Το σταθερό κινηματογραφικό μεγαλείο του Μπονγκ Τζουν-χο

BUZZ 05 MAY  /  Flix Team

Πολύ πριν τα «Παράσιτα» θριαμβευσουν στα Οσκαρ, ο Μπονγκ Τζουν-χο είχε ήδη αφήσει ξεκάθαρα σημάδια της κινηματογραφικής ιδιοφυίας του. Το αφιέρωμα του Cinobo σε μερικές από τις πιο δυσεύρετες ταινίες του, κάνει σαφές ότι τίποτα στην καριέρα του δεν ήταν θέμα τύχης.

Μητέρα

Μπορεί μια μεγάλη μερίδα του παγκόσμιου κοινού να αποστήθισε το όνομά του μόνο μετά την φετινή απονομή των βραβείων Οσκαρ, όμως πολύ περισσότεροι είχαν ήδη έρθει σε επαφή με το γεμάτο εκπλήξεις και απόλαυση κινηματογραφικό του έργο. Μπορεί οι οι δυο αγγλόφωνες ταινίες του το «Snowpiercer» και το «Okja» οι οποίες είναι αυτές που πιθανότατα οι περισσότεροι έχουν δει να μην είναι οι πιο δυνατές στην φιλμογραφία του, αλλά ακόμη κι έτσι δεν παύουν να είναι τόσο σύνθετες όσο και ιδιότυπα διασκεδαστικές, με τον δικό τους, σκοτεινό, κοινωνικά ευαισθητοποιημένο και απροσδόκητο τρόπο.

Η επιστροφή του στην Κορέα και στην ελευθερία του να κάνει σινεμά ακριβώς με τους όρους που ο ίδιος θέλει, σηματοδότησαν την δημιουργία ενός αριστουργηματικού φιλμ όπως ήταν τα «Παράσιτα» και είναι ακριβώς εκεί, στις ταινίες που ο Μπονγκ Τζουν-χο έχει κάνει στην Κορέα που οφείλει κανείς να αναζητήσει την ουσία του έργου του. Γι αυτό το λόγο, το αφιέρωμα που οργανώνει το Cinobo τον Μάιο στον κορεάτη σκηνοθέτη είναι ακόμη πιο ενδιαφέρον αφού μας δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε (ή να ξαναθυμηθούμε) τον δρόμο που ακολούθησε ο Μπονγκ προς την ενθρόνισή του ως ένας από τους αληθινά μεγάλους σκηνοθέτες της εποχής μας, ή στην πραγματικότητα κάθε εποχής.

Bong Joon-ho 607 cannes 2017 STEPHAN VANFLETEREN

Διαθέσιμο από τις 5 Μαίου στην πλατφόρμα του Cinobo το «Μνήμες Φόνων» δεν θα μπορούσε να αποτελεί καλύτερη εισαγωγή στο έργο του Μπονγκ. Η δεύτερη μεγάλου μήκους του γυρισμενη το 2003 ήταν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς στην χώρα του και το φιλμ που καθιέρωσε τον δημιουργό του ως έναν από τους σκηνοθέτες που οφείλεις να προσέξεις.

memories of murder 607

To «Memories of Murder» είναι, όπως η εισαγωγή σπεύδει να ενημερώσει τον θεατή, βασισμένο στην αληθινή ιστορία μιας άκαρπης αστυνομικής έρευνας κάτω από ένα καθεστώς στρατιωτικής δικτατορίας. Αν και εμπνέεται, όμως, από πραγματικά περιστατικά και συγκεκριμένα από την ιστορία του πρώτου serial killer της Κορέας, ο οποίος έδρασε από το 1986 έως το 1991 σκοτώνοντας δέκα γυναίκες και δεν εντοπίστηκε ποτέ από τις Αρχές, παρά την τιτάνια, όσο και αναποτελεσματική έρευνα που οδήγησε στη σύλληψη χιλιάδων υπόπτων, ο Μπονγκ Τζουν-χο δεν ενδιαφέρεται να αποτυπώσει τα γεγονότα με ιστορική ακρίβεια, όπως έκανε λίγα χρόνια αργότερα ο Ντέιβιντ Φίντσερ με το «Zodiac», αλλά αντίθετα χρησιμοποιεί την ακόμα και σήμερα διαβόητη στη χώρα του υπόθεση ως αφορμή για μια επανάγνωση της ιστορίας ως τραγωδίας και φάρσας ταυτόχρονα.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Μνήμες Φόνων»

«Το αγαπημένο μου είδος σινεμά βρίσκεται μέσα μου. Ακολουθώ τις ιστορίες, τους χαρακτήρες και τις εικόνες, και όλα αυτά οδηγούν σε ένα συγκεκριμένο genre. Eτσι κάποιες φορές, ακόμα κι εγώ ο ίδιος, ανακαλύπτω το είδος της ταινίας μου αφού την έχω ολοκληρώσει»
Μπονγκ Τζουν-χο

barking dogs never bite 607

Από την κωμωδία μέχρι τον τρόμο το ιδιότυπο αυτό μείγμα ενός σινεμά που μπορεί να είναι την ίδια στιγμή ιδιαίτερα εμπορικό και μαζί απροσδόκητα πολιτικό απέδειξε την ιδιαιτερότητα και την ευρηματική κινηματογραφική γλώσσα ενός σκηνοθέτη που είχε μια ξεκάθαρα δική του κι απόλυτα διακριτή φωνή. Μια φωνή που είχε ακουστεί για πρώτη φορά τρία χρόνια πριν στην πρώτη του μεγάλου μήκους «Σκυλιά που Γαβγίζουν» (διαθέσιμη στο Cinobo από τις 19 Μαΐου). Με κάποιο τρόπο η πιο συγγενική ταινία με τα «Παράσιτα» στην φιλμογραφία του, αφού μέσα από την ιστορία ενός καθηγητή πανεπιστημίου ο οποιος εξαντλημένος ψυχολογικά από το συνεχές γαύγισμα ενός σκυλιού, μεταμορφώνεται σε απαγωγέα και βασανιστή τετραπόδων, ψηλαφίζει την κοινωνική δομή ενός συγκροτήματος κατοικιών και μαζί ολόκληρης της χώρας. Φυσικά με τρόπο όσο απροσδόκητο φαντάζεστε μέσα από μια πλοκή και εικόνες που ακόμη κι αν θεωρητικά σερφάρουν στην επιφάνεια του φρικιαστικού κατορθώνουν να βουτάνε στα νερά της κωμωδίας αλλά και την ίδια στιγμή να συνθέτουν ένα αγωνιώδες και διαφορετικό απ΄οτιδήποτε άλλο έχεις δει θρίλερ αγωνίας.

mother 607

Η τρίτη ταινία του αφιερώματος, η «Μητέρα» (διαθέσιμη από τις 10 Μαΐου στο Cinobo) γυρισμένη μετά την μεγάλη παγκόσμια επιτυχία του «The Host», είναι ίσως η πιο «εσωτερική» αλλά την ίδια στιγμή υπόκωφα συνταρακτική ταινία στην φιλμογραφία του. Ενα φιλμ μυστηρίου για μια μητέρα που αναλαμβάνει να εξιχνιάσει έναν φόνο προκειμένου να αποδείξει την αθωότητα του γιού της, η «Μητέρα» υπερπηδά κάθε προσδοκία των θεατών της για να διατρέξει μια κινηματογραφική διαδρομή που δεν υπακούει παρά μόνο στους δικούς της κανόνες. Τραγική αλλά κι αστεία, ή ίσως καλύτερα σατιρική, αυτή η ταινία του Μπόνγκ δανείζεται στοιχεία από το σινεμά του Χίτσκοκ -όχι μόνο σε ότι αφορά το μυστηριο αλλά και στη σχέση μητέρας γιού- αλλά τα ανακατεύει στο δικό του ιδιαίτερο μπλέντερ για να φτιάξει ένα φιλμ που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο εκτός από «ένα φιλμ του Μπονγκ Τζουν-χο».


barking dogs never bite 607

memories of murder 607

mother 607

Περισσότερα για το Cinobo
Το Cinobo (Cinema No Borders) είναι η νέα ελληνική συνδρομητική streaming (sVOD) πλατφόρμα που ξεκίνησε τη λειτουργία της στις 12 Μαρτίου σε Ελλάδα και Κύπρο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συλλογή ανεξάρτητου και arthouse κινηματογράφου, με εκατοντάδες ταινίες επιλεγμένες και κατηγοριοποιημένες από επαγγελματίες curators του κινηματογραφικού χώρου. Με μόλις 7,99€ τον μήνα, δωρεάν δοκιμή 14 ημερών και δυνατότητα ακύρωσης ανά πάσα στιγμή, οι συνδρομητές του Cinobo μπορούν να παρακολουθήσουν απεριόριστα επιλεγμένο κινηματογραφικό περιεχόμενο από όλο τον κόσμο με ελληνικούς υπότιτλους. Η πλατφόρμα ανανεώνεται σε εβδομαδιαία βάση με μία «Πρεμιέρα Cinobo» και δύο νέες προσθήκες, ενώ παρουσιάζει ανά 15 ημέρες εκτενή αφιερώματα και συλλογές.
Η υπηρεσία παρέχει τη δυνατότητα προβολής ταινιών σε High Definition και με 5.1 surround ήχο για την ultimate κινηματογραφική εμπειρία. Είναι διαθέσιμη σε ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσω ιστοσελίδας, καθώς επίσης μέσω της Cinobo εφαρμογής σε smartphone και tablet (Αndroid, iOS) και Smart TV (Android, LG με WebOS 4.0 ή μεταγενέστερα) και με προβολή μέσω Chromecast. Με μία μηνιαία συνδρομή ο χρήστης έχει απεριόριστη πρόσβαση από όλες τις υποστηριζόμενες συσκευές, δυνατότητα θέασης σε δύο οθόνες ταυτόχρονα και τη δυνατότητα να ακυρώσει και να συνεχίσει τη συνδρομή του ανά πάσα στιγμή χωρίς επιπλέον χρεώσεις. Το Cinobo παρέχει τη δυνατότητα προβολής εκτός σύνδεσης (Offline Viewing) για προβολή ταινιών on the go, λειτουργία Continue Watching για συνέχεια αναπαραγωγής της ταινίας από οποιαδήποτε συσκευή, δυνατότητα πρόσθεσης ταινιών στη λίστα του χρήστη και λειτουργία γονικού ελέγχου.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.