Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εντουαρντ Ουάιντροπ, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, το παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών από το οποίο ξεκίνησαν την καριέρα τους σχεδόν όλοι οι μεγάλοι δημιουργοί της ιστορίας του σινεμά, επιστρέφει και φέτος για την 46η του έκδοση.
Mε σαφή νεανικό προσανατολισμό αλλά και αισθητικά ανήσυχες διαθέσεις και ένα πρόγραμμα που θα μπορούσε από μόνο του να αποτελέσει ένα μικρό Φεστιβάλ που θα άξιζε να παρακολουθήσεις από την αρχή μέχρι το τέλος του.
Από τις 17 ταινίες που αποτελούν τον κορμό του προγράμματός του, τρεις είναι πρώτες και πέντε δεύτερες ταινίες νέων δημιουργών, μόνο τέσσερις θα προβληθούν στο Δεκαπενθήμερο σε Διεθνή Πρεμιέρα ενώ όλες οι υπόλοιπες θα κάνουν στις Κάννες την παγκόσμια πρώτη τους, οι περισσότερες από αυτές ανήκουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο σινεμά είδους και μόλις τρεις ανήκουν σε βετεράνους του παγκόσμιου σινεμά, τον Φρέντερικ Γουάισμαν, τον Τζον Μπούρμαν και τον Ισαό Τακαχάτα του Studio Ghibli.
Το «National Gallery» του θρυλικού ντοκιμαντερίστα Φρέντερικ Γουάισμαν («Titicut Follies») είναι ένα ντοκιμαντέρ 172 λεπτών το οποίο στην πραγματικότητα σκιαγραφεί το πορτρέτο της καθημερινότητας στην National Gallery του Λονδίνου, τόσο από την πλευρά των υπαλλήλων, φροντιστών και των επιστημονικών τμημάτων της όσο και από την πλευρά των επισκεπτών που συρρέουν για να θαυμάσουν τα έργα που εκτίθενται σε αυτήν. Εργατικός όσο ποτέ ο 84χρονος Γουάισμαν συμμετείχε με το «At Berkeley», στο 70ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας τον περασμένο Σεπτέμβρη, αποσπώντας και διακρίσεις.
Πρώτη ταινία του Τζον Μπούρμαν μετά το «The Tiger's Call» του 2006 και επιστροφή του στις Κάννες, όπου το 1998 κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας για το «Στρατηγό» στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα, το «Queen and Country» βρίσκει τον 81 ετών βρετανό δημιουργό του «Οταν Ξέσπασε η Βία» να παραδίδει το σίκουελ του «Hope and Country» (1987) των έξι οσκαρικών υποψηφιοτήτων και τον μικρό ήρωα εκείνης της ταινίας να έχει μεγαλώσει και να κατατάγεται στον Πόλεμο της Κορέας.
To «The Story Of Princess Kaguya» του Ισάο Τακαχάτα, συνεργάτη του Χαγιάο Μιγιαζάκι και ενός από τους μεγαλύτερους animator της Ιαπωνίας, είναι η πέμπτη του ταινία για το Studio Ghibli και η πρώτη του μετά από 1999 και το «My Neighbors the Yamadas» και αφηγείται την ιστορία της ζωής της ηρωίδας του τίτλου, της Πριγκίπισσας Καγκούγια.
To φετινό Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών θα ανοίξει με το «Girlhood» της Σελίν Σιαμά, γνωστής από το «Tomboy», η οποία επιστρέφει στις Κάννες μετά τη δεύτερη ταινία της, το «Water Lillies» που είχε κάνει πρεμιέρα στο Ενα Κάποιο Βλέμμα το 2007. Το «Girlhood» αφηγείται την ιστορία ενός κοριτσιού, το οποίο θα γνωρίζει τη ζωή και τους κινδύνους της όταν θα ξεφύγει από την οικογενειακή και σχολική καταπίεση μέσα από τη φιλία της με τρεις ανεξάρτητες κοπέλες.
Whiplash
Ανάμεσα στους τίτλους του προγράμματος του Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών βρίσκουμε δύο ταινίες από το Φεστιβάλ του Σάντανς: το «Whiplash» του Ντέμιεν Σαζέλ που ήταν και ο μεγάλος νικητής του Φεστιβάλ και το οποίο αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού σπουδαστή της τζαζ που είναι αποφασισμένος να μην ακολουθήσει τα αχνάρια του πατέρα του που δεν πέτυχε πολλά σαν συγγραφέας στην ζωή του και το «Cold in July» του Τζιμ Μικλ, ένα νεο-γουέστερν με τον Μάικλ Σι. Χολ, τον Σαμ Σέπαρντ και τον Ντον Τζόνσον.
Les Combattants
Εκτός από το «Girlhood» της Σελίν Σιαμά, από τη Γαλλία έρχονται το «Les Combattants», ντεμπούτο του Τομά Κάιλι για έναν έφηβο και τον έρωτα του για μια νεαρή γυναίκα που ετοιμάζεται για έναν μελλοντικό πόλεμο και το «Mange tes Morts» του Ζαν-Σαρλ Χιου που αφηγείται την ιστορία ενηλικίωσης ενός 15χρονου αγοριού που πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στην γκανγκστερική κληρονομιά του μεγαλύτερου του αδερφού και στην πίστη του.
Γαλλική συμμετοχή είναι και το 200 λεπτών «P'tit Quinquin» του Μπρούνο Ντιμον που θα προβληθεί ως ειδική προβολή. Γυρισμένο σαν μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων για το κανάλι Arte, το «Quinquin» είναι μια αστυνομική - και για τα στάνταρτ του Ντιμόν διασκεδαστική - ιστορία που τοποθετείται στην επαρχία της Μπουλόν και βρίσκει τον σκηνοθέτη να επιστρέφει στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών μετά το 1997 που συμμετείχε με την πρώτη του ταινία, το «La Vie de Jésus».
Gett: Le proces de Viviane Amsalem
Το Ισραήλ εκπροσωπείται με δύο ταινίες: το «Gett: Le proces de Viviane Amsalem» των Σλόμι και Ρονίτ Ελκαμπέτζ, ένα δικαστικό δράμα για το δικαίωμα των γυναικών στο διαζύγιο που αποτελεί προνόμιο των αντρών και το «Next to Her», ντεμπούτο το Ασάφ Κόρμαν για τη σχέση μιας γυναίκας με τη διανοητικά καθυστερημένη αδερφή της και τον εραστή της.
These Final Hours
Από τη Νότιο Κορέα, ο Κιμ Σέονγκ-χουν θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα το γκανγκστερικό «A Hard Day», ο Βέλγος Φαμπρίς ντι Βελτζ αφηγείται στο «Alleluia» την αληθινή ιστορία δύο κατά συρροήν δολοφόνων, της Μάρθα Μπεκ και του Ρειμόντ Φερνάντεζ που σκότωσαν 20 γυναίκες πριν συλληφθούν και εκτελεστούν τη δεκαετία του '50. Στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών θα παρουσιάσει και ο Αυστραλός Ζακ Χίντιτς την πρώτη ταινία με τίτλο «These Final Hours», ένα αποκαλυπτικό θρίλερ με ήρωες ένα κοριτσάκι και τον πατέρα του εν μέσω του απόλυτου χάους.
Tu Dors Nicole
Από την Αργεντινή ο Ντιέγο Λέρμαν επιστρέφει στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών - μετά το «La Mirada Invisible» του 2010 - με το «Refugiado», ένα road movie για μια μητέρα και το γιο της που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σπίτι τους μετά από τις βίαιες επιθέσεις του πατέρα τους, ενώ ο Στεφάν Λαφλέρ από τον Καναδά, βραβευμένος στo Forum της Berlinale το 2011 με το «Familiar Grounds» έρχεται για πρώτη φορά στις Κάννες με το ασπρόμαυρο «Tu Dors Nicole», για δύο αδέρφια, ένα αγόρι και ένα κορίτσι που οι γονείς τους τα ξεχνούν στο σπίτι τους, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών.
Catch me Daddy
Ισχυρή είναι η παρουσία της Μ.Βρετανίας στο φετινό Δεκαπενθήμερο, αφού εκτός από το «Queen and Country» του Τζον Μπούρμαν, στο πρόγραμμα συναντάμε το ντεμπούτο του Ντάνιελ Γουλφ «Catch me Daddy» με δύο έφηβους εραστές που προσπαθούν να ξεφύγουν από κυνηγούς επικηρυγμένων που έχουν μισθώσει τα μέλη της οικογένειας του κοριτσιού, αλλά και το «Pride» του Μάθιου Γουόρχους που θα κλείσει και το φετινό πρόγραμμα. Με εκλεκτό βρετανικό καστ τους Μπιλ Νάι, Ιμέλντα Στόντον, Ντομινίκ Γουεστ, Πάντι Κονσαντάιν και άλλους, το «Pride» αφηγείται την απίστευτη και όμως αληθινή ιστορία, όταν το 1984 μια ομάδα γκέι και λεσβιών ακτιβιστών αποφάσισαν να βοηθήσουν έμπρακτα τους Ουαλούς ανθρακωρύχους που είχαν βρεθεί στο στόχαστρο της άτεγκτης διακυβέρνησης της Μάργκαρετ Θάτσερ.
Σε ειδική προβολή, από τις πιο πολυαναμενόμενες ολόκληρου του 67ου Φεστιβάλ Καννών, θα κάνει την πρεμιέρα του στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών και το θρυλικό «Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος με το Πριόνι» του Τομπ Χούπερ, το κλασικό φιλμ τρόμου του 1974 σε αποκατεστημένη 4K ψηφιακή κόπια, σαράντα χρόνια μετά την πρώτη του προβολή στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του 1975.
Περισσότερες Κάννες 2014:
- Αυτό είναι το επίσημο πρόγραμμα του 67ου Φεστιβάλ Καννών!
- Κάννες 2014: Το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών σας προκαλεί να αποδράσετε
- To «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα στο 67o Φεστιβάλ Καννών
- Κάννες 2014: Τρέιλερ για το «The Rover» του Ντέιβιντ Μίσοντ
- Κάννες 2014: To πάθος οδηγεί στο φόνο στο «Μπλε Δωμάτιο» του Ματιέ Αμαλρίκ
- Κάννες 2014: Πρώτες εικόνες από το «Lost River» του Ράιαν Γκόσλινγκ
- Κάννες 2014: Η πλατεία Μαιντάν του Κιέβου στην καρδιά του Φεστιβάλ των Καννών
- Κάννες 2014: Τρέιλερ για το «Captives» του Ατόμ Εγκογιάν
- Κάννες 2014: Τρέιλερ για το «Δύο Μέρες, Μια Νύχτα» των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν
Tags: cannes 2014, κάννες 2014