Φεστιβάλ / Βραβεία

Φεστιβάλ Δράμας 2022 | Οι ταινίες: Ημέρα 3η

of 10

Το Flix βλέπει και μεταφέρει εντυπώσεις απ' όλες τις ελληνικές ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Φεστιβάλ Δράμας 2022 | Οι ταινίες: Ημέρα 3η

Μ' ένα πρόγραμμα 30 ταινιών, με σκηνοθέτες από πρωτοεμφανιζόμενους μέχρι «βετεράνους», οι ελληνικές μικρού μήκους ταινίες της χρονιάς παρουσιάζονται με την ορμή με την οποία γεννήθηκαν, έτοιμες ν’ αποκαλύψουν το ταλέντο των δημιουργών τους.

Διαβάστε ακόμη: Το 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ξεκινά... Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Το Flix βρίσκεται στη Δράμα, παρακολουθεί όλες τις προβολές του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και, μέρα με τη μέρα, αποτιμά τις ταινίες, σημειώνοντας τις ενδιαφέρουσες τοποθεσίες στον κινηματογραφικό χάρτη. Τα σχόλια και οι αποτιμήσεις μας είναι πολύ μικρά, όχι επειδή οι ταινίες είναι μικρού μήκους, μια και αυτό καθόλου δεν επηρεάζει την αξία τους, αλλά επειδή ο σκοπός αυτών των καθημερινών σχολίων είναι ν’ αποδώσουν μια αίσθηση και μια πρώτη γεύση των ταινιών.

Εάν δεν βρίσκεστε στη Δράμα, μπορείτε να δείτε όλες τις ταινίες, όλων των προγραμμάτων και να ψηφίσετε και για το βραβείο Κοινού στην online πλατφόρμα του Φεστιβάλ.


Τι είδαμε την Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου στο Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα

μάγμα

Μάγμα της Λίας Τσάλτα

Σε έναν απόκοσμο, πανέμορφο και απειλητικό μαζί, πλανήτη μια γυναίκα θα δεχτεί την επίσκεψη ενός πλάσματος που έρχεται από αλλού, διατεθειμένο να ανακαλύψει, να αγγίξει, να μάθει τη ζωή μαζί με τον άλλο, τον διαφορετικό, τον φίλο που είναι εχθρός, τον εχθρό που είναι και φίλος. Με φόντο το έτσι κι αλλιώς εξωπραγματικό κινηματογραφικό Σαρακήνικο στη Μήλο και ένα σχεδιασμό παραγωγής που με λιτά μέσα πετυχαίνει (από τη φωτογραφία του Γιάννη Κανάκη μέχρι τη σκηνογραφία και τα κοστούμια της Δήμητρας Σουρλαντζή αλλά και τον ηχητικό σχεδιασμό και τα ειδικά εφέ) ένα άξιο θαυμασμού αποτέλεσμα τόσο στα εξωτερικά όσο και στα εσωτερικά πλάνα, η Λία Τσάλτα συνεχίζει το μοναχικό της δρόμο στην (επιστημονική) φαντασία και μετά το «Δάσος» εξερευνά τις συντεταγμένες της (ανθρώπινης;) επαφής, σε ένα βωβό queer μανιφέστο πάνω στη μοναξιά που επιλέγει να παίξει με τις αισθήσεις, περισσότερο μινιμαλιστικά απ' όσο θα άφηνε πιο δυνατό αποτύπωμα βαθύτερα μέσα σου.
Μανώλης Κρανάκης

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Μάγμα» της Λίας Τσάλτα.

nothing holier than a dolphin

«Nothing Holier Than a Dolphin» της Ισαβέλλας Μαργάρα

Σε ένα ψαροχώρι στη Σάμο, οι ψαράδες είναι ακινητοποιημένοι σε μια ταβέρνα. Τα μελτέμια δεν σταματούν και δεν έχουν βγει για ψάρια εδώ και μια βδομάδα. Είναι ένα από τα χειρότερα καλοκαίρια. Υπάρχει όμως καλοκαίρι χωρίς μελτέμι; Και γιατί στη συζήτηση επανέρχεται πάλι η ιστορία με το αγόρι που βγήκε στην ακτή καβαλώντας ένα δελφίνι. Με αφορμή ένα συγκεκριμένο μύθο, τους «Δελφινόσημους» της Σάμου και με διάθεση αυτή η ταινία να είναι ταυτόχρονα μια περιβαλλοντική κραυγή αλλά και μια αλληγορία για τον κύκλο της ζωής που διαταράσσεται διαρκώς από την ανθρώπινη αγριότητα, η Ισαβέλλα Μαργάρα επιχειρεί μια φιλόδοξη σύνθεση που ξαφνιάζει και συγκινεί. Καθώς ο χώρος της ταβέρνας μετατρέπεται σε μια θεατρική σκηνή όπου οι ψαράδες και οι ντόπιοι του νησιού μετατρέπονται σε ερήμην ήρωες ενός αυτοσχέδιου θεατρικού μονόπρακτου, το «Nothing Holier Than a Dolphin» απλώνει τα δίχτυα του από την πατριαρχία μέχρι την έννοια του «bycatch» και τη διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων για αφήγηση, σε ένα εθνογραφικό παροξυσμό που μέσα στην υπερβολή και την επιτήδευσή του επιστρέφει σε κάτι σχεδόν αρχέγονο - όσο η σχεδόν βγαλμένη από έναν εξίσου συναρπαστικό, θλιμμένο μύθο μορφή της υπέροχης Φλομαρίας Παπαδάκη.
Μανώλης Κρανάκης

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Nothing Holier Than a Dolphin» της Ισαβέλλας Μαργάρα.)

Το Πέταγμα του Πιγκουίνου

«Το Πέταγμα του Πιγκουίνου» της Στέλλας Σερέφογλου

Οι πιγκουίνοι είναι πουλιά. Αλλά δεν μπορούν να πετάξουν. Σαν την Ελλη που είναι στις διακοπές αλλά δεν έχει τι να κάνει. Οι γονείς της είναι σε διάσταση, ο πατέρας της εμφανίζεται για λίγο και μετά φεύγει πάλι μακριά και αυτή μόνη της γεμίζει τις ώρες της με το κινητό, τα χορευτικά της, τη γάτα της τη Μόλλυ που είναι η μόνη της παρέα. Με παρατήρηση και λεπτομέρεια στην απεικόνιση του κόσμου μιας έφηβης που μοιάζει να μεγαλώνει μόνη της, η Στέλλα Σερέφογλου εκμεταλλεύεται τους κώδικες μιας ηλικίας που λειτουργούν έτσι κι αλλιώς ασυντόνιστα και επαναστατικά με το σύμπαν γύρω τους, αλλά προδίδεται από την κινηματογραφική μεν αλλά όχι στέρεη ερμηνεία της νεαρής πρωταγωνίστριάς της και από έναν μελαγχολικό και ευθυγραμμισμένο με τη ραστώνη του καλοκαιριού νατουραλισμό που αφαιρεί την ένταση τοποθετώντας την ταινία διαρκώς σε ένα χώρο κάπου ανάμεσα στο ανώδυνο και το υπερβολικά γνώριμο.
Μανώλης Κρανάκης

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Το Πέταγμα του Πιγκουίνου» της Στέλλας Σερέφογλου.

παπαρούνες και πάπιες

«Παπαρούνες και Πάπιες» της Χρηστίνας-Καλλιρόης Γαρμπή

Η Κατερίνα, σοβαρή και αποφασιστική, αψηφά τον νόμο που απαγορεύει το κολύμπι σε θάλασσες, λίμνες και ποτάμια, μπαίνει, τακτικά, στο νερό και πληρώνει, τακτικά, το σχετικό πρόστιμο. Η Κατερίνα δεν αψηφά τις υποτιμήσεις που της κάνει η μητέρα της. Ή μήπως ήρθε η ώρα και γι' αυτό; Με πρωταγωνίστρια τη Στέφη Πουλοπούλου, η Γαρμπή γράφει και σκηνοθετεί μια ταινία που συνδέει την (επίκαιρη) αίσθηση των απαγορεύσεων του lockdown με τη (διαχρονική) αγωνία του απογαλακτισμού και της ενηλικίωσης/αυτονόμησης, με μια αφήγηση και σκηνοθεσία που θα χαρακτηρίζαμε «στρωτή», με τα καλά και τα κακά της λέξης. Με τη μελαγχολία της προδοσίας των προσδοκιών να σκεπάζει κάθε σκηνή, μ' ένα υποβόσκον δράμα που ποτέ δεν εκδηλώνεται, με μια βαριά, πολύ βαριά κουβέντα («παλιά με ζήλευαν για σένα, τώρα με λυπούνται»), που ποτέ δεν δικαιολογείται, με μια συμβολική πράξη στο φινάλε που έρχεται χωρίς γερό υπόβαθρο, το φιλμ βλέπεται, μεν, μ' ένα ενδιαφέρον και μια σταθερή ροή, όμως σ' αφήνει με το πηγαίο ερώτημα, τελικά, μάνα και κόρη, τι ζόρι τραβάνε;
Λήδα Γαλανού

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Παπαρούνες και Πάπιες» της Χρηστίνας-Καλλιρόης Γαρμπή

τσίχλα-τσιγάρο

«Τσίχλα-Τσιγάρο» της Αντζελίκας Κατσά

Μια νεαρή μητέρα, γοητευτικό αγοροκόριτσο με μια εσωτερική μελαγχολία, με τη μικρή κόρη της, ταξιδεύουν με το αυτοκίνητο από την Ελλάδα στη δική της πατρίδα, τη Σερβία. Ο μπαμπάς της μικρής «δεν τις θέλει πια». Θα περάσουν το βράδυ σ' ένα ξενοδοχείο κι εκεί θα συγκρουστούν και θα μονιάσουν, με τα λιγότερα δυνατόν λόγια. Με τη μορφή της Ανα Μάντιτς (σαν γλυπτό στο νυχτερινό της πλάνο, προφίλ, στο τηλέφωνο), να δίνει από μόνη της στοιχεία των καταβολών της ηρωίδας, της πλοκής, της χρονικής και κοινωνικής στιγμής, με τη μικρή Σοφία Λαμπρινού ως ένα κοριτσάκι δαιμόνιο και υπέροχο που παίρνει τη ζωή του στα χέρια του, η ταινία της Αντζελίκας Κατσά περιγράφει μια «φέτα ζωής», μικρή κι αποσπασματική, μια δυαδική σχέση με οικονομία και κώδικα. Το οποίο μπορείς να πεις ότι είναι και πολύ λίγο, ή πολύ ανεκμετάλλευτο, ή πολύ στοιχειώδες, για μια σκηνοθέτη και δυο ηθοποιούς που δείχνουν ότι θα μπορούσαν να πάνε τα πράγματα πολύ παρακάτω.
Λήδα Γαλανού

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Τσίχλα-Τσιγάρο» της Αντζελίκας Κατσά

Διαβάστε ακόμη:


Το 45ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας θα διεξαχθεί φέτος από τις 5 μέχρι και τις 11 Σεπτεμβρίου στη Δράμα, αλλά και online.

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το 45ο DSFF: To 45 Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμα ξεκινάει. Το Flix είναι εκεί!

Το Flix βρίσκεται στη Δράμα για να παρακολουθήσει όλες τις ταινίες του εθνικούς διαγωνιστικού προγράμματος και να γράψει γι' αυτές, αλλά και για να μεταφέρει την ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ και εκτός των κινηματογραφικών αιθουσών.

Το Flix παρουσίασε, το προηγούμενο διάστημα, το σύνολο της ελληνικής συμμετοχής στο 45ο Φεστιβάλ Δράμας. Πατήστε εδώ και βρείτε τη λίστα με τις ταινίες που διαγωνίζονται και μάθετε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τους δημιουργούς και τις μικρές ιστορίες τους.

Δείτε εδώ το τρέιλερ του 45ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας:


Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

Οσοι επιθυμούν να παρακολουθήσουν το 45ο DISFF οnline, θα πρέπει να μπουν στην πλατφόρμα του φεστιβάλ (θα οδηγούνται εκεί και μέσω της ιστοσελίδας https://www.dramafilmfestival.gr από τον σύνδεσμο online festival) και να ακολουθήσουν τις οδηγίες. Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες από τις 5 Σεπτεμβρίου. Το βασικό πακέτο θα κοστίζει 5 ευρώ και με αυτό οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο του Φεστιβάλ. Oι βραβευμένες ταινίες θα παραμείνουν διαθέσιμες στην πλατφόρμα μέχρι τις 15/9 το μεσημέρι.Στην πλατφόρμα θα προβληθούν τα 6 διαγωνιστικά προγράμματα και το πρόγραμμα Pitching. Η πλατφόρμα έχει ήδη ανοίξει για προαγορά του πακέτου.

δράμα