Συνεργάτης του (έχει πρωταγωνιστήσει στο «Snowpiercer» και στο «Okja»), αλλά κυρίως φίλη και θαυμάστριά του Μπονγκ Τζουν-χο, η Τίλντα Σουίντον αναλαμβάνει να τον «περιγράψει» σε μια αφιέρωση που δημοσιεύεται στο περιοδικό TIME, όπου ο Κορεάτης σκηνοθέτης είναι φυσικά ένας από τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους αυτή τη στιγμή στον πλανήτη. Κι όχι μόνο επειδή πέρσι κατάφερε να κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, πρώτη ξενόγλωσση ταινία που το καταφέρνει στην ιστορία.
Διαβάστε ακόμη: Χωρίς παράσιτα. Τα 10 πράγματα που είπε στο Flix ο Μπονγκ Τζουν-χο και του έμεινε αξέχαστος
Διαβάστε παρακάτω το κείμενο που αφιερώνει η Τίλντα Σουίντον στον Μπονγκ Τζουν-χο:
Υπάρχει μια λέξη στα Κορεάτικα, ahjussi, που αναφέρεται στο μέσο ηλικιωμένο άνδρα. Σε μερικές οικογενειακές φωτογραφίες μιας συγκεκριμένης εποχής, μπορείτε να δείτε ότι αυτός ο Κορεάτης πατέρας - ahjussi - έχει το ένα πόδι του κυρτό, το ένα χέρι στο γοφό του και το βλέμμα του αδιάκοπα σε μια απόσταση: σταθερός, αποσυνδεμένος και την ίδια στιγμή, κάπως ηρωικός. Ο Μπονγκ Τζουν-χο κι εγώ βρήκαμε αυτό που ονομάζουμε «ahjussi pose» (σ.σ. την πόζα του ahjussi) απίστευτα αστείο, ο τρόπος με τον οποίο αυτή η καθημερινή στάση που προκύπτει από αναμφισβήτητη ντροπή καθιστά κάθε συμμετέχοντα να μοιάζει με τίποτα περισσότερο από το μοντέλο ενός vintage μοτίβου πλεξίματος. Κατά την τελευταία δεκαετία, συμπεριλαμβανομένων - αξέχαστα - των υπέροχων σκαλοπατιών του Grand Palais στις Κάννες, έχουμε καταγράψει αμέτρητες ahjussi πόζες. Στα περίπτερα τον Ιανουάριο, ο σκηνοθέτης Μπονγκ έβαλε ένα υπέροχο δείγμα της φόρμας στο εξώφυλλο της Vanity Fair, σφηνώθηκε σε μια καρέκλα γυρίσματος, φαινομενικά διαφορετική.
Αυτός είναι ο σκηνοθέτης που, φέτος, ανέβηκε στο όραμα του 2020 για ολόκληρο τον κινηματογραφικό πλανήτη σαν ένας νέος ήλιος. Πανέξυπνος, εξαιρετικά ικανός, κινηματογραφικός μέχρι τελευταίας ρανίδας, υπερβολικός, ασεβής, αποφασιστικός, βαθιά ρομαντικός, με μια έντονη όρεξη για το παράλογο, υψηλών αρχών, συντονισμένος στην ακρίβεια, συμπονετικός μέχρι τέλους: οι ταινίες του ήταν πάντα όλα αυτά. Φαίνεται ότι ήρθε ο καιρός για τον κόσμο να τον ανακαλύψει.
Είναι το απόλυτα εκλεπτυσμένο κινηματογραφικό fanboy, ενώ δεν φέρει ούτε σταγόνα σνομπισμού ή κυνισμού: είναι καλός για τον κινηματογράφο από την αρχή μέχρι το τέλος. Και ο ίδιος; Γλυκόκαρδος, πιστός, διασκεδαστικός, φιλόξενος, παιχνιδιάρικος, ειλικρινής, ιδιαίτερα ξεκαρδιστικός όταν είναι στα κέφια του, δυναμικά οικείος, υπέροχα ανόητος, αδιάκοπα ευγενικός. Ενα διαμάντι.
Φωτογράφηση του Μπονγκ Τζουν-χο και της Τίλντα Σουίντον την εποχή του «Okja»
Διαβάστε ακόμη: Το σταθερό κινηματογραφικό μεγαλείο του Μπονγκ Τζουν-χο