Μέσα στην παγκόσμια συζήτηση για την υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και, επιπλέον, τη θέση της γυναίκας στην αιχμή της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας, η Λέα Τσεμέλ μοιάζει με το πρόσωπο που πρέπει ν' αποτυπωθεί ως ανδριάντας ψηλότερος από τον Χριστό του Ρίο Ντε Τζανέιρο: για να φαίνεται απ' άκρη σ' άκρη της γης. Κι αυτό, ενώ - ή μήπως επειδή; - υπερασπίζεται κυρίως ανθρώπους που ασκούν ένοπλη βία, Παλαιστίνιους που κατηγορούνται στο Ισραήλ.
Διαβάστε ακόμη: 21 ΦΝΘ | «Free Solo»: Το οσκαρικό ντοκιμαντέρ του National Geographic προκαλεί σωματικό και συναισθηματικό vertigo
Τα τελευταία πενήντα χρόνια, η δικηγόρος σε υποθέσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, Ισραηλινή Τσεμέλ, εκπροσωπεί νομικά Παλαιστίνους που έρχονται αντιμέτωποι με τις ισραηλινές Αρχές, εκείνες, κατά τη δικηγόρο, του «κατακτητή». Μέσα στις υποθέσεις της αναλαμβάνει γυναίκες που χρειάζονται υπεράσπιση, φονταμενταλιστές, πασιφιστές ή ένοπλους αντάρτες. Το κίνητρό της είναι η ιδεολογία της: ότι ο κάθε άνθρωπος, πόσω μάλλον ο βρισκόμενος σε δυσχερή μοίρα, έχει δικαίωμα στη σωστή υπεράσπιση.
Τις χρονιές 2015-2016, όταν η Λέα Τσεμέλ δουλεύει, από τη μια για μια 31χρονη γυναίκα τρομοκράτη που είχε παγιδεύσει ένα αυτοκίνητο με εκρηκτικό μηχανισμό κι από την άλλη ένα 13χρονο αγόρι κατηγορούμενο για φόνο, οι δυο ντοκιμαντερίστες, η Ρέιτσελ Λι Τζόουνς και ο Φιλίπ Μπελές, αποφασίζουν να την ακολουθήσουν με την κάμερά τους και να της φτιάξουν το πορτρέτο: ούτε αγιογραφία, ούτε κατηγορητήριο, μια ειλικρινή προσωπογραφία μιας υπερμάχου του δικαίου.
Η ταινία κινείται μαζί με την Τσεμέλ, γοργά, δραστήρια: η κάμερα είναι παρούσα στις συναντήσεις της με τους συνεργάτες της, στην προετοιμασία και την έρευνά της, στην καθημερινή ζωή της, στις στιγμές που αποφεύγει υβριστικά σχόλια στην πορεία της, στις λίγες ώρες που έχει περιθώριο να ηρεμήσει και να στοχαστεί. Μαζί, αντλεί στοιχεία από την οικογένειά της, τα παιδιά της κι ανατρέχει στα πρώτα της βήματα. Η ταινία δεν παρεμβαίνει - άλλωστε το προφίλ της Τσεμέλ δεν αφήνει περιθώρια για οτιδήποτε πέρα από τη σαρωτική προσωπικότητά της και το τεράστιο κοινωνικό βάρος της φιγούρας της. Είναι, όμως, ένας θεμελιωμένος φόρος τιμής σε μια γυναίκα που αντιμετώπισε κι ακόμα αντιμετωπίζει τον φόβο με το μυαλό της και τον Νόμο με ευθύ βλέμμα.
Το Flix βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και θα σας μεταφέρει όλα όσα θα συμβαίνουν εντός και εκτός των σκοτεινών αιθουσών του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Περισσότερα για το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης:
- 21 ΦΝΘ | «The City and the City»: O Σύλλας Τζουμέρκας και ο Χρήστος Πασσαλής ετοιμάζονται ν' αναβιώσουν τη μνήμη της εβραϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης
- 21ο ΦΝΚ | «California Dreaming»: Ο Φαμπρίτσιο Μαλτέζε εξηγεί στο Flix πώς το ντοκιμαντέρ του είναι γουέστερν
- 21ο ΦΝΚ | Το «Ιρβινγκ Παρκ» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη είναι ένα sitcom για αφέντες και σκλάβους
- 21ο ΦΝΘ | Ο Λούι Ψυχογιός εξηγεί στο Flix πώς το σινεμά μπορεί να σώσει τον κόσμο
- 21 ΦΝΘ | Ο «Λεμεμπέλ» έντυσε την αντίσταση στον Πινοσέτ με φωτιά, αίμα και παγιέτες
- 21 ΦΝΘ | Ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μιλά στο Flix. 20 χρόνια μετά, επιστροφή στον Ηρακλή, τον Αχελώο, τη Μεσοχώρα και την τιμή της μνήμης
- 21 ΦΝΘ | «Free Solo»: Το οσκαρικό ντοκιμαντέρ του National Geographic προκαλεί σωματικό και συναισθηματικό vertigo
- 21ο ΦΝΘ | «Film Catastrophe»: O Πολ Γρίβας εξηγεί στο Flix ότι σινεμά σημαίνει ελευθερία
- «What She Said» ή πώς η κριτικός κινηματογράφου Πολίν Κέιλ έκανε το Χόλιγουντ να την ακούσει
- 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Η Μόλυ κηρύσσει την έναρξη του φεστιβάλ!
- «Marianne & Leonard: Words of Love»: Η μεγάλη σκιά του Λέοναρντ Κοέν
- 21 (τουλάχιστον) λόγοι για να βρεθείτε στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσσαλονίκης
- Οσα δεν βλέπουμε με την πρώτη ματιά γύρω μας στις αφίσες του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
- Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και της Αγοράς
- Αυτές είναι οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
- Carte Blanche στον Λούι Ψυχογιό από το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης