
Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.
Η Ρέιτσελ Παντρεύεται (Rachel Getting Married) του Τζόναθαν Ντέμι
Όταν η Κιμ επιστρέφει στο πατρικό της για το γάμο της αδελφής της Ρέιτσελ, φέρνει μαζί της ένα μακρύ ιστορικό προσωπικών κρίσεων, οικογενειακών συγκρούσεων και τραγωδιών. Η πλούσια παρέα φίλων και συγγενών του νυφικού ζευγαριού έχει συγκεντρωθεί για ένα χαρούμενο Σαββατοκύριακο γλεντιού, μουσικής και αγάπης, αλλά η Κιμ -με τις καυστικές ατάκες της και το ταλέντο της στο δράμα-βόμβα- είναι ο καταλύτης των εντάσεων που υποβόσκουν εδώ και καιρό στην οικογενειακή δυναμική.Γεμάτο με τους πλούσιους και εκλεκτικούς χαρακτήρες που παραμένουν σήμα κατατεθέν των ταινιών του Τζόναθαν Ντέμι, στο «Η Ρέιτσελ παντρεύεται» ζωγραφίζει ένα ειλικρινές, οξυδερκές και μερικές φορές ξεκαρδιστικό οικογενειακό πορτρέτο.
H ταινία προβάλλεται στις 23.30 στην ΕΡΤ 1
Τούτσι (Tootsie) του Σίντνεϊ Πόλακ
Ο Ντάστιν Χόφμαν υποδύεται έναν άεργο ηθοποιό, τον Μάικλ Ντόρσεϊ, που μεταμφιέζεται σε γυναίκα για να βρει δουλειά. Ο ιδιόρρυθμος χαρακτήρας του Ντόρσεϊ τον φέρνει πάντα σε σύγκρουση με κάθε παραγωγό της Νέας Υόρκης και κανείς δεν έχει όρεξη να συνεργαστεί μαζί του - πόσο, μάλλον, να τον προσλάβει στη δουλειά του. Όταν η κοπέλα του Ντόρσεϊ, η Σάντι, ηθοποιός κι αυτή, δεν καταφέρνει να πάρει ένα ρόλο σε σαπουνόπερα, ο Μάικλ έχει μια φαεινή ιδέα: μεταμφιέζεται σε Ντόροθι Μάικλς, περνάει επιτυχώς την ακρόαση και παίρνει το ρόλο. Συνεργάτες του σ' αυτή την αθώα απατεωνιά, και μόνοι γνώστες του μυστικού του, είναι ο ατζέντης του Τζορτζ Φιλντς (τον υποδύεται ο σκηνοθέτης της ταινίας, ο Σίντνεϊ Πόλακ) και ο συγκάτοικός του Τζεφ. Τώρα, ο δρόμος είναι ανοιχτός και χωρίς εμπόδια για τον Ντόρσεϊ μέχρι τη στιγμή που αυτός ερωτεύεται την όμορφη συμπρωταγωνίστριά του, την Τζούλι, και ο πατέρας της Τζούλι, ο Λες, ερωτεύεται την Ντόροθι!
H ταινία προβάλλεται στις 21.00 στην ΕΡΤ 2
Ενας Ηρωας (A Hero) του Ασγκαρ Φαραντί
Ο Ραχίμ βρίσκεται στη φυλακή εξαιτίας ενός χρέους που δεν μπόρεσε να πληρώσει και ο πιστωτής του (και συγγενής της πρώην γυναίκας του) τον κατήγγειλε. Επιτυγχάνει να πάρει μία διήμερη άδεια κι έχει ένα σχέδιο στο μυαλό του: η (κρυφή από όλους) νέα σύντροφός του έχει βρει στο δρόμο μία τσάντα με χρυσά νομίσματα. Θα τα πουλήσουν και θα αποπληρώσουν το δάνειο, ώστε να αποφυλακιστεί και να παντρευτούν. Μόνο που τελευταία στιγμή ο Ραχίμ μετανιώνει, ψάχνει και βρίσκει τη γυναίκα που έχασε την τσάντα της και την παραδίδει. Ο διευθυντής των φυλακών καλεί τα media και η πράξη του Ραχίμ παίρνει μεγάλες διαστάσεις. Αποφυλακίζεται με όρους, αλλά για να βρει δουλειά και να ξεπληρώσει το χρέος του, οφείλει να αποδείξει ότι όντως τα γεγονότα έγιναν όπως τα ισχυρίζεται. Και δεν είναι καθόλου απλό. Οπως δεν είναι καθόλου απλό το πώς η κοινωνία είναι έτοιμη να δοξάσει και να σταυρώσει έναν άνθρωπο την επόμενη στιγμή.
Με ένα αριστοτεχνικό βερμπαλιστικό σενάριο, που θυμίζει έντονα τον «Ενα Χωρισμό», εξαιρετικές ερμηνείες και μαεστρικό κοινωνικό ρεαλισμό, ο οσκαρικός Ασγκάρ Φαραντί επιστρέφει στις φτωχογειτονιές του Ιράν για να θέσει ηθικά διλήμματα που ξεπερνούν την προσωπική οδύσσεια του «ήρωά» του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.00 στην ΕΡΤ 3
«Χαίρε, Καίσαρ!» («Hail, Caesar!») των Ιθαν και Τζόελ Κοέν
ο Εντι Μάνιξ - είναι ο Θεός. Μάλλον, ο απεσταλμένος του Θεού στη Γη. Δηλαδή ο διευθυντής παραγωγής του μεγάλου στούντιο Capitol στο Χόλιγουντ, ό,τι πιο κοντά στη θεϊκή παρέμβαση μπορούσε να νιώσει ο κόσμος του '50, εκεί όπου επικρατούσε η Δημιουργία (του σινεμά), η Αμαρτία, η Ενοχή, η Εξιλέωση, σφιχτά οργανωμένες σε μιάμιση ώρα, σε γεμάτο ένταση ασπρόμαυρο ή θεαματικό τεκνικολόρ. Παρόλ' αυτά, ο Εντι Μάνιξ έχει προβλήματα με τον Θεό, χάνοντας την πίστη του στο έργο που επιτελεί - μήπως ν' αφήσει αυτό το σύμπαν της μυθοπλασίας, το τόσο δύσκολο και να εργαστεί καλύτερα σε κάτι απλό, σε μια εταιρεία πηρυνικής ενέργειας; Να επιλέξει το δύσβατο δρόμο του σινεμά, ή τον εύκολο της πραγματικότητας; Ενα μέτριο σενάριο, ένα απολαυστικό μπουκέτο των μεγαλύτερων σύγχρονων σταρ και μια γενναιόδωρη, αγνή εξομολόγηση αγάπης και πίστης στο σινεμά είναι η νέα ταινία των αδελφών Κοέν. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.50 στο ΣΚΑΪ
The Fabelmans του Στίβεν Σπίλμπεργκ
Νιου Τζέρσει, 1952. Μία παγωμένη νύχτα, ο Μπερτ και η Μίτζι Φέιμπελμαν παίρνουν τον μικρό γιο τους Σάμι για να δει την πρώτη του ταινία στο σινεμά της γειτονιάς. Κουρνιασμένος στην ασφάλεια της αγκαλιάς του μπαμπά και της μαμάς, ο Σάμι μαγεύεται, τρομάζει και συγκλονίζεται με το «The Greatest Show on Earth» του Σεσίλ Μπ. ΝτεΜίλ. Ειδικά η σκηνή της σύγκρουσης του τρένου αποτυπώνεται μέσα του, τον κάνει να πετάγεται τα βράδια από το κρεβάτι του. Ο εφυιής (και λίγο νερντ) μηχανικός Μπερτ θα εξηγήσει πρακτικά, επιστημονικά, στον πιτσιρικά πώς τα 24 καρέ φιλμ το δευτερόλεπτο δημιουργούν την ψευδαίσθηση αλήθειας. Η καλλιτέχνης, πιανίστρια, γεμάτη ενσυναίσθηση Μίτζι θα τον κοιτάξει απλώς στα μάτια και θα του πει: «οι ταινίες είναι όνειρα που κανείς ποτέ δεν ξεχνάει». Και κάπως έτσι ο Σάμι ερωτεύεται το σινεμά.
Με αυτή την ημιαυτοβιογραφική κατάθεση ψυχής για την επουλωτική δύναμη του σινεμά, ο Σπίλμπεργκ αποδεικνύει ότι είναι ο καλύτερος, ο ικανότερος, ο πιο τίμιος κινηματογραφικός παραμυθάς της blockbuster γενιάς μας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 17.35 στο Nova Cinema 2
Τα Οχτώ Βουνά (Le Otto Montagne) των Φελίξ Βαν Γκρόνινγκεν και Σάρλοτ Βαντερμίς
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '80, ο 11χρονος Πιέτρο περνάει τα καλοκαίρια με την οικογένειά του σ' ένα μικρό χωριό των Αλπεων που τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί - από 184 σε 14 μόνο κατοίκους. Εκεί γνωρίζει τον συνομήλικό του Μπρούνο, που είναι το τελευταίο μικρό παιδί που απέμεινε στο χωριό. Ο Πιέτρο είναι παιδί της πόλης: εσωστρεφής, άτολμος, μαζεμένος. Διψά όμως για παιχνίδι και περιπέτεια κι αυτό μπορεί να του προσφέρει το χωριατόπαιδο που ξέρει τα βουνά, τις πλαγιές, τις λίμνες και τους καταρράκτες - σπιθαμή προς σπιθαμή. Αλλά κι ο Μπρούνο έχει πράγματα να πάρει από τον Πιέτρο. Αγνή φιλία, παρέα, γλυκύτητα, γνώση. Η μαμά του Πιέτρο του κάνει μαθήματα γραφής κι ανάγνωσης, ο πατέρας του παίρνει και τους δύο μαζί του σε αναρριχήσεις - έξω από τα στενά όρια της περιοχής. Η φιλία των αγοριών συνεχίζεται για χρόνια - κάθε φθινόπωρο χωρίζουν, ο Μπρούνο πιάνει σκληρή δουλειά στις φάρμες κι ο Πιέτρο επιστρέφει στην γκρίζα μελαγχολία του αστικού Τορίνο, κάθε καλοκαίρι ξαναβρίσκονται στις καταπράσινες πλαγιές. Μέχρι που μία απόφαση των ενηλίκων θα σπάσει το σύνδεσμο των δυο παιδιών, για να ξαναβρεθούν 25 χρόνια μετά, όταν πάρα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στις ζωές τους και να πιάσουν το νήμα της φιλίας τους από την αρχή.
Μία συγκινητική, στοχαστική ταινία για την ανδρική φιλία. Αμετροεπής στην διαχείριση της «αναρρίχησης», της κλίμακας και του ρυθμού της, αλλά πλούσια σε κυριολεκτική και αλληγορική θέα: στιγμές που γεμίζουν με καθαρό αέρα το βλέμμα και την καρδιά. Εφυγε από τις Κάννες με το Βραβείο Κριτικής Επιτροπής. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Το Αγόρι και ο Ερωδιός (The Boy and the Heron) του Χαγιάο Μιγιαζάκι
Στην Ιαπωνία της εποχής του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ένα νεαρό αγόρι που ονομάζεται Μάχιτο μετακομίζει στην ύπαιθρο αφού η μητέρα του πεθαίνει και ο πατέρας του παντρεύεται την αδελφή της εκλιπούσας γυναίκας του, Νατσούκο. Ξαφνικά, ένας γκρίζος ερωδιός αρχίζει να παρενοχλεί τον Μάχιτο, μιλώντας τελικά με ανθρώπινη φωνή και λέγοντάς του ότι η μητέρα του ζει. Ο Μάχιτο ακολουθεί το πουλί σε έναν παράξενο πύργο που χτίστηκε από τον προ-θείο του και μπαίνει σε έναν άλλο κόσμο όπου αναζητά τη βιολογική του μητέρα και προσπαθεί να σώσει τη θετή του μητέρα αντιμετωπίζοντας φανταστικές προκλήσεις.
Ο μαγικός κόσμος του Χαγιάο Μιγιαζάκι επιστρέφει, όταν τον χρειαζόμαστε περισσότερο. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού (Vermiglio) της Μάουρα Ντελπέρο
Η Αντέλ είχε 10 γέννες και 7 παιδιά. Ολοι έχουμε αυτές τις αφηγήσεις από τις γιαγιάδες μας στην επαρχία - έκανες πολλά παιδιά, για να επιβιώσουν κάποια. Κι επειδή ήταν «θέλημα Θεού». Και ο Θεός «έχει». Η Αντέλ κι ο Σέζαρ, ο μεσήλικας δάσκαλος άντρας της, δεν έχουν - όπως δεν έχει και κανείς στο απομακρυσμένο, μικρό χωριό «Βερμίλιο», τοποθετημένο σε μία καταπράσινη απόκρημνη πλαγιά των ιταλικών Αλπεων. Τα παιδιά τους κοιμούνται τρία-τρία στα κρεβάτια, το γάλα της μοναδικής τους αγελάδας μοιράζεται σε 12 κούπες ποτισμένες με ψωμί τα πρωινά, η Αντέλ όταν μαγειρεύει το μοναδικό άλλο γεύμα της μέρας μετρά με οικονομία κάθε πατάτα, κάθε καρότο, κάθε φύλλο λάχανου. Ο Σέζαρ όμως παραγγέλνει βινύλια για να παίζει Βιβάλντι στο γραμμόφωνο του γραφείου του, «καθώς αυτό είναι τροφή για το πνεύμα», και δεν σταματά να κάνει παιδιά στη γυναίκα του, γιατί, ακόμα κι αν κανείς δεν το ομολογούσε τότε, και οι γενιές των παππούδων μας είχαν μεγάλη σεξουαλική επιθυμία (κάτι που αποδεικνύεται κι όταν η Αντα, η έφηβη κόρη βρίσκει το κλειδί για το κρυφό συρτάρι του γραφείου του). Και η Αντα όμως, που θέλει να γίνει καλόγρια, έχει ανακαλύψει τη σεξουαλικότητά της (κι αυτοτιμωρείται με μετάνοιες δικής της επινόησης). Θα ήθελε να πάει στην πόλη, στο Γυμνάσιο, όμως μαίνεται ακόμα ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος - ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τη φτώχεια και τον αποκλεισμό του χωριού τους ακόμα πιο ισχυρό. Τα μεγάλα παιδιά, ο Ντίνο και η Λουτσία, έχασαν την ευκαιρία να συνεχίσουν το σχολείο με την εμπλοκή του Μουσολίνι. Κι από τα μικρότερα, μόνο η Φλάβια είναι αρκετά έξυπνη, ευαίσθητη και δημιουργική για να δικαιολογηθεί το έξοδο να τη στείλουν σχολείο. Ολα είναι σκληρά, αυστηρά, αλλά, με έναν απλό τρόπο, και αγαπημένα. Ο Σέζαρ κουβαλά τα καταπιεστικά χούγια του δασκάλου και του πατριάρχη της οικογένειας, όμως πραγματικά ενδιαφέρεται για τη γνώση, την ομορφιά, τη δικαιοσύνη. Κουβαλά το γραμμόφωνο στην τάξη και μαθαίνει στα παιδιά πώς να ακούν «το καλοκαίρι» μέσα από τις μελωδίες - ακόμα κι αν έξω το κρύο είναι αμείλικτο. Οταν ο Πιέτρο, ένας Σικελός λιποτάκτης βρίσκει καταφύγιο να κρυφτεί στα μέρη τους, τον υπερασπίζεται με πάθος στους εθνικιστές συγχωριανούς που θέλουν να τον αποκλείσουν από την κοινότητα ως «δειλό». Ποιος ξέρει τον τρόμο που αντιμετώπισε στο χαράκωμα και ποιος είναι να τον κρίνει; Τον δέχεται στην τάξη του, του μαθαίνει γραφή κι ανάγνωση κι, όταν εκείνος ερωτεύεται την Λουτσία, του δίνει και την κόρη του. Γιατί τι άλλο θα κάνουν τα κορίτσια του από το να παντρευτούν ένα καλό παιδί και να κάνουν τα δικά τους 5-7-10 παιδιά;
Hσυχη, σκληρή, μεγαλειώδης - όπως και οι βουνοκορφές των Αλπεων. Η υπέροχη ταινία της Μάουρα Ντελπέρο είναι ένας ύμνος στους κτηνοτρόφους της ιταλικής επαρχίας που έζησαν με τις συνέπειες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, τη φτώχεια, το αδιέξοδο αλλά και την ομορφιά των ψηλών βουνών. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama