Η ταινία
Σε ένα δυστοπικό, ολιγαρχικό μέλλον, όπου η παρακολούθηση των πολιτών είναι ο κανόνας, η Αννα είναι μία γυναίκα που προπονείται για τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων. Στην προπόνηση στην άκρη της πόλης, υπάρχει ένας τηλεφωνικός θάλαμος. Είναι το τελευταίο τοτέμ, το σύνορο της πόλης - οι πολίτες απαγορεύεται να περάσουν πέρα από αυτό το σημείο. Η Αννα πρέπει να τηλεφωνήσει και να δώσει την καθημερινή της αναφορά, όμως εκείνη έχει κάτι άλλο στο μυαλό της: να αποδράσει. Μόνο που η καλά εκπαιδευμένη τηλεφωνήτρια του καθεστώτος υποψιάζεται το σχέδιό της και η Αννα συνειδητοποιεί ότι έχει ελάχιστα λεπτά να αντιδράσει. Πρέπει να τρέξει για τη ζωή της, ή να πεθάνει προσπαθώντας να σωθεί...
Η σκηνοθέτης
Η Μαρία Χατζάκου είναι παραγωγός, σεναριογράφος, και μουσικός με έδρα την Αθήνα. Σπούδασε Φιλμ & Βίντεο στο London College of Printing του London Institute. Εργάστηκε ως film programmer στο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας (2000-2004) και μετά στο Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης (2005-2008). Το 2007 ξεκίνησε τη συνεργασία της με την εταιρία παραγωγής Haos Film και την Αθηνά Τσαγγάρη, και δούλεψε ως παραγωγός σε όλα τα πρότζεκτ της Haos μέχρι το 2019.Το «Attenberg» (σενάριο & σκηνοθεσία Αθηνά Τσαγγάρη, 2010) ήταν η πρώτη της παραγωγή. Το 2011, επιλέχθηκε να πάρει μέρος στο φόρουμ “Producers on the Move”,του European Film Promotion, στο φεστιβάλ Καννών. Ηταν συμπαραγωγός στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, «Αλπεις» (βραβείο καλύτερου σεναρίου, Φεστιβάλ Βενετίας 2011) και παραγωγός στην ταινία της Αθηνάς Τσαγγάρη, «The Capsule», (Λοκάρνο 2012). Επίσης ήταν παραγωγός στην τελευταία ταινία της Τσαγγάρη «Chevalier» (βραβείο καστ και ειδική μνεία στο φεστιβάλ του Σαράγεβο και βραβείο καλύτερης ταινίας στο BFI φεστιβάλ του Λονδίνου) και στην πρώτη μεγάλου μήκους του Τζώρτζη Γρηγοράκη «Digger» (πρεμιέρα στο Panorama/Berlinale 2020) Είναι co- creator και συν σεναριογράφος της μαζί́ με τον Άλκη Παπασταθόπουλο στην σειρά «Sleepover» (σε παραγωγή Αμάντας Λιβανου/ Neda Film) όπου κέρδισε το HBO Europe Award για το καλύτερο πρότζεκτ στο φεστιβάλ του Σαράγιεβο (2018). Το «Sleepover» είναι το πρώτο ευρωπαϊκό́ πρότζεκτ που επιλέχτηκε να συμμετάσχει στο Episodic Lab του Sundance Institute (2019). H «Αμυγδαλή» (2021) ήταν η πρώτη της μικρού μήκους ταινία ως σεναριογράφος/σκηνοθέτης.
Photos: Ευγενία Μπουρζούκου
Πέντε ερωτήσεις για το «7Hz»:
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
H εταιρεία παραγωγής Abfab Poductions και η υπέροχη παραγωγός μας Κυριακή Βήρου ανέθεσε σε 11 filmmakers να δημιουργήσουν μια μικρού μήκους με θέμα την πρωτόγνωρη εμπειρία του lockdown. Σε μια εποχή που οι χρηματοδοτήσεις είχαν πάψει και δεν κουνιόταν τίποτα. Υπήρχαν 3 κανόνες: Μία μέρα γύρισμα, μέχρι δύο ηθοποιοί, ένα location. Σε μια απ τις «παράνομες» βόλτες μας τότε μια φίλη μου η Γιώτα Σιαπέρα που είναι εξπέρ στα locations με πήγε σ’ αυτό το απόκοσμο μέρος με τα μισοχτισμένα σπίτια στα Καλύβια Αττικής. Ενα δυστοπικό μέρος, ένα set έτοιμο για science fiction. Μετά ήρθε η ιδέα. Ενας τηλεφωνικός θάλαμος στην μέση του πουθενά σαν το τελευταίο τοτέμ στη γη. Ενα «Κράτος» που ελέγχει τα πάντα μέσω τηλεφώνου. Μια γυναίκα που πρέπει να τα βάλει με την τηλεφωνήτρια…κάτι δηλαδή σαν αυτό που βιώσαμε την εποχή του covid και που ήρθε για να μείνει… Το «7Hz» είναι μια ταινία είδους (πατάει στο θρίλερ και στο sci-fi) αλλά και μια πολιτική ταινία ταυτόχρονα.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Πάντα η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η χρηματοδότηση. Είναι πραγματικά τόσο δύσκολη και απρόβλεπτη η διαδικασία εύρεσης πόρων. εχουμε βαρεθεί να το λέμε ότι χρειάζεται μια συνέπεια και συνέχεια/ Η ταινία αυτή έχει γίνει χωρίς την υποστήριξη κάποιου δημόσιου φορέα. Μονή στήριξη μας η Abfab Productions. Αυτό που έκανε η Abfab Productions ήταν πραγματικά ένα δώρο.
Με δυσκόλεψε (αλλά και με εξέπληξε θετικά) η μία μέρα γύρισμα αλλά το βγάλαμε χάρη στους υπέροχους συνεργάτες μας και στην διεξοδική προετοιμασία που κάναμε με την -σούπερ ταλαντούχα- Φωτεινή Παπαχριστοπούλου που ερμηνεύει την «Αννα», για να προσεγγίσουμε τον χαρακτήρα. Φαντάσου είχαμε βρει ένα τηλεφωνικό θάλαμο στο Α’ Νεκροταφείο και κάναμε εκεί τις πρόβες!
Την ταινία την χρωστάω και στο υπόλοιπο καστ, την Θεανώ Βασιλείου και την Γιώτα Αργυροπούλου (η φωνή την τηλεφωνήτριας)στην DP μου Χριστίνα Μουμούρη, στην σκηνογράφο Μαρία Βεττα, στην make up artist Νίκη Οβάκογλου, στην ενδυματολό Βασιλεία Ροζάνα, στους Χρήστος Γιαννακόπουλος & Έλενα Σταυράκη στο μοντάζ και στη μόνιμη συνεργάτιδα μου στη μουσική, Μαριλένα Ορφανού (θα κυκλοφορήσουμε το soundtrack της ταινίας σύντομα). Είναι η Dream Team μου.
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Αίθουσα για πάντα. Από την άλλη βέβαια, οι πλατφόρμες έχουν μπουστάρει κάπως τις μικρού μήκους. Και σίγουρα οι ταινίες είναι προσβάσιμες σε πολύ μεγαλύτερο και πιο διαφορετικό κοινό. Επίσης αυτό μπορεί να σημαίνει και κάποια έσοδα για τους filmmakers. Αλλά η θέαση δεν θα είναι ποτέ η ίδια.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχω στη Δράμα και ανυπομονώ. Εχει κάνει τεράστια βήματα το φεστιβάλ και κάθε χρόνο φαίνεται! Οι συνέχεις επιτυχίες σημαίνουν ότι έχουμε ταλαντούχους κινηματογραφιστές. Χρηματοδότηση, σταθερή και σοβαρή, χρειαζόμαστε.
Οτι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...
… γιατί είναι μαγεία. Ενας παράλληλος κόσμος που ζεις χιλιάδες ζωές.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «7Hz»:
7Ηz | CREDITS
Aννα Γρίβα I Φωτεινή Παπαχριστοπούλου
Καθαρίστρια I Θεανώ Βασιλείου
Τηλεφωνήτρια I Γιώτα Αργυροπούλου
Σενάριο-Σκηνοθεσία I Μαρία Χατζάκου
Μια παραγωγή της AbFab Productions
Παραγωγός Ι Κυριακή Βήρου
Διεύθυνση Φωτογραφίας I Χριστίνα Μουμούρη GSC
Moντάζ I Xρήστος Γιαννακόπουλος, Έλενα Σταυράκη
Μουσική I Μαριλένα Ορφανού
Σχεδιασμός Ηχου | Περσεφόνη Μήλιου
Καλλιτεχνική Διεύθυνση I Μαρία Βέττα
Ηχολήπτης I Χρήστος Σακελλαρίου
Ενδυματολόγος I Βασιλεία Ροζάνα
Make up Artist I Νίκη Οβάκογλου
Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ