Η ταινία
Δύο αδερφές, η Άννα και η Μελίνα, περνούν τις τελευταίες μέρες του καλοκαιριού στο εξοχικό τους, στη Νέα Μάκρη. Η Άννα κάνει πάρτυ για την ενηλικίωση της και το μόνο που θέλει είναι να περάσει την μέρα της με την Μαρία, το καλοκαιρινό της φλερτ. Η Μελίνα αγαπάει εμμονικά την Άννα και δεν καταλαβαίνει γιατί δεν είναι καλεσμένη στο πάρτυ. Ξέρει όμως ότι ως party crasher μπορεί να κάνει αυτό το βράδυ αξέχαστο για την μεγάλη της αδερφή.
Η σκηνοθέτης
Η Μαρία Χατζάκου είναι παραγωγός, σεναριογράφος, και μουσικός με έδρα την Αθήνα. Σπούδασε Φιλμ & Βίντεο στο London College of Printing του London Institute. Εργάστηκε ως film programmer στο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας (2000-2004) και μετά στο Φεστιβάλ Κιν/φου Θεσσαλονίκης (2005-2008).
Το 2007 ξεκίνησε τη συνεργασία της με την εταιρία παραγωγής Haos Film και την Αθηνά Τσαγγάρη, και δούλεψε ως παραγωγός σε όλα τα πρότζεκτ της Haos μέχρι το 2019.
Το «Attenberg» (σενάριο & σκηνοθεσία Αθηνά Τσαγγάρη, 2010) ήταν η πρώτη της παραγωγή.
Το 2011, επιλέχθηκε να πάρει μέρος στο φόρουμ “Producers on the Move”,του European Film Promotion, στο φεστιβάλ Καννών.
Ηταν συμπαραγωγός στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, «Αλπεις» (βραβείο καλύτερου σεναρίου, Φεστιβάλ Βενετίας 2011) και παραγωγός στην ταινία της Αθηνάς Τσαγγάρη, «The Capsule», (Λοκάρνο 2012).
Επίσης ήταν παραγωγός στην τελευταία ταινία της Τσαγγάρη «Chevalier» (βραβείο καστ και ειδική μνεία στο φεστιβάλ του Σαράγεβο και βραβείο καλύτερης ταινίας στο BFI φεστιβάλ του Λονδίνου) και στην πρώτη μεγάλου μήκους του Τζώρτζη Γρηγοράκη «Digger» (πρεμιέρα στο Panorama/Berlinale 2020)
Είναι co- creator και συν σεναριογράφος της μαζί́ με τον Άλκη Παπασταθόπουλο στην υπό ανάπτυξη σειρά «Sleepover» (σε παραγωγή Αμάντας Λιβανου/ Neda Film) όπου κέρδισε το HBO Europe Award για το καλύτερο πρότζεκτ στο φεστιβάλ του Σαράγιεβο (2018). Το «Sleepover» είναι το πρώτο ευρωπαϊκό́ πρότζεκτ που επιλέχτηκε να συμμετάσχει στο Episodic Lab του Sundance Institute (2019).
H «Αμυγδαλή» (2021) είναι η πρώτη της μικρού μήκους ταινία ως σεναριογράφος/σκηνοθέτης.
4 ερωτήσεις για την «Αμυγδαλή»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Γιατί το τώρα είναι η καλύτερη στιγμή. Εικόνες και σκηνές γεννιούνται στο κεφάλι μου κάθε μέρα. Μία απ’ αυτές ήταν για ένα κοριτσάκι που αγαπάει εμμονικά την μεγάλη της αδερφή και προσπαθεί να την πείσει να την αφήσει να έρθει στο πάρτυ της. Απ αυτή τη σκηνή ξεκίνησε και το σενάριο. Ήξερα σίγουρα ότι θέλω να κάνω σινεμά είδους, που να φλερτάρει με το θρίλερ και το horror με πρωταγωνίστριες μόνο γυναίκες. Οπότε κάπως έτσι θα την περιέγραφα. Coming of age, drama, horror.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Είναι μια διαρκής, απρόβλεπτη και συχνά ψυχοφθόρα περιπέτεια. Έχω κάνει παραγωγή σε αρκετες μεγάλου μήκους (Attenberg, Αλπεις, Chevalier, Digger) οπότε ήξερα τι με περιμένει. Χρειάζεται να έχεις γερά νεύρα.
Φαντάσου περίμενα περίπου δυόμιση χρόνια για να ολοκληρώσω την χρηματοδότηση της ταινίας. Και είναι μόνο μια μικρού μήκους! Η εμπειρία βέβαια ήταν καταπληκτική.Τόσο πολύ που αποφάσισα να αφήσω την παραγωγή στην άκρη και να κάνω ταινίες.
Το καστ είναι τρία νέα κορίτσια που κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στο σινεμά (καμία δεν είναι επαγγελματίας ηθοποιός) και δουλέψαμε με την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου που ως acting coach έκανε καταπληκτική δουλειά.
Αυτό που κραταω είναι οι πολύτιμοι συνεργάτες μου που χωρίς αυτούς δεν θα γινόταν η ταινία. Ειδικά την Χριστίνα Μουμούρη, την Μαριλένα Ορφανού που έγραψε ενα εκπληκτικό soundtrack, την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, την Ευγενία Μπουρζούκου,την Ελένη Μολφέτα, την Βασιλεία Ροζάνα, την Νίκη Οβακογλου την Μαρία-Δήμητρα Βέττα και τον Άλκη Παπασταθόπουλο που μόνταρε την ταινία.
Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά;
Δε θέλω να είμαι απαισιόδοξη αλλά η (δυστοπική) πραγματικότητα με ξεπερνάει. Για το μέλλον το άμεσο τι να πω όταν για να μπεις σε μια αίθουσα θα πρέπει να σε ελέγχουν; Μου φαίνεται λάθος σε πολιτικό επίπεδο αλλά κυρίως σε κοινωνικό. Η εμπειρία του να βλέπεις μια ταινία σε αίθουσα δεν συγκρίνεται με το να την βλέπεις στον υπολογιστή. Το μέλλον του σινεμά ελπίζω να γίνει και γυναικεία υπόθεση και να γίνονται ταινίες με σκοπό να προβάλλονται κυρίως σε κινηματογραφικές αίθουσες.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Ειναι το πρώτο φεστιβάλ που θα προβληθεί η πρώτη μου ταινία ως σεναριογράφος-σκηνοθέτις. Οπότε είναι πολύ συγκινητική η συγκυρία. Επίσης χαίρομαι ιδιαίτερα που το φεστιβάλ Δράμας από πέρυσι έχει ξεκινήσει μια ειλικρινή προσπάθεια να γίνει επιτέλους ένα φεστιβάλ μικρού μήκους υπολογίσιμο παγκοσμίως. Οι συνεχείς επιτυχίες στο διεθνές τοπίο απλά σημαίνει ότι κάνουμε πολύ καλές ταινίες παρά τις δυσκολίες. Και θα συνεχίσουν να γίνονται. Υπάρχουν πολλά ταλέντα εκεί έξω.
Αμυγδαλή | Σενάριο-Σκηνοθεσία-Παραγωγή: Μαρία Χατζάκου | Συμπαραγωγοί: Μαριλένα Ορφανου, Νίκος Σμπιλίρης | Associate Producer: Ευγενία Μπουρζούκου | Συμπαραγωγός: ΕΡΤ | Με την υποστήριξη του ΕΚΚ | Cast Παναγιώτα Γιαγλή, Εύα Σαμιώτη, Ντόνα Πετροπούλου | Acting Coach Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου | Casting Ελένη Μολφέτα | Διεύθυνση ΦωτογραφίαςΧριστίνα Μουμούρη G.S.C. | Μοντάζ Άλκης Παπασταθόπουλος | Μουσική Μαριλένα Ορφανού | Κοστούμια Βασιλεία Ροζάνα | Art Direction Μαρία-Δήμητρα Βέττα | Μακιγιαζ και Special Make-Up Effects Νίκη Οβάκογλου | Special Make-Up Effects Προκόπης Βλασσερός | Hχος Ξενοφόντας Κοντόπουλος | Ηχητικός Σχεδιασμός Λέανδρος Ντούνης | Colorist Αγγελος Μάντζιος| Εργαστήρια Εικόνας Metapost | Διεύθυνση Παραγωγής Τέτα Αποστολάκη