«Επέκεινα» («The Here After») του Μάγκνους φον Χορν - Ανοιχτοί Ορίζοντες - Παύλος Ζάννας στις 19.30
Οταν ο Τζον αποφυλακίζεται κι έρχεται να ζήσει με τον πατέρα του, ανυπομονεί να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Ωστόσο, η τοπική κοινωνία ούτε έχει ξεχάσει, ούτε έχει συγχωρήσει το έγκλημά του. Η παρουσία του βγάζει τον χειρότερο εαυτό στον κάθε άνθρωπο του περιβάλλοντός του και σταδιακά διαμορφώνεται ένα κλίμα λιντσαρίσματος. Ο Τζον απελπίζεται, καθώς νιώθει πως οι πρώην φίλοι του κι αυτοί που αγαπά τον έχουν εγκαταλείψει, ενώ η επιθετικότητα που τον οδήγησε στη φυλακή στο παρελθόν αρχίζει να ξανακερδίζει έδαφος. Ανήμπορος να αφήσει πίσω το παρελθόν του, αποφασίζει να το αντιμετωπίσει. Με επίσημη πρεμιέρα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του τελευταίου Φεστιβάλ Καννών, ο Σουηδός Μάγκνους φον Χορν συνεχίζει τη φεστιβαλική επιτυχία του «Without Snow» του 2011.
«Στην Αγκαλιά σου» («In Your Arms») του Σαμάνου A. Σάλστρομ - Ανοιχτοί Ορίζοντες - Φρίντα Λιάππα στις 18.00
Η Μαρία είναι μια νεαρή και στοργική νοσοκόμα που ζει μοναχικά στην Κοπεγχάγη, επιθυμώντας την ελευθερία και τη συναισθηματική εξιλέωση. Ο Νιλς πάσχει από ανίατη ασθένεια και θέλει να ταξιδέψει στην Ελβετία, όπου θα μπορεί να υποβληθεί εκούσια σε ευθανασία. Η Μαρία και ο Νιλς ξεκινούν μαζί για ένα ταξίδι γεμάτο εντάσεις, κατά το οποίο οι δυο τους έρχονται πιο κοντά ο ένας στον άλλον, αλλά και πιο κοντά στα όνειρά τους για τη ζωή, το θάνατο και για ό,τι βρίσκεται ενδιάμεσα. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Δανού Σάλστρομ, βραβευμένη στο Γκέτεμποργκ, μια αιχμηρή, ευαίσθητη ματιά στην ανθρώπινη επιθυμία.
«Jimmy P. - Psychotherapy of a Plains Indian»
«Εισαγωγή» στον Αρνό Ντεπλεσάν
Το Φεστιβάλ ξεκινά με το «background» για το μεγάλο του αφιέρωμα στον Αρνό Ντεπλεσάν, προβάλλοντας ήδη την πρώτη του μέρα τέσσερις από τις παλιότερες ταινίες του σκηνοθέτη. Ο Αρνό Ντεπλεσάν, σκηνοθέτης, σεναριογράφος και διευθυντής φωτογραφίας, γεννήθηκε στο Ρουμπέ της Γαλλίας το 1960. Σπούδασε κινηματογράφο στη Σορβόννη και μετέπειτα στο ινστιτούτο IDHEC (σημερινή La Fémis) στο Παρίσι. Τη δεκαετία του ’80 εργάστηκε ως διευθυντής φωτογραφίας, και, μεταξύ άλλων, υπέγραψε -μαζί με τον Αρη Σταύρου- τη «Φωτογραφία» του Νίκου Παπατάκη. Το 1991 πραγματοποίησε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο, με την ταινία μεσαίου μήκους «La Vie des Morts», φιλμ που τον καθιέρωσε για το ιδιαίτερο ύφος και τη θεματολογία που εκφράζεται μέσα από επαναλαμβανόμενα μοτίβα, φιλοσοφικές αναζητήσεις και την ανθρώπινη ιδιοσυγκρασία σε πρώτο πλάνο. Σε όλη την πορεία του, ο σκηνοθέτης δεν παραμένει συνεπής μόνο στη γλώσσα και το ύφος, αλλά και στους ηθοποιούς οι οποίοι ενσαρκώνουν διαχρονικά τους πληθωρικούς ήρωές του. Ο Ματιέ Αμαλρίκ, η Εμανουέλ Ντεβός και η Κατρίν Ντενέβ παραμένουν ανάμεσα στους σταθερούς συνεργάτες του Ντεπλεσάν. Σήμερα στο Φεστιβάλ προβάλλονται οι ταινίες «Jimmy P. - Psychotherapy of a Plains Indian» του 2013 (Παύλος Ζάννας, 17.15), «La Vie des Morts» του 1991 (Τζον Κασσαβέτης, 17.30), «Ma Vie Sexuelle...» του 1996 (Τζον Κασσαβέτης, 20.00) και «Ο Φρουρός» του 1992 (Φρίντα Λιάππα, 22.45). Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το Αφιέρωμα στον Αρνό Ντεπλεσάν εδώ.
«Αφερίμ!» («Aferim!») του Ράντου Γιούντε - Ματιές στα Βαλκάνια - Σταύρος Τορνές στις 20.30
Στη Ρουμανία του 19ου αιώνα, ο Κοσταντίν, ένας αστυνομικός της εποχής κι ο γιος του διασχίζουν τη χώρα αναζητώντας έναν σκλάβο τσιγγάνο που έχει δραπετεύσει. Ο Ρουμάνος δημιουργός Ράντου Γιούντε τιμήθηκε με την Αργυρή Αρκτο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Βερολίνου, γι' αυτό το Βλάχικο γουέστερν εποχής, μια από τις πιο πρωτότυπες κι απολαυστικές ταινίες όχι μόνο του Φεστιβάλ, αλλά και τις χρονιάς. Διαβάστε τη γνώμη του Flix για το «Aferim!» εδώ.
«Μπαμπάς» («Babai») του Βισάρ Μορίνα - Ματιές στα Βαλκάνια - Σταύρος Τορνές στις 23.00
Ο δεκάχρονος Νορί και ο πατέρας του, Γκεζίμ, ζουν πουλώντας τσιγάρα στο Κόσοβο της δεκαετίας του ’90, πριν τον πόλεμο. Ο Γκεζίμ δεν θέλει ούτε ν’ ακούσει για τη μητέρα του Νορί. Αυτό που κάνει καλύτερα απ’ όλα είναι να ξεφεύγει από το παρελθόν του, κι έτσι και τώρα θέλει να φύγει από το Κόσοβο χωρίς τον Νορί. Το αγόρι κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να τον εμποδίσει, με αποτέλεσμα να συμβεί ένα ατύχημα. Αποσβολωμένος ο πατέρας πηγαίνει τον Νορί στο νοσοκομείο. Οταν ο Νορί βγαίνει, ο πατέρας του έχει ήδη φύγει. Θυμωμένος αλλά αποφασισμένος, ο Νορί ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι και πράγματι καταφέρνει να βρει τον πατέρα του στη Γερμανία. Εκεί, με μια επιμονή που μόνο ένα παιδί μπορεί να έχει, θα ζητήσει το λόγο από τον πατέρα του για την επιλογή του να τον εγκαταλείψει. Βραβείο σκηνοθεσίας στο Κάρλοβι Βάρι για το αφοπλιστικό δράμα του αναγνωρισμένου Κοσοβάρου δημιουργού.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για την 56η διοργάνωση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
- Οδηγός επιβίωσης για το 56ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
- 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Το Διαγωνιστικό πρόγραμμα
- 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι ελληνικές ταινίες
- To 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει αφίσα –και αφιερώματα
- Οι υποψήφιες ταινίες για το βραβείο LUX στο 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2015: Επίδειξη ανωτερότητας με μερικές από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς!
- 56ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: (Διαπεραστικές) Ματιές στα Βαλκάνια του σήμερα και του χθες