Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2024: «Honeymoon» του Αλκι Παπασταθόπουλου

στα 10

Εν αναμονή του 47ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2024: «Honeymoon» του Αλκι Παπασταθόπουλου

Η ταινία

Η Φαίη, έπειτα από μια τραυματική εμπειρία αστυνομικής βίας, φεύγει από την χώρα και η Σάντρα τη συντροφεύει μέχρι το σταθμό για να την αποχαιρετήσει. Πολύ σύντομα αντιλαμβάνονται πως το ταξίδι τους δε θα είναι εύκολο καθώς μια τρανσφοβική επίθεση από δύο συνεπιβάτες τους, τις αναγκάζει να εγκαταλείψουν το λεωφορείο και να μείνουν αποκλεισμένες στην εθνική οδό. Προσπαθώντας να φτάσουν στο σταθμό, με τον χρόνο να κυλάει αντίστροφα, καταλαβαίνουν πως αυτές είναι οι τελευταίες στιγμές για να μοιραστούν όσα πραγματικά νιώθουν η μια για την άλλη.

Βιογραφικό Σκηνοθέτη

To Aλκι Παπασταθόπουλος είναι απόφοιτο της σχολής Κινηματογράφου του ΑΠΘ και υπότροφο των Sundance Institute, Sarajevo Talents, Cannes Focus WiP, Artworks, Midpoint Institute και Εuropean Short Pitch. Oι ταινίες του, που εξερευνούν πάντα queer θεματικές, έχουν βραβευτεί σε διεθνή φεστιβάλ όπως το Palm Springs ShortFest, το Indie Memphis, το Sicilia Queer Filmfest και οι Nύχτες Πρεμιέρας.

Δείτε εδώ μία προηγούμενη δουλειά του Αλκι Παπασταθόπουλου

Honeymoon

Πέντε ερωτήσεις για το «Honeymoon»:

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

H ανάγκη για αυτήν την ταινίας ξεκίνησε γιατί δεν ήξερα πως να ζήσω σε μια πραγματικότητα που ένα queer ατομο εχει δολοφονηθεί μέρα μεσημέρι σε κοινή θέα στο κέντρο της Αθήνας και λίγο αργότερα σε πανελλήνια τηλεοπτική μετάδοση και δεν έχει πέσει φύλλο. Και δεν είναι μόνο η δολοφονία που άφησε τέτοια πληγή στην κοινότητα αλλά και η δικαιοσύνη που δεν επήλθε ποτέ. Οταν ως queer άτομο ξέρεις πως τέσσερις από τους δολοφόνους του Ζακ Κωστόπουλoυ/ Zakie Οh κυκλοφορούν ελεύθεροι και μάλιστα ακόμα σε υπηρεσία, με την εξουσία δηλαδή να σκοτώσουν το επόμενο queer άτομο οποιαδήποτε στιγμή, σχεδόν φοβάσαι να ξαναβγείς από το σπίτι σου. Δεν ήξερα λοιπόν πως να ζήσω με αυτό κι αποφάσισα να πω μια ιστορία σε μια προσπάθεια να ξορκίσω μέσα μου αυτό το φριχτό τέλος, να γράψω ένα καινούριο. Σαν μέσα από αυτή την ταινία να γύριζε για λίγο ο χρόνος πίσω για να προλάβω αυτό που δεν κατάφερα να αποτρέψω. Ταυτόχρονα ήθελα από καιρό να γράψω μια ταινία δρόμου για μια trans for trans σχέση και για έναν έρωτα που μπορεί από μόνος του να τα βάλει με τη σαπίλα όλου του κόσμου.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Νομίζω πως η πρόκληση είναι πάντα η υποχρηματοδότηση γιατί απαιτεί η επιθυμία σου για την εκάστοτε ταινία να είναι πάρα πολύ ανθεκτική στο χρόνο, καθώς δοκιμάζεται συνέχεια ενώ περιμένεις. Και δεν αφορά μόνο τη διαδικασία της παραγωγής το θέμα με την υποχρηματοδότηση, αλλά και όσα ακολουθούν μετά την ολοκλήρωση της ταινίας. Το Ηοneymoon φέτος με μεγάλη μας χαρά έχει ταξιδέψει σε πάνω από 15 φεστιβάλ του εξωτερικού. Τις λίγες φορές που καταφέραμε να ταξιδέψουμε μαζί του, γιατί είναι ακριβό σπορ, οι περισσότεροι κινηματογραφιστές/στριες που γνωρίσαμε είχαν καλυμμένα όλα τους τα έξοδα από τα αντίστοιχα κέντρα κινηματογράφου των χωρών τους. Τα κράτη τους δηλαδή, τους στηρίζουν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό και για μεγάλο διάστημα, για όλη τη φεστιβαλική γύρα των ταινιών τους. Eνα δύσκολο κομμάτι σε αυτή την ταινία ήταν το casting γιατί έγινε εν μέσω covid και κράτησε πάνω από ένα χρόνο.

Μεγάλη χαρά μου φέρνει πάντα το γύρισμα γιατί περνάω μέρες με κάποια από τα πιο αγαπημένα και πιο ταλαντούχα άτομα στον κόσμο και αυτό σαν εμπειρία δε μπορώ να το αλλάξω με τίποτα. Επίσης μεγάλη χαρά πήρα από τη Νάσια και τη Μαίρη, τις πρωταγωνίστριες της ταινίας. Γιατί ενώ είχαμε κάνει πάνω από ένα μήνα σχεδόν καθημερινές πρόβες και τους είχα πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη, αυτό που έκαναν στο γύρισμα ήταν εντυπωσιακό. Αφέθηκαν τελείως στις ηρωίδες, κι αυτό για μένα είναι από τα πιo γενναία πράγματα για μια ηθοποιό, ήταν μαγικό να το βλέπεις να συμβαίνει. Μας εξέπληξε πάρα πολύ θετικά το βραβείο που πήρε η ταινία στο Palm Springs.

Honeymoon

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Στο δίλλημα αίθουσες ή streaming θα είμαι πάντα με τις αίθουσες. Ειδικά ζώντας σε μια χώρα που βλέπουμε ιστορικά σινεμά να κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Κάνω πάρα πολύ streaming στην καθημερινότητα μου, αλλά πιστεύω ότι το σινεμά είναι φτιαγμένο για να καταναλώνεται συλλογικά. Είναι μια διαδικασία που οι άνθρωποι συναντιούνται μεταφέρονται ταυτόχρονα και όλοι μαζί, σε μια πραγματικότητα έξω από τη δική τους. Και το «όλοι μαζί» νομίζω πως έχει μεγάλη σημασία.

Honeymoon

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Είναι τρελό το πόσο πολύ ταξιδεύουν και βραβεύονται οι ελληνικές ταινίες στο εξωτερικό αν σκεφτείς τη δυσκολία που βιώνουν οι κινηματογραφιστές/στριες στην Ελλάδα για να τις φτιάξουν. Φανταστείτε να υπήρχε κι η ανάλογη στήριξη, θα γινόταν κάποια ηφαιστειακή έκρηξη από ελληνικές μικρού μήκους!

Οτι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...

Το σινεμά, θεωρώ πως θα επιβιώσει μόνο αν και εφόσον μπει τέλος στη λογοκρισία που βλέπουμε να λαμβάνει χώρα με αδιανόητη ένταση στους καλλιτεχνικούς θεσμούς της δύσης τον τελευταίο χρόνο. Αν οι θεσμοί, τα ινστιτούτα και τα φεστιβάλ δεν διαχωρίσουν την θέση τους από τα συντηρητικοποίηση των κρατών τους νομίζω πως θα ζήσουμε σε έναν κόσμο που θα υπάρχει μόνο ένα σινεμά. Ενα σινεμά άνευρο και κλισέ, φτιαγμένο μόνο από προνομιούχους, συντηρητικούς κινηματογραφιστές κι αναπόφευκτα γεμάτο με μπαγιάτικες και πληκτικές ιστορίες.

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Honeymoon»:

HONEYMOON | CREDITS
Cast: Μαίρη Πετρουλιού, Νάσια Συντέτα, Θεόφιλος Μανόλογλου, Σταύρος Τσουμάνης, Στυλιάνα Ιωάννου, Τάκης Σακελλαρίου, Νικόλας Δροσόπουλος, Γιάννης Σοφολόγης
Σενάριο/ Σκηνοθεσία: Αλκι Παπασταθόπουλος
Παραγωγή: Μαρία Χατζάκου
Συμπαραγωγοι: Πάνος Αδαμόπουλος, Marion Barré, Soyo Giaoui, Κυριακή Βίρου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Αρετή Παπαϊωάννου
Μοντάζ: Σμαρώ Παπαευαγγέλου
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Art Direction: Μαρία-Δήμητρα Βέττα
Μακιγιάζ: Βασιλική Κίττα
Ήχος: Στέφανος Ευθυμίου
Σχεδιασμός & Μίξη Ηχου: Περσεφόνη Μήλιου
Casting: Αρτεμισία Ρέππα
Α’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Ντένις Σαφάρη
Διεύθυνση Παραγωγής: Πολύμνια Παπαδοπούλου Σαρδέλλη

Honeymoon

Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ