Η κατηγορία του Β' Ανδρικού Ρόλου μοιάζει φέτος καταδικασμένη να γράψει ιστορία. Με δύο φαβορί - τον Κρίστοφερ Πλάμερ για τους «Πρωτάρηδες» και τον Μαξ φον Σίντοφ για το «Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά» -, ένα ρεκόρ (ο Κένεθ Μπράνα γίνεται ο πρώτος ηθοποιός υποψήφιος σε πέντε κατηγορίες στη διάρκεια της καριέρας του) και έναν πρωτοεμφανιζόμενο στα Οσκαρ (Τζόνα Χιλ), αποτελεί ήδη μια από τις πιο δυνατές κατηγορίες της χρονιάς. Οποιος και από τους δύο 82χρονους ηθοποιούς τελικά κερδίσει θα είναι ο γηραιότερος που πήρε ποτέ Οσκαρ, ενώ όλοι οι καλεσμένοι της βραδιάς ξέρουν από τώρα πως αυτή είναι η κατηγορία στην οποία θα χειροκροτήσουν όρθιοι.
ΚΕΝΕΘ ΜΠΡΑΝΑ για το «Επτά Ημέρες με τη Μέριλιν»
Tέσσερις φορές υποψήφιος μέχρι σήμερα, αλλά μόλις μια σε κατηγορία ρόλου (για Α' Ανδρικό το 1990 για τον «Ερρίκο τον 5ο»), ο Κένεθ Μπράνα δεν είναι ακριβώς αγαπημένο παιδί της Ακαδημίας. Υποψήφιος για τη σκηνοθεσία του «Ερρίκου του 5ου» το 1990, για το σενάριο του «Αμλετ» το 1996 και για το μικρού μήκους «Swan Song» το 1992, βρίσκεται φέτος στην πεντάδα του Β' Ανδρικού Ρόλου κυρίως γιατί υποδύεται αυτό που θα ήθελε να γίνει όταν «μεγαλώσει»: τον Λόρενς Ολίβιε στο «Επτά Ημέρες με τη Μέριλιν».
Τι λένε τα νούμερα: O Kένεθ Μπράνα θα κερδίσει μόνο αν μοιραστούν οι ψήφοι ανάμεσα στα δύο φαβορί, τον Κρίστοφερ Πλάμερ και τον Μαξ φον Σίντοφ, αν η Ακαδημία δεν θεωρήσει πως ο Νικ Νόλτε θα άξιζε επιτέλους ένα Οσκαρ και οι φανατικοί του Τζόνα Χιλ δεν πιστέψουν πως, ναι, παραδοσιακά οι κατηγορίες των Β' Ρόλων υπάρχουν για να ευνοούν τους νεότερους. Με απλά λόγια, ο Κένεθ Μπράνα δεν πρόκεται να πάρει το Οσκαρ, όπως δεν πήρε μέχρι στιγμής κανένα βραβείο για το οποίο ήταν υποψήφιος, από τη Χρυσή Σφαίρα μέχρι το BAFTA.
Τι λέει o ίδιος: «Ο λόγος που με έπεισε να το κάνω ήταν πως είχαμε αποφασίσει από την αρχή πως δεν θα κάναμε απλώς μιμήσεις του Ολίβιε και της Μονρό. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τι ήταν αυτό που υπήρχε μεταξύ τους. Ολοι γνωρίζουμε πως ο Λόρενς Ολίβιε είχε πει στη Μέριλιν Μονρό "Γιατί δεν είσαι απλά σέξι; Αυτό δεν είναι που κάνεις στη ζωή σου;" Ξεκινώντας από εκεί προσπαθήσαμε με τη Μισέλ Γουίλιαμς να σκεφτούμε πως ακριβώς γεννήθηκε αυτός ο διάλογος.»
Μία σκηνή άξια για Οσκαρ: Mεταξύ μας, κανείς άλλος δεν θα μπορούσε να παίξει με τόσο φλέγμα, υπόγεια σεξουαλικότητα και βρετανική απαξία τον Λόρενς Ολίβιε εκτός από τον Μπράνα...
Η γνώμη του Flix: Με κάποιον πολύ περίεργο τρόπο αγαπάμε τον Κένεθ Μπράνα χρόνια τώρα και τελευταία ακόμη πιο πολύ μετά το «Τhor». Αλλά Οσκαρ δεν θα του δίναμε μέχρι να αποδείξει πως η καλή διαγωγή που επέδειξε μέσα στο 2011 θα είναι αρχή μιας δεύτερης λιγότερο εγωμανούς και περισσότερο συναρπαστικής καριέρας.
ΤΖΟΝΑ ΧΙΛ για το «Moneyball»
Δεν συνέβη τίποτα το πολύ περίεργο με τον Τζόνα Χιλ και την πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ. Η Ακαδημία λατρεύει να βλέπει τους κωμικούς της να δοκιμάζονται στο δράμα και ειδικά όταν αυτός πρόκειται για ένα από τα πραγματικά ξεχωριστά ταλέντα της σύγχρονης αμερικανικής κωμωδίας. Στα 28 του χρόνια είναι ο νεότερος της κατηγορίας για φέτος και για πολλούς ο σωστός άνθρωπος που προτάθηκε από το «Moneyball». Μπραντ το νού σου...
Τι λένε τα νούμερα: Ο Τζόνα Χιλ δεν έχει στην πραγματικότητα καμία ελπίδα για νίκη, ειδικά όταν η υποψηφιότητα του μοιάζει περισσότερο με μια ψήφο εμπιστοσύνης των συναδέλφων του που δεν θα τολμούσαν ποτέ να τον προτείνουν σε μια...κωμωδία. Χωρίς να γνωρίζουμε τις βουλές του, παίζει να είναι και η μοναδική υποψηφιότητα της καριέρας του!
Τι λέει o ίδιος: «Το "Moneyball" είναι μια ταινία που δεν περιμένεις να δεις να παίζει ένας τύπος από το "Superbad". Είμαι σίγουρος πως πολλά 15χρονα θα προτιμούσαν να γυρίσω το "Superbad 2". Αλλά εγώ αυτό που θέλω στη ζωή μου είναι να κάνω ταινίες σαν το "Superbad" και ταινίες σαν το "Moneyball".»
Μία σκηνή άξια για Οσκαρ: Ακριβής, αστείος, μελαγχολικός, συγκινητικός. Ή αλλιώς δείτε πως ο Τζόνα Χιλ κλέβει την παράσταση από τον Μπραντ Πιτ.
Η γνώμη του Flix: Θα δίναμε με χαρά το Οσκαρ στον Τζόνα, αν και οφείλουμε να παραμείνουμε επιφυλακτικοί για την καριέρα που τελικά θα ακολουθήσει. Ειδικά μετά την υποψηφιότητα του...
ΝΙΚ ΝΟΛΤΕ για το «Warrior»
Η Ακαδημία χρωστάει στον Νικ Νόλτε. Κι αυτό φαίνεται όχι μόνο επειδή τον πρότεινε (δίκαια) μόνο για δύο Α' Ανδρικούς Ρόλου στον «Πρίγκιπα της Παλίρροιας» το 1992 και το «Affliction» το 1999, αλλά γιατί είδε στην ερμηνεία του στο «Warrior» κάτι από τις ερμηνείες που δίνουν κάποια στιγμή στη ζωή τους οι μεγάλοι (πολύ μεγάλοι) ηθοποιοί.
Τι λένε τα νούμερα: Και μόνο το γεγονός πως ο Νόλτε ήταν αυτός που έκλεψε από τον Αλμπερτ Μπρουκς για το «Drive» τη θέση στην πεντάδα θα αρκούσε ως ικανοποίηση. Ωστόσο, όσο κι αν Ακαδημία του χρωστάει, χρωστάει πριν στους δύο γηραιότερους κυρίους που αφήνουν τον Νόλτε σχεδόν στην προτελευταία θέση της πεντάδας.
Τι λέει o ίδιος: «H ηθοποιία είναι πάντοτε θεραπευτική. Εγινα ηθοποιός επειδή η πραγματική ζωή είναι πολύ σκληρή για μένα. Πάντοτε έψαχνα ιστορίες που με έκαναν να καταλάβω λίγο περισσότερο τι είναι η ζωή. Γι' αυτό ξεκίνησα κάνοντας θέατρο για 14 χρόνια πριν φτάσω στο Χόλιγουντ.»
Μία σκηνή άξια για Οσκαρ: Xωρίς σχόλιο.
Η γνώμη του Flix: Το Οσκαρ που δεν θα κερδίσει φέτος ο Νικ Νόλτε θα είναι ένα από τα πιο αδικοχαμένα της ιστορίας. Ας ελπίσουμε πως ο Νόλτε θα έχει κι άλλες ευκαιρίες τώρα που οι ιστορίες που έχουν γραφτεί με σοφία ζωής στο πρόσωπο του μπορούν πια να ειπωθούν στη σωστή τους ηλικία από το σωστό άνθρωπο.
ΚΡΙΣΤΟΦΕΡ ΠΛΑΜΕΡ για τους «Πρωτάρηδες»
Ενας από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς που γνώρισε ποτέ το σινεμά ζει εν έτει 2012, μετά από έξι δεκαετίες καριέρας και μια μόλις υποψηφιότητα για Οσκαρ (Β' Ανδρικού Ρόλου το 2012 για το ρόλο του Λέοντος Τολστόι στο «Τhe Last Station»), τη μεγαλύτερη στιγμή της ζωής του. Στο ρόλο ενός γκέι υπερήλικα στους «Πρωτάρηδες» του Μάικ Μίλς, δεν είναι μόνο το αδιαφιλονίκητο φαβορί της κατηγορίας αλλά και η δικαίωση μιας ολόκληρης ζωής.
Τι λένε τα νούμερα: Εχοντας βραβευθεί ήδη με συνολικά 14 βραβεία (με σημαντικότερα τη Χρυσή Σφαίρα Β' Ανδρικού Ρόλου και το BAFTA Β' Ανδρικού Ρόλου) ο Πλάμερ μοιάζει αδύνατον να χάσει το Οσκαρ. Η Ακαδημία του το χρωστάει και εξιλεώνεται με αυτή τη βράβευση για την αδιαφορία τόσων χρόνων μπροστά στο μεγαλείο του 82χρονου ηθοποιού.
Τι λέει o ίδιος: «Λάτρεψα το ρόλο από την πρώτη στιγμή. Ηταν τόσο καλογραμμένος, τόσο μη μελοδραματικός, τόσο γενναίος, τόσο ευφυής και τόσο ελεύθερος. Απόλυτα ελεύθερος».
Μία σκηνή άξια για Οσκαρ: Η οποία θα μπορούσε να ήταν όλες οι σκηνές του στην ταινία. Με αλφάδι μια χάρη και μια γενναιοδωρία που σπάνια συναντάς ακόμη και στους πιο θαρραλέους ηθοποιούς, ο Πλάμερ συγκινεί με κάθε του κίνηση, κάθε βλέμμα, κάθε ατάκα. Παίζοντας έναν άνθρωπο που έστω κι αργά αποφασίζει να αλλάξει τη ζωή του, δίνει νόημα σε οτιδήποτε μπορεί να σημαίνει η «νέα αρχή» εντός και εκτός σινεμά.
Η γνώμη του Flix: Η ψήφος μας είναι βουλωμένο γράμμα. Η αγαπημένη μας ταινία για το 2011 υπήρξε ακόμη πιο αγαπημένη εξαιτίας αυτής της ερμηνείας. Χειροκροτούμε ήδη όρθιοι από τώρα...
ΜΑΞ ΦΟΝ ΣΙΝΤΟΦ για το «Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά»
Ενας ζωντανός θρύλος του παγκόσμιου σινεμά, ο Μαξ φον Σίντοφ χρειάστηκε ένα οσκαρικό όχημα για να προταθεί για δεύτερη (μόλις) φορά στη ζωή του, μετά την υποψηφιότητα για Α' Ανδρικό Ρόλο το 1990 στο «Πελέ ο Κατακτητής» του Μπιλ Ογκαστ. Οχι άδικα Η συγκινητική του ερμηνεία στην ταινία του Στίβεν Ντάλντρι είναι σχεδόν το καλύτερο πράγμα σε μια ταινία gone wrong.
Τι λένε τα νούμερα: Μοναδικός εκπρόσωπος του «Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά» στις υποψηφιότητες εκτός της καλύτερης ταινίας, ο Μαξ φον Σίντοφ στα 82 του αποτελεί τη μοναδική απειλή για τον συνομίληκο του Κρίστοφερ Πλάμερ και το πιο καθαρό outsider της χρονιάς.
Τι λέει o ίδιος: «Είναι ένα από τα ωραιότερα σενάρια που διάβασα ποτέ. Ο Στίβεν Ντάλντρι έχει ένα μαγικό τρόπο να δουλεύει με τους ηθοποιούς του. Το γεγονός πως ο χαρακτήρας που υποδύομαι δεν μιλάει δημιουργεί μια αίσθηση του παραλόγου στην ταινία.»
Μία σκηνή άξια για Οσκαρ: Χωρίς λόγια, απλά και μόνο με το βάρος μιας καριέρας 60 χρόνων, ο φον Σίντοφ καθαρίζει για το τι είναι μια ερμηνεία που σου φέρνει δάκρυα στα μάτια χωρίς να πέφτει στο εύκολο μελό.
Η γνώμη του Flix: Θα χαρούμε σχεδόν το ίδιο αν ο μεγάλος νικητής της κατηγορίας είναι ο Μαξ φον Σίντοφ. Και ποιοι είμαστε εμείς για να αρνηθούμε μια αναγνώριση σε έναν ηθοποιό που έστω και με τη λάθος ταινία φτάνει στην τελική ευθεία της φιλμογραφίας του επιμένοντας στο να είναι απλά...μύθος.
Διαβάστε ακόμη:
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Πρωτότυπο και Διασκευασμένο Σενάριο
- To Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Καλύτερη Σκηνοθεσία
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Β’ Γυναικείος Ρόλος
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Τεχνικές Κατηγορίες
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Ξενόγλωσση ταινία
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Πρωτότυπη Μουσική και Τραγούδι
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Διαβάστε όλες τις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη φετινή Οσκαρική κούρσα και θυμηθείτε πως για την Ελλάδα η μετάδοση της απονομής θα ξεκινήσει τα μεσάνυχτα από 26η προς 27η Φεβρουαρίου στα κανάλια NovaCinema 1 και NovaCinema HD και μοιραστείτε στα σχόλια παρακάτω τις επιλογές σας.
Tags: Oscars 2012