Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2023: «Super» του Νικόλα Κούλογλου

of 10

Εν αναμονή του 46ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2023: «Super» του Νικόλα Κούλογλου

H ταινία

Η Πέννυ και ο Τζέιμς συναντιούνται στο σουπερμάρκετ για το πρώτο τους ραντεβού. Είναι το ιδανικό μέρος για να γνωριστούν καλύτερα. Ενα τεστ προσωπικότητας. Κουβεντιάζουν για τα αγαπημένα τους φρούτα, την ψυχανάλυση, τις πιο κρυφές τους φαντασιώσεις. Φλερτάρουν και κάνουν σεξ στο ασανσέρ του καταστήματος. Οσο το καρότσι τους γεμίζει, η απόσταση μεταξύ τους μεγαλώνει. Λίγο πριν φτάσουν στο ταμείο, θα αναγκαστούν να παραδεχτούν κάτι σημαντικό. Βρίσκονται ήδη σε σχέση. Ο ένας με τον άλλον.

Ο σκηνοθέτης

Ο Νικόλας Κούλογλου είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989 και ακολούθησε κινηματογραφικές σπουδές στο Λος Αντζελες (U.S.C.) και την Αθήνα (SAE Institute). Εχει εργαστεί ως ερευνητής, δημοσιογράφος, ghost writer, copywriter, εκφωνητής και σκηνοθέτης διαφημιστικών ταινιών. Ως βοηθός σκηνοθέτης, πραγματοποίησε την ταινία «Ολες οι Φωτιές, η Φωτιά» (2019), του Ευθύμη Kosemund-Σανίδη που βραβεύτηκε στο φεστιβάλ του Κλερμόν-Φεράν. Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, η ταινία μικρού μήκους με τίτλο «SUPER», σε συμπαραγωγή με το ΕΚΚ και την ΕΡΤ, έκανε πρεμιέρα στο 40ό Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους της Πουσάν στη Νότιο Κορέα, ενώ απέσπασε δύο διακρίσεις (Special Mention και Young Jury Awardο στο 38ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βαλένθια – Cinema Jove. Οι δύο πρώτες του ταινίες μεγάλου μήκους ως σεναριογράφος βρίσκονται στο στάδιο του development, ενώ αποτελεί μέλος δύο σεναριογραφικών ομάδων που αναπτύσσουν σειρές για την τηλεόραση.

Φεστιβάλ Δράμας 2023 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος

super

5 ερωτήσεις για το «Super»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Με την πρωταγωνίστρια της ταινίας, Ευθαλία Παπακώστα, κάποια στιγμή φτάσαμε σε μία συνειδητοποίηση: Από τα μικρότερα προβλήματα του κόσμου, το μεγαλύτερο είναι ο χωρισμός. Αυτή η δυσκολία να αφήσεις κάποιον πίσω, αυτό το πένθος, είναι σαν ένας μικρός θάνατος. Τα περισσότερα τραγούδια μιλούν για τον χωρισμό, αλλά όχι τόσες πολλές ταινίες. Επιπλέον, ως σεναριογράφος, αγαπώ πολύ τον διάλογο και είχα έτσι μια ανάγκη να γράψω κάτι με πολύ μπλα-μπλα. Στα ελληνικά, κάτι διαφορετικό. Κάπως έτσι προέκυψε η ταινία.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ότι δεν υπάρχει στην πραγματικότητα κινηματογραφική βιομηχανία. Ολοι κάνουμε χίλιες άλλες δουλειές για να μπορέσουμε να συντηρήσουμε την τρέλα μας. Αυτό σημαίνει ότι και οι ταινίες που γίνονται, γίνονται με τρέλα. Από τους σκηνοθέτες, τους ηθοποιούς και τους άλλους συντελεστές, μέχρι όλους τους φίλους που έρχονται να μας βοηθήσουν επειδή μας αγαπάνε. Ε, αυτή η ανιδιοτελής αγάπη για το σινεμά είναι πάντα το γεγονός που εκπλήσσει θετικά.

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Βλέπω συνεχώς ταινίες στο σπίτι, οπότε θα ήταν υποκριτικό να πω ότι με χαλάει κιόλας! Αλλά δεν το βλέπω σαν δίλημμα. Η αίθουσα είναι πάντα κάτι διαφορετικό, ο «άλλος χώρος», έχει μια μυσταγωγία. Το ίδιο πιστεύω και για τις μικρού μήκους. Εχοντας φρέσκια την εμπειρία των πρώτων μου φεστιβάλ, δεν χωράει κουβέντα ότι είναι πολύ ανώτερη αυτή η συλλογική εμπειρία. Οι κουβέντες μετά, οι γνωριμίες, οι αναλύσεις, τα ποπ κορν.

super

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Είναι φανταστικό που το Φεστιβάλ της Δράμας συνεχώς μεγαλώνει, που μπαίνουν νέοι επιτυχημένοι σκηνοθέτες ως programmers, κλπ, γιατί πράγματι οι ελληνικές μικρού μήκους τα σπάνε στο εξωτερικό. Είμαστε λίγο σαν την εθνική Κροατίας στο ποδόσφαιρο! Είχα τρομερή περιέργεια να δω πώς θα αντιδράσουν οι Βέλγοι, οι Κορεάτες, οι Πορτογάλοι, σε μια ταινία με τόσο διάλογο στα ελληνικά και τώρα ανυπομονώ όσο τίποτα να τη μοιραστώ με το κοινό στη Δράμα.

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...

...είναι ό,τι πιο κοντινό μπορούμε να φτιάξουμε στα όνειρα. Οσο βλέπουμε όνειρα, θα φτιάχνουμε σινεμά.

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Super»:

Super | Σενάριο/ Σκηνοθεσία: Νικόλας Κούλογλου | Ηθοποιοί: Ευθαλία Παπακώστα - Αργύρης Πανταζάρας | Παραγωγοί: Γρηγόρης Ρέντης, Νικήτας Ραφαήλ, Μαντώ και Μυρτώ Στάθη | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωνσταντίνος Κουκουλιός | Μοντάζ: Σμαρώ Παπαευαγγέλου | Κοστούμια: Εύα Γουλάκου | Σκηνικά: Βασίλης Κυριακίδης | 1η Βοηθός Σκηνοθέτη: Ζαμπέλα Χαβιάρα | Διεύθυνση Παραγωγής: Μάρια Ρεπούση | Μακιγιάζ: Ηλέκτρα Κατσιμίχα | Μουσική: Κάρολος Μπεράχας - Nick Athens | Sound Design: Ηλίας Καμπάνης - Κάρολος Μπεράχας | Ηχοληψία: Αρης Παυλίδης | Script: Πίνα Κούλογλου | Συμπαραγωγή: BYRD, TopCut Modiano, Stathi Twins Productions, ΕΡΤ, ΕΚΚ. | Sales / Distribution: LIGHTS ON

super

Φεστιβάλ Δράμας 2023 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος