
Το δίλημμα «Κονκλάβιο» ή «Emilia Perez» που επικρατούσε πριν απο την έναρξη της τελετής απονομής των φετινών BAFTA - βάσει των περισσότερων υποψηφιοτήτων, 12 και 11 αντίστοιχα - οδήγησε στη νίκη της ταινίας του Εντουαρντ Μπέργκερ που κέρδισε τόσο το BAFTA Καλύτερης Βρετανικής Ταινίας και το BAFTA Καλύτερης Ταινίας, συν δύο ακόμη βραβεία, το BAFTA Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου και το BAFTA Καλύτερου Μοντάζ.
Δείτε εδώ τις εμφανίσεις που ξεχώρισαν στο κόκκινο χαλί των BAFTA.
Αναλογικά το «The Brutalist» του Μπρέιντι Κορμπέ υπήρξε μεγαλύτερος νικητής, αφού κέρδισε το Βραβείο BAFTA Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Α' Ανδριικού Ρόλου (για τον Εϊντριεν Μπρόντι) και Μουσικής, αφήνοντας από ένα ή δυο βραβεία στις υπόλοιπες ταινίες: δύο βραβεία για το «Emilia Perez», το «Anora» (με την μεγάλη έκπληξη της Μάικι Μάντισον να κλέβει το BAFTA A' Γυναικείου Ρόλου από την Ντέμι Μουρ, αφιερώνοντας το βραβείο της στην κοινότητα των σεξεργατών λέγοντας: «Θέλω απλώς να πω ότι σας βλέπω. Αξίζετε σεβασμό και ανθρώπινη ευπρέπεια. Θα είμαι πάντα φίλος και σύμμαχος σας και ικετεύω τους άλλους να κάνουν το ίδιο»), το «Dune 2», το «Wicked» και το «Αληθινός Πόνος» και ένα για το «The Substance».
Παρόλο τον σάλο που δημιουργήθηκε τις τελευταίες μέρες με την Κάρλα Σοφία Γκασκόν, το «Emilia Pérez» πήρε το βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και η Ζόι Σαλντάνια πήρε το βραβείο Β' Γυναικείου Ρόλου. Στον ευχαριστήριο λόγο του, ο σκηνοθέτης Ζακ Οντιάρ ευχαρίστησε την Γκασκόν παρά τη διαμάχη που έχει δημιουργηθεί γύρω από τα προσβλητικά tweets της: «Πάνω από όλα, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους υπέροχους καλλιτέχνες που έφεραν αυτή την ταινία στη ζωή και που είναι εδώ μαζί μας απόψε. Αγαπητή μου Ζόι, αγαπημένη μου Σελίνα, Τζιορτζίνι, Πολ, Ζουλιέτ, Καμίλ, Κλεμέντ, Τζούλια και την ομάδα σου, αλλά και εσένα, αγαπημένη μου Κάρλα Σοφία, σε φιλώ. Είμαι πολύ περήφανος για όσα πετύχαμε μαζί. Ζήτω η Emilia Pérez!»
Από την άλλη η Σαλντάνια αφιέρωσε το βραβείο στον τρανς ανιψιό της. «Εκείνος είναι ο λόγος - αυτοί είναι ο λόγος – που αποφάσισα να κάνω αυτή την ταινία εξαρχής. Ετσι, ως περήφανη θεία μιας τρανς ζωής, θα είμαι πάντα δίπλα στην κοινότητα των τρανς συνανθρώπων μου.»
Ο Ντέιβιντ Τέναντ, στο ρόλο του οικοδεσπότη με χιούμορ και άποψη, ανέφερε τουλάχιστον τρεις φορές τον Ντόναλντ Τραμπ («μιλώντας για κακούς...»), ενώ δήλωσε σίγουρος πως οι περισσότεροι μέσα στην αίθουσα του Royal Albert Festival Hall έχουν χρησιμοποιήσει το «The Substance». Στην τηλεοπτική μετάδοση της τελετής από το BBC, τα αστεία για τον Τραμπ απουσίαζαν με συνοπτικές διαδικασίες.
Διαβάστε παρακάτω τη λίστα με τους νικητές:
Καλύτερη Ταινία: Κονκλάβιο του Εντουαρντ Μπέργκερ
Καλύτερη Βρετανική Ταινία: Κονκλάβιο του Εντουαρντ Μπέργκερ
Ντεμπούτο από Βρετανό Σεναριογράφο, Σκηνοθέτη ή Παραγωγό: Ριτς Πέπιατ – Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος (Kneecap)
Ξενόγλωσση Ταινία: Emilia Perez
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: Super/Man: The Christopher Reeve Story
Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: Wallace and Gromit: Vengeance Most Fowl
Παιδική & Οικογενειακή Ταινία: Wallace and Gromit: Vengeance Most Fowl
Σκηνοθεσία: Μπρέιντι Κορμπέ για το «The Brutalist»
Πρωτότυπο Σενάριο: Τζέσι Αϊζενμπεργκ για το «Αληθινός Πόνος»
Διασκευασμένο Σενάριο: Πίτερ Στρόαν για το «Κονκλάβιο»
Α' Γυναικείος Ρόλος: Μάικι Μάντισον για το «Anora»
Α' Ανδρικός Ρόλος: Εϊντριεν Μπρόντι για το «The Brutalist»
Β' Γυναικείος Ρόλος: Ζόι Σαλντάνια για το «Emilia Perez»
Β' Ανδρικός Ρόλος: Κίραν Κάλκιν για το «Αληθινός Πόνος»
Καλύτερο Καστ: Anora
Καλύτερη Φωτογραφία: Λολ Κρόλεϊ για το «The Brutalist»
Μοντάζ: Κονκλάβιο
Κοστούμια: Wicked
Μακιγιάζ: The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης
Μουσική: The Brutalist
Σκηνικά: Wicked
Ηχος: Dune: Μέρος Δεύτερο
Ειδικά Εφέ: Dune: Μέρος Δεύτερο
Βρετανική Ταινία Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: Wander to Wonder
Βρετανική Ταινία Μικρού Μήκους: Rock, Paper, Scissors
Ανερχόμενο Ταλέντο: Ντέιβιντ Τζόουνς
Fellowship: Γουόργουικ Ντέιβις