Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Αγώνας Επιβίωσης (The Survivor) του Μπάρι Λέβινσον
Ο Χάρι Χαφτ είναι ένας πυγμάχος, ο οποίος τα κατάφερε στο Ολοκαύτωμα παλεύοντας στα στρατόπεδα συγκέντρωσης με συγκρατούμενους του μέχρι θανάτου σε αγώνες που στήνονταν προς τέρψη των ναζιστών αξιωματικών του στρατοπέδου, οι οποίοι στοιχημάτιζαν για το αποτέλεσμα. Μετά το τέλος του πολέμου ο Χάρι, στοιχειωμένος από αναμνήσεις και ενοχές, προσπαθεί να χρησιμοποιήσει αγώνες υψηλού προφίλ εναντίον θρύλων της πυγμαχίας, όπως ο Ρόκι Μαρσιάνο, για να ξαναβρεί την πρώτη του αγάπη.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.00 στην ΕΡΤ 1
Η Χώρα των Νομάδων (Nomadland) της Κλόι Ζάο
Μία 60χρονη γυναίκα κλείνει και κλειδώνει το σπίτι της. Αποθηκεύει λίγα πράγματα σε ένα ενοικιαζόμενο χώρο φύλαξης. Επιλέγει ακόμα πιο ελάχιστα προσωπικά αντικείμενα, τα απολύτως απαραίτητα, για να τη συντροφεύσουν στο βανάκι που έχει μετατρέψει σε τροχόσπιτο. Και ξεκινά. Σταδιακά θα τη γνωρίσουμε. Είναι η Φραν, πρόσφατα χήρα. Δεν έχασε απλώς τον άντρα της. Με τον τρόπο που κάποια μοναχική στιγμή θα κοιτάξει υγρά μια φωτογραφία, και κάποια άλλη θα μιλήσει με λεπτή διακριτικότητα για το τέλος του, καταλαβαίνουμε ότι έχασε τον έρωτα της ζωής της. Ηταν η τελευταία απώλεια. Πιο πριν είχαν και οι δύο χάσει τις δουλειές τους: ζούσαν στο Εμπάιρ της Νεβάδα, μια κωμόπολη που χτίστηκε στην μεταπολεμική Αμερική για να στεγάσει τους εργάτες του τοπικού ορυχείου. Το 2008, όταν η εταιρία φαλήρισε και το ορυχείο έκλεισε, όλοι οι κάτοικοι του Εμπαϊρ βρέθηκαν στο δρόμο. Μέσα σε λίγους μήνες η κωμόπολη έσβησε από το χάρτη. Οταν η Φραν μπαίνει στο βανάκι της και ξεκινά την περιήγησή της στα badlands της Αμερικής, ψάχνοντας περιστασιακές δουλειές και πάρκινγκ, μπορεί να κουβαλάει ελάχιστα πράγματα, αλλά όλες αυτές οι απώλειες χώρεσαν στις αποσκευές της. Τις φοράει βουβά, βαριά στο βήμα της. Με στωική αξιοπρέπεια στο βλέμμα της. Με εύθραυστη ενσυναίσθηση όταν σιγά σιγά γνωρίζει κι άλλους νομάδες κι ακούει τις ιστορίες τους. Ανθρώπους που δούλευαν μία ζωή σκληρά, αλλά τους πέταξε το χρεοκοπημένο σύστημα εκτός – από τα σπίτια τους, τις ζωές τους, την «κανονικότητα». Θα ακολουθήσουμε τη Φραν για ένα χρόνο στο δρόμο. Που πας όταν τα έχεις χάσει όλα; Και τελικά ποια ήταν αυτά τα «όλα»; Και ποια στα αλήθεια είχαν σημασία; Εσύ, πόσα θα χωρούσες σ' ένα βανάκι;
To Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το 2020, η νέα αριστουργηματική ταινία της Κλόι Ζάο, ναι, η καλύτερη ταινία της χρονιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 02.30 στον Alpha
Η Λέιλα και τα Αδέρφια της (Baradaran-e Leila) του Σαΐντ Ρουστάγι
Ο Αλιρεζά επιστρέψει στην οικογενειακή φωλιά - υποτίθεται για διακοπές - το φιλμ θα σκιαγραφήσει το άσχημο πορτρέτο τόσο του ίδιου, όσο και των τριών χαραμοφαήδων αδελφών του, του καταπιεστικού πατέρα τους, της εξίσου τοξικής μητέρας τους και φυσικά της βαθιά απογοητευμένης, γεμάτης οργή σαραντάρας αδελφής τους. Η Λέιλα είναι η μόνη που δουλεύει σε μια κανονική δουλειά, που συντηρεί τους πάντες και προσπαθεί να τους κρατήσει ενωμένους, νιώθωντας ένα μείγμα βαθιάς πικρίας και γονιδιακής αγάπης για αυτό το freak show που αποκαλεί οικογένεια. Θα είναι εκείνη που θα δοκιμάσει να οργανώσει τους άβουλους αδελφούς της στο να στήσουν μαζί μια επιχείρηση, σε μια ταινία που φέρνει τους τέσσερις «λεβέντες» αντιμέτωπους με μια σειρά από δοκιμασίες και την ίδια μπροστά στην πραγματικότητα μιας κοινωνίας που δεν είναι φτιαγμένη για γυναίκες και μιας οικογένειας στην οποία σχεδόν όλοι αντιπαθούν και περιφρονούν τους άλλους.
Η ταινία του Σαΐντ Ρουστάγι ανατέμνει τη δομή μιας τοξικής οικογένειας (και κοινωνίας), με λάθος τόνους και στο δράμα και κυρίως στο χιούμορ του. Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Καννών. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 00.25 στο Nova Cinema 1
Με τα Μάτια της Νταλβά (Dalva) της Εμανουέλ Νικό
«Ζακ» φωνάζει με αγωνία μία νεαρή γυναίκα, ενώ αστυνομικοί τη συγκρατούν, όσο συλλαμβάνουν κι απομακρύνουν έναν άντρα από το σπίτι. «Νταλβά» σπαράζει κι εκείνος, όσο τον βγάζουν σηκωτό. Εκείνη κλαίει και ουρλιάζει κι αντιστέκεται. Οσο την παρατηρείς, κάτι δεν πάει καλά. Μαλλιά κότσος, κόκκινο κραγιόν, δαντελένιο μακρύ φόρεμα, μαργαριταρένια σκουλαρίκια. Οι αστυνομικοί την μεταφέρουν πρώτα στο νοσοκομείο για να εξεταστεί. «Γιατί;» τους ρωτάει με άγριο βλέμμα. «Γιατί φοβόμαστε ότι ο πατέρας σου σού έκανε κακό...» Εκείνη τους κοιτάει σαν να είναι «οι άλλοι». «Οι εχθροί». Αυτοί που την άρπαξαν από τον μπαμπά της, τη μόνη ζωή που ήξερε, την αγάπη. Αυτό το βλέμμα θα είναι συνοδός μας, όσο γνωρίζουμε την 12χρονη Νταλβά. Ενα βλέμμα δυσπιστίας για τον έξω κόσμο και τις προθέσεις του. Στη δομή με άλλους κακοποιημένους ή ορφανούς εφήβους που την μεταφέρουν, αυτό το βλέμμα θα πάρει μαζί για άμυνα και προίκα. Δεν έχει ξανακούσει τις λέξεις «παιδόφιλος», «αιμομιξία». Εχει μεγαλώσει με τον άνθρωπο που την απήγαγε από την μητέρα της («η μαμά την παράτησε γιατί δεν την αγαπά» της έλεγε), την μεταμόρφωσε από 9 χρονών σε γυναίκα (δαντέλες, τακούνια, βαμμένα κόκκινα μαλλιά) την κρατούσε μακριά από το σχολείο κι άλλαζε συνεχώς σπίτια και διευθύνσεις για να μην τους βρουν. Τον άνθρωπο που τη βίαζε γιατί «την αγαπά». Τον «Ζακ», γιατί προφανώς δεν τον έλεγε «μπαμπά».
Το πολυβραβευμένο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εμανουέλ Νικό για την παιδική σεξουαλική κακοποίηση δεν δείχνει την βία. Αλλά το αποτέλεσμά της. Κι ίσως αυτό να είναι ακόμα πιο δυσβάσταχτο... Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Γυναίκα σε Πόλεμο (Woman at War) του Μπένεκτιτ Eρλινγκσον
Στο Ρέικιαβικ του σήμερα, η 50χρονη Χάλλα ζει μια διπλή ζωή: ο κόσμος τη γνωρίζει σαν μια διευθύντρια χορωδίας, ενώ ταυτόχρονα εκείνη είναι μια παθιασμένη ακτιβίστρια που έχει κρυφά κηρύξει πόλεμο ενάντια στην τοπική βιομηχανία αλουμινίου. Ξεκινώντας από μικρούς βανδαλισμούς, η Χάλλα καταφέρνει να προκαλέσει ένα βιομηχανικό σαμποτάζ τόσο μεγάλο που προκαλεί προβλήματα στην Ισλανδική κυβέρνηση. Τώρα, και ενώ σχεδιάζει την πιο προκλητική της ενέργεια, λαμβάνει ένα απρόσμενο γράμμα που τα ανατρέπει όλα στη ζωή της.
Μαχητικό, ανθρώπινο, σουρεαλιστικό και ταυτόχρονα άκρως αληθινό, το νέο φιλμ του Μπένεντικτ Eρλινγκσον προσφέρει γέλιο, δράση και πολλή ευαισθησία, ενισχύοντας την πίστη στο νέο ισλανδικό σινεμά. Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το 2018. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση στο Videorama
25 χρόνια Μικροφίλμ
Ένα μεγάλο αφιέρωμα για τα 25 χρόνια (2000-2024) παρουσίας του πετυχημένου προγράμματος «Μικροφίλμ» ετοίμασε το ERTFLIX με ταινίες μικρού μήκους Ελλήνων και Ελληνίδων σκηνοθετών που ξεχώρισαν, διακρίθηκαν, αλλά και βραβεύτηκαν σε μεγάλα διεθνή και εγχώρια φεστιβάλ κινηματογράφου.
Μπείτε στην ειδική κατηγορία «25 Χρόνια Μικροφίλμ», στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, και παρακολουθήστε μερικές από τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους από το 2000 έως και σήμερα.
Jane Fonda in Five Acts
Πανέμορφη γυναίκα, nepo baby, λαμπερή ηθοποιός, αιώνια Μπαρμπαρέλα, ακτιβίστρια, τολμηρή πολίτης, βασίλισσα του aerobic, οξυδερκής κι ασίγαστη. Η Τζέιν Φόντα παίζει το παζλ της ύπαρξής της, σε μια ταινία ντοκιμαντέρ τής διακεκριμένης Σούζαν Λέισι, και με υλικό από τον Ρίτσαρντ Νίξον ως τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Ντοκιμαντέρ της HBO.
Διαθέσιμο αποκλειστικά στο Vodafone TV
After the Fire του Μεχντί Φικρί
Μετά τον θάνατο του μικρότερου αδερφού της κατά τη διάρκεια μιας αστυνομικής παρέμβασης, η Malika ξεκινά έναν δικαστικό αγώνα για να εξασφαλίσει ότι θα διεξαχθεί μια δίκη. Ωστόσο, η αναζήτησή της για την αλήθεια θέτει σε κίνδυνο τη σταθερότητα της οικογένειάς της.
Διαθέσιμη στη πλατφόρμα του MetaStories