Το «T Magazine» των New York Times που κυκλοφορεί σήμερα χαρίζει εξώφυλλο και κεντρική συνέντευξη στον Μάικλ Φασμπέντερ, τον πρωταγωνιστή των πολυαναμενόμενων «Μάκβεθ» και «Steve Jobs». Παρόλο που πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς της γενιάς μας, εκείνος συμπεριφέρεται ακόμα σαν να εργάζεται σκληρά από το περιθώριο. Ενδιαφέρον. Οπως και κάποια άλλα πράγματα που δεν γνωρίζαμε για αυτόν. Σας τα συγκεντρώσαμε. Απολαύστε τα μαζί με την υπέροχη φωτογράφηση που του έκανε ο Μπρους Γουέμπερ.
Διαβάστε ακόμα: Μαριόν Κοτιγιάρ & Μάικλ Φασμπέντερ μιλούν αποκλειστικά στο Flix για τον «Μάκβεθ» τους!
10 πράγματα που μάθαμε για τον Μάικλ Φασμπέντερ από το «T Magazine»
Πρώτο θεατρικό: «Στο σχολείο πήρα μέρος στο σκετς "Fairy Tales, Fairy Tales, 1, 2, 3". Ο ρόλος μου ήταν μία από τις άσχημες θετές αδελφές. Φόρεσα την τουαλέτα χορού της αδελφής μου. Παρόλο που το έργο ήταν μία σάτιρα, μία παντομίμα, εγώ το πήρα πολύ, πολύ σοβαρά!»
Απόρριψη: «Στα 18 μου με είχαν ήδη απορρίψει δύο δραματικές σχολές. Στα 19 μου πήγα στο Λονδίνο για να προσπαθήσω να περάσω στο Drama Centre. Είχα προετοιμάσει ένα σαιξπηρικό μονόλο, αυτό του Ιάγου από τον «Οθέλλο», τον είχα προβάρει 100 φορές, ήμουν όμως ακόμα πολύ νευρικός. Δεν μπορούσα να ξεχάσω τι μου είχε πει ένας σκηνοθέτης από τις δραματικές σχολές που με απέρριψαν: "τον ηθοποιό τον καταλαβαίνεις από τη στιγμή που εμφανίζεται στη σκηνή". Ακόμα αυτά τα λόγια με ταράζουν. Τα σιχαίνομαι...»
Μοίρα: Παρόλο που φέτος θα τον δούμε στον «Μάκβεθ» δίπλα στην Μαριόν Κοτιγιάρ, ο ίδιος δεν πιστεύει σε δεισιδαιμονίες και προλήψεις. Μόνο στα τυχερά... 7άρια. «Ισως γιατί το αισθανόμουν ότι το 2007 (τη χρονιά του «Hunger») κάτι θα γίνει, ίσως επειδή έχω γεννηθεί το 1977. Το ξέρω, ακούγεται γελοίο. Δε λέω ότι ήξερα ότι όλα θα πάνε καλά. Απλά αισθανόμουν ότι κάτι έρχεται, κάτι θα αλλάξει. Το ήθελα, ήμουν έτοιμος για αυτό...»
To κλειδί είναι στην άψογη προετοιμασία: Ο Τζάστιν Κουρσέλ, σκηνοθέτης του «Μάκβεθ», επιβεβαιώνει κάτι πολύ γνωστό στην πιάτσα: ο Φασμπέντερ είναι από τους πιο διαβασμένους ηθοποιούς σε ό,τι κάνει. «Ερχεται τέλεια προετοιμασμένος στο γύρισμα, δεν ψάχνει τα λόγια του ποτέ. Για αυτό, έχει τη δυνατότητα να χαλά την ενέργειά του στο να ψάχνει το ρόλο, να «ανοίγει» στις συνθήκες της στιγμής και στους υπόλοιπους ηθοποιούς. Ετσι ανακαλύπτει πράγματα και για αυτό είναι πραγματικός καλλιτέχνης. Είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή...»
Τα μπαρ και τα ξενύχτια: Ο Φασμπέντερ δούλευε όλη τη δεκαετία των 20 του χρόνων ως μπάρμαν στο εστιατόριο των γονιών του. «Μου άρεσε, το διασκέδαζα. Αλλά, Θεέ μου, ήμουν τόσο, μα τόσο, έτοιμος να πετύχω ως ηθοποιός. Το ήθελα τόσο, μα τόσο, πολύ». Επρεπε όμως να φτάσει σχεδόν 30 για να εμφανιστεί η ευκαιρία του.
Οχι, ο Στιβ ΜακΚουίν δεν εντυπωσιάστηκε μαζί του: Αρχικά, ο σκηνοθέτης του «Hunger» δεν είδε τίποτα σε αυτόν. «Ή δεν αναγνώρισα το ταλέντο του, ή εκείνη την μέρα δεν το έφερε μαζί του. Τον κάλεσα για ένα δεύτερο διάβασμα και τότε κατάφερε να λάμψει. Είδα μία συνέπεια, μία ένταση που με έκανε να πιστέψω ότι αυτός ο τύπος είναι σοβαρός στη δουλειά τους...»
Πόσο κουβαλά τους ρόλους του; Παρόλο που από την ένταση με την οποία χάνεται στην ερμηνεία του μπορεί να χάσει τον έλεγχο (παράδειγμα ότι λιποθύμησε γυρίζοντας τη σκηνή βιασμό στο «12 Χρόνια Σκλάβος»), ο Φασμπέντερ δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν κουβαλά τη δουλειά στη ζωή του: «Δεν με καταλαμβάνουν οι χαρακτήρες που παίζω. Δεν είναι αυτή η μέθοδός μου...»
Η διάσημη σκηνή στο Hunger είχε όσο κόπο, όσο έδειχνε: Η 15λεπτη σκηνή που φέρνει αντιμέτωπους τον ιερέα (Λίαμ Κάνιγχαμ) με τον απεργό πείνας (Φασμπέντερ) είχε γερή προετοιμασία από τους δύο ηθοποιούς. Την πρόβαραν 10 φορές την μέρα επί 10 μέρες στο διαμέρισμα που συγκατοικούσαν στο Μπέλφαστ. Στο γύρισμα, χρησιμοποιήθηκε η 4η λήψη.
Ο Ντάνι Μπόιλ τον έβαλε να παίξει τον «Steve Jobs» σαν σαιξπηρικό ήρωα: «Ο μύθος του Στιβ Τζομπς κουβαλά ένα πολύ μεγάλο βάρος. Είναι ένας σαιξπηρικός ήρωας σχεδόν...» εξηγεί ο Μπόιλ. «Ομως ο Μάικλ έχει μία καταπληκτική δυνατότητα: πριν ανοίξουν οι κάμερες είναι ένας ευγενικός, γλυκός ευχάριστος νέος. Με το που ρολάρουμε όμως βγάζει μία ωστική δύναμη, μία απίστευτη προσήλωση και ένταση. Δεν έχω ξαναδεί τέτοια ακρίβεια σε ηθοποιό. Ούτε κάποιον να μπορεί να μετακινείται από τη φυσική του κατάσταση στο ρόλο και πάλι πίσω με την ίδια άνεση. Αυτό όμως το ταλέντο, αυτός ο πρωταθλητισμός τον κάνει να έρχεται πολύ κοντά στο τι ήταν κι ο ίδιος ο Τζομπς...»
Δεν είναι γόης, είναι αγοράκι: Ολοι τον θεωρούν καρδιοκατακτητή αλλά εκείνος δε ζει τη ζωή του έτσι. Το 2011, στο μόνο διάλειμμα που πήρε από τη δουλειά του πήγε με τον πατέρα του ένα ταξίδι με μηχανές. Στο φεστιβάλ του Σαράγιεβο, όταν ο δήμαρχος του πρότεινε μία ιστιοπλοϊκή κρουαζιέρα, έφερε την μητέρα του μαζί. Την Πρωταπριλιά έκανε μία φάρσα στους γονείς του ότι τον έχουν συλλάβει και πρέπει να δώσουν εκείνοι τα χρήματα της εγγύησης για να βγει, γιατί δε θέλει να εμπλέξει την παραγωγή.
.
Διαβάστε περισσότερα:
- Μαριόν Κοτιγιάρ & Μάικλ Φασμπέντερ μιλούν αποκλειστικά στο Flix για τον «Μάκβεθ» τους!
- Χθες βράδυ ο Μάικλ Φασμπέντερ μεταμορφώθηκε σε «Dude»!
- Ο Μάικλ Φασμπέντερ σε θέση μάχης για το «Assassin's Creed»
- Μάικλ Φασμπέντερ, Μαριόν Κοτιγιάρ βουτηγμένοι στο αίμα: Δείτε το πρώτο τρέιλερ του «Macbeth»
- «Slow West»: Ετσι νίκησε ο Μάικλ Φασμπέντερ την Αγρια Δύση!