Φεστιβάλ / Βραβεία

Berlinale 2017: Στο «On the Beach at Night Alone», ο Χονγκ Σανγκ-σου κάνει μια ακόμη ταινία του Χονγκ Σανγκ-σου

of 10

Κι αυτή τη φορά μάλιστα πολύ πιο αυτοαναφορική, αφού μοιάζει να μιλά για κάτι που αφορά την ζωή του εκτός οθόνης. Με τον τρόπο του Χονγκ Σανγκ-σου βεβαίως.

Berlinale 2017:  Στο «On the Beach at Night Alone», ο Χονγκ Σανγκ-σου κάνει μια ακόμη ταινία του Χονγκ Σανγκ-σου

Οι ταινίες του Κορεάτη δημιουργού μοιάζουν να κινούνται σε ένα απόλυτα δικό τους σύμπαν, το οποίο τα τελευταία χρόνια συρρικνώνεται όλο και περισσότερο προς το κέντρο του, ικανοποιώντας τον κύκλο των πιστών του, μα μην προσφέροντας ουσιαστικά κάτι καινούριο σε ένα σινεμά που κάθε φορά είναι σχεδόν ακριβώς όπως το περιμένεις.

Εν τούτοις αυτό που είναι καινούριο στο «On the Beach at Night Alone» είναι το ότι ο Χονγκ Σανγκ-σου επιλέγει ένα θέμα που είναι βγαλμένο όχι μόνο από την δική του ζωή, αλλά κι από τις σελίδες των κίτρινων εφημερίδων της χώρας του. Το 2015, στην διάρκεια των γυρισμάτων του «Right Now, Wrong Then» ο σκηνοθέτης είχε μια εξωσυζυγική σχέση με την πρωταγωνίστριά του Κιμ Μιν-χι, για την οποία εγκατέλειψε την γυναίκα του αν και στη συνέχεια σύμφωνα με δικές του δηλώσεις, χώρισε κι επέστρεψε στην οικογενειακή του εστία.

Το 67ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται φέτος από τις 9 έως και τις 19 Φεβρουαρίου 2017. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει την ατμόσφαιρα μέσα και έξω από τις αίθουσες.

on the beach at night alone 607

Τώρα επιστρέφει με μια ιστορία που δεν μπορεί παρά να ιδωθεί ως ο δικός του τρόπος να σχολιάζει εκείνη την περίοδο και την εμμονή του Τύπου της χώρας του με την προσωπική του ζωή, αφού η Κιμ Μιν-χι, πρωταγωνιστεί στον ρόλο μιας ηθοποιού που εγκαταλείπει την Κορέα για να αφήσει πίσω της μια σκανδαλώδη σχέση με έναν παντρεμένο σκηνοθέτη με τον οποίο μόλις γύρισε μια ταινία.

Χωρισμένο σε δύο μέρη το πρώτο γυρισμένο στο Αμβούργο όπου η ηρωίδα δοκιμάζει να βρει καταφύγιο και το δεύτερο πίσω στην Κορέα όπου επιστρέφει, το φιλμ αποτελείται όπως συνήθως είναι το μοτίβο στα φιλμ του Σανγκ-σου, από μια σειρά συζητήσεις μεταξύ των χαρακτήρων που συχνά μοιάζουν να περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους, συζητήσεις υπαρξιακές αλλά και συχνά κοινότοπες κι εξίσου συχνά όχι τόσο βαθυστόχαστες όσο προσπαθούν να είναι, ή όσο ο τίτλος (δανεισμένος από ένα ποιήμα του Γουόλτ Γουίτμαν) υπόσχεται.

on the beach at night alone 607

Μέσα από μια ηθελημένα αποσπασματική αφήγηση, μια σκηνοθεσία που αναγνωρίζεις ως τυπική (το ξαφνικό ζουμ στους χαρακτήρες για παράδειγμα) και θεματικές που αγγίζουν κοινές χορδές στην φιλμογραφία του (η απώλεια, ο έρωτας, η μοναξιά, η σχέση της ζωής με την τέχνη, οι διαφορές και οι ομοιότητες ανάμεσα στα φύλα), ο Σανγκ-σου κάνει μια ταινία που μπορεί να έχει ίσως ιδιαίτερη σημασία για τον ίδιο, αλλά που δεν παύει να κινείται σε μια απόλυτα γνώριμη περιοχή.


Διαβάστε ακόμη:

Το 67ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται φέτος από τις 9 έως και τις 19 Φεβρουαρίου 2017. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει την ατμόσφαιρα μέσα και έξω από τις αίθουσες.