάλω ιπτάμενους δίσκους για να το καλύψω σε όσες σκηνές φαίνεται, όπως επίσης και κάθε άλλο σύμβολο του σεξ, αν θέλω η ταινία να πάρει χαμηλή καταλληλότητα. Αν είναι έτσι η ταινία θα γεμίσει από ιπτάμενους δίσκους... Στη Γαλλία αποφασίζει το Υπουργείο Πολιτισμού για την κατάλληλότητα των ταινιών. Η «Ζωή της Αντέλ» ήταν κατάλληλη άνω των 12 ετών, το δεύτερο μέρος «Nymphomaniac» είχε καταλληλότητα «άνω των 16 ετών». Αρχικά το «Love» πήρε καταλληλότητα «άνω των 16», αλλά ένα μέλος της ακροδεξιάς κατάφερε να πείσει την επιτροπή του Υπουργείου να ανεβάσει το ηλικιακό όριο καταλληλότητας και έτσι τώρα η ταινία είναι «κατάλληλη άνω των 18 ετών», καταλληλότητα μεγαλύτερη και από το «Salo» του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.

Ο κόσμος ξέρει τι είναι μια ερωτική ταινία, ένα πορνό. Υπάρχουν εικόνες που φτιάχνονται για να σε κάνουν να καυλώσεις και να αυνανιστείς. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με την ταινία μου. Το «Love» είναι το πορτρέτο ενός ερωτικού πάθους. Δεν μπορώ να σκεφτώ σήμερα, 50 χρόνια μετά τη σεξουαλική επανάσταση ότι δεν μπορούμε να δείξουμε σε μια ταινία για την αγάπη τη σαρκική έλξη ανάμεσα σε δύο ανθρώπους.

Εχω μεγαλύτερη εμμονή με το σεξ απ' ότι με το φαγητό. Μεγαλύτερη εμμονή με το σεξ απ' ότι με το σινεμά. Ξόδεψα πολύ περισσότερο χρόνο να ασχολούμαι με τα σεξουαλικά μου θέματα, κυνηγώντας κορίτσια, διαβάζοντας περιοδικά και βλέποντας ερωτικές ταινίες της δεκαετίας του '70. Ο ερωτισμός με αυτήν την έννοια έχει χαθεί. Οι εικόνες ήταν πιο αληθινές, πιο κοντά. Τα κορίτσια δεν είχαν ψεύτικά βυζιά, το σεξ δεν ήταν τόσο κρύο όσο είναι σήμερα στα πορνό. Η λέξη πορνογραφία σήμερα αντιπροσωπεύει κάτι κρύο και καθόλου ελκυστικό. Σήμερα το μόνο μέρος που μπορείς να βρεις εικόνες και όψεις του σεξ είναι στις γκαλερί τέχνης. Το είδος του ερωτικού φιλμ έχει εξαφανιστεί εντελώς.

Το «Love» του Γκασπάρ Νοέ θα βγει στις ελληνικές αίθουσες στις 22 Οκτωβρίου από την Hollywood Entertainment

Love 607

Διαβάστε και δείτε ακόμη: