Το Flix βρίσκεται στη Δράμα (αποστολή: Ρόμπυ Εκσιέλ, Μανώλης Κρανάκης), παρακολουθεί όλες τις προβολές του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και, μέρα με τη μέρα, αποτιμά τις ταινίες, σημειώνοντας τις ενδιαφέρουσες τοποθεσίες στον κινηματογραφικό χάρτη.
Τα σχόλια και οι αποτιμήσεις μας είναι πολύ μικρά, όχι επειδή οι ταινίες είναι μικρού μήκους, μια και αυτό καθόλου δεν επηρεάζει την αξία τους, αλλά επειδή ο σκοπός αυτών των καθημερινών σχολίων είναι ν’ αποδώσουν μια αίσθηση και μια πρώτη γεύση των ταινιών.
Εάν δεν βρίσκεστε στη Δράμα, μπορείτε να δείτε όλες τις ταινίες, όλων των προγραμμάτων και να ψηφίσετε και για το βραβείο Κοινού στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ.
Διαβάστε ακόμη: Φεστιβάλ Δράμας 2024: Ολα είναι Δράμα! Οδηγός επιβίωσης για το 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας!
Τι είδαμε την Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου, στο Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα
Honeymoon του Αλκι Παπασταθόπουλου
H Φαίη και η Σάντρα θα βρεθούν μόνες στην Εθνική Οδό, όταν θα αναγκαστούν να κατέβουν από το λεωφορείο στο οποίο επιβαίνουν μετά από μια τρανσοφοβική επίθεση. Το ανάμεικτο συναίσθημα της οργής και της θλίψης που δεν προλαβαίνουν ποτέ να ξορκίσουν, αναγκασμένες σε αυτόν τον κόσμο να ενεργοποιούν πάντα το ένστικτο της επιβίωσης, το γνωρίζουν καλά. Είναι αυτό που οδηγεί τη Φαίη να φύγει από τη χώρα. Είναι αυτό που τις κρατά δεμένες και σε μια σχέση που πλέον μπορεί να λέγεται και «οικογένεια». Είναι και αυτό που θα τις χωρίσει ή θα ενώσει για πάντα. Συνεχίζοντας τις μικρές εξερευνήσεις του πάνω στην queer ζωή, το Αλκι Παπασταθόπουλος φτιάχνει ένα road movie που τρέχει πάνω στην οδό του togetherness και της αγάπης σαν σαρωτικό αντίδοτο μέσα σε έναν εχθρικό κόσμο. Οπου τον προδίδουν οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστριών του, κερδίζει σε αυθεντικότητα και όπου το μήνυμά του μοιάζει υπερβολικά γνώριμο, αντεπιτίθεται με ωμή έκρηξη αρχετυπικής εφηβικής ορμής. Μανώλης Κρανάκης
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Honeymoon» του Αλκι Παπασταθόπουλου.
Zange της Ιριδας Μπαγλανέα
Μετά την πρώτη της μικρού μήκους ταινία, το βραβευμένο «Goads» του 2020, η Ιριδα Μπαγλανέα συνεχίζει την εξερεύνηση της παιδικής αντίληψης μέσα από την ιστορία δύο αδελφών που ζουν με τον άρρωστο πατέρα και την έγκυο μητέρα τους σε έναν υδροβιότοπο στις όχθες μιας λιμνοθάλασσας. Το κυνηγητό στην ακτή, το ψάξιμο για καβούρια και οι ιριδισμοί από το φως του γειτονικού φάρου είναι τα καθημερινά τους παιχνίδια. Και όσο ανακαλύπτουν τους μηχανισμούς λειτουργίας της γύρω φύσης, τόσο ο ψυχικός τους βιότοπος παλεύει να επεξεργαστεί τις πρωτόγνωρες γι’ αυτόν έννοιες του επερχόμενου θανάτου (πατέρας) και της επερχόμενης ζωής (μητέρα), πιεσμένος θαρρείς από μια τανάλια (η γερμανική λέξη «zange» του τίτλου, ισχύουσα και για τη δαγκάνα του καβουριού) που ολοένα και σφίγγει για να τού αφαιμάξει την αθωότητα. Κι αν τα σύμβολα και οι αναφορές (αστερισμοί, παγανιστικά ξυλόγλυπτα, ανιμισμός) παραφορτώνουν το φιλμ, δυσκολεύοντας την ανάγνωσή του, η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι λανθάνει ηχηρά, χάρη και στις ερμηνείες των δύο προσεχτικά καθοδηγούμενων ανήλικων «ηθοποιών». Ρόμπυ Εκσιέλ
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Zange» της Ιριδας Μπαγλανέα
Skeleton Tree του Χάρη Ζαλαβρά
Το κουδούνι της πόρτας διακόπτει την απόπειρα ενός επίδοξου αυτόχειρα να κρεμαστεί. Είναι η γειτόνισσα από κάτω που της χάλασε η κουζίνα και πρέπει οπωσδήποτε να φουρνίσει το φαΐ πριν την επίσκεψη του γιου της. Η σύμπτωση, μετά και την ξαφνική ακύρωση του γιου, θα δώσει την αφορμή για μια πρώτη επαφή. Τσιγάρο, ουϊσκάκι, μουσική, κουβέντα. Θα φάνε τελικά μαζί; Θα θέλαμε, για να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα, να μπούμε κι εμείς στο δράμα τους. Ομως η ταινία του Χάρη Ζαλαβρά έχει ήδη κάνει τις επιλογές της. Πολλά «εκκρεμούν» εδώ, ωστόσο τακτοποιούνται σε ένα βαθμό από τις ερμηνείες των Αλέξανδρου Λογοθέτη και Χρύσας Κλούβα, οι οποίοι οδηγούν την ταινία τόσο με τη σωματική όσο και με τη στοματική τους γλώσσα και την άψογη χημεία τους. Ρόμπυ Εκσιέλ
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Skeleton Tree» του Χάρη Ζαλαβρά
7Hz της Μαρίας Χατζάκου
Η Αννα κάνει προπόνηση για τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων. Σε ένα απόκοσμο τοπίο - στο τέλος του κόσμου - ένας τηλεφωνικός θάλαμος είναι το τελευταίο σύνορο. Θα πρέπει να αναφέρει με λεπτομέρειες στη φωνή στην άλλη γραμμή του τηλεφώνου τι ώρα ξεκίνησε από το σπίτι, πόση ώρα έκανε να φτάσει εκεί, πόση ώρα χρειάζεται να κάνει διάλειμμα και κυρίως γιατί δεν ακούγεται λαχανιασμένη ενώ έτρεχε. Με τέχνη στο χτίσιμο του σασπένς και φωτογραφημένο σε δυστοπικές αποχρώσεις από την Χριστίνα Μουμούρη, το «7Hz» της Μαρίας Χατζάκου λειτουργεί ως ένα (πολιτικό) σχόλιο πάνω στον περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων και στο κράτος - Μεγάλο Αδελφό, αναμειγνύοντας στη μικρή του διάρκεια είδη και διαθέσεις, ρισκάροντας μέχρι και μια ελαφρά σατιρική ειρωνία που αφαιρεί από τη βαρύτητα της αλληγορίας αλλά ισχυροποιεί εν μέρει το απαισιόδοξο, πικρό σχόλιο του φινάλε. Μανώλης Κρανάκης
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «7Hz» της Μαρίας Χατζάκου
Τα Περιστέρια Αρρωσταίνουν όταν η Πόλη Φλέγεται του Σταύρου Μαρκουλάκη
Θα αρκούσε και μόνο μια από τις ωραιότερες σκηνές σεξ που είδαμε τα τελευταία χρόνια για να μιλήσει κανείς για το πέρασμα του Σταύρου Μαρκουλάκη (που είχε ήδη προδώσει ταλέντο και τόλμη στο «Madonna f64.0» του 2020) σε μια εποχή απόλυτου ελέγχου των μέσων του, των ηθοποιών του, των θεμάτων του - που τρέχουν όλα όπως και τα δύο αγόρια της ταινίας του προς το... θαύμα, με φόντο και περιτύλιγμα (φωτογραφημένη σαν να καίνε τα μηχανήματα από τον Κωνσταντίνο Κουκουλιό) την πιο ζεστή μέρα του χρόνου. Θα αρκούσε, αν μετά από αυτήν τη σκηνή δεν ακολουθούσε - σαν ένα τσιγάρο ή ό,τι επιλέγει κανείς για μετά το σεξ - ένα road movie μέσα στην Αθήνα, ταυτόχρονα ιδρωμένο και σαν δροσιά στο λαιμό, ταυχρόνα κλισέ και πρωτόγνωρο, αυτοσχεδιαστικά άγουρο και ποιητικά ώριμο, ένα μικρό δείγμα νεανικής τρυφερότητας και αγωνίας για το μαζί και το μόνος που όσο απλώνεται σαν να φλυαρεί άσκοπα, νιώθεις να σου μιλάει στο αυτί για κάτι έχεις ζήσει πριν το ανασύρει ερήμην σαν συλλογική αστική εφηβική ανάμνηση. Μανώλης Κρανάκης
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Τα Περιστέρια Αρρωσταίνουν όταν η Πόλη Φλέγεται» του Σταύρου Μαρκουλάκη
Το Φεστιβάλ Δράμας 2024 με τον τρόπο του Flix:
Φεστιβάλ Δράμας 2024: Ολα είναι Δράμα! Οδηγός επιβίωσης για το 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας!
Φεστιβάλ Δράμας 2024: Eναρξη με το… δράμα του Υφυπουργού Πολιτισμού
Φεστιβάλ Δράμας 2024: Γνωρίστε τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος
Φεστιβάλ Δράμας 2024: Οι ελληνικές ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος
Φεστιβάλ Δράμας 2024: Οι ελληνικές μικρού μήκους ταινίες που διαγωνίζονται στο Kiddo
Φεστιβάλ Δράμας 2024: Οι ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Διαγωνιστικό Ταινιών Μικρού Μήκους Animation
Φεστιβάλ Δράμας 2024: Οι ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Σπουδαστικό Διαγωνιστικό Τμήμα
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας στο επίσημο site του, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook, στο κανάλι του στο YouTube και στον επίσημο λογαριασμό του στο Instagram.