Αν η απεικόνιση της σεξουαλικότητας του Φρέντι Μέρκιουρι στο «Bohemian Rhapsody» είχε ήδη τα θέματά της, τουλάχιστον δεν αποσιωπήθηκε εντελώς. Γιατί αυτό ακριβώς συνέβη για τις ανάγκες της κυκλοφορίας της ταινίας στην Κίνα, όπου η ομοφυλοφιλία δεν είναι πλέον παράνομη αλλά η απεικόνισή της απαγορεύεται ακόμα παντελώς στα media, την τηλεόραση και το σινεμά.
Με την ταινία να έχει ήδη κατακτήσει τα ταμεία παγκοσμίως, η Fox έδωσε πριν από έναν περίπου μήνα την άδεια στην κινεζική λογοκρισία να προβεί σε περικοπές στην ταινία, προκειμένου να κυκλοφορήσει και στις εκεί αίθουσες και να αποκτήσει πρόσβαση στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη (η ταινία κυκλοφόρησε στις κινεζικές αίθουσες την περασμένη Παρασκευή).
Μια αναγκαία ίσως κίνηση από επιχειρηματικής πλευράς, η οποία ωστόσο είχε προφανώς το τίμημά της, καθώς η κινεζική λογοκρισία αποφάσισε να αφαιρέσει κάθε πιθανή αναφορά στη σεξουαλικότητα του Φρέντι Μέρκιουρι, αφήνοντας ελλιπές το πορτρέτο του διάσημου τραγουδιστή και την ταινία με εύλογα κενά στην πλοκή της.
Διαβάστε ακόμη: Ο Αϊ Γουέι Γουέι υποστηρίζει ότι το κομμάτι του στο «Berlin, I Love You» κόπηκε για να μην ενοχληθεί η Κίνα
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αναφορές του ABC Australia, πάνω από τέσσερα λεπτά αφαιρέθηκαν από την ταινία, τα οποία μπορεί ίσως να μη μοιάζουν πολλά, περιλάμβαναν ωστόσο ουσιώδεις λεπτομέρειες: τη σκηνή όπου ο Μέρκιουρι δηλώνει στη σύντροφό του, Μέρι Οστιν, ότι είναι bisexual (κάνοντας μάλλον αψυχολόγητο τον χωρισμό τους αμέσως μετά), κάθε ομοφυλοφιλικό φιλί με τους συντρόφους του, όλες τις αναφορές στη σεξουαλικότητά του και στην ίδια τη λέξη gay, τη σκηνή όπου τα μέλη των Queen γυρίζουν το βιντεοκλίπ για το «I Want to Break Free» ντυμένοι γυναίκες, τη διάγνωσή του με HIV, καθώς και κάθε χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Το κουτσουρέμενο αποτέλεσμα άφησε με εύλογες απορίες το κοινό, ενώ η μοναδική σχετική σκηνή που παρέμεινε στο φιλμ ήταν αυτή του διακριτικού coming out στους γονείς του, με τον Μέρκιουρι να κρατά το χέρι του συντρόφου του, Τζιμ Χάτον.
Η λογοκρισία του «Bohemian Rhapsody» δεν έρχεται μόνο να επιστεγάσει το εξαιρετικά προβληματικό χρονικό δημιουργίας του (έπειτα από το σκάνδαλο του σκηνοθέτη της Μπράιαν Σίνγκερ και την απόλυσή του), αλλά και να αποτελέσει το τελευταίο επεισόδιο στη μακρά ιστορία της κινεζικής λογοκρισία, που πρόσφατα υπήρξε υπεύθυνη και για την απομάκρυνση της τελευταίας ταινίας του Ζανγκ Γιμού από το διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Βερολίνου.
Διαβάστε ακόμη
- «Holiday»: Μια ρωσική ταινία προβάλλεται μόνο στο youtube για να αποφύγει τη λογοκρισία
- Τα BAFTA αποσύρουν το όνομα του Μπράιαν Σίνγκερ από τις υποψηφιότητες
- Οι σεξουαλικές σχέσεις με ανηλίκους, το συνένοχο Χόλιγουντ και η απάντηση του Μπράιαν Σίνγκερ
- Easy come, easy go: Ο Μπράιαν Σίνγκερ απολύθηκε από τη σκηνοθεσία του «Bohemian Rhapsody»