Χρειάζεσαι κάτι που να σε καλύπτει απ’ το πρωί ως το βράδυ, για το γραφείο αλλά και μετά, κομψό αλλά και άνετο; Είσαι στη λάθος σελίδα. Οι ταινίες του 2013 πρότειναν μάλλον ακραίες στιλιστικές επιλογές, πολλές από τις οποίες, ωστόσο, ζηλέψαμε για τον έναν ή τον άλλο λόγο.
The WOW factor
Η υπέρβαση του ντουμπλ – φας: τη μια νυφικό, την άλλη πυρακτωμένο κρετόν, τελικά μελαγχολική μαύρη κοτσυφόκισσα, είναι αυτό που λέμε «ταιριάζει με όλα», αν το «όλα» είναι μια άλλη ζωή. Φορέθηκε από την Κάτνις Εβερντιν στο «Αγώνες Πείνας: Φωτιά».
Κάνω barre à terre και το δείχνω
Μπορεί ο Αλφόνσο Κουαρόν να έκανε πρωτοφανή πράγματα με την εικόνα, την τεχνολογία και τη σκηνοθεσία στο σινεμά, αλλά εκείνο που συζητήθηκε περισσότερο βγαίνοντας από την αίθουσα ήταν πώς η Σάντρα Μπούλοκ, στα 50 της, έχει τόσο σφριγηλό και καλλίγραμμο σώμα, με το πιο απαιτητικό φανελάκι και σορτσάκι που αψηφούν τη βαρύτητα! Φορέθηκε από τη Δρ. Ράιαν Στόουν στο «Gravity».
Η γοητεία του κλασικού
Μπορεί να ήταν θλιμμένη, αλλά η γκαρνταρόμπα της θα μας έκανε ευτυχείς: Chanel, Oscar de la Renta, Hermès, Louis Vuitton, Fendi, Roger Vivier, αριστουργηματικά κομμάτια διαλεγμένα από την ίδια την Κέιτ Μπλάνσετ («ο Γούντι μου το ανέθεσε, δε δίνει δεκάρα για τα ρούχα») και την ενδυματολόγο Σούζι Μπέζινγκερ. Φορέθηκαν με τον πιο αριστοκρατικό (κι επίκαιρα παρηκμασμένο) τρόπο από την Τζάσμιν του τίτλου, στη «Θλιμμένη Τζάσμιν».
Το στιλ αεροσυνοδός
Εκπληκτικά preppy polo necks, λεπτή γραβάτα και κατά προτίμηση μουστάκι. Συνοδεύονται από την ελαφρότητα που φέρνει η υπεροξυγόνωση την ώρα της πτήσης και προσεγμένα μουσικοχορευτικά. Εντοπίστηκαν κατόπιν ολόγυρα της πλατείας Αγίας Ειρήνης. Φορέθηκαν από τους Χαβιέρ Κάμαρα, Ραούλ Αρέβαλο και Κάρλος Αρέθες στο «Δεν Κρατιέμαι».
Το avant-garde
Μαύρο, άσπρο, σίδερο, χρυσός, μαλλιά ως γλυπτό, παπούτσια – έργα τέχνης, dominatrix και παιδούλες. Haute couture δημιουργίες των Σάντρα Μπάκλαντ, Bordelle, Γινγκ Τζάο, Κατ Πότερ, Ιζαμπέλ Βιγιέρ, Μαρκ Τζέικομπς, αλλά και της σκηνοθέτιδος Αθηνάς Τσαγγάρη σε συνεργασία με την ενδυματολόγο Βασιλεία Ροζάνα, σ’ ένα 35λεπτο φιλμ φτιαγμένο για το DesteFashionCollection του 2012. Προτεινόμενο αξεσουάρ, το κατσικάκι. Φορέθηκαν από τις γυναίκες του «The Capsule».
Το πολυμορφικό
Προστατεύει, δε λερώνει, δεν τσαλακώνεται κι αν παραστεί ανάγκη ανοίγει πυρ. Μια σέξι πανοπλία – εσώρουχο για ιδιαίτερα επικίνδυνες στιγμές. Φορέθηκε στις καμπύλες της Ντεσντεμόνα στο «Machete: Η Επιστροφή».
White trash ‘60s sex machine
Παντελόνια σιγκαρέτ, εκτυφλωτικά χρώματα, φορέματα – κομπινεζόν με χτιστό μπούστο, τιγρέ και λεοπάρ, μαλλιά κρεπαρισμένα ανεξέλεγκτα, ροζ κραγιόν και περλέ βερνίκια. Αν υπάρχει κέφι, θα δείτε και το κιλοτάκι της. Φορέθηκε από τη Σάρλοτ Μπλες στο «The Paperboy».
Country style
Καρώ πουκάμισα, τζιν, μπότες, ρετρό φορεματάκια. Κυκλοφορεί και σε all white. Παρά τα ρούχα, ωστόσο, εκείνο που θα μας μείνει αξέχαστο ήταν τα υπέροχα τατουάζ που αγκάλιαζαν το σώμα της Βέρλε Μπάτενς. Φορέθηκαν από την Ελίζ/Αλαμπάμα και τους BCB Band στα «Ραγισμένα Ονειρα».
Σε είδα
Και πώς να μη σε δει ο υπεράνθρωπος, σκληροτράχηλος κι ανθεκτικός Βιν Ντίζελ, μ’ αυτά τα ειδικής παραγγελίας goggles που διαπερνούν την ύλη. Φορέθηκαν με εξαιρετική αντρίλα από τον Ρίντικ στο «Riddick».
Motorcycle Boy
Κόκκινο δερμάτινο μπουφάν, φθαρμένο τζιν ή παραλλαγή, κράνος, μηχανή, μελαγχολία κι αυτοκαταστροφή. Συμβολίζει την ελευθερία του κακού παιδιού με την τρυφερή καρδιά. Φορέθηκε από τον Λουκ στην ταινία «Στο Τέλος του Δρόμου». Συχνά βέβαια είχε ενδιαφέρον και τι φοριόταν από κάτω. Δείτε το… από κάτω.
Cocaine chic
Με εκτροχιασμένα χρώματα και εμπριμέ που θα ζήλευαν κι ο Βερσάτσε και ο Πούτσι μαζί, το ζεύγος μεσαζόντων για μεγαλεμπόρους ναρκωτικών στα σύνορα της Αμερικής με το Μεξικό επέλεξε τα ρούχα του με μια ενδιαφέρουσα αίσθηση του κιτς, με την ίδια υπερβολή που μιλούσε, μηχανορραφούσε κι έκανε σεξ. Φορέθηκαν από τη Μαλκίνα και τον Ρέινερ στο «Ο Συνήγορος».
Το στιλ Ζάχος Χατζηφωτίου
Εκεί όπου το χρώμα συναντά την αυστηρότητα, η έμπνευση την παράδοση, η ποιότητα το παιχνίδι. Κατάλληλο για Ιταλούς ή άλλους bon viveurs παλαιάς κοπής. Φορέθηκε με μοναδικό τρόπο από τον Τζεπ στην «Τέλεια Ομορφιά».
The roaring twenties
Φορέματα τσάρλεστον, γόβες με μπαρέτες, υπέρκομψα κοστούμια, η μόδα του ’20 απογειώθηκε στα χέρια της ενδυματολόγου Κάθριν Μάρτιν ώστε να μοιάζει με πραγματικό art deco αρχιτεκτόνημα. Αυτή ήταν, άλλωστε, μια από τις ελάχιστες φετινές ταινίες που πραγματικά ενέπνευσαν κολεξιόν και editorials μόδας. Φορέθηκαν από τον Τζέι Γκάτσμπι, την Ντέιζι Μπιουκάναν και τους φίλους τους, στον «Υπέροχο Γκάτσμπυ».
Τα ‘50ς φορέματα
Σφιχτή μέση, φουρό και χρώματα βγαλμένα από κοριτσίστικα όνειρα. Κατασκευαστική χάρη και γραμμή που σ’ αναγκάζει να φλερτάρεις. Φορέθηκαν με μπρίο από τη Ροζ Παμφίλ στο «Χτυποκάρδια στο Γραφείο».
Το άνετο
(Σω)βρακάκι κι αθλητικά. Αυτά. Ενδυματολογική επιλογή που βολεύει για κάθε περίσταση και προσφέρεται για περιπέτεια και παιχνίδι, αλλά επιτρέπεται μόνο εάν είστε πράσινο αρκουδάκι από ζελατίνη. Φορέθηκε από τον Gummy στο «Ο Gummy Bear Σώζει τον Αϊ Βασίλη».
Περισσότερα Best of 2013:
Tags: best of 2013